デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1439777

SEL(社会性と情動の学習):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Social and Emotional Learning - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
SEL(社会性と情動の学習):市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

SEL(社会性と情動の学習)市場規模は2024年に91億3,000万米ドルと推定・予測され、2029年には92億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは0.22%で成長すると予測されています。

Social and Emotional Learning-Market

COVID-19パンデミックの影響で学習機関を閉鎖する州、県、国が増加しており、昨年のユネスコの調査では、世界の生徒のほぼ70%が現在学校に通っていないです。コモンウェルス・オブ・ラーニング(COL)は、学習がすべての人に開かれたものとなるよう、その専門知識とリソースを関連利害関係者に伝達することに力を注いでいます。

主なハイライト

  • SEL(社会性と情動の学習)は総合的な教育にとって不可欠であり、さまざまな調査から、導入者の学業上の成功に役立っていることが示されています。CASELが実施した調査によると,幼稚園児から高校生まで270,034人が参加した,213の学校ベースの普遍的なSEL(社会性と情動の学習)プログラムから得られた知見が含まれており,エビデンスに基づくSELプログラムは,態度の改善から問題行動の減少,学業成績の向上まで,生徒にさまざまな良い結果をもたらしています。
  • SELをコア・カリキュラムの一部として取り入れることを推進しているのは、世界各地の政府や団体です。米国の連邦政策は、すべての生徒が恩恵を受けられるよう、SELの州全体および地区全体への導入を支援する条件を整える上で、重要な役割を果たしています。
  • 米国では、昨年3月の国際SELデーに、ティム・ライアン下院議員が「Social and Emotional Learning for Families(SELF)Act(家族のための社会的・情緒的学習(SELF)法)」を提出し、教師と学校指導者が家族と協働する能力を高めるための競合助成プログラムを認可しました。
  • さらに、学校閉鎖に伴う生徒の幸福度の低下から、つながりや社会性と情動の回復の必要性が、極めて重要かつ優れた成長分野となっています。例えば,調査に基づいたSEL(社会性と情動の学習)カリキュラムを提供するコミッティー・フォー・チルドレンは,幼稚園から5年生までの完全ウェブベースのカリキュラムであるセカンド・ステップ・エレメンタリー・デジタル・プログラムをリリースし,新しいデジタル提供の増加を発表しました。
  • また、ペリー・プリスクールのプログラムにあるような非認知スキルの価値は、犯罪や雇用への長期的な影響を減らすために、行動や学業への意欲の改善につながった。また、子どもたちの社会的・情緒的機能が不十分であることが、複数の公衆衛生問題(薬物乱用、肥満、暴力など)の増加につながっているとされています。
  • 学校の閉鎖以来、生徒の幸福度が低下している中、つながりや社会性と情動の回復の必要性は、拡大のための重要かつ絶好の機会となっています。例えば、昨年3月、研究に基づくSEL(社会性と情動の学習)カリキュラムを提供するコミッティー・フォー・チルドレンは、幼稚園から5年生までを対象とした完全ウェブベースのカリキュラム、セカンド・ステップ・エレメンタリー・デジタル・プログラムをリリースし、新しいデジタル提供による拡大を発表しました。
  • COVID-19の発生により、ここ数年、生徒たちはオンライン学習モードに移行しています。その結果、世界中の生徒と教育者にさまざまな課題が生じた。教育者たちは、遠隔学習モードへの迅速な適応から、私生活との両立という課題に直面しました。ランド・コーポレーションが昨年実施した「米国教員実態調査」の主な調査結果によると、彼らはストレス、トラウマ、燃え尽き症候群に圧倒されていました。

SEL(社会性と情動の学習)市場動向

小学校セグメントがSEL市場を牽引

  • アイオワ州ノースウェスタン大学の昨年秋の調査によると、SEL(社会性と情動の学習)に重点を置く教育者が増えています。児童や青少年の精神衛生や行動障害が増加するにつれ、SELは小学校の教室でますます必要とされるようになっています。SELの応用は、生徒の学習意欲を育てながら、教師を助ける。教師は、必要性が確認されれば、生徒や教室に最適なSELプログラムを選択することができ、生徒一人一人のニーズに確実に応えることができます。
  • インドで最も人気のある学習アプリであるBYJU'S(Think and Learn Pvt. Ltd)は、最近、同社のディズニー・アプリに1年生から3年生の子供向けの学習プログラムとして「科学」を追加しました。BYJUのEarly Learnアプリがインドで利用可能になりました。このアプリは、全く新しいユーザーフレンドリーなインターフェイスで、よりパーソナライズされた体験的経験を提供することを目的としています。強化されたデジタル対応のワークシートは、子供の手書き認識にも対応しており、学習分野では他に類を見ないものとなっています。
  • 同様に『国立大学』も、SELは共感力、自己認識力、安心感、授業への参加意欲を育むことで、個人の一生に役立つと主張しています。SELプログラムのスキルは、生徒の感情的ストレスへの対処能力を向上させ、問題への解決策を見つけ、危険な行動をとる仲間からの圧力に抵抗できることが実証されています。こうした要素がSEL市場を牽引しています。
  • 昨年4月、HundrEDはレゴ財団と提携し、5~12歳の生徒のSELスキルを育成する、世界で最もインパクトがあり拡張可能な教育イノベーションを特定しました。このプロジェクトは、安全な学習環境を促進し、思いやりと育みのある人間関係を奨励し、学習者のニーズに応え、社会文化的文脈を超えて組み込むことができる10~20のイノベーションを特定することを目的としています。
  • さらに、教育テクノロジー企業や団体は、COVID-19の流行による学校閉鎖の間、教育者が教師、生徒、家族から社会的・感情的なことを学ぶのを助けるために、遠隔SELソリューションやサービスを提供しています。また、心理的健康のためのリソースを提供するよう努めています。
  • さらに昨年3月には、探索的社会感情学習カリキュラムの世界の非営利プロバイダーであるコミッティ・フォー・チルドレンが、同組織初の完全デジタル・ウェブ・プログラムを使用して、プログラム・ポートフォリオに新たに追加されました。このプログラムには、すべての教材にオンラインで簡単にアクセスでき、準備、指導、進捗状況の追跡が簡素化されています。このようなカリキュラムは、小学校がSELの需要を高めるのに役立っています。

北米が最大の市場シェアを占める

  • さらに、昨年4月の全南北アメリカ議会会議(NCSL)の調査によると、子供やティーンエージャーの柔軟性と成長は、放課後のSELプログラムによって長い間支えられてきました。同調査によると、SELプログラムに参加している地域の子供やティーンエイジャーは、自己認識の向上、建設的な社会的行動、生徒の懲戒処分の減少、参加意欲と達成感の向上といった恩恵を受けています。
  • さらに、昨年5月には、幼稚園から高校までの社会的・情緒的学習アセスメントを提供するアパーチャー・エデュケーション社(米国)がアセンド社を買収しました。この買収により、アパーチャーは、学区や放課後プログラム向けに、生徒が社会的・情緒的学習に取り組むためのモバイル対応ソフトウェア・プラットフォームを提供することで、高校向けのSELサービスを拡大することができます。
  • しかし、教室への復帰が始まって以来、アメリカン・レスキュー・プランによる連邦救済資金が公立の幼稚園から高校までの学区に流れているため、学校や学区は教育者に対する社会的・感情的支援を優先することに改めて注力することが期待されています。
  • 例えば、昨年2月、生徒中心の幼稚園から高校までの個別指導と評価を提供する米ニアポッド社は、比類ないレベルの生徒の洞察力を解き放つことに合意しました。ニアポッド社は、教室内外でのライブ学習や自己学習体験のためのリアルタイムの形成的評価と動的メディアを統合したインタラクティブな教育プラットフォームを提供しており、教育者は生徒の学習状況をリアルタイムで効率的に確認することができます。
  • アメリカ政府の資金援助とイニシアチブの増加は、市場の需要を増加させると予想されます。2021年の米国救済計画(ARP)法におけるK-12教育への1,230億米ドルの投入は、パンデミックとそれ以降を通じて生徒と学校を徹底的にサポートする社会的・感情的学習への体系的アプローチに投資する重要な可能性を提供します。このような動きは需要を増大させています。

SEL(社会性と情動の学習)産業の概要

ソーシャル&エモーショナル・ラーニング市場は適度に細分化されています。ソーシャル&エモーショナル・ラーニング市場には、Emotional ABCs、Everfi, Inc.、Committee for Childrenなどの有力企業があります。これらの重要なプレイヤーの一部は現在、市場シェアに関して市場を管理しています。市場で顕著なシェアを持つこれらの重要なプレーヤーは、海外に広がる顧客基盤の拡大に注力しています。これらの企業は、戦略的な協力行動を活用して市場シェアを向上させ、収益性を高めています。

  • 2022年4月-Panorama Education社(米国)は、生徒が学業で成功を収め、社会的・情緒的学習と幸福感を向上させることを支援する教育テクノロジー企業として、Panorama for Positive Behaviorsを発表しました。モバイルとデスクトップで利用可能なこの新しいツールは、地区指導者と教師のためのもので、生徒の積極的な行動向上を通じて成功を導くように設計されています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
    • 代替品の脅威
  • COVID-19のSEL業界への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 政府組織による社会的情緒的学習への取り組みの増加
    • K-12分野におけるコンピューティングの進歩
  • 市場の課題
    • 新興諸国におけるSELのための莫大な資本要件

第6章 市場セグメンテーション

  • コンポーネント別
    • ソリューション
    • サービス別
  • エンドユーザー別
    • 幼稚園
    • 小学校
    • 中学校・高等学校
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Emotional ABCs Inc.
    • EVERFI Inc.
    • Committee for Children(Second Steps)
    • The Social Express Inc.
    • Everyday Speech
    • Peekapak Inc.
    • Purpose Prep.(Weld North LLC)
    • Nearpod Inc.
    • Aperture Education LLC
    • Kickboard Inc.
    • Taproot Learning
    • Rethink ED
    • Evolution Labs
    • Panorama Education
    • BASE Educational Services Pvt. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 68162

The Social and Emotional Learning Market size is estimated at USD 9.13 billion in 2024, and is expected to reach USD 9.24 billion by 2029, growing at a CAGR of 0.22% during the forecast period (2024-2029).

Social and Emotional Learning - Market

With an increasing number of states, provinces, and countries closing learning institutions in the wake of the COVID-19 pandemic, almost 70% of the world's students are currently not attending school, per a UNESCO study of last year. The Commonwealth of Learning (COL) has improved in transmitting its expertise and resources to associated stakeholders to ensure that learning is open to all.

Key Highlights

  • Social-emotional learning is essential to a well-rounded education, and various research shows that it helps with academic success among adopters. According to a study conducted by CASEL that includes findings from 213 school-based universal social and emotional learning (SEL) programs involving 270,034 kindergartens through high school students, evidence-based SEL programs produce a wide variety of positive outcomes for students, from improved attitudes to decreased behavioral issues to increased academic performance.
  • Multiple governments and associations globally are instrumental in promoting SEL adoption as a part of the core curriculum. Federal policy in the US plays a key role in creating conditions that support the statewide and districtwide implementation of SEL so all students can benefit.
  • In March last year, in the US, Congressman Tim Ryan introduced the Social and Emotional Learning for Families (SELF) Act on International SEL Day, authorizing a competitive grant program to increase the capacity of teachers and school leaders to work with families.
  • Additionally, the decline in student well-being following school closures has made the need for connection and social-emotional recovery a crucial and excellent area for growth. For instance, the Committee for Children, a supplier of social-emotional learning (SEL) curricula based on research, announced an increase with the new digital offering by releasing the Second Step Elementary digital program, a fully web-based curriculum for Grades K-5.
  • Besides, the value of noncognitive skills as per the Perry Preschool program led to improvements in behavior and academic motivation to reduce the long-term effects on crime and employment. Also, children's inadequate levels of social and emotional functioning have been attributed to a rise in multiple public health problems (e.g., substance abuse, obesity, and violence).
  • With students' well-being declining since the closure of schools, the need for connection and social-emotional recovery has become a critical and prime opportunity for expansion. For example, in March last year, the Committee for Children, a provider of research-based social-emotional learning (SEL) curricula, announced an expansion with the new digital offering by releasing the Second Step Elementary digital program, a fully web-based curriculum for Grades K-5.
  • The COVID-19 outbreak resulted in students shifting to online learning mode over the last couple of years. This has resulted in different challenges for students and educators worldwide. Educators faced challenges balancing personal lives from quickly adapting to remote learning mode. They were overwhelmed with stress, trauma, and burnout, according to key findings from the last year's State of the US Teacher Survey, by RAND Corporation.

Social & Emotional Learning (SEL) Market Trends

The Elementary Schools Segment Drives the SEL Market

  • According to a fall last year survey from Northwestern University, Iowa, an increasing number of educators focus on social and emotional learning. SEL is becoming more and more necessary in elementary school classrooms as mental health and behavioral disorders in children and adolescents rise. The application of SEL aids teachers while fostering students' enthusiasm for learning. Teachers can choose the best SEL program for their students and classrooms once the need has been identified, ensuring that each student's needs are met.
  • BYJU'S (Think and Learn Pvt. Ltd), India's most popular learning app, has recently added 'Science' as a learning program for children in grades 1-3 on its Disney app. BYJU's Early Learn app is now available in India. The app aims to provide a more personalized experiential experience with an entirely new user-friendly interface. The enhanced digitally-enabled worksheets also support child handwriting recognition, making it a one-of-a-kind offering in the learning space.
  • Likewise, "National University" also asserts that SEL can benefit individuals for the rest of their lives by fostering empathy, self-awareness, security, and classroom participation. It has been demonstrated that SEL program skills can improve students' capacity to deal with emotional stress, find solutions to problems, and resist peer pressure to engage in risky behavior. These elements drive the SEL market.
  • In April last year, HundrED partnered with The LEGO Foundation to identify the most impactful and scalable educational innovations in the world that foster SEL skills in students aged 5-12. The project aims to identify 10-20 innovations that promote safe learning environments, encourage caring and nurturing relationships, are responsive to learners' needs, and can be embedded across sociocultural contexts.
  • Moreover, educational technology companies and organizations provide remote SEL solutions and services to help educators learn social and emotional from teachers, students, and families during school closures caused by the COVID-19 outbreak. And have endeavored to provide resources for psychological well-being.
  • Additionally, In March last year, Committee for Children, a global non-profit provider of exploratory social sentiment learning (SEL) curriculum, was newly added to the program portfolio using the organization's first complete digital web program, which is the organization's first fully web-based offering for Grades K-5. The program also includes easy online access to all course materials to simplify preparation, instruction, and progress tracking. Such a curriculum helped elementary schools to boost the demand for SEL.

North America to Hold the Largest Market Share

  • Moreover, the flexibility and growth of kids and teenagers have long been supported by after-school SEL programs, according to a National Conference of State Legislatures (NCSL) survey from April last year. The survey found that the region's children and teenagers participating in SEL programs benefit from increased self-awareness, constructive social behavior, fewer student discipline initiatives, and increased participation and achievement.
  • Moreover, In May last year, Aperture Education, United States, a provider of research-supported social and emotional learning (SEL) assessments for kindergarten through high school schools, acquired Ascend. With this acquisition, Aperture will be able to expand its SEL services for high schools by providing a mobile-enabled software platform for school districts and after-school programs to engage students in their social and emotional learning.
  • However, since the transition back to the classroom has begun, federal relief funds from the American Rescue Plan are flowing to public K-12 districts, thus, expecting the schools and districts to renew their focus on prioritizing social and emotional support for educators.
  • For instance, in Feb last year, Nearpod, USA, a provider of student-centered, pre-K-12 personalized practice and assessment, agreed to unlock an unparalleled level of student insights. Nearpod provides an interactive educational platform that integrates real-time formative assessment and dynamic media for live and self-learning experiences in and out of the classroom, allowing educators to see what their students are doing in real-time efficiently.
  • The increase in American government funding and initiatives is expected to increase market demand. The USD 123 billion input to K-12 education in the American Rescue Plan (ARP) Act of 2021 delivers a crucial possibility to invest in systemic approaches to social and emotional learning (SEL) that thoroughly support students and schools through the pandemic and beyond. Such developments are augmenting the demand.

Social & Emotional Learning (SEL) Industry Overview

The social and emotional learning market is moderately fragmented. The social and emotional learning (SEL) market consists of influential players such as Emotional ABCs, Everfi, Inc., Committee for Children, and more. Some of these essential actors currently manage the market regarding market share. These significant players with a noticeable share in the market are concentrating on expanding their customer base across foreign countries. These businesses leverage strategic collaborative actions to improve their market share and enhance profitability.

  • April 2022 - Panorama Education, United States, an educational technology company that helps students achieve academic success and improve social and emotional learning and well-being, launched Panorama for Positive Behaviors. Available on mobile and desktop, this new tool for district leaders and teachers is designed to drive success through active student behavioral enhancement.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Intensity of Competitive Rivalry
    • 4.2.5 Threat of Substitutes
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the SEL Industry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Social and Emotional Learning Initiatives by Government Organizations
    • 5.1.2 Progress in Computing in the K-12 Sector
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Huge Capital Requirement for SEL Across Developing Countries

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Component
    • 6.1.1 Solutions
    • 6.1.2 Services
  • 6.2 By End-User
    • 6.2.1 Pre-K
    • 6.2.2 Elementary School
    • 6.2.3 Middle and High Schools
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Rest of the World

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Emotional ABCs Inc.
    • 7.1.2 EVERFI Inc.
    • 7.1.3 Committee for Children (Second Steps)
    • 7.1.4 The Social Express Inc.
    • 7.1.5 Everyday Speech
    • 7.1.6 Peekapak Inc.
    • 7.1.7 Purpose Prep. (Weld North LLC)
    • 7.1.8 Nearpod Inc.
    • 7.1.9 Aperture Education LLC
    • 7.1.10 Kickboard Inc.
    • 7.1.11 Taproot Learning
    • 7.1.12 Rethink ED
    • 7.1.13 Evolution Labs
    • 7.1.14 Panorama Education
    • 7.1.15 BASE Educational Services Pvt. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET