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市場調査レポート
商品コード
1431056

野菜種子:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2030年)

Vegetable Seed - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2030)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 784 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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野菜種子:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2030年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 784 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

野菜種子市場規模は2024年に85億8,000万米ドルと推定され、2030年には119億4,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2030年)にCAGR 5.66%で成長すると予測されます。

Vegetable Seed-Market

主なハイライト

  • ウリ科植物は最大の作物です。最速の成長は、消費需要の増加、ウリ科作物の栽培期間の短さ、保護栽培に適していること、輸出需要の高さによるものです。
  • 米国が最大の国です。先進技術の採用、野菜の栽培面積の増加、有機栽培に対する政府の補助金などが寄与して首位に立ちました。
  • 根菜類と球根類は最も急成長している作物です。根菜類と球根類が最も急成長しているのは、ジャガイモとニンニクの場合、真の種子の開拓に関連しており、これは今後の新興市場です。
  • メキシコは最も急成長している国です。メキシコは保護栽培を利用した野菜の主要生産国であり、良好な気象条件と野菜の好価格が栽培増加につながりました。

野菜種子市場の動向

ハイブリッド品種が最大の育種技術

  • 世界的にはハイブリッド品種が市場を独占し、2021年の野菜種子市場全体の74.4%を占めます。露地受粉野菜種子のシェアは25.6%です。野菜の生産量と収穫量を増加させるニーズの増加が、アフリカのハイブリッド野菜種子市場を牽引しています。
  • 2021年のハイブリッド種子の金額では、世界のハイブリッド野菜種子の市場金額の25.8%以上と22.9%以上を占めるウリ科野菜と分類されていない野菜の割合が高いです。個々の野菜では、トマト、キュウリ&ガーキン、カボチャ&カボチャが最も重要な3つの野菜作物であり、それぞれハイブリッド野菜種子市場の13.0%、12.2%、9.7%を占めています。
  • アジア太平洋は、野菜の栽培にハイブリッドを使用する世界の主要地域で、2021年には金額ベースで世界のハイブリッド野菜種子市場の36.5%を占めました。中国とインドがこの地域の主要国で、アジア太平洋のハイブリッド野菜市場の約56.3%を占めています。
  • 2021年の分類不能な野菜種子市場の金額ベースでは、分類不能野菜が約30.1%、ソラマメが約25%を占めています。世界全体では、トマト(14.9%)、カボチャ&スクワッシュ(6.5%)、キュウリ&ガーキン(6.3%)、レタス(6.1%)、アーティチョークやキャッサバなどのその他の根菜類が世界の固定種市場で大きなシェアを占めています。
  • アジア太平洋は、固定種の野菜種子の世界市場の44.5%を占め、世界最大の地域であり、次いでアフリカが18.5%、欧州が15.2%です。ハイブリッド種の投入コストが高く、固定種の価格が手ごろであることが、野菜栽培における固定種の使用を促進する要因となっています。

アジア太平洋が最大の地域

  • 2022年には、アジア太平洋が世界最大の野菜生産地域となります。金額ベースで世界の野菜種子市場の36.2%を占めています。中国とインドが野菜の主要生産国で、それぞれの野菜種子市場の32.3%と23.5%を占めています。
  • アジア太平洋は世界最大のトマト種子市場であり、金額ベースで世界のトマト種子市場の47%を占めています。また、ウリ科植物種子部門では世界第2位の地域であり、世界のウリ科植物種子市場の37.6%を占めています。アジア太平洋におけるトマトの総栽培面積は、2021年には270万haでした。
  • 北米は世界第2位の野菜生産国です。2021年の世界の野菜種子市場の26.4%を占めています。この地域ではウリ科植物の生産が多く、そのシェアは37.1%、次いでアブラナ科(24.3%)、分類されていない野菜(16.1%)、ナス科(13.1%)となっています。
  • 北米はキュウリとガーキンの最大の生産国であり、世界のキュウリとガーキンのシェア総額の52%を占めています。米国だけで世界のキュウリとガーキンの種子市場の45%のシェアを占めています。
  • 欧州は世界第3位の野菜生産国です。2021年の世界野菜種子市場における野菜のシェアは22%でした。主な栽培野菜はジャガイモ、タマネギ、ニンジン、ホウレンソウ、エンドウ、アスパラガスです。
  • アフリカでは、主な栽培野菜は分類されていない野菜で、世界の分類されていない野菜種子市場の17%、アフリカの野菜種子市場の30.3%を占めています。
  • 人々が健康的な食生活の重要性を認識するようになり、野菜の需要は急速に伸びています。野菜種子市場は2028年に38%増加すると推定されています。

野菜種子産業の概要

野菜種子市場は適度に統合されており、上位5社で41.90%を占めています。この市場の主要企業は、BASF SE、Bayer AG、Groupe Limagrain、Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.、Sakata Seeds Corporation(アルファベット順)です。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 レポートのオファー

第3章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第4章 主要産業動向

  • 栽培面積
  • 最も人気のある形質
  • 規制の枠組み
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第5章 市場セグメンテーション

  • 育種技術
    • 雑種
    • 固定種とハイブリッド派生品種
  • 栽培メカニズム
    • 露地栽培
    • 保護栽培
  • 作物ファミリー
    • アブラナ科
      • キャベツ
      • ニンジン
      • カリフラワー&ブロッコリー
      • その他のアブラナ
    • ウリ科
      • キュウリ・ガーキン
      • かぼちゃ・カボチャ
      • その他ウリ科
    • 根菜・球根
      • ニンニク
      • タマネギ
      • ジャガイモ
      • その他の根菜類
    • ナス科
      • 唐辛子
      • ナス科
      • トマト
      • その他ナス科
    • その他の分類されていない野菜
      • アスパラガス
      • レタス
      • オクラ
      • エンドウ豆
      • ほうれん草
      • その他
  • 産地
    • アフリカ
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • エジプト
      • エチオピア
      • ガーナ
      • ケニア
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • タンザニア
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • オーストラリア
      • バングラデシュ
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • ミャンマー
      • パキスタン
      • フィリピン
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋地域
    • 欧州
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ポーランド
      • ルーマニア
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • ウクライナ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • その他中東
    • 北米
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • 北米その他
    • 南米
      • 育種技術別
      • 栽培メカニズム別
      • 作物別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米地域

第6章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル
    • Advanta Seeds-UPL
    • BASF SE
    • Bayer AG
    • Bejo Zaden B.V.
    • East-West Seed
    • Enza Zaden
    • Groupe Limagrain
    • Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
    • Sakata Seeds Corporation
    • Takii and Co.,Ltd.

第7章 CEOへの主な戦略的質問

第8章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 世界市場規模とDRO
  • 情報源と参考文献
  • 図表リスト
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 92512

The Vegetable Seed Market size is estimated at USD 8.58 billion in 2024, and is expected to reach USD 11.94 billion by 2030, growing at a CAGR of 5.66% during the forecast period (2024-2030).

Vegetable Seed - Market

Key Highlights

  • Cucurbits is the Largest Crop Family. The fastest growth is due to an increase in the consumption demand, short duration of cucurbit crops, suitable for protected cultivation, and high export demand.
  • United States is the Largest Country. It is due to the adoption of advanced technologies, the increased area under vegetables, and the government subsidies for organic cultivation helped to become the leader.
  • Roots & Bulbs is the Fastest-growing Crop Family. The fastest growth of the roots and bulbs is associated with the development of true seeds in case of potato and garlic, which is the emerging market in the future.
  • Mexico is the Fastest-growing Country. Mexico is the leading producer of vegetables using protected cultivation, favorable weather conditions, and favorable prices of vegetables led to increase in the cultivation.

Vegetable Seeds Market Trends

Hybrids is the largest Breeding Technology

  • Globally, hybrid varieties dominated the market, with a share of 74.4% of the total vegetable seed market in 2021. Open-pollinated vegetable seeds hold a share of 25.6%. An increase in the need to increase vegetable production and yield is driving the African hybrid vegetable seed market.
  • In 2021, in terms of the value of hybrid seeds, the percentage of cucurbits and unclassified vegetables is high, accounting for over 25.8% and 22.9% of the market value of global hybrid vegetable seeds. In individual vegetables, tomato, cucumber & gherkin, and pumpkin & squash are the three most significant vegetable crops, accounting for 13.0%, 12.2%, and 9.7% of the market for hybrid vegetable seeds, respectively.
  • Asia-Pacific was the major region in the world using hybrids in the cultivation of vegetables, accounting for 36.5% of the global hybrid vegetable seed market in terms of value in 2021. China and India are the leading countries in the region, holding about 56.3% of the Asia-Pacific hybrid vegetable market.
  • In 2021, unclassified vegetables and solanaceous accounted for about 30.1% and 25% of the market value for the open-pollinated vegetable seeds market in terms of value. Globally, tomato (14.9%), pumpkin & squash (6.5%), cucumber & gherkin (6.3%), lettuce (6.1%), and other roots such as artichokes and cassava accounted major share in the global open-pollinated varieties market.
  • Asia-Pacific was the largest region in the world under the open-pollinated varieties, accounting for 44.5% of the global OPV vegetable seed market, followed by Africa and Europe, accounting for 18.5% and 15.2%, respectively, in 2021. Higher input costs for hybrids and the high affordability of open-pollinated varieties are the factors driving the usage of OPV in vegetable cultivation.

Asia-Pacific is the largest Region

  • In 2022, Asia-Pacific is the largest vegetable producer in the world. It held 36.2% of the global vegetable seed market in terms of value. China and India are the major producers of vegetables, accounting for 32.3% and 23.5% of the respective vegetable seeds market.
  • Asia-Pacific has the largest tomato seed market in the world, with 47% of the global tomato seed market in terms of value, and the second largest region in the cucurbits seed segment, accounting for 37.6% of the global cucurbits seed market. The total acreage of tomatoes in Asia-Pacific was 2.7 million ha in 2021.
  • North America is the second largest vegetable producer in the world. It accounted for 26.4% of the global vegetable seed market in 2021. Cucurbits were produced largely in the region with a share of 37.1%, followed by brassicas (24.3%), unclassified vegetables (16.1%), and Solanaceae (13.1).
  • North America is the largest producer of cucumber and gherkin, accounting for 52% of the total global cucumber and gherkin share value. The United States alone held a 45% share in the global cucumber and gherkin seed market.
  • Europe is the third-largest vegetable producer in the world. The vegetable's share in the respective global vegetable seed market was 22% in the year 2021. The major vegetables grown were potato, onion, carrot, spinach, peas, and asparagus.
  • In Africa, the major growing vegetable family is unclassified vegetables, accounting for 17% of the global unclassified vegetable seed market and 30.3% of the African vegetable seed market.
  • The demand for vegetables is growing rapidly as people become more aware of the importance of eating a healthy diet. The vegetable seed market is estimated to increase by 38% in 2028.

Vegetable Seeds Industry Overview

The Vegetable Seed Market is moderately consolidated, with the top five companies occupying 41.90%. The major players in this market are BASF SE, Bayer AG, Groupe Limagrain, Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V. and Sakata Seeds Corporation (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 REPORT OFFERS

3 INTRODUCTION

  • 3.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 3.2 Scope of the Study
  • 3.3 Research Methodology

4 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 4.1 Area Under Cultivation
  • 4.2 Most Popular Traits
  • 4.3 Regulatory Framework
  • 4.4 Value Chain & Distribution Channel Analysis

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Breeding Technology
    • 5.1.1 Hybrids
    • 5.1.2 Open Pollinated Varieties & Hybrid Derivatives
  • 5.2 Cultivation Mechanism
    • 5.2.1 Open Field
    • 5.2.2 Protected Cultivation
  • 5.3 Crop Family
    • 5.3.1 Brassicas
      • 5.3.1.1 Cabbage
      • 5.3.1.2 Carrot
      • 5.3.1.3 Cauliflower & Broccoli
      • 5.3.1.4 Other Brassicas
    • 5.3.2 Cucurbits
      • 5.3.2.1 Cucumber & Gherkin
      • 5.3.2.2 Pumpkin & Squash
      • 5.3.2.3 Other Cucurbits
    • 5.3.3 Roots & Bulbs
      • 5.3.3.1 Garlic
      • 5.3.3.2 Onion
      • 5.3.3.3 Potato
      • 5.3.3.4 Other Roots & Bulbs
    • 5.3.4 Solanaceae
      • 5.3.4.1 Chilli
      • 5.3.4.2 Eggplant
      • 5.3.4.3 Tomato
      • 5.3.4.4 Other Solanaceae
    • 5.3.5 Unclassified Vegetables
      • 5.3.5.1 Asparagus
      • 5.3.5.2 Lettuce
      • 5.3.5.3 Okra
      • 5.3.5.4 Peas
      • 5.3.5.5 Spinach
      • 5.3.5.6 Other Unclassified Vegetables
  • 5.4 Region
    • 5.4.1 Africa
      • 5.4.1.1 By Breeding Technology
      • 5.4.1.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.1.3 By Crop
      • 5.4.1.4 By Country
      • 5.4.1.4.1 Egypt
      • 5.4.1.4.2 Ethiopia
      • 5.4.1.4.3 Ghana
      • 5.4.1.4.4 Kenya
      • 5.4.1.4.5 Nigeria
      • 5.4.1.4.6 South Africa
      • 5.4.1.4.7 Tanzania
      • 5.4.1.4.8 Rest of Africa
    • 5.4.2 Asia-Pacific
      • 5.4.2.1 By Breeding Technology
      • 5.4.2.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.2.3 By Crop
      • 5.4.2.4 By Country
      • 5.4.2.4.1 Australia
      • 5.4.2.4.2 Bangladesh
      • 5.4.2.4.3 China
      • 5.4.2.4.4 India
      • 5.4.2.4.5 Indonesia
      • 5.4.2.4.6 Japan
      • 5.4.2.4.7 Myanmar
      • 5.4.2.4.8 Pakistan
      • 5.4.2.4.9 Philippines
      • 5.4.2.4.10 Thailand
      • 5.4.2.4.11 Vietnam
      • 5.4.2.4.12 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.3 Europe
      • 5.4.3.1 By Breeding Technology
      • 5.4.3.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.3.3 By Crop
      • 5.4.3.4 By Country
      • 5.4.3.4.1 France
      • 5.4.3.4.2 Germany
      • 5.4.3.4.3 Italy
      • 5.4.3.4.4 Netherlands
      • 5.4.3.4.5 Poland
      • 5.4.3.4.6 Romania
      • 5.4.3.4.7 Russia
      • 5.4.3.4.8 Spain
      • 5.4.3.4.9 Turkey
      • 5.4.3.4.10 Ukraine
      • 5.4.3.4.11 United Kingdom
      • 5.4.3.4.12 Rest of Europe
    • 5.4.4 Middle East
      • 5.4.4.1 By Breeding Technology
      • 5.4.4.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.4.3 By Crop
      • 5.4.4.4 By Country
      • 5.4.4.4.1 Iran
      • 5.4.4.4.2 Saudi Arabia
      • 5.4.4.4.3 Rest of Middle East
    • 5.4.5 North America
      • 5.4.5.1 By Breeding Technology
      • 5.4.5.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.5.3 By Crop
      • 5.4.5.4 By Country
      • 5.4.5.4.1 Canada
      • 5.4.5.4.2 Mexico
      • 5.4.5.4.3 United States
      • 5.4.5.4.4 Rest of North America
    • 5.4.6 South America
      • 5.4.6.1 By Breeding Technology
      • 5.4.6.2 By Cultivation Mechanism
      • 5.4.6.3 By Crop
      • 5.4.6.4 By Country
      • 5.4.6.4.1 Argentina
      • 5.4.6.4.2 Brazil
      • 5.4.6.4.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Key Strategic Moves
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Landscape
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Advanta Seeds - UPL
    • 6.4.2 BASF SE
    • 6.4.3 Bayer AG
    • 6.4.4 Bejo Zaden B.V.
    • 6.4.5 East-West Seed
    • 6.4.6 Enza Zaden
    • 6.4.7 Groupe Limagrain
    • 6.4.8 Rijk Zwaan Zaadteelt en Zaadhandel B.V.
    • 6.4.9 Sakata Seeds Corporation
    • 6.4.10 Takii and Co.,Ltd.

7 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR SEEDS CEOS

8 APPENDIX

  • 8.1 Global Overview
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 8.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 8.1.4 Global Market Size and DROs
  • 8.2 Sources & References
  • 8.3 List of Tables & Figures
  • 8.4 Primary Insights
  • 8.5 Data Pack
  • 8.6 Glossary of Terms