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市場調査レポート
商品コード
1441557

二輪車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Two-Wheeler - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 326 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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二輪車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 326 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の二輪車市場規模は2024年に3,493億5,000万米ドルと推定され、2029年までに3,931億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に2.39%のCAGRで成長します。

世界の二輪車- 市場

主なハイライト

  • 車両タイプ別最大のセグメント:ICEは、充電インフラの不足、充電あたりの走行距離の少なさ、充電時間の延長により、二輪車の最大のセグメントです。
  • 車両タイプ別の最も急成長しているセグメント: 燃料価格の高騰、環境汚染、政府の有利な政策により、多くの企業が一般向けに電動二輪車を開発しており、電動二輪車の成長を推進しています。
  • 地域別で最も急成長しているセグメント:電気自動車の環境上の利点に対する国民の意識の高まりと、ガソリンおよびディーゼル価格の上昇により、アジア太平洋地域が市場を独占すると予想されています。
  • 国別の最大セグメント:200社以上のオートバイメーカーが中国にあります。人口の増加、拡大、他国からの需要により、中国は最大の二輪車市場となっています。

二輪車業界の概要

世界の二輪車市場はかなり統合されており、上位5社が93.10%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートの提供

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • エンジンタイプ別
    • 電気
    • ICE
  • 地域別
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • その他ラテンアメリカ

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • AIMA Technology Group Co. Ltd
    • Ather Energy Pvt. Ltd.
    • Bajaj Auto Ltd
    • Hero MotoCorp Ltd.
    • Honda Motorcycle and Scooter India Pvt. Ltd
    • Piaggio &C. SpA
    • TVS Motor Company Limited
    • YADEA Technology Group Co. Ltd
    • Yamaha Motor India Pvt. Ltd.

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ポーターのファイブ・フォース・フレームワーク
    • 世界バリューチェーン分析
    • 市場力学(DRO)
  • 出典と参考文献
  • 表と図のリスト
  • 主な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93051

The Global Two-Wheeler Market size is estimated at USD 349.35 billion in 2024, and is expected to reach USD 393.16 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.39% during the forecast period (2024-2029).

Global Two-Wheeler - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Vehicle Type - ICE : ICE is the largest segment for 2-wheelers due to a lack of charging infrastructure, lesser mileage per charge, and longer charging times.
  • Fastest-growing Segment by Vehicle Type - Electric : Due to rising fuel prices , pollution, and favorable government initiatives, many companies are developing electric two-wheelers for the general public, propelling the electric 2-wheelers growth.
  • Fastest-growing Segment by Region - Africa : The Asia-Pacific region is expected to dominate the market due to rising public awareness of the environmental benefits of electric vehicles and rising gas and diesel prices.
  • Largest Segment by Country - Mexico : More than 200 motorcycle manufacturers are located in China. Growing population, expansions and demand from other countries is making China the largest two wheeler market.

Two-Wheeler Industry Overview

The Global Two-Wheeler Market is fairly consolidated, with the top five companies occupying 93.10%. The major players in this market are Bajaj Auto Ltd, Hero MotoCorp Ltd., Honda Motorcycle and Scooter India Pvt. Ltd, TVS Motor Company Limited and Yamaha Motor India Pvt. Ltd. (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Battery Price (per Kwh)
  • 4.6 Logistics Performance Index
  • 4.7 Electrification Impact
  • 4.8 New XEV Models Announced
  • 4.9 Charging Stations Deployment
  • 4.10 Regulatory Framework
  • 4.11 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Engine Type
    • 5.1.1 Electric
    • 5.1.2 ICE
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 South Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 Australia
      • 5.2.2.2 China
      • 5.2.2.3 India
      • 5.2.2.4 Indonesia
      • 5.2.2.5 Japan
      • 5.2.2.6 Malaysia
      • 5.2.2.7 South Korea
      • 5.2.2.8 Thailand
      • 5.2.2.9 Rest-of-APAC
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Austria
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 Czech Republic
      • 5.2.3.4 Denmark
      • 5.2.3.5 Estonia
      • 5.2.3.6 France
      • 5.2.3.7 Germany
      • 5.2.3.8 Ireland
      • 5.2.3.9 Italy
      • 5.2.3.10 Latvia
      • 5.2.3.11 Lithuania
      • 5.2.3.12 Norway
      • 5.2.3.13 Poland
      • 5.2.3.14 Russia
      • 5.2.3.15 Spain
      • 5.2.3.16 Sweden
      • 5.2.3.17 UK
      • 5.2.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 UAE
      • 5.2.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.2.5 Miidle East
    • 5.2.6 North America
      • 5.2.6.1 Canada
      • 5.2.6.2 Mexico
      • 5.2.6.3 US
      • 5.2.6.4 Rest-of-North America
    • 5.2.7 South America
      • 5.2.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 AIMA Technology Group Co. Ltd
    • 6.4.2 Ather Energy Pvt. Ltd.
    • 6.4.3 Bajaj Auto Ltd
    • 6.4.4 Hero MotoCorp Ltd.
    • 6.4.5 Honda Motorcycle and Scooter India Pvt. Ltd
    • 6.4.6 Piaggio & C. SpA
    • 6.4.7 TVS Motor Company Limited
    • 6.4.8 YADEA Technology Group Co. Ltd
    • 6.4.9 Yamaha Motor India Pvt. Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms