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市場調査レポート
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1693658

二輪車- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)

Two-Wheeler - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 409 Pages
納期
2~3営業日
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適宜更新あり
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二輪車- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 409 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

二輪車市場規模は2025年に7,060億米ドルと推定・予測され、2029年には7,772億米ドルに達し、予測期間(2025~2029年)のCAGRは2.43%で成長すると予測されます。

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開発途上国のGDPと一人当たり所得の増加が世界の二輪車需要を強化

  • 特に中国やインドなどの新興経済国では、eコマースや共有マイクロモビリティサービスが急増しており、都市部での二輪車普及に拍車をかけています。懐にやさしい価格とアプリを使った利便性で、二輪車は拡大する顧客層を引き付けています。
  • さらに、発展途上国のGDPと一人当たり所得の増加は、二輪車に対する世界の需要を後押ししています。こうした所得の急増は実質的な消費者層を生み出し、消費全体を牽引しています。特に、インド、タイ、インドネシアといった国々の農村部における一人当たりの可処分所得は急速な伸びが見込まれています。
  • 自動車の排ガスに対する懸念の高まりは、世界各国政府に規制強化を促しています。自動車メーカーは、燃費効率を高めるために軽量化を優先するようになっています。電気自動車(EV)は、排出ガスを抑制する手段として多くの新興経済諸国で支持を集めています。各国政府は、補助金や免税措置を通じてEV導入にインセンティブを与えています。例えばインドでは、「(ハイブリッド車と)電気自動車の迅速な導入と製造(FAME)」プログラムにより、電動二輪車の購入者にバッテリー容量1kWhあたり1万インドルピー(約200万円)の補助金が支給されます。FAMEイニシアチブは、2022年3月までに約100万台の電気二輪車の販売を支援するために200億インドルピーを割り当てました。

世界の二輪車動向は様々です。アジアは台数でリード、欧米は高級志向、新興地域はまちまちの成長

  • アジア太平洋の二輪車市場は非常にダイナミックです。特にインド、中国、東南アジアなどの国々では人口密度が高いため、世界最大規模となっています。二輪車とスクーターは、手頃な価格、燃料効率、混雑した都市部を移動する際の利便性から人気があります。この地域には、強固な現地生産基盤、強力なサプライチェーン、二輪車の使用を奨励する政府の支援施策があります。さらに、環境問題に対する意識の高まり、電気自動車に対する政府の優遇措置、バッテリー技術の進歩により、電動二輪車がこの市場で牽引力を増しています。
  • 対照的に、北米と欧州では、二輪車市場は必需品ではなく、愛好家のためのセグメントと見なされることが多いです。これらの地域では、スクーターやモペットよりも高出力の二輪車を好む傾向が強いです。ハーレー・ダビッドソン、BMW、ドゥカティといった企業が大きなブランドロイヤルティを獲得しており、高級二輪車やスポーツ二輪車への需要が市場の特徴となっています。環境への配慮と都市モビリティソリューションが市場を再構築しており、電動モデルやハイブリッドモデルへのシフトが進んでいます。特に欧州の各都市は、厳しい排ガス規制と電気自動車購入のインセンティブによって、このシフトを促進しています。
  • 南米、アフリカ、中東を含むその他では、さまざまなパターンが見られます。南米では、市場規模は小さいもの、アジア太平洋と同様、二輪車が都市部や農村部の移動に不可欠です。アフリカの二輪車市場は、都市化が拡大し道路インフラが整備されるなか、手頃な価格の輸送手段へのニーズが原動力となって成長しています。

世界の二輪車市場動向

世界の需要の高まりと政府の支援が電気自動車市場の成長を後押し

  • 電気自動車(EV)は、エネルギー効率を高め、温室効果ガスや公害の排出を削減する可能性があることから、自動車産業において不可欠な存在となっています。この急成長の主要因は、環境に対する関心の高まりと政府の支援策にあります。特に、EVの世界販売台数は、2021年と比較して2022年には10.82%増と堅調な伸びを示しました。予測によると、電気乗用車の年間販売台数は2025年末までに500万台を突破し、自動車販売台数全体の約15%を占めるようになります。
  • ロンドン警視庁消防局のような大手メーカーや組織は、電動モビリティ戦略を積極的に推進しています。例えば、2025年までに車両をゼロエミッション化し、2030年までにバンの40%を電動化、2040年までに完全電動化を達成するという目標を掲げています。世界的にも同様の動向が予想され、2024~2030年にかけて電気自動車の需要と販売が急増します。
  • アジア太平洋と欧州は、バッテリー技術と車両電化の進歩に牽引され、電気自動車生産を支配する態勢を整えています。2020年5月、起亜自動車欧州は「プランS」を発表し、電動化への戦略的シフトを表明しました。この決定は、起亜のEVが欧州で記録的な販売台数を達成したことを受けて行われました。起亜は2025年までに、乗用車、SUV、MPVなどさまざまなセグメントにまたがる11のEVモデルを世界に投入するという野心的な計画を掲げています。同社は、2026年までにEVの世界年間販売台数50万台の達成を目指しています。

二輪車産業概要

二輪車市場は適度に統合されており、上位5社で52.50%を占めています。この市場の主要企業は、Bajaj Auto Ltd.、Hero MotoCorp Ltd.、Honda Motor、TVS Motor Company Limited、Yamaha Motor Company Limitedなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 人口
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 一人当たりGDP
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 自動車購入のための消費支出(cvp)
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • インフレ率
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • 自動車ローンの金利
  • 電化の影響
  • EV充電ステーション
  • バッテリーパック価格
    • アフリカ
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 中東
    • 北米
    • 南米
  • Xev新モデル発表
  • 燃料価格
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 推進力タイプ
    • 電気自動車
    • ハイブリッド車と電気自動車
    • ICE
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • アフリカ地域外
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • その他のアジア太平洋
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • その他の欧州
    • 中東
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
    • 南米
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他の南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Aima Technology Group Co. Ltd.
    • Ather Energy Pvt. Ltd.
    • Bajaj Auto Ltd.
    • Harley-Davidson
    • Hero MotoCorp Ltd.
    • Honda Motor Co. Ltd.
    • KTM Motorcycles
    • Piaggio & C. SpA
    • TVS Motor Company Limited
    • Yadea Technology Group Co. Ltd.
    • Yamaha Motor Company Limited

第7章 CEOへの主要戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界のバリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要な洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 93051

The Two-Wheeler Market size is estimated at 706 billion USD in 2025, and is expected to reach 777.2 billion USD by 2029, growing at a CAGR of 2.43% during the forecast period (2025-2029).

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The rising GDP and per capita income in developing nations bolsters the global demand for two-wheelers

  • The surge in e-commerce and shared micro-mobility services, particularly in emerging economies like China and India, is fueling the adoption of two-wheelers in urban areas. With their pocket-friendly prices and app-based convenience, two-wheelers are attracting a growing customer base.
  • Moreover, the rising GDP and per capita income in developing nations are bolstering the global demand for two-wheelers. This surge in income has created a substantial consumer class, driving overall consumption. Notably, the per capita disposable income in rural areas of countries like India, Thailand, and Indonesia is expected to witness rapid growth.
  • The mounting concerns over vehicular emissions have prompted governments worldwide to tighten regulations. Automotive manufacturers are increasingly prioritizing weight reduction to enhance fuel efficiency. Electric vehicles (EVs) are gaining traction in many developing economies as a means to curb emissions. Governments are incentivizing EV adoption through subsidies and tax exemptions. For instance, in India, the Faster Adoption and Manufacturing of (Hybrid and) Electric Vehicles (FAME) program offers subsidies of INR 10,000 per kWh of battery capacity for electric two-wheeler buyers. The FAME initiative allocated INR 2,000 crore to support the sale of nearly 1 million electric two-wheelers by March 2022.

Global two-wheeler trends vary: Asia leads in volume, the West prefers luxury, and emerging regions show mixed growth

  • In Asia-Pacific, the two-wheeler market is highly dynamic. It is the largest in the world due to the high population density, particularly in countries like India, China, and Southeast Asia. Motorcycles and scooters are popular due to their affordability, fuel efficiency, and convenience in navigating congested urban areas. This region has a robust local manufacturing base, strong supply chains, and supportive government policies encouraging two-wheeler use. Additionally, electric two-wheelers are gaining traction in this market, driven by increasing awareness of environmental issues, government incentives for electric vehicles, and advancements in battery technology.
  • Contrastingly, in North America and Europe, the two-wheeler market is often seen as a segment for enthusiasts rather than a necessity. These regions exhibit a strong preference for higher-powered motorcycles over scooters or mopeds. The market is characterized by a demand for luxury and sports motorcycles, with companies like Harley-Davidson, BMW, and Ducati enjoying significant brand loyalty. Environmental considerations and urban mobility solutions are reshaping the market, with an increasing shift toward electric and hybrid models. European cities, particularly, are fostering this shift with stringent emission regulations and incentives for electric vehicle purchases.
  • The Rest of the World, encompassing South America, Africa, and the Middle East, shows a mixed pattern. In South America, motorcycles are essential for urban and rural transportation, similar to Asia-Pacific, though the market is smaller. Africa's two-wheeler market is growing, driven by the need for affordable transportation amid expanding urbanization and improving road infrastructure.

Global Two-Wheeler Market Trends

The rising global demand and government support propel electric vehicle market growth

  • Electric vehicles (EVs) have become indispensable in the automotive industry, driven by their potential to enhance energy efficiency and reduce greenhouse gas and pollution emissions. This surge is primarily attributed to growing environmental concerns and supportive government initiatives. Notably, global EV sales witnessed a robust 10.82% growth in 2022 compared to 2021. Projections indicate that annual sales of electric passenger cars will surpass 5 million by the end of 2025, accounting for approximately 15% of total vehicle sales.
  • Leading manufacturers and organizations, like the London Metropolitan Police & Fire Service, have been actively pursuing their electric mobility strategies. For instance, they have set a target of a zero-emission fleet by 2025, with a goal of electrifying 40% of their vans by 2030 and achieving full electrification by 2040. Similar trends are expected globally, with the period from 2024 to 2030 witnessing a surge in demand and sales of electric vehicles.
  • Asia-Pacific and Europe are poised to dominate electric vehicle production, driven by their advancements in battery technology and vehicle electrification. In May 2020, Kia Motors Europe unveiled its "Plan S," signaling a strategic shift toward electrification. This decision came on the heels of record-breaking sales of Kia's EVs in Europe. Kia has ambitious plans to introduce 11 EV models globally by 2025, spanning various segments like passenger vehicles, SUVs, and MPVs. The company aims to achieve annual global EV sales of 500,000 by 2026.

Two-Wheeler Industry Overview

The Two-Wheeler Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 52.50%. The major players in this market are Bajaj Auto Ltd., Hero MotoCorp Ltd., Honda Motor Co. Ltd., TVS Motor Company Limited and Yamaha Motor Company Limited (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
    • 4.1.1 Africa
    • 4.1.2 Asia-Pacific
    • 4.1.3 Europe
    • 4.1.4 Middle East
    • 4.1.5 North America
    • 4.1.6 South America
  • 4.2 GDP Per Capita
    • 4.2.1 Africa
    • 4.2.2 Asia-Pacific
    • 4.2.3 Europe
    • 4.2.4 Middle East
    • 4.2.5 North America
    • 4.2.6 South America
  • 4.3 Consumer Spending For Vehicle Purchase (cvp)
    • 4.3.1 Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
    • 4.3.4 Middle East
    • 4.3.5 North America
    • 4.3.6 South America
  • 4.4 Inflation
    • 4.4.1 Africa
    • 4.4.2 Asia-Pacific
    • 4.4.3 Europe
    • 4.4.4 Middle East
    • 4.4.5 North America
    • 4.4.6 South America
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Impact Of Electrification
  • 4.7 EV Charging Station
  • 4.8 Battery Pack Price
    • 4.8.1 Africa
    • 4.8.2 Asia-Pacific
    • 4.8.3 Europe
    • 4.8.4 Middle East
    • 4.8.5 North America
    • 4.8.6 South America
  • 4.9 New Xev Models Announced
  • 4.10 Fuel Price
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Propulsion Type
    • 5.1.1 Electric
    • 5.1.2 Hybrid and Electric Vehicles
    • 5.1.3 ICE
  • 5.2 Region
    • 5.2.1 Africa
      • 5.2.1.1 South Africa
      • 5.2.1.2 Rest-of-Africa
    • 5.2.2 Asia-Pacific
      • 5.2.2.1 Australia
      • 5.2.2.2 China
      • 5.2.2.3 India
      • 5.2.2.4 Indonesia
      • 5.2.2.5 Japan
      • 5.2.2.6 Malaysia
      • 5.2.2.7 South Korea
      • 5.2.2.8 Thailand
      • 5.2.2.9 Rest-of-APAC
    • 5.2.3 Europe
      • 5.2.3.1 Austria
      • 5.2.3.2 Belgium
      • 5.2.3.3 Czech Republic
      • 5.2.3.4 Denmark
      • 5.2.3.5 Estonia
      • 5.2.3.6 France
      • 5.2.3.7 Germany
      • 5.2.3.8 Ireland
      • 5.2.3.9 Italy
      • 5.2.3.10 Latvia
      • 5.2.3.11 Lithuania
      • 5.2.3.12 Norway
      • 5.2.3.13 Poland
      • 5.2.3.14 Russia
      • 5.2.3.15 Spain
      • 5.2.3.16 Sweden
      • 5.2.3.17 UK
      • 5.2.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.2.4 Middle East
      • 5.2.4.1 Saudi Arabia
      • 5.2.4.2 UAE
      • 5.2.4.3 Rest-of-Middle East
    • 5.2.5 North America
      • 5.2.5.1 Canada
      • 5.2.5.2 Mexico
      • 5.2.5.3 US
    • 5.2.6 South America
      • 5.2.6.1 Argentina
      • 5.2.6.2 Brazil
      • 5.2.6.3 Rest-of-South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Aima Technology Group Co. Ltd.
    • 6.4.2 Ather Energy Pvt. Ltd.
    • 6.4.3 Bajaj Auto Ltd.
    • 6.4.4 Harley-Davidson
    • 6.4.5 Hero MotoCorp Ltd.
    • 6.4.6 Honda Motor Co. Ltd.
    • 6.4.7 KTM Motorcycles
    • 6.4.8 Piaggio & C. SpA
    • 6.4.9 TVS Motor Company Limited
    • 6.4.10 Yadea Technology Group Co. Ltd.
    • 6.4.11 Yamaha Motor Company Limited

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms