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市場調査レポート
商品コード
1440359

ヘルスケア顧客データプラットフォーム:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Healthcare Customer Data Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ヘルスケア顧客データプラットフォーム:世界市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界ヘルスケア顧客データプラットフォーム市場規模は、2024年に5億1,000万米ドルと推定され、2029年までに17億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に27.11%のCAGRで成長します。

世界ヘルスケア顧客データプラットフォーム- 市場

COVID-19の最中に顧客データプラットフォーム業界が再構築される一方で、投資、大幅な成長、買収の結果、新型コロナウイルス感染症はヘルスケア顧客データプラットフォーム市場に大きな影響を与えました。ヘルスケア機関が統合データがデジタル顧客エクスペリエンスの基盤であると認識したため、顧客データプラットフォームの需要が増加しました。たとえば、2021年 3月にPubMedに掲載された記事によると、調査では、COVID-19にデジタルヘルスケアプラットフォームを使用するヘルスケア消費者の行動意図をより深く理解できることが実証されました。この調査結果によると、ヘルスケア消費者は一般に、COVID-19の流行中およびその後もデジタルヘルスケアプラットフォームを使用したいという高い欲求を示しています。この傾向は、CDPの実装により、COVID-19の期間中にプロセスが合理化され、コストが削減されたことを示しており、この傾向は予測期間中も継続すると予想されます。今後数年間、ヘルスケア顧客データプラットフォームの進歩とデジタルヘルステクノロジーの導入増加により、市場は成長すると予想されます。

調査対象市場の成長を推進するその他の要因としては、調査対象市場における慢性疾患や感染症の蔓延と技術の進歩が挙げられます。さらに、主要な市場プレーヤーによる継続的な製品開発、発売、戦略的取り組みも、市場の大幅な成長に貢献すると予想されます。米国がん協会による2022年の最新情報によると、2022年に診断されたがんの症例数は190万人でした。がんなどの重篤な病気により、ヘルスケア機関全体で患者の病歴にアクセスできるようになり、緊急治療の提供が容易になり、市場を前向きに推進します。

調査対象市場における技術革新は、高品質のヘルスケアデータを管理する際の課題を克服するのに役立ちます。たとえば、2021年 8月に、アドビはAdobe Experience Cloud forヘルスケアを開始しました。この包括的な製品はHIPAAに対応しており、Adobe Experience Cloudアプリケーションに基づいて構築されており、ヘルスケア企業がケアの質を向上させ、コストを削減し、デジタルケア変革を加速できるようにします。クラウド顧客データプラットフォームによってもたらされるこれらの利点は、市場の成長に貢献します。さらに、パートナーシップ、拡大、買収などの戦略的取り組みも市場の大幅な成長につながります。たとえば、ActionIQは2021年 10月に、医療保険の相互運用性と責任に関する法律(HIPAA)タイプ 1基準のコンプライアンス監査を完了し、CDPをヘルスケア分野に拡大しました。この追加により、ヘルスケア保険者、医療提供者、ライフサイエンス、薬局ブランド向けに包括的な顧客エクスペリエンス(CX)が提供されます。

一言で言えば、調査対象の市場は、予測期間中に堅調な成長を遂げると予想されます。しかし、新興諸国のヘルスケア機関における高価格、適切なメンテナンス、不適切なITインフラストラクチャがその成長を妨げると予想されます。

ヘルスケア顧客データプラットフォーム市場動向

クラウドベースのセグメントは、予測期間中にかなりの市場シェアを占めると予想されます

クラウドベースのソリューションは比較的新しいアプローチであり、サポートするための内部インフラストラクチャが不足している組織で主に使用されます。このソフトウェアの導入コストは、オンプレミスシステムよりも低くなります。さらに、このソフトウェアにより社内でのメンテナンスの必要性がなくなり、これが需要の増加を促進する主な要因となると考えられます。クラウドベースのシステムは、すべての情報(研究プロトコル、患者データ、結果など)が中央の場所に保存され、サードパーティのサービスプロバイダーによって維持されるため、複雑な複数施設の臨床研究に最適です。

製薬会社によるこれらのプラットフォームの採用の増加、主要企業による製品の発売、および受託調査組織がこの分野を推進しています。たとえば、Microsoftは2022年 3月に、さまざまな形式の患者データを管理および分析するためのプラットフォームであるヘルスケア向けのクラウドベースのデータプラットフォーム、Azure Health Data Servicesを立ち上げました。 Azure Health Data Servicesサービスとしてのプラットフォーム(PaaS)は、組織が複数のデータストアにわたる異なる形式の保護医療情報(PHI)を管理するのに役立ち、より少ない時間で患者データを操作し、理解できるようにします。リソース。

さらに、主要な市場関係者は、継続的な製品開発、コラボレーション、パートナーシップ、アライアンス、および市場浸透を拡大するためのその他の戦略的取り組みに関与しています。たとえば、2021年 12月に、CVS HealthとMicrosoftは、AIとクラウドコンピューティングを介してデジタルヘルスケアを加速するための協力を開始しました。

北米は市場で重要なシェアを保持すると予想されており、予測期間にも同様のシェアを獲得すると予想されます

北米のヘルスケア顧客データプラットフォーム市場の成長の主な促進要因は、技術革新とこの地域における疾病の負担の増大です。さらに、製品の発売の増加や、合併・買収、パートナーシップなどのその他の戦略的取り組みも市場を牽引すると予想されます。たとえば、2021年に発行された「HIV/AIDS有病率および死亡率報告書」によると、2021年12月の時点で9,697人がHIV/AIDSに感染してミネソタ州に住んでいます。この中には、5,476人(56%)がHIV感染症(非エイズ)を抱えて住んでいます。そして4,221人(44%)がエイズとともに生きています。したがって、病気の負担が増大するにつれて、救急医療の提供を容易にするためにヘルスケア機関全体でアクセスできる患者記録の適切な維持に対する需要が増加し、それによって市場の成長を促進します。

さらに、製品開発とそれに関連する技術革新により、より多くの利点が提供され、既存の課題が克服され、収益性の高い市場の成長につながる可能性があります。たとえば、Audiencerateは2022年 4月にCDPを開始しました。これにより、ファーストパーティデータのオーケストレーションの複雑さが大幅に軽減され、あらゆる規模のブランドが自社のテクノロジーを利用しやすくなると約束されています。同様に、アドビは2022年 3月に、ヘルスケア向けAdobe Experience Cloudの可用性を拡大しました。これは、ヘルスケア企業がパーソナライズされた安全なデジタル体験によるシームレスなカスタマージャーニーを提供できるようにするソリューションです。これにより、ヘルスケアおよびライフサイエンス企業は、会員の獲得と維持からコネクテッドヘルスまであらゆるものを形作ることができる、健康と行動に関する堅牢な洞察を解き放ち、活用できるようになります。

さらに、パートナーシップや買収などの戦略的取り組みにより、主要な市場プレーヤーの製品提供とその地理的拠点が拡大し、市場を牽引する可能性があります。たとえば、2021年 6月にClouderaは、Clayton、Dubilier &Rice、およびKKRの関連会社によって、約53億米ドル相当の全額現金取引で買収される最終契約を締結しました。

ヘルスケア顧客データプラットフォーム業界の概要

調査対象の市場は、適度な競争力を持っています。大手企業が採用する合併、買収、パートナーシップなどの戦略は、市場の成長を促進します。市場の主要企業は、Microsoft、WebMD(Mercuryヘルスケア Inc.)、Tealium、Innovaccer Inc.、Adobeなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 技術の進歩
    • 増大する病気の負担
  • 市場抑制要因
    • 価格とメンテナンスが高い
    • 適切なITインフラストラクチャの欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション(金額別の市場規模)

  • コンポーネント別
    • ソフトウェア
    • サービス
  • 展開モード別
    • オンプレミス
    • クラウドベース
  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • 用途別
    • パーソナライズされた推奨事項
    • 予測分析
    • マーケティングデータのセグメンテーション
    • 顧客の維持とエンゲージメント
    • セキュリティ管理
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Microsoft
    • WebMD(Mercury Healthcare Inc.)
    • Tealium
    • Innovaccer Inc
    • Adobe
    • Treasure Data, Inc.
    • SkyPoint Cloud Inc.
    • Solix Technologies, Inc.
    • Salesforce.com
    • Reltio
    • Oracle

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 90585

The Global Healthcare Customer Data Platform Market size is estimated at USD 0.51 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.7 billion by 2029, growing at a CAGR of 27.11% during the forecast period (2024-2029).

Global Healthcare Customer Data Platform - Market

COVID-19 had a significant impact on the healthcare customer data platform market as the result of investments, huge growth, and acquisitions while the customer data platform industry reconfigured itself during the COVID pandemic. There was an increase in the demand for customer data platforms as healthcare institutions recognized that unified data is the foundation of digital customer experience. For instance, as per an article published in March 2021 in PubMed, research demonstrated a better understanding of healthcare consumers' behavioral intentions for using digital healthcare platforms during Covid-19. According to the findings of this survey, healthcare consumers, in general, expressed a high desire to use digital healthcare platforms during and after Covid-19. This trend indicated that implementing CDP streamlined the process and reduced costs during COVID-19, and it is expected to continue during the forecast period. In the coming years, the market is expected to witness growth due to advancements in healthcare customer data platforms and a rise in the adoption of digital health technologies.

Other factors propelling the studied market growth are the increasing prevalence of chronic and infectious diseases and technological advancements in the studied market. Additionally, continuous product development, launches, and strategic initiatives by key market players are also expected to contribute to significant market growth. As per a 2022 update by the American Cancer Society, the number of cancer cases diagnosed in 2022 was 1.9 million. The high burden of diseases such as cancer provides access to patients' medical history across healthcare institutions, which eases emergency care delivery, positively driving the market.

The technological innovation in the studied market will help overcome the challenges in managing high-quality healthcare data. For instance, in August 2021, Adobe launched Adobe Experience Cloud for Healthcare. This comprehensive offering is HIPAA-ready and built on Adobe Experience Cloud applications, empowering healthcare companies to improve the quality of care, reduce costs, and accelerate digital care transformation. These advantages offered by cloud customer data platforms will contribute to the market's growth. Additionally, strategic initiatives such as partnerships, expansions, and acquisitions will also lead to significant market growth. For instance, in October 2021, ActionIQ expanded its CDP into the healthcare vertical by completing its compliance audit for Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA) Type 1 standard. This addition creates a comprehensive customer experience (CX) offering for healthcare payers, providers, life sciences, and pharmacy brands.

In a nutshell, the studied market is expected to witness solid growth over the forecast period. However, high prices, proper maintenance, and improper IT infrastructure in developing countries within the healthcare setup are expected to hinder its growth.

Healthcare Customer Data Platform Market Trends

The Cloud-Based Segment is Expected to Account for the Significant Market Share During the Forecast Period

Cloud-based solutions are comparatively newer approaches and are mostly used by organizations that lack the internal infrastructure to support them. The installation cost of this software is lower than the on-premise systems. Moreover, this software eradicates the need for in-house maintenance, which is likely to be the primary factor driving its increasing demand. Cloud-based systems are ideal for complex, multisite clinical studies because all information (study protocols, patient data, outcomes, etc.) is stored in a central location and maintained by a third-party service provider.

Increasing adoption of these platforms by pharmaceutical companies, product launches by key players, and contract research organizations are driving the segment. For instance, in March 2022, Microsoft launched a cloud-based data platform for health care, Azure Health Data Services, a platform for managing and analyzing various forms of patient data. The Azure Health Data Services platform-as-a-service (PaaS) helps organizations manage disparate forms of protected health information (PHI) across multiple data stores, letting them work with -- and make sense of -- patient data using less time and resources.

Furthermore, key market players are involved in continuous product development, collaborations, partnerships, alliances, and other strategic initiatives to augment market penetration. For instance, in December 2021, CVS Health and Microsoft started collaborating to accelerate digital healthcare via AI and cloud computing.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

The primary driving factors for the growth of the North American healthcare customer data platform market are technological innovations and the growing burden of diseases in the region. In addition, rising product launches and other strategic initiatives such as mergers and acquisitions, and partnerships are also expected to drive the market. For instance, as per the 'HIV/AIDS Prevalence and Mortality Report' published in 2021, 9,697 people were living in Minnesota with HIV/AIDS as of December 2021. This included 5,476 (56%) living with HIV infection (non-AIDS) and 4,221 (44%) living with AIDS. Thus, the growing burden of diseases increases the demand for proper maintenance of patient records, which can be accessed across healthcare institutions for ease in emergency care delivery, thereby driving market growth.

Additionally, product development and associated technological innovation are likely to offer more advantages and overcome the existing challenges, leading to lucrative market growth. For instance, in April 2022, Audiencerate launched its CDP, which promises to significantly reduce the complexity of orchestrating first-party data, making its technology more accessible to brands of all sizes. Similarly, in March 2022, Adobe expanded the availability of Adobe Experience Cloud for Healthcare, a solution that empowers healthcare enterprises to deliver seamless customer journeys with personalized and secure digital experiences. It enables healthcare and life sciences companies to unlock and activate robust health and behavioral insights that can shape everything from member acquisition and retention to connected health.

Moreover, strategic initiatives such as partnerships and acquisitions are also likely to expand the product offerings of key market players and their geographical footprint, thus driving the market. For instance, in June 2021, Cloudera entered into a definitive agreement to be acquired by affiliates of Clayton, Dubilier & Rice, and KKR in an all-cash transaction valued at approximately USD 5.3 billion.

Healthcare Customer Data Platform Industry Overview

The studied market is moderately competitive. Strategies such as mergers, acquisitions, and partnerships adopted by major players boost market growth. The major players in the market are Microsoft, WebMD (Mercury Healthcare Inc.), Tealium, Innovaccer Inc., Adobe, and Others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements
    • 4.2.2 Growing Burden of Diseases
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Price and Maintenance
    • 4.3.2 Lack of Proper IT infrastructure
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - in USD Million)

  • 5.1 By Component
    • 5.1.1 Software
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By Deployment Mode
    • 5.2.1 On-Premise
    • 5.2.2 Cloud-Based
  • 5.3 By Organization Size
    • 5.3.1 Large Enterprises
    • 5.3.2 Small & Medium-Sized Enterprises
  • 5.4 By Application
    • 5.4.1 Personalized Recommendations
    • 5.4.2 Predictive Analytics
    • 5.4.3 Marketing Data Segmentation
    • 5.4.4 Customer Retention and Engagement
    • 5.4.5 Security Management
    • 5.4.6 Other Applications
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Mexico
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Italy
      • 5.5.2.5 Spain
      • 5.5.2.6 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 China
      • 5.5.3.2 Japan
      • 5.5.3.3 India
      • 5.5.3.4 Australia
      • 5.5.3.5 South Korea
      • 5.5.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Middle East and Africa
      • 5.5.4.1 GCC
      • 5.5.4.2 South Africa
      • 5.5.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.5.5 South America
      • 5.5.5.1 Brazil
      • 5.5.5.2 Argentina
      • 5.5.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Microsoft
    • 6.1.2 WebMD (Mercury Healthcare Inc.)
    • 6.1.3 Tealium
    • 6.1.4 Innovaccer Inc
    • 6.1.5 Adobe
    • 6.1.6 Treasure Data, Inc.
    • 6.1.7 SkyPoint Cloud Inc.
    • 6.1.8 Solix Technologies, Inc.
    • 6.1.9 Salesforce.com
    • 6.1.10 Reltio
    • 6.1.11 Oracle

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS