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市場調査レポート
商品コード
1431685

ペット用おやつ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)

Pet Treats - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 382 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ペット用おやつ:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 382 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

ペット用おやつの市場規模は2024年に288億9,000万米ドルと推定され、2029年には461億5,000万米ドルに達し、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは9.82%で成長する見込みです。

Pet Treats-Market

より高級な犬用おやつへの需要シフトと他のペットよりも高い人口により、犬が市場で主要シェアを占める

  • ペット用おやつ市場は、プレミアム製品やナチュラル製品へのシフトを経験しています。ペットの飼い主は、高品質の原材料を使用し、人工添加物を使用していないおやつを求めるようになっています。ペットの健康における栄養の重要性に対する意識の高まりが、この動向を後押ししています。
  • ペット用おやつ市場では犬が最も高いシェアを占めており、2022年には53%に達します。犬用セグメントのシェアが高いのは、他のペットに比べて犬の飼育頭数が多いことと、より高級な犬用おやつへの需要シフトが主因と考えられます。犬用おやつセグメントは予測期間中にCAGR 9.0%を記録すると予測されています。
  • 猫は、ペットとしての人気、メンテナンスの必要性の低さ、特に欧州における猫のペット人口の増加(幸運や幸運の象徴と考えられているため)、犬と比較して狭い居住空間への適応性、しつけ、ご褒美、歯の健康維持における市販の猫用おやつの使用の増加などにより、2022年の市場規模は71億米ドルを占め、2番目に大きなペットタイプでした。
  • その他のペットは2022年の世界ペット人口の35%を占め、鳥類、魚類、げっ歯類などのその他のペットの市場シェアは18.5%でした。この低いシェアは、大型ペットよりも需要が低く、その結果、必要な餌が少ないことに起因しています。犬や猫に比べて比較的手入れが少なくてすむため、ペットとしてこれらの動物への関心が高まっています。
  • ペットオーナーの意識の高まりとペット人口の増加が、予測期間中の世界のペット用おやつ市場の成長を促進すると予想される要因です。

消費者の高い生活水準と可処分所得、高品質のおやつへの嗜好、確立された流通網により、北米が市場を牽引

  • 2022年、ペット用おやつはペットフード市場の15.35%を占め、252億1,000万米ドルとなった。世界のペット用おやつ市場は、ペットの飼育率の増加と高品質で健康的なおやつに対する意識の高まりにより、2017年~2022年に59%成長しました。
  • 2022年、北米はおやつ市場で最大の地域であり、金額で102億4,000万米ドルを占めました。同地域のシェアが高いのは、生活水準と処分所得が高く、ペットの飼い主が高品質のおやつを購入できるためです。さらに、この地域の市場成長は、継続的な製品革新と確立された流通網によるものです。
  • 2022年のペット用おやつ市場は、欧州が75億8,000万米ドル、アジア太平洋が53億3,000万米ドルで、第2位と第3位でした。これらの地域の市場成長は、世界のペット人口の54%を占める大規模なペット人口に起因しています。さらに、英国、中国、ドイツは、多くのペットオーナーがプレミアム品質のおやつを高率で購入する傾向にある主要市場です。
  • 南米とアフリカは2022年に合わせて20億6,000万米ドルの価値を占めました。これらの地域の市場シェアが低いのは、他の地域に比べてペット人口が少ないためで、2022年には世界のペット人口の24%を占める。しかし、こうした要因にもかかわらず、アフリカは予測期間中に最も急成長する地域と推定されます。これは、ペットの健康維持における高品質のおやつの重要性に対する認識が高まっていることと、今後数年間はペットの飼育頭数が増加すると予想されるためです。
  • ペット人口の増加や健康懸念に対する消費者の意識の高まりといった要因が、予測期間中のおやつ市場を押し上げると予想されます。

ペット用おやつ市場の動向

猫は、交友関係や猫を飼うことの利点に関する意識の高まりから、世界的に2番目に多く飼われているペットです。

  • 世界的に、犬の飼育に比べ猫の飼育は少ないです。2022年、猫の人口は世界のペット人口の24.8%を占め、2017年~2022年の間に19.2%増加しました。欧州では、歴史的な時代から猫を幸運や幸運の象徴と考えているため、猫のシェアが高く、ロシアはペットとしての猫の人口が多いです。世界的に猫の人口が高い伸びを示したのは、ペットの人間化が進んだためです。また、猫は犬に比べ居住スペースが少なくて済み、世話をする人間がいない間、家の中で一匹で長く留まることができます。例えば、2017年~2022年の間に、ロシアと米国の猫の親を含むペットの親の70%以上が、猫を家族、友人、または子供とみなしています。
  • COVID-19の大流行時には、人々が屋内で過ごさなければならなかったため、猫の引き取りが大幅に増加しました。猫は室内に閉じこもることなく過ごすことができ、犬に比べて物静かな動物であるため、パンデミックの間、猫の飼育数が増加しました。パンデミックの間、米国では在宅勤務の文化があったため、ペットとして猫を飼う人が増え、同伴者の需要が高まり、ペットを飼うミレニアル世代が増加しました。例えば、2022年には米国でペットを飼う人の33%がミレニアル世代でした。パンデミック時に猫の飼育率が高まったことは、ペット用おやつ市場を長期にわたって押し上げると予想されます。
  • 猫の引き取りや購入の増加、ペットの人間化の高まりといった要因は、ペットの猫人口の増加を助け、予測期間中のペット用おやつ市場をさらに押し上げると予想されます。

プレミアム化の進展と健康への関心の高まりによるペットの支出増が観察され、犬が最も支出を占めています。

  • 世界のペット支出は増加傾向にあり、2017年から2022年にかけて22.7%増加しました。ペット支出では犬のシェアが高く、2022年には46.3%を占める。猫よりもペットフードの消費量が多く、プレミアムペットフードを与えられているため、シェアが高くなっています。
  • ペットの親は、ペットの健康に気を配るため、プレミアム品質のペットフードに投資します。ペットのグルーミング、ペットのデイケア、ペットの散歩など、他のペットとのより良い社会化や見栄えの良いペットのためのサービスを提供するケースも増えています。この動向は北米、欧州、アジア太平洋で見られます。例えば、米国では2022年にペットにかかる費用の13%をおやつが占めました。さらに、人々はペットに高品質のフードを摂取させたいと考え、プレミアム価格を支払うことを厭わないため、プレミアムペットフードを購入します。米国では、2022年にペットの親の約40%がプレミアムペットフードを購入し、香港のキャットフード市場では、2022年におやつを含むプレミアムペットフードがペットフード売上の75%を占めました。
  • 特にCOVID-19の大流行後は、ウェブサイト上で多くのペット用品が入手できるため、ペット用おやつの購入がオフラインからオンラインショップへとシフトしています。しかし、オランダなど一部の国では、製品の品質の高さから、ペットの親はペットショップからの購入を好みます。米国では、おやつを含むペットケアのオンライン販売は、2020年の32%から2022年には40%に増加しました。プレミアム化と健康への関心の高まりが、予測期間中のペット支出増加に寄与すると予想される要因です。

ペット用おやつ業界の概要

ペット用おやつ市場は細分化されており、上位5社で37.88%を占めています。この市場の主要企業は、コルゲート・パルモリーブ・カンパニー(ヒルズペットニュートリション社)、ゼネラル・ミルズ社、マース・インコーポレイテッド、ネスレ(ピュリナ)、J.M.スマッカー社(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • ペット人口
    • その他のペット
  • ペット支出
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • サブプロダクト別
    • カリカリおやつ
    • デンタルトリート
    • フリーズドライおよびジャーキートリート
    • ソフトおよびチューイートリート
    • その他のおやつ
  • ペット別
    • その他のペット
  • 流通チャネル別
    • コンビニエンスストア
    • オンライン・チャネル
    • 専門店
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • その他のチャネル
  • 地域別
    • アフリカ
      • 国別
      • 南アフリカ
      • その他アフリカ
    • アジア太平洋
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • フィリピン
      • 台湾
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ロシア
      • スペイン
      • 英国
      • その他欧州
    • 北米
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • ADM
    • Affinity Petcare SA
    • Clearlake Capital Group, L.P.(Wellness Pet Company Inc.)
    • Colgate-Palmolive Company(Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • General Mills Inc.
    • Heristo aktiengesellschaft
    • Mars Incorporated
    • Nestle(Purina)
    • The J. M. Smucker Company
    • Virbac

第7章 CEOへの主な戦略的質問CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

目次
Product Code: 50001464

The Pet Treats Market size is estimated at USD 28.89 billion in 2024, and is expected to reach USD 46.15 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.82% during the forecast period (2024-2029).

Pet Treats - Market

Dogs held the major share in the market due to a shift in demand toward more premium dog treats and a higher population than other pets

  • The pet treats market has experienced a shift toward premium and natural products. Pet owners are increasingly seeking treats made with high-quality ingredients and free from artificial additives. The growing awareness about the significance of nutrition in the well-being of pets drives this trend.
  • Dogs hold the highest share in the pet treats market, amounting to 53% in 2022. The higher share of the dog segment can be primarily attributed to the large population of dogs compared to other pets and the shift in demand toward more premium dog treats. The treats segment for dogs is anticipated to witness a CAGR of 9.0% during the forecast period.
  • Cats were the second-largest pet type, accounting for a market value of USD 7.1 billion in 2022 due to their popularity as pets, low maintenance requirements, and increasing pet cat population, especially in Europe (as they consider them to be a symbol of luck or fortune), their adaptability to small living spaces in comparison to dogs, and increase in the use of commercial treats for cats in training, rewarding, and maintaining dental health.
  • Other pets accounted for 35% of the global pet population in 2022, while other pets, such as birds, fish, and rodents, held a market share of 18.5%. This lower share can be attributed to their lower demand, resulting in lower food requirements than larger pets. There is a growing interest in these other animals as pets because they require relatively less maintenance compared to dogs and cats.
  • The increasing awareness among pet owners and the rising population of pets are the factors anticipated to drive the growth of the global pet treats market during the forecast period.

North America leads the market due to consumers' high standard of living and disposable incomes, preference for high-quality treats, and a well-established distribution network

  • In 2022, pet treats accounted for 15.35% of the pet food market, valued at USD 25.21 billion. The global pet treats market grew by 59% in 2022 from 2017 due to increasing pet adoption rates and rising awareness about high-quality healthy treats.
  • In 2022, North America was the largest region in the treats market, which accounted for USD 10.24 billion in value. The higher share of the region was attributed to its high standard of living and disposal income, allowing pet owners to purchase high-quality treats. Additionally, the market growth in the region is because of continuous product innovations and a well-established distribution network.
  • Europe and Asia-Pacific were the second- and third-largest pet treats markets in 2022, valued at USD 7.58 billion and 5.33 billion, respectively. The market growth in these regions is attributed to their large pet populations, accounting for 54% of the global pet population. Furthermore, the United Kingdom, China, and Germany are major markets where a high number of pet owners tend to purchase premium quality treats at higher rates.
  • South America and Africa together accounted for a value of USD 2.06 billion in 2022. The lower market share in these regions is attributed to a lower pet population compared to other regions, accounting for 24% of the global pet population in 2022. However, despite these factors, Africa is estimated to be the fastest-growing region during the forecast period. This is due to the increasing awareness of the importance of high-quality treats in maintaining pet health and the expectation of high pet adoptions over the coming years.
  • Factors such as the rising pet population and consumers' growing awareness about health concerns are anticipated to boost the treats market during the forecast period.

Pet Treats Market Trends

Cats are the second-largest adopted pets globally due to their rising adoption for companionship and growing awareness about the benefits of owning a cat

  • Globally, cats are being less adopted as compared to the adoption of dogs. In 2022, the cat population accounted for 24.8% of the global pet population, and it increased by 19.2% between 2017 and 2022. The share of cats is higher in Europe as they consider them a symbol of luck or fortune from historical times; Russia has a high population of cats as pets. The high growth of the cat population globally was because of the rise in pet humanization. Cats also require less space to live compared to dogs and can stay alone in a home for longer while no human is available to take care of the cat. For instance, between 2017 and 2022, more than 70% of pet parents, including cat parents in Russia and the United States, considered cats as family members, friends, or children.
  • Cat adoption increased significantly during the COVID-19 pandemic as people had to stay indoors. Cats can stay indoors without being cooped up and are silent animals compared to dogs, which increased their adoption during the pandemic. During the pandemic, the United States witnessed higher adoption of cats as pets because of the work-from-home culture, leading to a demand for companionship and an increasing number of millennials becoming pet owners. For instance, in 2022, millennials were 33% of pet parents in the United States. The higher adoption of cats during the pandemic is expected to boost the pet treats market for a longer period.
  • Factors such as an increase in the adoption and purchase of cats and rising pet humanization are expected to help the growth of the pet cat population, further boosting the pet treats market during the forecast period.

Increasing pet expenditure observed due to rising premiumization and growing health concerns, with dogs accounting for the most expenditure

  • Globally, there is a trend of increase in pet expenditure, which increased by 22.7% between 2017 and 2022 because of the rising premiumization and growing health concerns. Dogs have a higher share of pet expenditure, accounting for 46.3% in 2022. They have a higher share due to the higher consumption of pet food than cats and being fed with premium pet food.
  • Pet parents invest in premium quality pet food as they are concerned about their pets' well-being. There has been a rise in providing other services such as pet grooming, pet daycare, and pet walking for better socialization with other pets and good-looking pets. This trend has been witnessed in North America, Europe, and Asia-Pacific. For instance, treats accounted for 13% of pet expenses in the United States in 2022. Moreover, people purchase premium pet food as they want their pets to consume high-quality food and are willing to pay premium prices. In the United States, about 40% of pet parents purchased premium pet food in 2022, and in Hong Kong's cat food market, premium pet food, including treats, accounted for 75% of pet food sales in 2022.
  • There has been a shift in purchasing pet treats from offline to online stores, especially after the COVID-19 pandemic, because of the large number of pet products available on websites. However, in some countries, such as the Netherlands, pet parents prefer purchasing from pet stores due to the quality of their products. In the United States, online pet care sales, including treats, increased from 32% in 2020 to 40% in 2022. Premiumization and growing concern about health are the factors expected to contribute to the increasing pet expenditure during the forecast period.

Pet Treats Industry Overview

The Pet Treats Market is fragmented, with the top five companies occupying 37.88%. The major players in this market are Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.), General Mills Inc., Mars Incorporated, Nestle (Purina) and The J. M. Smucker Company (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Pet Population
    • 4.1.1 Cats
    • 4.1.2 Dogs
    • 4.1.3 Other Pets
  • 4.2 Pet Expenditure
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 5.1 Sub Product
    • 5.1.1 Crunchy Treats
    • 5.1.2 Dental Treats
    • 5.1.3 Freeze-dried and Jerky Treats
    • 5.1.4 Soft & Chewy Treats
    • 5.1.5 Other Treats
  • 5.2 Pets
    • 5.2.1 Cats
    • 5.2.2 Dogs
    • 5.2.3 Other Pets
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Convenience Stores
    • 5.3.2 Online Channel
    • 5.3.3 Specialty Stores
    • 5.3.4 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.5 Other Channels
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Country
      • 5.4.1.1.1 South Africa
      • 5.4.1.1.2 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Country
      • 5.4.2.1.1 Australia
      • 5.4.2.1.2 China
      • 5.4.2.1.3 India
      • 5.4.2.1.4 Indonesia
      • 5.4.2.1.5 Japan
      • 5.4.2.1.6 Malaysia
      • 5.4.2.1.7 Philippines
      • 5.4.2.1.8 Taiwan
      • 5.4.2.1.9 Thailand
      • 5.4.2.1.10 Vietnam
      • 5.4.2.1.11 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Country
      • 5.4.3.1.1 France
      • 5.4.3.1.2 Germany
      • 5.4.3.1.3 Italy
      • 5.4.3.1.4 Netherlands
      • 5.4.3.1.5 Poland
      • 5.4.3.1.6 Russia
      • 5.4.3.1.7 Spain
      • 5.4.3.1.8 United Kingdom
      • 5.4.3.1.9 Rest of Europe
    • 5.4.4 North America
      • 5.4.4.1 By Country
      • 5.4.4.1.1 Canada
      • 5.4.4.1.2 Mexico
      • 5.4.4.1.3 United States
      • 5.4.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 By Country
      • 5.4.5.1.1 Argentina
      • 5.4.5.1.2 Brazil
      • 5.4.5.1.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ADM
    • 6.4.2 Affinity Petcare SA
    • 6.4.3 Clearlake Capital Group, L.P. (Wellness Pet Company Inc.)
    • 6.4.4 Colgate-Palmolive Company (Hill's Pet Nutrition Inc.)
    • 6.4.5 General Mills Inc.
    • 6.4.6 Heristo aktiengesellschaft
    • 6.4.7 Mars Incorporated
    • 6.4.8 Nestle (Purina)
    • 6.4.9 The J. M. Smucker Company
    • 6.4.10 Virbac

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PET FOOD CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms