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市場調査レポート
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1441554

乗用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Passenger Cars - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 401 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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乗用車:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 401 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の乗用車市場規模は、2024年に9,600億米ドルと推定され、2029年までに1兆4,800億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.04%のCAGRで成長します。

世界の乗用車- 市場

主なハイライト

  • 燃料タイプ別最大のセグメント-ガソリン: ガソリンは、世界中のすべての燃料タイプの中で最も高い成長を遂げています。従来の燃料が容易に入手でき、ガソリンエンジンは手頃な価格であるため、他の燃料オプションよりも優れています。
  • 国別最大のセグメント-ドイツ:世界的には、中国が乗用車販売で最大のシェアを占めています。消費者の可処分所得の増加とライフスタイルの変化により、中国では乗用車の需要が増加しています。
  • サブボディタイプ別最大のセグメント-スポーツユーティリティビークル: 頑丈な構造、あらゆる地形での走行能力、大胆な外観、強力なエンジンが、SUVを世界の乗用車市場で最大のサブボディタイプにする要因の一部です。
  • 燃料タイプ別の最も急成長しているセグメント-FCEV:厳しい基準、政府の補助金、自家用車所有者の間での継続的なBEV導入奨励により、BEVは世界の乗用車市場で最も急成長しているセグメントとなっています。

乗用車市場動向

スポーツユーティリティビークルは、サブボディタイプ別で最大のセグメントです。

  • 自動車業界は、COVID-19感染症のパンデミックによってもたらされた世界のチップ不足とサプライチェーンの混乱によって最も大きな影響を受けた業界の1つでした。しかし、自動車メーカーのテスラは、製造プロセスや生産される自動車を通じて気候変動に貢献しているとして批判を受け続けています。 EUの自動車購入者は、化石燃料で動く自動車の悪影響の軽減に貢献しているようです。
  • 2020年はパンデミックが世界の自動車市場に大きな影響を及ぼしました。 2020年のパンデミックにより渡航を制限する国が増えたため、自動車業界はいくつかの挫折を経験しました。 2020年には、世界で6,380万台の自動車が販売されました。 2021年には若干の回復が見込まれ、6,600万台の自動車が販売されると予想されています。トヨタとフォルクスワーゲン・グループはいずれも100万台以上の車の納入台数を削減しました。
  • 2021年には世界で約5,640万台の乗用車が販売され、前年比で5%近く増加しました。 2021年に地域最大の自動車市場は中国で、その販売台数は2,150万台弱だった。自動車技術は今後10年間で大きな変化を迎えると予想されています。 2030年までに世界の新車販売の約26%が電気自動車になると予想され、2022年までに推定5,800万台の新しい自動運転車が世界の車両に追加されると見込まれています。技術の進歩の結果、必要なコンポーネントの種類が増えています。完成品の作り方が変わり始めています。これにより、自動車サプライヤー市場、特に自動車エレクトロニクス市場のさらなる細分化が可能になります。自動化と電動化が近い将来、自動車市場を押し上げると予想されています。

地域別では欧州が最大のセグメントです。

  • 世界中の政府は、電気自動車の導入を促進する政策の制定に積極的に取り組んできました。中国、インド、フランス、英国は、2040年までにガソリン車とディーゼル車産業を完全に段階的に廃止する計画を発表しました。
  • 自動車産業におけるクリーンエネルギーの需要の増加は、市場の成長に貢献する主要な要因の1つです。 OEMも電気自動車のロードマップを再定義しています。例えば、2022年3月、起亜自動車は電動ピックアップトラック市場への参入を発表し、2027年までに2モデルが発売されると発表しました。2022年3月、フォードは2024年までに新世代の4種類の電動商用車を提供すると発表しました。
  • 北米地域ではインターネットとスマートフォンの普及率が高いため、eコマース企業には小売eコマース市場を開拓する大きなチャンスがあります。また、eコマース企業がより幅広いリーチを通じてビジネスを拡大するのにも役立ちます。これは、世界の電気自動車市場の成長にとって重要な要素です。上記の傾向により、自動車メーカーはトラックの研究開発への支出を増加させ、それが電気自動車市場の成長を促進しました。これらの要因は、予測期間中の市場の成長に役立つと予想されます。

乗用車業界の概要

世界の乗用車市場は細分化されており、上位5社が37.30%を占めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主要な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要な業界動向

  • 人口
  • GDP
  • CVP
  • インフレ率
  • 自動車ローンの金利
  • バッテリー価格(Kwhあたり)
  • 物流パフォーマンス指数
  • 電動化の影響
  • 新型XEVモデル発表
  • 充電ステーションの展開
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネルの分析

第5章 市場セグメンテーション

  • ボディタイプ
    • 乗用車
      • ハッチバック
      • 多目的車両
      • セダン
      • スポーツユーティリティビークル
  • エンジンタイプ
    • ハイブリッド車と電気自動車
      • 燃料タイプ別
      • BEV
      • FCEV
      • HEV
      • PHEV
    • ICE
      • 燃料タイプ別
      • CNG
      • ディーゼル
      • ガソリン
      • LPG
  • 地域
    • アフリカ
      • 南アフリカ
    • アジア太平洋
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • 韓国
      • タイ
      • アジア太平洋地域のその他の地域
    • 欧州
      • オーストリア
      • ベルギー
      • チェコ共和国
      • デンマーク
      • エストニア
      • フランス
      • ドイツ
      • アイルランド
      • イタリア
      • ラトビア
      • リトアニア
      • ノルウェー
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • スウェーデン
      • 英国
      • 欧州のその他の地域
    • 中東
      • アラブ首長国連邦
      • その他MEA
    • 中東
    • 北米
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米のその他の地域
    • 南米
      • ラテンアメリカのその他の地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略的動き
  • 市場シェア分析
  • 会社の情勢
  • 企業プロファイル
    • BMW AG
    • Ford Motor Company
    • Honda Motor Co. Ltd.
    • Hyundai Motor Company
    • Kia corporation
    • Mercedes Group
    • Nissan Motor Company Ltd
    • Toyota Motor Corporation
    • Volkswagen AG

第7章 CEOへの主戦略的な質問

第8章 付録

目次
Product Code: 93047

The Global Passenger Cars Market size is estimated at USD 0.96 trillion in 2024, and is expected to reach USD 1.48 trillion by 2029, growing at a CAGR of 9.04% during the forecast period (2024-2029).

Global Passenger Cars - Market

Key Highlights

  • Largest Segment by Fuel Type - Gasoline : Gasoline has the highest growth among all fuel types across globe. Easy availability of the traditional fuel and the affordable price of the gasoline engines provide an edge over other fuel options.
  • Largest Segment by Country - Germany : Globally, China has witnessed the largest share in passenger car sales. The growing disposable income of consumers and changing lifestyles are increasing the demand for passenger cars in China.
  • Largest Segment by Sub-Body Type - Sports Utility Vehicle : Strong build, ability to drive in all terrains and bold looks, strong engines are some of the factors making SUVs the largest sub-body type in the global passenger car market.
  • Fastest-growing Segment by Fuel Type - FCEV : Stringent norms, governmental subsidies, continued encouragement of BEV adoption among private auto owners which is making BEV the fastest-growing segment in passenger car market globally.

Passenger Cars Market Trends

Sports Utility Vehicle is the largest segment by Sub Body Type.

  • The automotive industry was one of the industries most affected by the global chip shortage and supply chain disruptions brought on by the COVID-19 pandemic. However, automobile manufacturer Tesla has continued to come under fire for contributing to climate change through the manufacturing process and the automobiles produced. EU car buyers appear to be contributing to reducing the harmful effects of fossil fuel-powered vehicles.
  • The year 2020 saw a substantial effect of the pandemic on global auto markets. As more nations restricted travel due to the pandemic in 2020, the automotive industry experienced several setbacks. In 2020, 63.8 million cars were sold worldwide. A slight rebound was expected in 2021, with 66 million cars expected to be sold. Toyota and the Volkswagen Group both saw reductions in their deliveries of more than a million cars.
  • In 2021, approximately 56.4 million passenger cars were sold worldwide, representing a nearly 5% increase over the previous year. China had the largest regional automobile market in 2021, with slightly less than 21.5 million units. Automotive technology is expected to undergo significant change in the next ten years. Around 26% of new automobile sales globally are expected to be of electric vehicles by 2030, with an estimated 58 million new self-driving cars to be added to the global fleet by 2022. As a result of technological advancements, the types of components required to create the finished product have begun to change. This allows for further segmentation of the automotive supplier market, particularly the automotive electronics market. Automation and electrification are expected to boost the car market in the near future.

Europe is the largest segment by Region.

  • Governments worldwide have been proactive in enacting policies to encourage the adoption of electric vehicles. China, India, France, and the United Kingdom have announced plans to completely phase out the petrol and diesel vehicles industry before 2040.
  • An increase in the demand for clean energy in the automotive industry is one of the major factors contributing to the market's growth. OEMs are also redefining their roadmap for electric vehicles. For instance, in March 2022, Kia Motors announced that it would enter the electric pickup truck market, announcing that two models would be available by 2027. In March 2022, Ford announced that it would offer a new generation of four electric commercial vehicles by 2024.
  • E-commerce companies have significant opportunities to explore the retail e-commerce market due to high internet and smartphone penetration in the North American region. It also helps e-commerce companies in expanding their business through broader reach. This is an important factor in the growth of the electric vehicle market in the world. The above trend has propelled automakers to increase their expenditure on the R&D of trucks, which has boosted the market growth of electric vehicles. These factors are expected to help market growth over the forecast period.

Passenger Cars Industry Overview

The Global Passenger Cars Market is fragmented, with the top five companies occupying 37.30%. The major players in this market are Ford Motor Company, Hyundai Motor Company, Nissan Motor Company Ltd, Toyota Motor Corporation and Volkswagen AG (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Population
  • 4.2 GDP
  • 4.3 CVP
  • 4.4 Inflation Rate
  • 4.5 Interest Rate For Auto Loans
  • 4.6 Battery Price (per Kwh)
  • 4.7 Logistics Performance Index
  • 4.8 Electrification Impact
  • 4.9 New XEV Models Announced
  • 4.10 Charging Stations Deployment
  • 4.11 Regulatory Framework
  • 4.12 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Body Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
      • 5.1.1.1 Hatchback
      • 5.1.1.2 Multi-purpose Vehicle
      • 5.1.1.3 Sedan
      • 5.1.1.4 Sports Utility Vehicle
  • 5.2 Engine Type
    • 5.2.1 Hybrid And Electric Vehicles
      • 5.2.1.1 By Fuel Type
      • 5.2.1.1.1 BEV
      • 5.2.1.1.2 FCEV
      • 5.2.1.1.3 HEV
      • 5.2.1.1.4 PHEV
    • 5.2.2 ICE
      • 5.2.2.1 By Fuel Type
      • 5.2.2.1.1 CNG
      • 5.2.2.1.2 Diesel
      • 5.2.2.1.3 Gasoline
      • 5.2.2.1.4 LPG
  • 5.3 Region
    • 5.3.1 Africa
      • 5.3.1.1 South Africa
    • 5.3.2 Asia-Pacific
      • 5.3.2.1 Australia
      • 5.3.2.2 China
      • 5.3.2.3 India
      • 5.3.2.4 Indonesia
      • 5.3.2.5 Japan
      • 5.3.2.6 Malaysia
      • 5.3.2.7 South Korea
      • 5.3.2.8 Thailand
      • 5.3.2.9 Rest-of-APAC
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Austria
      • 5.3.3.2 Belgium
      • 5.3.3.3 Czech Republic
      • 5.3.3.4 Denmark
      • 5.3.3.5 Estonia
      • 5.3.3.6 France
      • 5.3.3.7 Germany
      • 5.3.3.8 Ireland
      • 5.3.3.9 Italy
      • 5.3.3.10 Latvia
      • 5.3.3.11 Lithuania
      • 5.3.3.12 Norway
      • 5.3.3.13 Poland
      • 5.3.3.14 Russia
      • 5.3.3.15 Spain
      • 5.3.3.16 Sweden
      • 5.3.3.17 UK
      • 5.3.3.18 Rest-of-Europe
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 UAE
      • 5.3.4.2 Rest-of-MEA
    • 5.3.5 Miidle East
    • 5.3.6 North America
      • 5.3.6.1 Canada
      • 5.3.6.2 Mexico
      • 5.3.6.3 US
      • 5.3.6.4 Rest-of-North America
    • 5.3.7 South America
      • 5.3.7.1 Rest-of-Latin America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BMW AG
    • 6.4.2 Ford Motor Company
    • 6.4.3 Honda Motor Co. Ltd.
    • 6.4.4 Hyundai Motor Company
    • 6.4.5 Kia corporation
    • 6.4.6 Mercedes Group
    • 6.4.7 Nissan Motor Company Ltd
    • 6.4.8 Toyota Motor Corporation
    • 6.4.9 Volkswagen AG

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR VEHICLES CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms