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市場調査レポート
商品コード
1430769

大豆タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Soy Protein - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 393 Pages | 納期: 2~3営業日

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大豆タンパク質:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 393 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 概要
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概要

大豆タンパク質の市場規模は、2024年に104億9,000万米ドルと推定され、2029年までには132億6,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024年~2029年)のCAGRは4.80%で成長する見込みです。

Soy Protein-Market

消化しやすいという大豆タンパク質の適性が、主に動物飼料分野での用途を支配している

  • 動物飼料における大豆タンパク質原料の使用量は、食品・飲料における使用量をわずかに上回っています。大豆タンパク質は主に濃縮物の形で、動物、鳥類、魚類の飼料に広く使用されています。消化しやすさ、保存性の向上、タンパク質の濃縮といった大豆タンパク質の主な特性が、食品・飲料分野での利用を後押ししています。2022年には、動物用飼料分野は濃縮飼料が大部分を占め、大豆タンパク質需要の約55%に対応しました。
  • 食品・飲料は大豆タンパク質のもう一つの重要な用途分野であり、主に食肉/食肉代替物分野です。直繊維を積み重ねると筋肉の食感を模倣する多機能性により、食肉代替物における食感とタンパク質強化の用途が改善されます。2022年には、肉代替品サブセグメントが大豆タンパク質市場の約22%を占めました。米国、英国、ドイツなどの新興経済諸国におけるフィットネス愛好者の増加に起因しています。
  • サプリメント分野は大豆タンパク質市場に大きな貢献はしていません。しかし、今後数年間は大きな成長が見込まれ、予測期間中の数量ベースのCAGRは4.62%を記録します。このセグメントの発展は、ベビーフードや乳児用調製粉乳における大豆タンパク質の消費量の増加によって牽引されます(2023年~2029年:予測された数量別のCAGR4.03%)。乳児の適切な成長と発育は、大豆タンパク質配合粉乳によって確保されます。単離大豆タンパク質は、牛乳タンパク質や卵白と同じPDCAASスコア1.0であり、得られるタンパク質としては最高値です。

費用対効果の高いタンパク質製品の需要が増加し、北米に次いでアジア太平洋が需要を牽引

  • 北米が大豆タンパク質市場を独占し、その用途の大半は食品・飲料分野でした。肉と乳製品の代替品が市場の需要をリードし、2022年には44%の数量シェアを占めました。この成長は、特に米国とカナダで植物由来の製品に対する需要が高まっていることに起因しており、米国とカナダでは2021年に合わせて約1,000万人の菜食主義者がいました。大豆の最大生産国である米国は、地域の大豆タンパク質需要に広く貢献しています。2021年の大豆生産量は過去最高の44億4,000万ブッシェルで、2020年から5%増加しました。
  • 北米に続くのはアジア太平洋です。中国が同地域最大の大豆タンパク質消費国であることに変わりはありませんが、これは生産能力の高さが原料価格を引き下げ、大量消費を後押ししているためです。多くの植物性食品の主原料である分離大豆タンパク質の世界供給の約70%は、中国の山東省で加工されています。この要因もまた、植物ベースの領域における絶大なイノベーションを可能にし、差別化された製品提供を試そうとする消費者を引き付けています。この地域は予測期間中、金額ベースでCAGR 5.67%を記録すると予測されます。
  • 南米は、健康志向の高まりから天然素材や持続可能な素材への需要が急速に高まっており、最も急成長する市場と予測されます。同地域の予測期間中のCAGRは金額ベースで6.0%を記録すると見られています。ここ数年、集約的農業システムにおける環境へのダメージや動物に対する非倫理的な扱いに対する懸念が消費者の間で高まり、持続可能なタンパク質に対する需要の高まりにつながっています。このような要因から、南米のほとんどの国では植物性タンパク質に対する需要が高まっています。

世界の大豆タンパク質市場動向

フレキシタリアンまたはビーガン人口の増加がメーカーにチャンスを提供

  • 消費者の食生活選好の変化は世界的に顕著であり、消費者の間では肉食系製品への志向の低さが周知されています。フレキシタリアンやビーガンになる消費者の割合は、植物性タンパク質分野でより多くの製品を導入し、革新する機会をメーカーに提供しています。世界的に、植物性タンパク質代替食品は動物性食肉に代わる最も持続可能な代替食品として、また環境問題、倫理的理由、健康関連の懸念から、人気を博しています。ドイツはビーガン製品の開発と発売における世界的リーダーの1つに浮上し、2017年7月から2018年6月の間に世界のビーガンイントロダクションの15%を占めました。
  • スポーツや運動活動に熱中する若年人口の増加と、様々な食品に健康上の利点を付加する需要の高まりによる食品・飲料業界における機能性成分強化の動向の変化は、植物性タンパク質需要を押し上げると予想されます。例えば、世界のクラブ数は21万、会員数は1億8,400万人を超え、2019年以降100万人の会員増となります。
  • 植物性タンパク質はあらゆる年齢層に健康的で、体の健康維持にも役立ちます。食材と植物性食品の世界的サプライヤーとなったMerit Foodsが主導するプロジェクトは、消費者の高まる需要に応えることで、メーカーが市場に参入するのを支援します。カナダ保健省は食品ガイドを刷新し、2019年1月に発表しました。この新しいガイドには、野菜と果物、全粒穀物、植物性タンパク質の3つのカテゴリーがあります。タンパク質の利点に関する意識の高まりは、タンパク質の消費を増加させました。様々な消費者グループからの需要の増加と相まって、健康上の利点が需要を牽引しています。

大豆生産量の増加による大豆タンパク質価格の安定化

  • 生産動向の変動にかかわらず、大豆タンパク質の基本原料である大豆は、調査期間中、そのほとんどがブラジルで生産され、米国、アルゼンチンの順で密接に続いています。2018年には、世界中で3億4,900万トンの大豆が生産されました。ブラジルは1億1,800万トン(34%)を生産し、米国は1億2,300万トン(35%)を生産しました。これらは世界の総生産量の69%を占めました。米国で最も重要な作物の1つである大豆の生産量が2012年に大幅に減少したのは、米国の生産者が夏の間、中西部の大部分で歴史的な干ばつに見舞われたためです。しかし、2020年の成長率は5%上昇しました。
  • 世界的には、インドも大豆の主要生産国です。インドの2021年から2022年収穫期の大豆生産量は1,120万トンとなり、前年の1,045万トンから増加しました。主な栽培州での洪水による作物被害と、それに続く植物の疫病のため、大豆、大豆油、油粕ビジネスに携わる企業と政府機関の両方が、インドの大豆生産高は2019年から2020年は低水準にとどまると予想しています。州別では、マディヤ・プラデーシュ州が558万4,000haでトップ、次いでマハラシュトラ州(460万1,000ha)、ラジャスタン州(106万2,000ha)、カルナータカ州(38万2,000ha)、グジャラート州(22万4,000ha)、テランガナ州(15万1,000ha)となっています。
  • 2021年には、世界中で生産される大豆の75%以上が、肉や乳製品の生産のために家畜の餌となっています。残りの大部分は植物油、産業、バイオ燃料です。豆腐、豆乳、枝豆、テンペなど、人間が消費する製品を作るために特別に使用される大豆はわずか7%です。

大豆プロテイン業界の概要

大豆タンパク質市場は断片化されており、上位5社で29.84%を占めています。この市場の主要企業は、Archer Daniels Midland Company、CHS Inc.、Fuji Oil Group、International Flavors &Fragrances Inc.、Kerry Group PLCです(アルファベット順)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 エグゼクティブサマリーと主な調査結果

第2章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲
  • 調査手法

第3章 主要産業動向

  • エンドユーザー市場規模
    • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
    • ベーカリー
    • 飲料
    • 朝食用シリアル
    • 調味料/ソース
    • 菓子類
    • 乳製品および乳製品代替製品
    • 高齢者栄養・医療栄養
    • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
    • RTE/RTC食品
    • スナック
    • スポーツ/パフォーマンス栄養
    • 動物飼料
    • パーソナルケアと化粧品
  • タンパク質消費動向
    • 植物
  • 生産動向
    • 植物
  • 規制の枠組み
    • オーストラリア
    • カナダ
    • 中国
    • フランス
    • ドイツ
    • インド
    • イタリア
    • 日本
    • 英国
    • 米国
  • バリューチェーンと流通チャネル分析

第4章 市場セグメンテーション(市場規模:米ドル、数量、2029年までの予測、成長見通し分析を含む)

  • 形態
    • 濃縮物
    • 単離液
    • テクスチャード/加水分解物
  • エンドユーザー
    • 飼料
    • 食品・飲料
      • サブエンドユーザー別
      • ベーカリー
      • 飲料
      • 朝食用シリアル
      • 調味料/ソース
      • 乳製品・乳製品代替品
      • 肉・鶏肉・魚介類および肉代替製品
      • RTE/RTC食品
      • スナック
    • サプリメント
      • サブエンドユーザー別
      • ベビーフードおよび乳児用調製粉乳
      • 高齢者栄養および医療栄養
      • スポーツ/パフォーマンス栄養
  • 地域別
    • アフリカ
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ナイジェリア
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ
    • アジア太平洋
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • オーストラリア
      • 中国
      • インド
      • インドネシア
      • 日本
      • マレーシア
      • ニュージーランド
      • 韓国
      • タイ
      • ベトナム
      • その他アジア太平洋
    • 欧州
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • ベルギー
      • フランス
      • ドイツ
      • イタリア
      • オランダ
      • ロシア
      • スペイン
      • トルコ
      • 英国
      • その他欧州
    • 中東
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • イラン
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東
    • 北米
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • カナダ
      • メキシコ
      • 米国
      • その他北米
    • 南米
      • 形態別
      • エンドユーザー別
      • 国別
      • アルゼンチン
      • ブラジル
      • その他南米地域

第5章 競合情勢

  • 主要な戦略動向
  • 市場シェア分析
  • 企業情勢
  • 企業プロファイル(世界レベルの概要、市場レベルの概要、主要事業セグメント、財務、従業員数、主要情報、市場ランク、市場シェア、製品・サービス、最近の発展に関する分析を含む)
    • A. Costantino & C. SpA
    • Archer Daniels Midland Company
    • Bunge Limited
    • CHS Inc.
    • Fuji Oil Group
    • International Flavors & Fragrances Inc.
    • Kerry Group PLC
    • Wilmar International Ltd

第6章 CEOへの主な戦略的質問

第7章 付録

  • 世界概要
    • 概要
    • ファイブフォース分析フレームワーク
    • 世界・バリューチェーン分析
    • 市場力学(DROs)
  • 情報源と参考文献
  • 図表一覧
  • 主要洞察
  • データパック
  • 用語集
目次
Product Code: 90229

The Soy Protein Market size is estimated at USD 10.49 billion in 2024, and is expected to reach USD 13.26 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.80% during the forecast period (2024-2029).

Soy Protein - Market

The suitability of soy-protein due to its easier digestibility factor dominated it's application mainly in Animal feed sector

  • The usage of soy protein ingredients in animal feed marginally surpasses its usage in food and beverages. Soy protein, mainly in the form of concentrates, is widely used in the diets of animals, birds, and fish. Its main characteristics, such as easy digestibility, improved shelf life, and protein enrichment, are driving its application in the food and beverage segment. In 2022, the animal feed segment was largely driven by concentrates that addressed about 55% of soy protein needs.
  • Food and beverage is another crucial application sector for soy protein, mainly in the meat/meat alternative segment, attributed to multi-functionalities that mimic muscle texture when stacked in straight fibers, thus, improving its use for texture and protein enrichment in meat alternatives. In 2022, the meat alternatives sub-segment accounted for about 22% of the soy protein market. In terms of growth, supplements remained the fastest-growing sector, with a projected CAGR of 5.95% by volume during the forecast period, attributed to the growing number of fitness enthusiasts in developed economies like the United States, the United Kingdom, and Germany.
  • The supplements segment did not contribute significantly to the soy protein market. However, it is anticipated to see sizable growth in the coming years, recording a CAGR of 4.62% by volume during the forecast period. The development of the segment will be driven by the rising consumption of soy proteins in baby food and infant formula (2023-2029: projected CAGR of 4.03% by volume). Infants' appropriate growth and development are ensured by soy protein formulas. Isolated soy protein has the same PDCAAS score as milk protein and egg white, which is 1.0, the highest value obtained protein.

Increasing demand of cost-effective protein products lead the demand dominated by North America followed by Asia-pacific regions

  • North America dominated the soy protein market, with most of its applications in the food and beverages segment. Meat and dairy alternatives led the market demand, holding a volume share of 44% in 2022. This growth can be attributed to the increasing demand for plant-based products, especially in the United States and Canada, which had a combined vegan population of about 10 million in 2021. Being among the largest producers of soybeans, the United States widely contributes to the regional soy protein demand. In 2021, soybean production totaled a record-high 4.44 billion bushels, up by 5% from 2020.
  • North America is followed by the Asia-Pacific region. China remained the largest consumer of soy protein in the region, attributed to high production capacity that reduces the ingredient's price and boosts volume consumption. About 70% of the world's supply of soy protein isolates, a primary ingredient in many plant-based foods, is processed in the Shandong province in China. This factor also enables immense innovation in plant-based space, attracting more consumers to try the differentiated product offerings. The region is projected to record a CAGR of 5.67% by value during the forecast period.
  • South America is projected to be the fastest-growing market as the demand for natural and sustainable ingredients is rapidly increasing due to the rising health consciousness. The region is set to record a CAGR of 6.0% by value over the forecast period. Over the last few years, concerns about damage to the environment and unethical treatment of animals in intensive farming systems have increased among consumers, leading to increased demand for sustainable protein. This factor has led to the rising demand for plant proteins in most South American countries.

Global Soy Protein Market Trends

Growing flexitarian or vegan population is offering opportunities for manufacturers

  • The changing dietary preferences of consumers are evident globally, and the low inclination toward meat-based products is visible among consumers. The percentage of consumers becoming flexitarian or vegan is offering manufacturers opportunities to introduce and innovate more in the plant protein segment. Globally, plant-based protein alternatives have become popular, as they are the most sustainable alternatives to animal-based meat, as well as due to environmental issues, ethical reasons, and health-related concerns. Germany emerged to be one of the global leaders in vegan product development and launches, accounting for 15% of the global vegan introductions between July 2017 and June 2018.
  • The increasing number of young population that are indulging in sports and athletic activities, along with the shifting trends in functional ingredients fortification in the food and beverage industry due to rising demand for added health benefits in various food products, is anticipated to boost plant-based protein demand. For instance, with 210,000 clubs and over 184 million members worldwide, this is an increase of 1 million members since 2019.
  • Plant proteins are healthy for all age groups, and it also helps in keeping the body fit. A project led by Merit Foods, which became a global supplier of ingredients and plant-based food, helps manufacturers reach markets by meeting the growing consumer demand. Canada's Health Ministry revamped its food guide and released it in January 2019. This new guide has three categories, namely vegetables and fruits, whole grains, and plant-based proteins. The rising awareness about protein benefits increased protein consumption. The health benefits, coupled with increasing demand from various consumer groups, are driving the demand.

Growing soy production to stabilize soy protein prices

  • Regardless of fluctuating production trends, soybeans, the fundamental raw material for soy proteins, are mostly produced in Brazil and closely followed by the United States and then Argentina, during the studied period. In 2018, 349 million tonnes of soy were produced worldwide. Brazil produced 118 million tons (34%), whereas the US produced 123 million tons (35%) of the total. They made up 69% of the world's total production. The substantial reduction in soybean output in 2012, one of the most important crops in the United States, was attributable to U.S. growers experiencing historic drought conditions in most of the Midwest over the summer. However, the growth rate favourably increased by 5% in 2020.
  • Globally, India is another major producer of soybean. India's soybean output for the harvesting season 2021-22 will be 11.200 million tonnes, which rose from 10.450 million tonnes the previous year. Due to flood-induced crop damage in major growing states, followed by blight disease in the plants, both corporate and government institutions involved in the soybean, soya oil, and oil meal business have expected India's soybean output to stay lower in 2019-2020. Among the states, Madhya Pradesh is the top producer with 55.84 lakh ha followed by Maharashtra (46.01 lakh ha), Rajasthan (10.62 lakh ha), Karnataka (3.82 lakh ha), Gujarat (2.24 lakh ha) and Telangana (1.51 lakh ha).
  • In 2021, more than 75% of the soy produced worldwide is fed to animals for the production of meat and dairy products. Vegetable oils, industries, and biofuels make up the majority of the remainder. Only 7% of soy is used specifically to make products for human consumption including tofu, soy milk, edamame beans, and tempeh.

Soy Protein Industry Overview

The Soy Protein Market is fragmented, with the top five companies occupying 29.84%. The major players in this market are Archer Daniels Midland Company, CHS Inc., Fuji Oil Group, International Flavors & Fragrances Inc. and Kerry Group PLC (sorted alphabetically).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 EXECUTIVE SUMMARY & KEY FINDINGS

2 INTRODUCTION

  • 2.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 2.2 Scope of the Study
  • 2.3 Research Methodology

3 KEY INDUSTRY TRENDS

  • 3.1 End User Market Volume
    • 3.1.1 Baby Food and Infant Formula
    • 3.1.2 Bakery
    • 3.1.3 Beverages
    • 3.1.4 Breakfast Cereals
    • 3.1.5 Condiments/Sauces
    • 3.1.6 Confectionery
    • 3.1.7 Dairy and Dairy Alternative Products
    • 3.1.8 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
    • 3.1.9 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
    • 3.1.10 RTE/RTC Food Products
    • 3.1.11 Snacks
    • 3.1.12 Sport/Performance Nutrition
    • 3.1.13 Animal Feed
    • 3.1.14 Personal Care and Cosmetics
  • 3.2 Protein Consumption Trends
    • 3.2.1 Plant
  • 3.3 Production Trends
    • 3.3.1 Plant
  • 3.4 Regulatory Framework
    • 3.4.1 Australia
    • 3.4.2 Canada
    • 3.4.3 China
    • 3.4.4 France
    • 3.4.5 Germany
    • 3.4.6 India
    • 3.4.7 Italy
    • 3.4.8 Japan
    • 3.4.9 United Kingdom
    • 3.4.10 United States
  • 3.5 Value Chain & Distribution Channel Analysis

4 MARKET SEGMENTATION (includes market size in Value in USD and Volume, Forecasts up to 2029 and analysis of growth prospects)

  • 4.1 Form
    • 4.1.1 Concentrates
    • 4.1.2 Isolates
    • 4.1.3 Textured/Hydrolyzed
  • 4.2 End User
    • 4.2.1 Animal Feed
    • 4.2.2 Food and Beverages
      • 4.2.2.1 By Sub End User
      • 4.2.2.1.1 Bakery
      • 4.2.2.1.2 Beverages
      • 4.2.2.1.3 Breakfast Cereals
      • 4.2.2.1.4 Condiments/Sauces
      • 4.2.2.1.5 Dairy and Dairy Alternative Products
      • 4.2.2.1.6 Meat/Poultry/Seafood and Meat Alternative Products
      • 4.2.2.1.7 RTE/RTC Food Products
      • 4.2.2.1.8 Snacks
    • 4.2.3 Supplements
      • 4.2.3.1 By Sub End User
      • 4.2.3.1.1 Baby Food and Infant Formula
      • 4.2.3.1.2 Elderly Nutrition and Medical Nutrition
      • 4.2.3.1.3 Sport/Performance Nutrition
  • 4.3 Region
    • 4.3.1 Africa
      • 4.3.1.1 By Form
      • 4.3.1.2 By End User
      • 4.3.1.3 By Country
      • 4.3.1.3.1 Nigeria
      • 4.3.1.3.2 South Africa
      • 4.3.1.3.3 Rest of Africa
    • 4.3.2 Asia-Pacific
      • 4.3.2.1 By Form
      • 4.3.2.2 By End User
      • 4.3.2.3 By Country
      • 4.3.2.3.1 Australia
      • 4.3.2.3.2 China
      • 4.3.2.3.3 India
      • 4.3.2.3.4 Indonesia
      • 4.3.2.3.5 Japan
      • 4.3.2.3.6 Malaysia
      • 4.3.2.3.7 New Zealand
      • 4.3.2.3.8 South Korea
      • 4.3.2.3.9 Thailand
      • 4.3.2.3.10 Vietnam
      • 4.3.2.3.11 Rest of Asia-Pacific
    • 4.3.3 Europe
      • 4.3.3.1 By Form
      • 4.3.3.2 By End User
      • 4.3.3.3 By Country
      • 4.3.3.3.1 Belgium
      • 4.3.3.3.2 France
      • 4.3.3.3.3 Germany
      • 4.3.3.3.4 Italy
      • 4.3.3.3.5 Netherlands
      • 4.3.3.3.6 Russia
      • 4.3.3.3.7 Spain
      • 4.3.3.3.8 Turkey
      • 4.3.3.3.9 United Kingdom
      • 4.3.3.3.10 Rest of Europe
    • 4.3.4 Middle East
      • 4.3.4.1 By Form
      • 4.3.4.2 By End User
      • 4.3.4.3 By Country
      • 4.3.4.3.1 Iran
      • 4.3.4.3.2 Saudi Arabia
      • 4.3.4.3.3 United Arab Emirates
      • 4.3.4.3.4 Rest of Middle East
    • 4.3.5 North America
      • 4.3.5.1 By Form
      • 4.3.5.2 By End User
      • 4.3.5.3 By Country
      • 4.3.5.3.1 Canada
      • 4.3.5.3.2 Mexico
      • 4.3.5.3.3 United States
      • 4.3.5.3.4 Rest of North America
    • 4.3.6 South America
      • 4.3.6.1 By Form
      • 4.3.6.2 By End User
      • 4.3.6.3 By Country
      • 4.3.6.3.1 Argentina
      • 4.3.6.3.2 Brazil
      • 4.3.6.3.3 Rest of South America

5 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 5.1 Key Strategic Moves
  • 5.2 Market Share Analysis
  • 5.3 Company Landscape
  • 5.4 Company Profiles (includes Global Level Overview, Market Level Overview, Core Business Segments, Financials, Headcount, Key Information, Market Rank, Market Share, Products and Services, and Analysis of Recent Developments).
    • 5.4.1 A. Costantino & C. SpA
    • 5.4.2 Archer Daniels Midland Company
    • 5.4.3 Bunge Limited
    • 5.4.4 CHS Inc.
    • 5.4.5 Fuji Oil Group
    • 5.4.6 International Flavors & Fragrances Inc.
    • 5.4.7 Kerry Group PLC
    • 5.4.8 Wilmar International Ltd

6 KEY STRATEGIC QUESTIONS FOR PROTEIN INGREDIENTS INDUSTRY CEOS

7 APPENDIX

  • 7.1 Global Overview
    • 7.1.1 Overview
    • 7.1.2 Porter's Five Forces Framework
    • 7.1.3 Global Value Chain Analysis
    • 7.1.4 Market Dynamics (DROs)
  • 7.2 Sources & References
  • 7.3 List of Tables & Figures
  • 7.4 Primary Insights
  • 7.5 Data Pack
  • 7.6 Glossary of Terms