市場調査レポート
商品コード
1408238

CRMアウトソーシング:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年成長予測

CRM Outsourcing - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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CRMアウトソーシング:市場シェア分析、業界動向・統計、2024~2029年成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

CRMアウトソーシングの世界市場規模は、今年度で148億5,000万米ドル、予測期間中のCAGRは5.74%を記録し、今後5年間で196億3,000万米ドルに達すると予測されています。

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主なハイライト

  • CRMアウトソーシングの主な要因の1つはコスト削減です。CRMプロセスをアウトソーシングすることで、企業は正社員の雇用やトレーニング、テクノロジー・インフラの維持に伴うコストを回避することができます。CRM業務を専門のサービス・プロバイダーにアウトソーシングすることで、企業はこの分野の最新テクノロジーや専門知識を利用できるようになります。これにより、顧客サービスの質が向上し、売上が増加します。
  • CRMプロセスをアウトソーシングすることで、企業はCRMの日常業務を専門のサービス・プロバイダーに任せながら、自社のコアコンピタンスと戦略的目的に集中することができます。アウトソーシングにより、企業は企業のニーズに応じてCRMプロセスを迅速かつ効率的に拡大または縮小することができ、これは特に季節的に需要が変動する企業にとって有益です。世界の世界化の動向は、企業が複数の地域やタイムゾーンにまたがって一貫した消費者サービスを提供する必要性を生み出しています。CRMプロセスをテクニカル・サービス・プロバイダーにアウトソーシングすることで、企業はこのニーズに応えることができます。多くの企業は、データのプライバシーとセキュリティに関連する業界特有の規制に準拠しなければなりません。
  • 顧客関係管理における人工知能(AI)は、アナリティクス、機械学習、ビジネス・インテリジェンスに支えられ、今後数年間のインテリジェントCRMの成長の顕著な起爆剤のひとつになると考えられています。企業は、より効果的な顧客体験を可能にするこのような新技術の追加に注力することになるでしょう。スタック・レベルでは、AIは特定の目的のためにますます使用されるようになるでしょう。摩擦の低減に向けた自然言語処理(NLP)。これは、マーケティングやカスタマーサービスプロセスのフロントエンドで活用されると思われます。
  • 様々な地域でデジタルトランスフォーメーションが義務化される中、公的機関/組織では顧客エンゲージメントの強化が強調されています。さらに、政府・公共機関はCRMアウトソーシングを通じて市民のエクスペリエンスの重要性を認識し、その改善にリソースを割いています。このように、政府にとって需要や機会を生み出す可能性のある出来事や力を特定する先見性、業務、顧客、国境のエコシステムに影響を与える変化に適応する俊敏性、混乱に耐え回復する回復力を可能にする分野に重点を置くことで、この地域におけるCRMの必要性が高まっています。
  • CRMシステムの導入は、マーケティング、販売、活動、サービスを調整し、顧客体験を向上させるために適切な情報技術を使用できるようにするため、重要なステップを伴います。そのため、CRMの課題は、企業の現在のニーズに適応できないこと、ツールの選択を誤ったこと、技術的な障壁、企業へのシステム導入プロセスの不慣れさなど、多岐にわたる。既存のCRM統合方法のベンダー・スタッフによる十分なサポートが受けられないことは、企業にとって大きな負担となります。このため、チームの生産的な作業時間を何時間も消費することになり、成果が期待できない可能性があります。
  • しかし、COVID-19が大流行した際、企業にとってリモートワーク環境への移行は不可欠なものとなり、バーチャルワークプレイスをサポートするコラボレーションツールやプラクティスの導入が注目されました。パンデミックの影響で、企業は技術支出を減らすことでコストを削減したいと考えています。しかし、CRMソフトウェアは、様々なソリューションの一部として組み込まれたモバイルワーク機能によって、企業にとって投資の1つとして浮上しました。これは、パンデミック時に最も求められる機能のひとつとなった。

CRMアウトソーシング市場の動向

マーケティングオートメーションが市場で大きなシェアを占める見込み

  • マーケティングオートメーションは、データを活用してパーソナライズされたキャンペーンで顧客をターゲットにできる技術です。CRMマーケティングオートメーションソフトウェアは、マーケティング活動を合理化し、効果的なキャンペーンを実施し、消費者のエンゲージメントを高め、高い利益を上げることを可能にします。CRMは、ユーザーの要件、地域、リードソース、組織に対する反応の度合いに基づいて顧客をセグメント化することができます。セグメンテーションを利用することで、顧客層に合わせてオーダーメイドのキャンペーンを実施したり、業務に適した専門知識を持つ営業担当者を配置したりすることができます。
  • マーケティングオートメーションのためのCRM統合は、マーケティングとセールスの間でリード情報をシームレスに転送することを可能にします。さらに、マーケティングファネルの自動化と相まって、適切なタイミングで適切な情報を見込み客に送ることができます。また、メールは潜在的なリードとの主要なコミュニケーションチャネルです。CRMをマーケティングオートメーションと統合することで、Eメールコンテンツのテスト、ブランドアイデンティティにマッチしたEメールテンプレートの作成、プラットフォームやデバイスを超えたEメールのプレビュー、高度なEメールレポーティングが可能になります。
  • 従来のマーケティングに比べ、デジタル・オムニチャネル・マーケティングへのシフトが進んでいるため、この地域ではマーケティング・オートメーション・ソフトウェアの導入が増加しています。米国マーケティング協会(American Marketing Association)とデューク大学(Duke University)によるCMOサーベイ(n=356)によると、米国の最近のB2B製品マーケティング担当者は、従来型の広告への支出は翌年0.61%減少すると予測しています。これに対し、デジタルマーケティングへの支出は14.32%増加すると予測されました。
  • マーケティング担当者は、複数のソリューションを一つの場所に統合するようになると予想されます。複数のベンダーがエコシステムと統合支援を提供し始めています。例えば、Cireson社は、CRMマーケティングオートメーションの統合にワークアラウンドを使用した場合の欠点についての経験を共有しました。具体的には、同社はマーケティングオートメーションプラットフォーム(HubSpot)とCRMシステム(SugarCRM)の間でデータを受け渡すために、2つのサードパーティツールを導入しなければならなかった。その結果、マーケティングチームは複数のタスクを手作業で行わなければならず、全体的な生産性が低下し、いくつかのデータ漏れが発生しました。さらに、サードパーティのツールを使って統合作業を行ったため、全体的なコストがかさみ、ROIがさらに低下しました。これらの課題を効果的に管理するには、独立系ソフトウェア・プロバイダーが大きな存在感を示していることを忘れてはならないです。
  • Eメールマーケティングオートメーションプラットフォームで収集された世界データであるOmnisendによると、eコマース企業が送信した自動ウェルカムメールの2022年のコンバージョン率は3%であり、自動カート放棄メールでは2.39%でした。SaaS型CRMソリューションは、その手頃な価格と、より良いデジタル・インフラへの第一歩として、組織が顧客を見失ったり、重要な日付やイベントを見逃したりしないようにする方法を提供することから、ますます検討されるようになっています。
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アジア太平洋地域は大幅な成長が見込まれる

  • CRMアウトソーシング・ソフトウェアは、アジア太平洋地域で最も急成長している企業向けソフトウェア・カテゴリーのひとつです。企業は、分析機能を備えたインテリジェントな統合CRMソリューションに注目しています。同地域では、中小企業も大企業もCRMソリューションの導入を模索しています。顧客満足度は営業指標の最上位に位置付けられています。CRMシステムは精緻に進化し、アーリーアダプターや新参者を予測分析でサポートする必要性が高まっています。SelectHubによると、254人の顧客のうち約59%が、企業が過去のやり取りから顧客について詳しく知ることで、顧客体験が向上すると回答しています。
  • 零細・中小企業省のデータによると、Udyam登録プラットフォームは2022年11月25日時点で12,201,448のMSMEを登録し、以前のUdyog Aadhaar Memorandumの登録手続きに取って代わった。登録企業全体のうち、零細企業は11,735,117社(96.17%)を占め、小企業は426,864社(3.49%)、中堅企業は39,467社(0.32%)でした。このような膨大な数の中小企業がインドに存在することは、CRMアウトソーシング・プレーヤーにとって、その市場シェアを獲得するために新たなソリューションを開発する機会を創出することになります。
  • 同地域のヘルスケア施設は、医療費を押し上げる管理費などの出費増に悩まされています。その上、ヘルスケア施設では自動化、AI、機械学習サービスなどの先進技術を利用できるため、この分野への統合に拍車がかかっています。このような管理コストの削減に役立つツールは、この地域におけるヘルスケアアウトソーシングCRMのニーズをさらに高めています。シンガポールはアジア太平洋地域の医療とヘルスケアのハブと考えられており、地域最高のヘルスケアシステムを提供しています。国際合同委員会(JCI)はシンガポールの23以上の病院やヘルスケア施設を認定しています。その質の高い医療システムにより、毎年35万人以上の患者がヘルスケアサービスを受けるためにシンガポールを訪れています。このような市場の潜在力が、予測期間中の市場成長の原動力となると思われます。
  • 消費者がソーシャルメディア・プラットフォームから積極的に購買を行うため、分析ツールはソーシャルメディア・プラットフォーム上で使用されており、この地域で人気を集めています。インドネシア財務省によると、全eコマース取引の約68%が流行期にソーシャルメディア経由で行われました。そのため、この地域のBFSI部門で事業を展開する企業は、顧客エンゲージメントを強化するためにCRMソリューションの採用に意欲的です。例えば、シンガポール銀行は、コンプライアンス、顧客サービス、営業チームのパフォーマンスを改善するために、SASのAIを活用したアナリティクスを導入する計画を発表しました。
  • ほぼすべてのCRMプロバイダーがAPIを提供しているが、中にはよりスケーラブルで成熟したものもあります。CRM業界情勢を支配するクラウドプラットフォーム企業は、エンタープライズグレードのAPIを有しており、CRMテクノロジーロードマップの将来を業界全体に示しています。APIは、今後ますます顧客中心型になることが予想されます。これらのAPIは、データリッチなアプリケーション、データベース、記録システムの幅広い品揃えをオーケストレーションすることにかなり重点を置くようになるでしょう。クラウドプラットフォームは、スケーラブルで信頼性の高い統合技術とフレームワークを提供することで、APIがより顧客中心になることを可能にしています。

CRMアウトソーシング業界の概要

世界のCRMアウトソーシング市場は、IBM Corporation、Atos SE、Capgemini、Cognizant Technologies pvt ltd、Dell Technologies Inc.各社は戦略的パートナーシップや製品開拓に継続的に投資し、市場シェアを大きく伸ばしています。最近の市場開拓は以下の通りである:

2023年8月、Arvato CRM SolutionsはKYP.aiと提携し、AIとロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)の能力を拡大しました。この戦略的提携により、インテリジェント・オートメーションが強化され、クライアントにデジタルトランスフォーメーションの道が広がります。この提携により、KYP.aiのプラットフォームを活用したArvato's Discovery Engine(ADE)が導入されました。ADEは、自動化の機会、潜在的な節約、利用ギャップをピンポイントで特定することができ、人とプロセスを調整することで顧客サービスを効果的に変革します。

2023年5月、CRMの世界的プレーヤーであるセールスフォースは、CRMのためのジェネレーティブAIの展開を加速するためにアクセンチュアと提携する計画を発表しました。両社は、アインシュタインGPTセールスフォースのCRM向けジェネレーティブAIの拡張に必要な技術と知識を企業に提供し、従業員の生産性向上と顧客体験の変革を支援するジェネレーティブAIのハブを立ち上げる意向です。セールスフォースとアクセンチュアのAI、業界知識、コネクテッド・コンシューマー・エクスペリエンスの強力な組み合わせにより、あらゆる業界の企業に、ジェネレーティブAIを効果的に活用する戦略とテクノロジーを提供することを目指します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19の市場への影響評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 企業における顧客エンゲージメントの重視の高まり
    • ベンダーが提供する柔軟な価格戦略による中小企業の採用増加
  • 市場の阻害要因
    • 運用と実装の課題

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 通信管理
    • マルチチャネル顧客エンゲージメント
    • 分析ソリューション
    • マーケティング・オートメーション
    • カスタマーサポート&サービス
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 小売
    • BFSI
    • IT・通信
    • ヘルスケア
    • 製造業
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競争環境

  • 企業プロファイル
    • IBM Corporation
    • Atos SE
    • Capgemini
    • Cognizant technologies pvt ltd
    • Dell Technologies Inc.
    • HCL Technologies Ltd
    • Infosys Limited
    • Wipro Limited
    • Amdocs
    • Concentrix

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
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The global CRM outsourcing market is valued at USD 14.85 billion in the current year and is expected to register a CAGR of 5.74% during the forecast period to reach a value of USD 19.63 billion by the next five years.

Key Highlights

  • One of the primary factors of CRM outsourcing is cost savings. By outsourcing CRM processes, businesses can avoid the costs associated with employing and training full-time employees and maintaining technology infrastructure. Outsourcing CRM operations to a specialized service provider can provide companies access to the latest technology and expertise in the field. This can enhance the quality of customer service and increase sales.
  • Outsourcing CRM processes can allow businesses to focus on their core competencies and strategic purposes while leaving the day-to-day tasks of CRM to a specialized service provider. Outsourcing allows companies to quickly and efficiently scale up or down their CRM processes depending on company needs, which can be particularly beneficial for companies that experience seasonal fluctuations in demand. The increasing trend toward globalization has created a need for businesses to provide consistent consumer service across multiple territories and time zones. Outsourcing CRM processes to a technical service provider can enable companies to meet this need. Many businesses must comply with industry-specific regulations related to data privacy and security.
  • Artificial intelligence (AI) in customer relationship management is poised to be one of the prominent catalysts of intelligent CRM's growth over the next few years, supported by analytics, machine learning, and business intelligence. Enterprises will focus on adding such emerging technologies that enable more effective customer experiences. At the stack level, AI will be increasingly used for particular purposes. Natural Language Processing (NLP) toward friction reduction. This will be utilized at the front end of the marketing and customer service processes.
  • With digital transformation becoming a mandate in various regions, stronger customer engagement is being emphasized by public-serving agencies/organizations. Further, government and public sector organizations recognize the importance of citizens' experience through CRM outsourcing and are devoting resources to improve it. This focus on areas that enable foresight to identify events and forces that can place demands and create opportunities for the government, agility to adjust to changes affecting operations, customers, and border ecosystem, and resilience to withstand and recover disruptions is increasing the need for CRM in the region.
  • Implementing a CRM system involves significant steps, as it allows the use of appropriate information technologies to coordinate marketing, sales, activities, and services and enhance the customer experience. Therefore, the challenges of CRM could considerably vary, from the inability to adapt to the current needs of the enterprise, the wrong choice of the tool, technological barriers, and the unskilful process of implementing the system in the enterprise. The lack of sufficient support from the vendor staff of the existing CRM integration methods will substantially burden the company. Due to this, it may consume hours of productive work time for the team without possible outcomes.
  • However, it became vital for companies to move toward remote working environments during the Covid-19 pandemic, which focused on firms embracing collaboration tools and practices to support the virtual workplace. Due to the pandemic, enterprises want to cut costs by reducing their tech spending. However, CRM software emerged as one of the investments for firms, owing to its help with mobile working features embedded as part of various solutions. It became one of the most sought-after features during the pandemic.

CRM Outsourcing Market Trends

Marketing Automation is Expected to Hold Significant Share of the Market

  • Marketing automation is a technology that lets users target customers with personalized campaigns by leveraging data. CRM marketing automation software enables us to streamline marketing activities, run effective campaigns, increase consumer engagement, and drive high profits. CRM lets a user segment customers based on their requirements, region, lead source, and level of responsiveness towards the organization. Using segmentation, an organization can send tailor-made campaigns to fit the audience and assign sales representatives with the right specializations for the job.
  • CRM integration for marketing automation allows transferring lead information seamlessly between marketing and sales. Moreover, it enables sending the right information to prospects at the right time, coupled with marketing funnel automation. Emails are also a major communication channel with potential leads. Integrating CRM with marketing automation enables testing email content, creating email templates that match brand identity, previewing emails across platforms and devices, and doing advanced email reporting.
  • The adoption of marketing automation software has been increasing in the region as there has been a shift to digital omnichannel marketing compared to traditional marketing. According to the CMO Survey by American Marketing Association and Duke University (n=356), recently B2B product marketers in the United States suggested that their spending on traditional advertising was expected to decline by 0.61% in the following year. In comparison, digital marketing spending was projected to increase by 14.32%.
  • It is expected that marketers will start integrating multiple solutions into a single place. Multiple vendors have started offering ecosystems and integration help. For example, Cireson shared its experience with the shortcomings of using a workaround for its CRM marketing automation integration. Specifically, the company had to implement two third-party tools to pass data between its marketing automation platform (HubSpot) and its CRM system (SugarCRM). As a result, the marketing team had to perform multiple tasks manually, which decreased overall productivity and led to several data leaks. Additionally, using third-party tools to do the integration work added to the overall costs, which lowered ROI even further. To manage these challenges effectively, remember that independent software providers have a huge presence.
  • According to Omnisend, global data gathered on an email marketing automation platform, automated welcome emails sent by e-commerce firms had a conversion rate of 3% in 2022; for automated cart abandonment emails, the rate stood at 2.39 percent. SaaS-powered CRM solutions are increasingly being considered owing to their affordability and provision of a way to ensure that the organization doesn't lose track of clients or miss out on key dates and events, as the first step toward better digital infrastructure.
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Asia Pacific is Expected to Observer a Significant Growth

  • CRM outsourcing software is one of the fastest-growing enterprise software categories in the Asia Pacific region. Enterprises are focusing on intelligent and integrated CRM solutions with capabilities for analytics. Both small businesses and large enterprises in the region seek to adopt CRM solutions. Customer satisfaction is placed at the top of sales metrics. The need for CRM systems to evolve with great precision and support the early adopters and the newer ones with predictive analytics is increasing. According to SelectHub, around 59% of the customers, out of 254, stated that companies knowing more about them from past interactions improve their customer experience.
  • The Udyam registration platform registered 12,201,448 MSMEs as of November 25, 2022, according to data from the Ministry of Micro, Small, and Medium Enterprises, replacing the previous procedure of registering for a Udyog Aadhaar Memorandum. Microbusinesses made up 11,735,117 (96.17%) of all registered businesses, while small companies made up 426,864 (3.49%) and midsized businesses made up 39,467 (0.32%). Such a huge number of SMEs in India would create an opportunity for the CRM outsourcing players to develop new solutions to capture that market share.
  • Healthcare facilities in the region are burdened with increasing expenses, such as administrative costs that drive up healthcare costs. Besides, the ability to use advanced technologies, such as automation, AI, and machine learning services in healthcare facilities, has spurred their integration into the sector. Tools such as these that help reduce administrative costs create an even greater need for healthcare outsourcing CRM in the region. Singapore is considered the medical and healthcare hub of the Asia-Pacific region and offers the region's best healthcare system. The Joint Commission International (JCI) has accredited over 23 hospitals and healthcare facilities in Singapore. Due to its high-quality medical system, over 350,000 patients visit Singapore to avail healthcare services each year. Such market potential will likely drive market growth during the forecast period.
  • Analytical tools are being used on social media platforms as consumers are actively purchasing from these platforms, which are gaining traction in the region. According to Indonesia's Ministry of Finance, about 68% of all e-commerce transactions were done via social media during the pandemic. Hence, enterprises operating in the BFSI sector in the region are eager to adopt CRM solutions to enhance their customer engagement. For instance, the Bank of Singapore announced its plans to deploy AI-powered analytics from SAS to improve compliance, customer service, and the performance of its sales teams.
  • Nearly every CRM provider has APIs, some more scalable and mature than others. Cloud platform companies that dominate the CRM landscape have enterprise-grade APIs that showcase the future of this aspect of the CRM technology roadmap industry-wide. APIs are poised to become increasingly customer-centric in the coming years. These APIs will have a considerable focus on orchestrating a wide assortment of data-rich applications, databases, and record systems. Cloud platforms are enabling APIs to become more customer-centric by providing scalable, reliable integration technologies and frameworks.

CRM Outsourcing Industry Overview

The global CRM outsourcing market is moderately consolidated with the presence of several players like IBM Corporation, Atos SE, Capgemini, Cognizant Technologies pvt ltd, Dell Technologies Inc., HCL Technologies Ltd, etc. The companies continuously invest in strategic partnerships and product developments to gain substantial market share. Some of the recent developments in the market are:

In August 2023, Arvato CRM Solutions partnered with KYP.ai to expand its AI and robotic process automation (RPA) capabilities. This strategic collaboration is set to enhance intelligent automation, offering clients more avenues for digital transformation. The partnership has introduced Arvato's Discovery Engine (ADE), fueled by KYP.ai's platform. ADE can pinpoint automation opportunities, potential savings, and utilization gaps, effectively transforming customer service by aligning people and processes.

In May 2023, Salesforce, the global player in CRM, announced plans to team with Accenture to accelerate the deployment of generative AI for CRM. The organizations intend to launch a hub for generative AI that provides businesses with the technology and knowledge they need to scale Einstein GPT Salesforce's generative AI for CRM, helping increase employee productivity and transform customer experiences. The powerful combination of Salesforce and Accenture's AI, industry knowledge, and connected consumer experience aims to provide businesses across every industry with strategies and technologies that effectively harness generative AI.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Increasing Emphasis on Customer Engagement Among Enterprises
    • 5.1.2 Increasing Adoption from SMEs, Aided by Flexible Pricing Strategies Provided by the Vendors
  • 5.2 Market Restrains
    • 5.2.1 Operational and Implementational Challenges

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Communications Management
    • 6.1.2 Multi-Channel Customer Engagement
    • 6.1.3 Analytic Solutions
    • 6.1.4 Marketing Automation
    • 6.1.5 Customer Support & Service
    • 6.1.6 Other Types
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Retail
    • 6.2.2 BFSI
    • 6.2.3 IT and Telecom
    • 6.2.4 Healthcare
    • 6.2.5 Manufacturing
    • 6.2.6 Other Applications
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle East and Africa

7 COMPETETIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 IBM Corporation
    • 7.1.2 Atos SE
    • 7.1.3 Capgemini
    • 7.1.4 Cognizant technologies pvt ltd
    • 7.1.5 Dell Technologies Inc.
    • 7.1.6 HCL Technologies Ltd
    • 7.1.7 Infosys Limited
    • 7.1.8 Wipro Limited
    • 7.1.9 Amdocs
    • 7.1.10 Concentrix

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET