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市場調査レポート
商品コード
1593778

市場シェアと予測:顧客データプラットフォーム(CDP)、2023~2028年、ラテンアメリカ(2つのレポートのバンドル)

Market Share and Forecast: Customer Data Platform (CDP), 2023-2028, Latin America (Bundle of Two Reports)


出版日
発行
QKS Group
ページ情報
英文 110 Pages
納期
即日から翌営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.10円
市場シェアと予測:顧客データプラットフォーム(CDP)、2023~2028年、ラテンアメリカ(2つのレポートのバンドル)
出版日: 2024年06月03日
発行: QKS Group
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

市場シェアの説明

QKSグループによると、ラテンアメリカの顧客データプラットフォーム(CDP)市場は2028年までに平均を上回るCAGRを記録する見込みです。この成長軌道は、急成長するeコマース部門やクラウドベースのソリューション採用の高まりと相まって、地域全体でデジタルトランスフォーメーションへの取り組みが増加していることに支えられています。ラテンアメリカでは、断片化された顧客データを統合し、マーケティング・キャンペーンの効果を高め、パーソナライズされた顧客体験を提供するために、CDPを活用する企業が増えています。企業がデータ主導の意思決定の戦略的重要性を認識するにつれて、堅牢なCDPソリューションに対する需要が急増すると予想されます。さらに、ブラジルのLGPDのようなデータプライバシーをめぐる規制の進展は、データ保護と消費者の信頼を確保するコンプライアンスCDPプラットフォームへの投資を企業に促しています。

QKSグループは、「顧客データプラットフォーム(CDP)とは、様々なソースから顧客データを収集し、クレンジングして統合し、包括的で永続的な顧客プロファイルデータベースを作成するツールである」と定義しています。CDPは、ウェブサイト、ソーシャルメディア、電子メール、CRM、POSシステムなど、ファースト、セカンド、サードパーティのデータを含むさまざまなソースからのデータを統合します。CDPはまた、構造化データと非構造化データをつなぎ合わせ、分析を実行して個々の顧客の統一プロファイルを作成し、異なる顧客タイプのマイクロセグメントを作成します。さらに、マーケティング担当者がさまざまなインタラクション・チャネルやタッチポイントで効果的なマーケティング・キャンペーンを実施し、卓越した顧客体験を提供できるようにします。

市場予測の説明

QKSグループは、ラテンアメリカの顧客データプラットフォーム市場が2028年までに平均を上回るCAGRを記録すると予測していることを明らかにしました。

ラテンアメリカにおける顧客データプラットフォーム(CDP)市場の将来は、ビジネスの成長とイノベーションを推進するための先進技術の活用に焦点が当てられ、有望視されています。同地域の企業がクラウドベースのCDPソリューションを採用し、データ分析機能に投資するにつれて、包括的な顧客インサイトと業務効率の達成が重視されるようになります。さらに、CDPプロバイダーと現地企業との協業により、市場特有の課題や規制要件に対応するオーダーメイド・ソリューションの開発が促進されると予想されます。ラテンアメリカの企業は、予測分析と機械学習アルゴリズムを統合することで、顧客エンゲージメント戦略の強化、マーケティング努力の最適化、デジタル中心化が進む経済における新たな機会の活用を目指しています。

Market Share 目次:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場シェア分析

  • ラテンアメリカ市場シェア
  • ラテンアメリカ市場シェア:業界別
  • 市場シェア:メディア・エンターテインメント別
  • 市場シェア:小売
  • 市場シェア:BFSI別
  • 市場シェア:旅行・ホスピタリティ
  • 市場シェア:教育
  • 市場シェア:公共部門別
  • 市場シェア:ヘルスケア・ライフサイエンス別
  • 市場シェア:自動車
  • 市場シェア:飲食品別
  • ラテンアメリカ市場シェア:展開タイプ別
  • 市場シェア:展開タイプ別:オンプレミス
  • 市場シェア:展開タイプ別:クラウド
  • ラテンアメリカ市場シェア:顧客タイプ別
  • 市場シェア:SMB
  • 市場シェア:大企業
  • 市場シェア:エンタープライズ別

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法

Market Forecast 目次:

第1章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • 主要予測
  • 主要動向
  • 市場概要

第2章 市場概要

  • 市場の定義と範囲
  • 市場に影響を与える主な要因
  • 促進要因と抑制要因

第3章 市場予測分析

  • ラテンアメリカ市場予測
  • ラテンアメリカ市場予測:業界別
  • 市場予測:メディア&エンターテインメント
  • 市場予測:小売業
  • 市場予測:BFSI別
  • 市場予測:旅行&ホスピタリティ
  • 市場予測:教育
  • 市場予測:公共部門
  • 市場予測:ヘルスケア&ライフサイエンス別
  • 市場予測:自動車
  • 市場予測:飲食品別
  • ラテンアメリカの市場予測:展開タイプ別
  • 市場予測:展開タイプ別:オンプレミス
  • 市場予測:展開タイプ別:クラウド
  • ラテンアメリカの市場予測:顧客タイプ別
  • 市場予測: SMB
  • 市場予測:規模別
  • 市場予測:エンタープライズ

第4章 企業プロファイル

  • 会社概要
  • アナリストの視点と分析

第5章 付録

  • 調査手法
図表

Market Share List of Figures

  • Fig. 1 Market Share of Customer Data Platform Latin America, 2023
  • Fig. 2 Latin America Market Share of Customer Data Platform IT & Telecom Industry, 2023
  • Fig. 3 Latin America Market Share of Customer Data Platform Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Latin America Market Share of Customer Data Platform Insurance Industry, 2023
  • Fig. 5 Latin America Market Share of Customer Data Platform Healthcare Industry, 2023
  • Fig. 6 Latin America Market Share of Customer Data Platform Government & Public Sector, 2023
  • Fig. 7 Latin America Market Share of Customer Data Platform Retail & eCommerce, 2023
  • Fig. 8 Latin America Market Share of Customer Data Platform Manufacturing, 2023
  • Fig. 9 Latin America Market Share of Customer Data Platform Hospitality, 2023
  • Fig. 10 Latin America Market Share of Customer Data Platform On-premises Deployment, 2023
  • Fig. 11 Latin America Market Share of Customer Data Platform Cloud Deployment, 2023
  • Fig. 12 Latin America Market Share of Customer Data Platform SMB Customers, 2023
  • Fig. 13 Latin America Market Share of Customer Data Platform Large Customers, 2023
  • Fig. 14 Latin America Market Share of Customer Data Platform Enterprise Customers, 2023

Market Forecast List of Figures

  • Fig. 1 Market Forecast of Customer Data Platform Latin America, 2024- 2028
  • Fig. 2 Market Forecast of Customer Data Platform IT & Telecom Industry, 2024- 2028
  • Fig. 3 Market Forecast of Customer Data Platform Banking & Financial Services Industry, 2023
  • Fig. 4 Market Forecast of Customer Data Platform Insurance Industry, 2024- 2028
  • Fig. 5 Market Forecast of Customer Data Platform Healthcare Industry, 2024- 2028
  • Fig. 6 Market Forecast of Customer Data Platform Government & Public Sector, 2024- 2028
  • Fig. 7 Market Forecast of Customer Data Platform Retail & eCommerce, 2024- 2028
  • Fig. 8 Market Forecast of Customer Data Platform Manufacturing, 2024- 2028
  • Fig. 9 Market Forecast of Customer Data Platform Hospitality, 2024- 2028
  • Fig. 10 Market Forecast of Customer Data Platform On-premises Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 11 Market Forecast of Customer Data Platform Cloud Deployment, 2024- 2028
  • Fig. 12 Market Forecast of Customer Data Platform SMB Customers, 2024- 2028
  • Fig. 13 Market Forecast of Customer Data Platform Large Customers, 2024- 2028
  • Fig. 14 Market Forecast of Customer Data Platform Enterprise Customers, 2024- 2028
目次
Product Code: QKS-07789

This product includes two reports: Market Share and Market Forecast.

Market Share Description:

Latin America is set to witness an above-average CAGR in the Customer Data Platform (CDP) market by 2028, according to QKS Group. This growth trajectory is underpinned by increasing digital transformation initiatives across the region, coupled with a burgeoning e-commerce sector and rising adoption of cloud-based solutions. Organizations in Latin America are increasingly leveraging CDPs to unify fragmented customer data silos, enhance marketing campaign effectiveness, and deliver personalized customer experiences. As businesses recognize the strategic importance of data-driven decision-making, the demand for robust CDP solutions is expected to surge. Furthermore, regulatory developments around data privacy, such as Brazil's LGPD, are driving organizations to invest in compliant CDP platforms that ensure data protection and consumer trust.

QKS Group defines "Customer Data Platform (CDP) is a tool that gathers customer data from various sources, cleanses and consolidates it, and creates a comprehensive and persistent customer profile database. The CDP integrates data from various sources, such as websites, social media, emails, CRM, and POS systems, among others, including first-, second-, and third-party data. The CDP also stitches structured and unstructured data together, performs analytics to create a unified profile for individual customers, and creates micro-segments of different customer types. Furthermore, it enables marketers to execute effective marketing campaigns across various interaction channels and touchpoints to deliver exceptional customer experiences.

Market Forecast Description:

QKS Group reveals that Customer Data Platform Market is Projected to Register a CAGR of above average by 2028 in Latin America.

The future of the Customer Data Platform (CDP) market in Latin America looks promising with a focus on leveraging advanced technologies to drive business growth and innovation. As companies in the region embrace cloud-based CDP solutions and invest in data analytics capabilities, the emphasis on achieving comprehensive customer insights and operational efficiency will intensify. Additionally, collaborations between CDP providers and local enterprises are expected to foster the development of tailored solutions that address unique market challenges and regulatory requirements. By integrating predictive analytics and machine learning algorithms, Latin American businesses aim to enhance customer engagement strategies, optimize marketing efforts, and capitalize on emerging opportunities in an increasingly digital-centric economy.

QKS Group defines "Customer Data Platform (CDP) is a tool that gathers customer data from various sources, cleanses and consolidates it, and creates a comprehensive and persistent customer profile database. The CDP integrates data from various sources, such as websites, social media, emails, CRM, and POS systems, among others, including first-, second-, and third-party data. The CDP also stitches structured and unstructured data together, performs analytics to create a unified profile for individual customers, and creates micro-segments of different customer types. Furthermore, it enables marketers to execute effective marketing campaigns across various interaction channels and touchpoints to deliver exceptional customer experiences."

Market Share Table of Content:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Share Analysis

  • Latin America Market Share
  • Latin America Market Share by Industry Verticals
  • Market Share by Media & Entertainment
  • Market Share by Retail
  • Market Share by BFSI
  • Market Share by Travel & Hospitality
  • Market Share by Education
  • Market Share by Public Sector
  • Market Share by Healthcare & Life Science
  • Market Share by Automotive
  • Market Share by Food & Beverage
  • Latin America Market Share by Deployment Type
  • Market Share by Deployment Type: On prem
  • Market Share by Deployment Type: Cloud
  • Latin America Market Share by Customer Type
  • Market Share by SMB
  • Market Share by Large
  • Market Share by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies

Market Forecast Table of Content:

Chapter 01: Executive Summary

  • Key Research Findings
  • Top Predictions
  • Top Trends
  • Market Summary

Chapter 02: Market Overview

  • Market Definition and Scope
  • Key Factors Impacting the Market
  • Drivers & Restraints

Chapter 03: Market Forecast Analysis

  • LATIN AMERICA Market Forecast
  • LATIN AMERICA Market Forecast by Industry Verticals
  • Market Forecast by Media & Entertainment
  • Market Forecast by Retail
  • Market Forecast by BFSI
  • Market Forecast by Travel & Hospitality
  • Market Forecast by Education
  • Market Forecast by Public Sector
  • Market Forecast by Healthcare & Life Science
  • Market Forecast by Automotive
  • Market Forecast by Food & Beverage
  • LATIN AMERICA Market Forecast by Deployment Type
  • Market Forecast by Deployment Type: On prem
  • Market Forecast by Deployment Type: Cloud
  • LATIN AMERICA Market Forecast by Customer Type
  • Market Forecast by SMB
  • Market Forecast by Large
  • Market Forecast by Enterprise

Chapter 04: Company Profile

  • Company Overview
  • Analyst Perspectives and Analysis

Chapter 05: Appendix

  • Research Methodologies