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市場調査レポート
商品コード
1403051

エナジードリンク:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測

Energy Drinks - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts 2024 - 2029

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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エナジードリンク:市場シェア分析、産業動向と統計、2024~2029年の成長予測
出版日: 2024年01月04日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要
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主要ハイライト

  • エナジードリンク市場規模は、現在の607億8,000万米ドルから成長し、今後5年間でCAGR 8.51%を記録すると予測されます。
  • 大幅な市場成長の主要要因は、世界のソフトドリンク消費の増加です。連邦統計局の調査によると、ドイツの清涼飲料の一人当たり年間平均消費量は、2020年の114.7リットルから2021年には118.4リットルに増加します。これとは別に、急速な都市化、可処分所得の向上、個人の多忙なライフスタイルも市場成長を後押しする主要要因となっています。さらに、個人の健康意識の高まりに伴い、ノンアルコール飲料は世界中で絶大な支持を得ており、市場成長を後押ししています。
  • UN Comtradeの統計によると、ハンガリーへのノンアルコール飲料の輸入量は、2021年の1億5,400万ユーロから2022年には1億7,400万ユーロとピークに達しました。さらに、プロスポーツ、レクリエーション的な野外活動、運動や体力作りに参加する個人の増加により、エナジードリンクなどの栄養補助食品に対する需要が生まれています。エナジードリンクは、エネルギーを高め、精神的覚醒と身体的パフォーマンスを向上させる機能性飲料です。
  • 大手企業はさらに、糖尿病やその他の慢性疾患を抱える人々のニーズに応えるため、無糖飲料の開発に注力しています。例えば、2022年、オーストラリアの清涼飲料会社Nexbaは、ビタミンとプレバイオティクスを添加したカフェイン・砂糖不使用のエナジー飲料シリーズを発売しました。Nexbaのナチュラル・エナジードリンクは、人工的な原材料を使用しておらず、2種類のフレーバーがあり、レモン&ゆず味とワイルドシトラス味です。このフレーバーには高麗人参エキス、ビタミンB群、ビタミンCが含まれており、腸内環境を改善し、エネルギーレベルを高めるとしています。したがって、上記の要因は調査期間中、市場にプラスの影響を与える可能性が高いです。

エナジードリンク市場の動向

アルコール飲料や砂糖入り飲料に代わる健康的な飲料を求める消費者

  • アルコールの消費は、世界的に疾病のリスク要因の上位に挙げられています。世界保健機関(WHO)によると、アルコールの有害な使用は200以上の疾病や傷害の原因となっています。年間300万人以上が死亡しており、全死亡者の5.3%を占めています。さらに、全米保健統計センターが発表した調査によると、米国におけるアルコール乱用による死亡率は、2020年から2021年にかけて人口10万人あたり13.1人から14.4人に増加しました。そのため、アルコール依存を軽減するため、従来のアルコール飲料に代わる健康的な飲料への需要が高まっています。これが世界のエナジードリンク市場を牽引する要因となっています。
  • これとは別に、糖尿病やその他の慢性疾患の有病率の増加に伴い、消費者は食生活をより意識するようになり、健康的な食習慣を日常生活に取り入れるようになっています。さらに、主要企業は、消費者基盤を拡大するために、低糖質オプションに対する顧客の需要を活用しています。例えば、2023年、Rockstar Energyは、2つの爽やかな糖分ゼロフレーバー、すなわちRockstar Refresh Strawberry &LimeとWatermelon &Kiwiを発売し、製品ポートフォリオを拡大しました。同社は、このフレーバーは、おいしく、さわやかな後味で、ビタミンCが豊富で、糖分ゼロ、1缶あたりわずか21キロカロリーであるとしています。このような要因が、今後市場を牽引していくと予想されます。
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北米が市場を独占

  • ほとんどのエナジードリンクの主要成分はカフェインです。米国協会によると、米国人の約90%がカフェインを定期的に摂取しています。これが北米におけるエナジードリンクの高い消費量を支える大きな要因となっています。さらに、所得水準が高く健康志向が強いため、個人は活動的なライフスタイルを求め、スポーツやその他の活動への関心が高まっています。
  • その結果、主要企業はより幅広い消費者層にリーチするため、こうした販売チャネルを活用しています。例えば、2021年には、主にエナジードリンクを扱うオーストリアのレッドブルが、スポーツをベースとしたマーケティング戦略の一環として、最新の世界スポーツシリーズであるFIMハードエンデューロ世界選手権を開始しました。こうしたマーケティング戦略は、特に若者の間で特定の飲料を有名にする成功例です。
  • さらに、デジタルマーケティングに触れることで、若年層、特にZ世代におけるエナジードリンクへの関心が高まる。Z世代は、消費者の最も新しい世代集団として関心を集めており、大手企業が進化する動向に対応し、市場での地位を維持するために革新的な戦略を採用するよう促しています。例えば、2023年7月、アメリカのエナジードリンク・ブランドであるC4 Energyは、WWEと提携し、新しい共同ブランドのエナジードリンク製品を展開しました。同社の主張によると、この提携は、マーケターやインフルエンサーに信憑性を求めるZ世代消費者を対象にする上で極めて重要です。

エナジードリンク業界概要

エナジードリンク市場は競争が激しく、国際的な参入企業が総売上高の大部分を占めています。

市場の主要企業には、Red Bull、Monster Beverage Corporation、Eastroc Beverage、Suntory Holdings、PepsiCoなどがいます。同市場で事業を展開する企業は、製品のパーソナライゼーションと利便性に重点を置き、ヘルシー、ゼロカロリー、低糖質のバリエーションを提供しています。大手企業が採用するもう一つの重要な戦略は、有名人の推薦やスポーツイベントのスポンサーシップを通じた広告です。また、国内企業との提携を重視し、生産規模を拡大したり、発展途上地域の巨大な成長ポテンシャルに参入したりしています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ショット
    • ドリンク
  • 包装タイプ
    • ボトル(PET/ガラス)
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他の北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他のアジア太平洋
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Red Bull GmbH
    • PepsiCo Inc.
    • The Coca-Cola Company
    • Vital Pharmaceuticals Inc.
    • Suntory Holdings Limited
    • Monster Beverage Corporation
    • Eastroc Beverage(Group)Co. Ltd
    • Dali Foods Group Company Limited
    • Osotspa Public Company Limited
    • Living Essentials LLC

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 47825
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Key Highlights

  • The energy drinks market size is expected to grow from USD 60.78 billion for the current years and is projected to register a CAGR of 8.51% over the next five years.
  • The primary factor behind the significant market growth is the rise in consumption of soft drinks worldwide. A survey by The Federal Statistical Office shows that the annual average per capita consumption of soft drinks in Germany increased from 114.7 liters in 2020 to 118.4 liters in 2021. Apart from this, rapid urbanization, improving disposable incomes, and busy lifestyles of individuals are other major factors boosting market growth. Moreover, with the growing health consciousness among individuals, non-alcoholic beverages are gaining immense traction worldwide, propelling market growth.
  • According to UN Comtrade statistics, the amount of non-alcoholic beverages imported to Hungary peaked in 2022 at 174 million euros from 154 million euros in 2021. Furthermore, the increasing participation of individuals in professional sports, recreational outdoor activities, and exercise and physical fitness is creating demand for dietary supplements, such as energy drinks. Energy drinks are functional beverages that help increase energy and enhance mental alertness and physical performance.
  • Leading players are further focusing on developing sugar-free drinks to cater to the needs of individuals with diabetes and other chronic illnesses. For instance, in 2022, an Australian soft drinks company, Nexba, launched a range of caffeine- and sugar-free energy drinks with added vitamins and prebiotics. Nexba Natural Energy drinks are free from artificial ingredients and available in two flavors: Lemon & Yuzu and Wild Citrus. The company claims the flavors contain ginseng extract, vitamin B complex, and vitamin C to improve gut health and enhance energy levels. Therefore, the abovementioned factors will likely influence the market positively during the study period.

Energy Drink Market Trends

Consumers Seeking Healthier Alternatives to Alcoholic and Sugary Beverages

  • Alcohol consumption is among the top risk factors for disease globally. According to World Health Organization (WHO), the harmful use of alcohol is a causal factor in more than 200 disease and injury conditions. It causes over 3 million deaths yearly, representing 5.3% of all deaths. Furthermore, a survey published by The National Center for Health Statistics revealed that the death rate from alcohol abuse in the United States increased from 13.1 to 14.4 deaths per 100,000 population from 2020 to 2021. Therefore, there has been a rise in the demand for healthier alternatives to traditional alcoholic beverages to reduce alcohol dependence. This acts as the leading factor driving the market for energy drinks worldwide.
  • Apart from this, with the increasing prevalence of diabetes and other chronic illnesses, consumers are becoming more conscious of their diet and incorporating healthy eating habits into their daily routines. Moreover, key players are capitalizing on customers' demand for lower sugar options to expand their consumer base. For instance, in 2023, Rockstar Energy expanded its product portfolio by launching two refreshing, zero-sugar flavors, namely Rockstar Refresh Strawberry & Lime and Watermelon & Kiwi. The company claims the flavors provide delicious, refreshing flavors with a crisp finish, high in vitamin C, zero sugar, and only 21 calories per can. Such factors are anticipated to provide a thrust to the market in the future.
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North America Dominates the Market

  • The major constituent in most energy drinks is caffeine. According to the United States Association, about 90% of Americans consume caffeine regularly. This represents the major sustenance factor for the high consumption of energy drinks in North America. Moreover, with high-income levels and health consciousness, individuals seek active lifestyles, leading to increased interest in sports and other sorts of physical activities.
  • As a result, key players capitalize on these marketing outlets to reach a broader consumer base. For instance, in 2021, Red Bull, an Austrian company mainly focused on energy drinks, started its newest world sports series, the FIM Hard Enduro World Championship, as a part of its sports-based marketing strategy. These marketing strategies are a success story of making a specific drink well-known, especially among young people.
  • Furthermore, exposure to digital marketing enhances interest in energy drinks among young adults, especially the Gen Z population. Gen Z is attracting interest as the most recent generational cohort of consumers and encouraging leading players to adopt innovative strategies to keep up with evolving trends and retain their position in the market. For instance, in July 2023, C4 Energy, an American energy drink brand, partnered with WWE to roll out its new co-branded energy drink products. According to the company's claims, this partnership is crucial for targeting Gen Z consumers, who seek authenticity from marketers and influencers.

Energy Drink Industry Overview

The energy drink market is competitive, with international players enjoying the most significant fraction of total sales. Key players in the market include Red Bull, Monster Beverage Corporation, Eastroc Beverage, Suntory Holdings, and PepsiCo. Companies operating in the market are focusing on product personalization and convenience and providing healthy, zero-calorie, and low-sugar variants. Another critical strategy adopted by leading players is advertising through celebrity endorsements and sports event sponsorships. They are also emphasizing partnerships with domestic players to scale their production and into the huge potential for growth in developing regions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Shots
    • 5.1.2 Drinks
  • 5.2 Packaging Type
    • 5.2.1 Bottles (PET/GLASS)
    • 5.2.2 Cans
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Red Bull GmbH
    • 6.3.2 PepsiCo Inc.
    • 6.3.3 The Coca-Cola Company
    • 6.3.4 Vital Pharmaceuticals Inc.
    • 6.3.5 Suntory Holdings Limited
    • 6.3.6 Monster Beverage Corporation
    • 6.3.7 Eastroc Beverage (Group) Co. Ltd
    • 6.3.8 Dali Foods Group Company Limited
    • 6.3.9 Osotspa Public Company Limited
    • 6.3.10 Living Essentials LLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS