市場調査レポート
商品コード
1198269
セイボリースナック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)Savory Snacks Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028) |
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セイボリースナック市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年) |
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 160 Pages
納期: 2~3営業日
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セイボリースナックの世界市場は、今後5年間で4.53%のCAGRで推移すると予測されています。
消費者の健康意識の高まりと、多忙なライフスタイルに起因する健康問題の発生により、オーガニックスナッキングオプションの需要が増加しています。このような傾向の変化により、セイボリースナックメーカーは、食物繊維、エネルギー、タンパク質を含むスナッキング製品の開発に取り組んでいます。また、クリーンラベルのように原材料や表示内容を限定した栄養価の高い製品に対する消費者のニーズも高まっています。消費者は、食品の成分や、その情報がパッケージ上でどのように伝えられているかに、ますます注目するようになっています。クリーンラベルは、情報と透明性に対する消費者の要求の高まりに応えるものです。このため、ローストしたものや軽くスパイスを効かせたナッツやシードなど、ヘルシーなセイボリースナックの市場成長が加速しています。
さらに、外出先での間食というコンセプトは手軽な消費につながり、ポップコーンやポテトチップスなどのセイボリースナックは比較的扱いやすいという特徴があります。また、ポップコーン、ナッツ・シード、エクストルードスナックは、休憩時間や料理をする時間がないときに最適な食品として、ジャンクフードの食べ過ぎを防止することができます。
消費者は常に便利な間食を求めており、セイボリースナック市場の主要メーカーがアップグレードを進めています。ポテトチップス、エクストルードスナック、ナッツやシード、ポップコーンなどの便利なスナックは、特に国内の労働人口や多忙なライフスタイルによる若い世代の消費者の増加によって、非常に人気が高まっています。社会・経済パターンの変化や飲食品への支出増により、簡便なスナックの需要が高まっています。
また、フィットネスや健康志向の高まりにより、低脂肪のセイボリースナックなど、より健康的なスナックへの注目が高まっており、大きな市場ポテンシャルを秘めています。国連コムトレードによると、南アフリカにおけるナッツとドライフルーツの輸入は、2017年の270万米ドルから2021年には530万米ドルに増加しました。
香ばしい間食のオプションは、消費者が自宅で調理する時間を節約するのに役立ち、特にちょっとした空腹感の衝動の時に、学校/大学に通う子供たちの便利なティフィンのオプションとして、さらに仕事の合間にも役立ちます。世界のパンデミックにより、家庭内での消費が増えているため、買い物行動が変化し、間食行動にも良い変化が見られます。
消費者はセイボリースナックの持つ携帯性、利便性、嗜好性を優先するため、北米地域がセイボリースナックの世界市場を独占しています。また、この地域の消費者の間ではスナック化が進んでおり、すべての年齢層の消費者が少なくとも1日に1回はスナックを食べるという習慣が定着しています。同地域のセイボリースナック市場では、Frito-Lay Corporationが圧倒的な強さを誇っています。チップス/クリスプとトルティーヤ/コーンチップスは、アメリカの消費者が選ぶ最も人気のある2つのスナックで、チップス/クリスプが最も高い売上高を獲得しています。さまざまな調理法がフレーバーマップを広げており、特にローストココナッツケールチップス、オーブンローストサツマイモチップス、さまざまなローストナッツが、アメリカ市場におけるセイボリースナックの需要を高めています。
また、セイボリースナックメーカーは、人工添加物や保存料を使用せず、ナトリウムや塩分を抑えた製品を開発しています。これらは非遺伝子組み換えであるため、健康志向の消費者にメリットがある一方、革新的なフレーバーや健康を増進させる成分を導入して北米の消費者を引き付けています。このように、オーガニックスナックの需要の増加は、調査対象市場のセイボリースナックメーカーに新たな道を開くことにもなっています。
セイボリースナック市場は、General Mills Inc.、PepsiCo, Inc.、The Kellogs Company、ConAgra Brands Inc.、ITC Limitedなどの主要企業が存在し、非常に競争が激しい市場です。
市場が急速に発展しているため、新製品の投入は競争力を得るための最も重要な戦略の1つとなっています。また、市場のプレーヤーは、拡張を重要な戦略として採用しており、それに続いてM&Aも行っています。こうした戦略的な動きは、同市場でのプレゼンス強化を目指す世界プレイヤーにとって成功を収めていることが証明されています。例えば、2021年11月、Truda FoodsのSpookiesブランドは、香ばしく甘いスナックであるスイートコーン味を発表しました。
The Global Savory Snacks Market is projected to register a CAGR of 4.53% over the next five years.
The demand for organic snacking options is increasing due to the gaining health consciousness among consumers and the developing health issues resulting from hectic lifestyles. This changing trend has led savory snack manufacturers to develop snacking products containing fiber, energy, and proteins. Also, there is increasing consumer demand for nutritious products with limited ingredients or claims, like clean labels. Consumers are increasingly paying attention to the composition of food products and how this information is communicated on the packaging. Clean label responds to the growing consumer demand for information and transparency. This has fueled the market growth for healthy savory snacks, including roasted and lightly spiced nuts and seeds.
Moreover, the on-the-go snacking concept is linked to easy consumption and is relatively easier to handle, which savory snacks, like popcorn and potato chips, offer. Also, popcorn, nuts and seeds, and extruded snacks can help prevent people from getting too hungry for junk foods, as these serve as ideal eatables in between breaks or whenever people do not have time to cook.
Consumers are constantly seeking convenient snacking options that are being upgraded by significant manufacturers operating in the savory snacks market. Convenient snacks, like potato chips, extruded snacks, nuts and seeds, and popcorn, are becoming extremely popular, especially among the working population of the country and the rising young generation consumers due to their hectic lifestyles. The demand for convenient snacks is increasing due to changes in social and economic patterns and increased expenditure on food and beverage.
Because of the increased focus on fitness and physical well-being, health-conscious customers are increasingly gravitating toward healthier snack options, like low-fat savory snacks, indicating great market potential. As per the UN Comtrade, imports of nuts and dried fruits in South Africa increased from USD 2.7 million in 2017 to USD 5.3 million in 2021.
Savory snacking options help the consumers save time on cooking at home, especially in times of minor hunger urges, serve as convenient tiffin options for school/college-going children, and even in between work sessions. Due to the global pandemic, the shift in shopping behavior has seen a positive change in snacking behavior because of the growing in-home consumption.
The North American region dominates the global savory snack market as consumers prioritize the portability, convenience, and indulgence offered by savory snacks. Additionally, the snackification trend among the consumers in the region is an all-day habit, with snacking at least once a day among all ages consumers. The Frito-Lay Corporation is a dominant player in the savory snack market in the region. Chips/crisps and tortilla/corn chips are American consumers' two most popular snack selections, with chips/crisps capturing the highest value in sales. Different preparation techniques are expanding the flavor map especially roasted coconut kale chips, oven-roasted sweet potato chips, and a wide variety of roasted nuts, which are increasing the demand for savory snacks in the American market.
Moreover, savory snack manufacturers innovate products without artificial additives and preservatives, with less sodium or salt. They are non-GMO, thus benefiting health-conscious consumers while introducing innovative flavors and health-boosting ingredients to attract North American consumers. Thus, the increasing demand for organic snacks is also opening up newer avenues for savory snack manufacturers in the market studied.
The Savory Snacks Market is highly competitive, with key players such as General Mills Inc., PepsiCo, Inc., The Kellogs Company, ConAgra Brands Inc., and ITC Limited.
Owing to the rapidly developing nature of the market, launching a new product has become one of the most important strategies to gain a competitive edge. The players in the market have also been adopting expansion as a key strategy, followed by mergers and acquisitions. These strategic moves have proven successful for global players seeking to strengthen their presence in the market. For instance, in November 2021, the Spookies brand of Truda Foods introduced the sweet corn flavor, a savory and sweet snack.