市場調査レポート
商品コード
1403084
ビスケット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年Biscuits - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ビスケット:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測、2024~2029年 |
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 2~3営業日
|
ビスケット市場規模は2024年に1,228億7,000万米ドルと推定され、2029年には1,565億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは4.97%で成長します。
パンデミックの最中でも、消費者がビスケットを含む賞味期限の長い商品を買いだめした結果、商品の供給量が減り、ビスケット市場は安定していました。それでも、便利で健康的な間食を好む消費者の嗜好が、栄養価の高いオート麦やナッツを主原料とするビスケットの需要を押し上げました。あらゆる年齢層の人々がビスケットを好んで間食するため、市場は一定の成長を続けています。特に子どもは、さまざまな味、形、クリームのビスケットを好みます。そのため、市場各社は子どもをターゲットにしたビスケットを開発しています。例えば、2022年4月、Koobi 5D Fun Chocolate and Milk Biscuitsがマレーシアで発売されました。チョコレート味とミルク味の動物型ビスケットを使うことで、子供の学習能力と認知能力の成長を助けると考えられています。
さらに、最近の動向である外出先での食事は、顧客が食品を購入する際に考慮する重要な要素のひとつであるため、市場を牽引する重要な要因となっています。加えて、低脂肪、グルテンフリー、低炭水化物、オーガニック、高繊維質のビスケットなど、基本的な製品に新しい配合を頻繁に入れて消費者を引き付けることが、市場の成長を促進すると予想されます。タイプ別では、スイートビスケットが、その味と健康的な原材料の配合により、最も急成長しているサブセグメントです。
企業はさまざまな店頭プロモーションに取り組み、新製品開発やマーケティングコミュニケーションに注力しています。お得なパックや1個買うと1個無料といった店頭販促は、主に節約を目的としています。さらに、流通チャネルの面では、ビスケット製品のオンラインストアでの販売が急成長しており、アマゾン、ウォルマート、カルフールなど、電子小売の成長拡大に乗じている多くの垂直的専門家を引き付けています。
ビスケット、クッキー、クラッカー、スコーンなど、クリーンラベルでグルテンフリーの加工食品に対する需要は、可処分所得の高さと、米国、英国、中国、インドなどの国々におけるフリーフロム製品の傾向の高まりにより、近年世界的に、特にアジア太平洋地域で大幅に増加しています。人々がグルテンフリー製品を好む主な理由の一つは、世界中の多くの地域でセリアック病が蔓延していることです。英国のセリアック機構によると、100人に1人がセリアック病だといいます。同様に、ビヨンド・セリアック・オーガニゼーションによると、2021年にはアメリカ人の約133人に1人、つまり人口の約1%がセリアック病に罹患しています。このため、人々はグルテンフリー製品に引き寄せられます。この動向を考慮し、市場関係者も高繊維、高カロリー、グルテンフリー製品の製造に力を入れています。例えば、2021年7月、アーノッツ社は、タイニーテディ、スコッチフィンガー、チョコリップルなど、いくつかのビスケットブランドのグルテンフリー版を発売しました。この製品は、トウモロコシ、大豆、米、ソルガムきび、タピオカのグルテンフリーブレンドで作られています。
加えて、栄養価の高い製品に対する消費者の需要の高まりと、クリーンラベル製品の増加が市場の成長をもたらしています。長年にわたり、「人工添加物不使用」、「非遺伝子組換え」、「減糖」といったラベル表示を謳った製品の発売は、静かに消費者に利益をもたらしてきました。ステビアやモンクフルーツのような天然甘味料、スピルリナ、エルダーベリー、ビーツのような天然着色料、トラガカントやジェランガムのような増粘剤への関心の高まりが、クリーンラベルの動きに拍車をかけています。
欧州の消費者の間で、ヘルシーな材料と組み合わせた便利なスナッキングに対する需要が高まっていることが市場を牽引しています。ヘルシービスケット、「薄い」、フリーフロムオプション、ブレックファストビスケットなど、多様な新製品が継続的に投入されており、同地域のヘルシービスケット需要を押し上げています。この地域ではビスケットの需要が高いため、市場競争はピークに達しています。例えば、2022年1月、フランスの有名なビスケットブランド「Lu」は、4種類の新しいビスケット、すなわち「Le Petit Chocolat」、「Le Petit Beurre」、「Le Petit Biscotte」、「Le Petit Citron」を英国で発売しました。さらに、ドイツのディスカウント小売店Aldiの「Coole Kekse」の乗り物や交通標識の形をしたビスケットのように、創造的な出口として、また教育的な体験としても役立つビスケットを作り、子供向けの形をしたビスケットの役割を活用しているブランドも出てきています。
市場競争は非常に激しく、製品の普及率がほぼ100%であるため、参入障壁はほとんどないです。多くのプレミアムで機能的なビスケットが市場に登場し、市場リーダーに一石を投じています。主要企業は、消費者の現在の嗜好や好みの関心に応えるため、市場に新製品を投入することに注力しています。市場に参入している主なプレーヤーは、Yildiz Holding Inc.、Mondelez International Inc.、ITC Limited、Kellogg Company、Britannia Industries Limitedなどです。
The Biscuits Market size is estimated at USD 122.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 156.59 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.97% during the forecast period (2024-2029).
Even during the pandemic, the biscuit market was stable as consumers stacked up on long shelf-life items, including biscuits, resulting in less product availability. Nonetheless, consumers' preference for convenient, healthy snacking options drove the demand for nutritious oat- and nut-based biscuits. People of all ages prefer to snack on biscuits, resulting in the market's constant growth. Children are especially fond of biscuits with different flavors, shapes, and creams. Therefore, market players are developing biscuits that are targeted toward children. For instance, in April 2022, Koobi 5D Fun Chocolate and Milk Biscuits launched in Malaysia. Using animal-shaped biscuits that come in chocolate and milk flavors is supposed to assist in the growth of the child's learning and cognitive capacities.
Additionally, the most recent trend, food-on-the-go, has become a significant factor in driving the market since it is one of the essential factors that customers take into account when buying food products. In addition, frequent launches of new formulations in the basic product, such as low-fat, gluten-free, low-carb, organic, and high-fiber biscuits, to attract consumers are expected to fuel the market's growth. In terms of segmentation by type, sweet biscuits are the fastest-growing sub-segment owing to their taste and incorporation of healthy ingredients.
Companies engage in various in-store promotions and focus on new product development and marketing communications. These in-store promotions, such as extra-value packs or buy one, get one free deal, are primarily about saving money. Furthermore, in terms of distribution channels, online store sales of biscuit products are growing faster, attracting many vertical specialists such as Amazon, Walmart, Carrefour, and others that are capitalizing on increasing e-retail growth.
The demand for clean-label and gluten-free processed food products, such as biscuits, cookies, crackers, and scones, has risen considerably in recent years globally and especially in Asia-Pacific, owing to high disposable incomes and the growing trend of free-from products in countries like the United States, the United Kingdom, China, India, and many more. One of the major reasons why people prefer gluten-free products is the prevalence of celiac disease in many regions all over the world. According to the Coeliac Organization of the United Kingdom, 1 in 100 people has celiac disease. Similarly, according to the Beyond Celiac Organization, around 1 in 133 Americans, or about 1% of the population, had the celiac disease in 2021. Because of this, people gravitate toward gluten-free products. Considering the trend, market players are also focused on producing high-fiber, high-calorie, and gluten-free products. For instance, in July 2021, Arnott's company launched gluten-free versions of some of its biscuit brands, like Tiny Teddy, Scotch Finger, and Choc Ripple. The products are made with a gluten-free blend of corn, soy, rice, sorghum, and tapioca.
In addition, rising consumer demand for nutritious products and an increase in the number of clean-label products result in market growth. Over the years, product launches with label claims like "no artificial additives," "non-GMO," and "reduced sugar" have quietly benefited customers. The growing interest in natural sweeteners like stevia and monk fruit, natural colors like spirulina, elderberry, and beetroot, and thickeners like tragacanth and gellan gum is fueling the clean-label movement.
The market is driven by the rising demand for convenient snacking paired with healthy ingredients among European consumers. A diverse range of new products is continually being introduced, including healthy biscuits, "thins," free-from options, and breakfast biscuits, which are boosting the demand for healthy biscuits in the region. New market players are entering the market, and hence, competition is at its peak due to the high demand for biscuits in the region. For instance, in January 2022, the famous French biscuit brand "Lu" launched its four new biscuit varieties, i.e., Le Petit Chocolat, Le Petit Beurre, Le Petit Biscotte, and Le Petit Citron, in the United Kingdom. Furthermore, some brands are now capitalizing on the role of shaped biscuits for children, creating biscuits that can serve as a creative outlet as well as educational experiences, such as the 'Coole Kekse' vehicle and traffic sign-shaped biscuits from the German discount retailer Aldi.
Competition is very high in the market, with virtually no entry barriers due to the almost 100% penetration of the products. Many premium, functional biscuits have hit the market, giving the market leaders a run for their money. Major players are focusing on introducing new product offerings in the market to cater to the interests of consumers' current tastes and preferences. Some major key players operating in the market are Yildiz Holding Inc., Mondelez International Inc., ITC Limited, Kellogg Company, and Britannia Industries Limited. Since sweet biscuits have a significant role in the bakery and snacks market, top companies are engaged in delivering a variety of flavors and variants of biscuits to satisfy consumers' taste demands.