市場調査レポート
商品コード
1331227

シャンプー市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Shampoo Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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シャンプー市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

シャンプー市場規模は、2023年の328億6,000万米ドルから2028年には415億米ドルに成長し、予測期間(2023-2028年)のCAGRは4.78%になると予測されます。

主なハイライト

  • シャンプー市場は、世界のミレニアル世代とX世代消費者のヘアケア製品への支出増加により、著しい成長を遂げています。中期的には、ライフスタイルの変化による抜け毛の増加、これらの製品を使用することの利便性、劣悪な衛生環境、汚染レベルの上昇に伴う環境への暴露が原動力となり、フケ防止シャンプーがシャンプー市場の中で最も急成長する分野と予想されます。
  • さらに、有名人の支持の増加や、化学物質や合成製品の有害性に対する意識の高まりが、天然製品やオーガニック製品の需要を押し上げています。また、使いやすさや旅行用の小型パックが入手しやすいことも、シャンプー市場の大きな動向となっています。
  • 一方、ハーブシャンプー市場は近年急激に拡大し、世界市場、特にアジア太平洋地域のあらゆる消費者層の間で絶大な人気を博しています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けた積極的なマーケティング・キャンペーンに直接関係しています。顧客が基本的な利点よりもより高度な利点を求める中、企業は消費者の進化するニーズと期待に応える製品ソリューションを発売し、国内の需要喚起に貢献しています。
  • 例えば、2022年5月、有名なAVAグループ企業のブランドであるメディミックスは、トータル・ケア・シャンプーと呼ばれる新製品を発売しました。メディミックスのトータル・ケア・シャンプーには天然成分が配合されており、あらゆる髪質のあらゆるニーズに対応しています。このように、市場における新製品の発売の増加は、予測期間における市場全体の成長を促進すると予想されます。

シャンプー市場の動向

ナチュラル・オーガニックヘアケア製品への意識の高まり

  • 世界のシャンプー市場は、通常のシャンプーに含まれるパラベンやアルミニウムなどの特定の化合物の有害な影響に対する消費者の意識の高まりにより、天然およびオーガニック製品への需要が増加しています。このため最近、安全で自然なオーガニックシャンプー製品の需要が高まっています。天然成分を配合したハーブシャンプーは、すべての消費者に広く受け入れられています。
  • さらに、いくつかの研究論文では、化学シャンプーよりもハーブシャンプーの方が優れていることが確認されています。このように、自然で環境に優しいハーブシャンプーは、健康と環境に配慮する消費者の間でますます人気が高まっています。人々は、合成シャンプーやコンディショナーに含まれる有害な化学物質に常にさらされているため、健康な髪を維持することが難しいことに気づいています。このような需要から、多くの企業が植物由来や高級植物成分など、自然から着想を得た製品を発売するようになっています。
  • その結果、市場のプレーヤーは、ホホバオイル、アルガンオイル、ココナッツミルク、タマネギなどの天然成分を使用して、消費者の需要に応じてハーブシャンプーを処方しています。さらに、消費者の間でオーガニック製品を求めるオーガニックコンセプトストアの動向が高まっていることも、同市場におけるナチュラル・オーガニック・ヘアケア製品の成長を高めると予想されます。
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アジア太平洋が急成長市場

  • アジア太平洋地域のシャンプー産業は、特に中国、インド、日本、タイ、韓国において、髪と頭皮の衛生製品に対する意識の高まりと消費者動向の変化により、著しい成長を遂げています。ヘアケアは日常生活の重要な要素です。
  • 例えば、中国人はシャンプーを、髪の水分バランスを保つための必須ヘアケア製品とみなしています。また、中国では、抜け毛防止シャンプーの需要が急速に伸びているが、これは主に高圧的な生活と汚染レベルの増加に起因しています。さらに、都市部の若者たちはプレミアム市場を重視し、即効性のある高級シャンプーにより多くの資金を投じると予測されます。このため、今後数年間の市場成長に影響を及ぼすと予想されます。
  • さらに、アジア太平洋地域では、頭皮を清潔にし、髪を柔らかく絹のようにすることを目的とした2-in-1シャンプーやコンディショナーのような斬新な製品の採用が急速に進んでおり、将来的には市場全体の活性化につながると予想されます。
Shampoo Market-IMG2

シャンプー業界の概要

シャンプー市場は競争が激しく、国内外に様々なプレーヤーが存在します。シャンプー市場の主要企業は、新興市場がもたらす機会を活用して製品ポートフォリオを拡大し、消費者のニーズに応えることに注力しています。シャンプー市場の主要企業には、ロレアルSA、ユニリーバPLC、資生堂、ジョンソン・エンド・ジョンソン、プロクター・アンド・ギャンブル・カンパニー、花王などが挙げられます。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • 2in1シャンプー
    • フケ防止シャンプー
    • 子供用シャンプー
    • 薬用シャンプー
    • スタンダードシャンプー
    • その他の製品タイプ
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア/食料品店
    • ドラッグストア・薬局
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Unilever PLC
    • Shiseido Co. Ltd
    • Johnson & Johnson
    • The Procter & Gamble Company
    • The Estee Lauder Companies Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Henkel AG & Company
    • Kao Corporation
    • Natura & Co.
    • Dabur India Limited

第7章 市場機会と将来動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 62413

The Shampoo Market size is expected to grow from USD 32.86 billion in 2023 to USD 41.50 billion by 2028, at a CAGR of 4.78% during the forecast period (2023-2028).

Key Highlights

  • The shampoo market is witnessing significant growth due to increased spending on hair care products among millennials and Gen X consumers globally. Over the medium term, anti-dandruff shampoo is anticipated to be the fastest-growing segment within the shampoo market, driven by the increased hair loss due to changing lifestyles, the convenience of using these products, poor hygiene conditions, and exposure to the environment with rising pollution levels.
  • Moreover, the increasing celebrity endorsements and growing awareness about the harmful effects of chemicals and synthetic products are boosting the demand for natural and organic products. The ease of usage and availability of small travel-size packs are also major trends in the shampoo market.
  • On the other hand, the herbal shampoo market increased exponentially in recent years and is gaining immense popularity among all consumer groups in the global market, especially in the Asia-Pacific region. The primary reason for this popularity is directly related to aggressive marketing campaigns mainly directed toward young consumers. As customers demand more advanced benefits over basic benefits, companies are launching product solutions that meet consumers' evolving needs and expectations and help spur the demand within the country.
  • For instance, in May 2022, Medimix, a brand of the renowned AVA group of companies, launched its new product called Total Care Shampoo. Medimix Total Care Shampoo is infused with natural ingredients to cater to all needs of all hair types. Thus, the increased launch of new products in the market is anticipated to drive the overall market growth over the forecast period.

Shampoo Market Trends

Rising Awareness for Natural and Organic Hair Care Products

  • The global shampoo market witnessed an increasing demand for natural and organic products due to the rise in consumer awareness about the harmful effects of certain compounds, such as paraben and aluminum, in regular shampoos. This recently enhanced the demand for safe, natural, and organic shampoo products. Herbal shampoos formulated using natural ingredients have gained massive acceptance among all customers.
  • Moreover, several research papers confirm the benefits of herbal shampoo over chemical shampoos. Thus, natural and eco-friendly herbal shampoos are increasingly becoming popular among health and eco-conscious consumers. People realize that maintaining healthy hair can be difficult because they are constantly exposed to harmful chemicals in synthetic shampoos and conditioners. This demand led most companies to launch natural-inspired products, such as plant-based and premium botanical ingredients.
  • As a result, the players in the market are using natural ingredients such as jojoba oil, argan oil, coconut milk, and onion to formulate herbal shampoos as per consumer demand. Furthermore, the increasing trend of organic concept stores for organic products among consumers is also anticipated to enhance the growth of natural and organic hair care products in the market.
Shampoo Market - IMG1

Asia-Pacific is the Fastest-Growing Market

  • The shampoo industry in the Asia-Pacific region is witnessing tremendous growth owing to the changing consumer dynamics coupled with increasing awareness about hair and scalp hygiene products, particularly in China, India, Japan, Thailand, and South Korea. The hair care regime is an important aspect of their everyday life.
  • For example, the Chinese population considers shampoos an essential hair care product intended to keep the hair's moisture balanced. Additionally, in China, the demand for anti-hair fall shampoo is growing rapidly, mainly attributable to the high-pressure life and increasing pollution levels. Moreover, urban and young people are predicted to place more emphasis on the premium market and will be willing to invest more money in high-end shampoos that deliver quick results. Thus, this is expected to influence market growth in the upcoming years.
  • Furthermore, the rapid adoption of novel products, such as 2-in-1 shampoos and conditioners, intended to clear the scalp and make hair soft and silky across the Asia-Pacific region is expected to fuel the overall market in the future.
Shampoo Market - IMG2

Shampoo Industry Overview

The shampoo market is highly competitive, with the presence of various international and domestic players. Key players in the shampoo market are focusing on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios, thus catering to consumers' needs. Some major shampoo market players are L'Oreal SA, Unilever PLC, Shiseido Co. Ltd, Johnson & Johnson, Procter & Gamble Company, and Kao Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 2-in-1 Shampoo
    • 5.1.2 Anti-Dandruff Shampoo
    • 5.1.3 Kids Shampoo
    • 5.1.4 Medicated Shampoo
    • 5.1.5 Standard Shampoo
    • 5.1.6 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience/Grocery Stores
    • 5.2.3 Drug Stores and Pharmacies
    • 5.2.4 Online Retail Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 L'Oreal SA
    • 6.3.2 Unilever PLC
    • 6.3.3 Shiseido Co. Ltd
    • 6.3.4 Johnson & Johnson
    • 6.3.5 The Procter & Gamble Company
    • 6.3.6 The Estee Lauder Companies Inc.
    • 6.3.7 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.8 Henkel AG & Company
    • 6.3.9 Kao Corporation
    • 6.3.10 Natura & Co.
    • 6.3.11 Dabur India Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER