![]() |
市場調査レポート
商品コード
1324326
ベイクドチップス市場の2030年までの予測- 供給源別、フレーバー別、流通チャネル別、機能性別、エンドユーザー別、地域別の世界分析Baked Chips Market Forecasts to 2030 - Global Analysis By Sources (Vegetable, Fruit, Grains and Other Sources), Flavors, Distribution Channel, Functionality, End User and By Geography |
||||||
カスタマイズ可能
|
ベイクドチップス市場の2030年までの予測- 供給源別、フレーバー別、流通チャネル別、機能性別、エンドユーザー別、地域別の世界分析 |
出版日: 2023年08月01日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 175+ Pages
納期: 2~3営業日
|
Stratistics MRCによると、世界のベイクドチップス市場は2023年に72億米ドルを占め、予測期間中のCAGRは7.7%で成長し、2030年には121億8,000万米ドルに達すると予測されています。
世界中の人々が最も好むスナックの一つがベイクドチップスです。ベイクドチップス」とは、揚げるのではなく焼いたスナック菓子を指します。この調理法では余分な油を使う必要がないため、スナックはよりヘルシーになります。チップスを焼くことで、素材の自然な風味と栄養素を保ちながら、脂肪分を減らすことができます。ベイクドチップスには、ポテト、サツマイモ、ケール、ビート、マルチグレインなど様々なフレーバーがあるため、顧客には様々な選択肢があります。
2021年のイングランド健康調査のデータによると、イングランドの成人の25.9%が肥満です。Bizom社の統計によると、インドでは、すぐに食べられる食事と家庭外消費の増加により、ホリデーシーズンまでの数ヵ月間、パッケージ食品の売上が前年比95%増となっています。
従来のスナック菓子に代わるヘルシーな選択肢を消費者が求めるようになったため、ベイクドチップス市場が拡大しています。ベイクドチップスは低カロリーで栄養価が高いため、健康志向が高まり、食物繊維、ビタミン、抗酸化物質などの有用成分を加えた栄養価の高いスナックを求める消費者に支持されています。このような健康への関心から、ベイクドチップスの消費への関心が高まっており、市場が拡大しています。
伝統的なフライドポテトチップスが引き続きスナック市場を独占しており、ベイクドチップスの成長に対する課題となっています。フライドポテトチップスは慣れ親しんだ味と食感を提供するが、一部の消費者は焼いた代替品に置き換えることが難しいと感じるかもしれないです。新鮮なジャガイモや根菜類など、ベイクドチップス用の高品質な原材料の調達は、メーカーにとって物流上の課題となりうる。季節変動やサプライチェーンの複雑さは、生産の一貫性やコストに影響する可能性があります。
多忙なスケジュールや移動の多い生活の結果、手軽につまめるスナックへの欲求が高まっています。いつでもどこでも楽しめる、便利で持ち運びしやすいスナックの選択肢がベイクドチップスです。消費者は、バーベキュー、サワークリームとオニオン、シーソルト、ビネガーといった斬新なフレーバーを好むようになっています。スーパーマーケット、コンビニエンスストア、インターネット・マーケットプレイスなど、さまざまな小売店でベイクドチップスを入手できることも、市場拡大に大きく貢献しています。
高級食材を使用し、焼く工程があるため、ベイクドチップスはフライド・チップスよりも高価格帯になることが多いです。加えて、多くの国々における不十分なサプライ・チェーンと適切な保管場所の不足が、市場の発展を妨げると考えられています。価格に敏感な顧客は、特に価格差が大きいと考えた場合、ベイクドチップスへの移行に消極的になる可能性があります。粗雑なサプライチェーンと不十分なインフラが市場に問題を引き起こす可能性があります。
パンデミックはベイクドチップス市場に軽微な悪影響を与えました。流行の初期には、サプライチェーンや流通経路が寸断されたため、わずかな市場損失が生じたが、こうした損失は後期には回復しました。COVID-19パンデミックは生産設備に支障をきたすだけでなく、国際的な焼成チップス市場の材料供給業者や流通業者を含むサプライチェーンにも影響を及ぼし、販売額ベースでの事業損失につながっています。健康上の利点から、スナック菓子は世界中で多くの人が消費する一般的な食品です。毎日食べられる食品として出回っています。こうした商品に対する消費者の需要は依然として強いです。
スーパーマーケットおよびハイパーマーケット分野は、ひとつ屋根の下で幅広い消費財や飲食品を入手でき、駐車スペースが広く、営業時間が便利なことから、有利な成長が見込まれます。このような店舗は、特定の商品エリア内で様々なブランドを取り扱うことで、顧客の選択肢を増やしています。さらに、大都市圏が急速に都市化し成長するにつれて、機能性飲料の効率的な流通を促進するスーパーマーケットやハイパーマーケットのニーズが高まっており、結果的に市場拡大に拍車をかけています。
オーガニック・セグメントは、予測期間中に最も速いCAGRの成長が見込まれます。今日、人々はより良いものを食べたいので、揚げたものより焼いたチップスを好みます。顧客は、健康志向が高まるにつれて、食物繊維、ビタミン、抗酸化物質などの栄養成分を食事に含む栄養価の高いスナックを求めています。ベイクドチップスは低脂肪・低カロリーで健康によいため、消費者の購買意欲を高めています。
アジア太平洋地域は、グルテンフリー製品に対する消費者の嗜好、新しい味や品種を試す傾向、適度なナトリウム含有量のチップスの消費など、いくつかの要因から、予測期間中最大の市場シェアを占めると予測されます。顧客はまた、オーガニック原料やクリーンラベル原料の割合が高く、添加物や保存料を含まず、グルテンフリーのベイクドチップス製品を積極的に求めています。
欧州は、焼き菓子需要の増加と文化的嗜好の変化により、予測期間中最も高いCAGRを示すと予測されます。健康食品と飲食品に対する消費者の行動変容の割合の上昇と、ライフスタイルの修正に関する知識により、この地域は今後も市場を独占し続けるであろう。生産者は市場で商品を紹介し、有名人の推薦キャンペーンを強調することで、顧客の関心を喚起しています。
According to Stratistics MRC, the Global Baked Chips Market is accounted for $7.20 billion in 2023 and is expected to reach $12.18 billion by 2030 growing at a CAGR of 7.7% during the forecast period. One of the most well-liked snacks that people all around the world like is baked chips. The term "baked chips" describes snack chips that are baked rather than fried. Because there is no need for extra oil while using this cooking method, the snack is healthier. Baking chips reduces the fat content while preserving the natural flavours and nutrients of the ingredients. Customers have a variety of options when it comes to baked chips because they come in a variety of flavours such potato, sweet potato, kale, beet, and multigrain.
According to Health Survey England data from 2021, 25.9% of adults in England are obese. According to Bizom statistics, in India ready-to-eat meals and rising out-of-home consumption drove a 95% year-over-year growth in packaged food sales in the months leading up to the holiday season.
The market for baked chips is rising due to consumers' choice for healthy alternatives to traditional snack foods. Due to its low calorie and nutritional content, baked chips are favoured by consumers who are becoming more health conscious and seeking out nutritive snacks with the addition of useful ingredients like fibre, vitamins, and antioxidants in their diets. Because of this and other health concerns, people are increasingly interested in consuming baked chips, which is growing the market.
Traditional fried potato chips continue to dominate the snack market, posing a challenge to the growth of baked chips. Fried chips offer a familiar taste and texture that some consumers may find difficult to replace with baked alternatives. Procuring high-quality ingredients for baked chips, such as fresh potatoes and root vegetables, can be a logistical challenge for manufacturers. Seasonal variations and supply chain complexities may impact production consistency and cost.
The desire for easy-to-grab snacks has grown as a result of hectic schedules and mobile lives. A convenient and portable snack option that can be enjoyed anytime, anyplace are baked chips. Consumers are increasingly favouring innovative flavours like barbecue, sour cream and onion, sea salt, and vinegar. Market expansion has been greatly aided by baked chip availability in a variety of retail outlets, including supermarkets, convenience stores, and internet marketplaces.
Due to the use of premium ingredients and the baking process, baked chips frequently have a higher price point than their fried counterparts. Additionally, it is believed that the inadequate supply chain and the scarcity of adequate storage in numerous countries will impede market progress. Price-conscious customers could be reluctant to transition to baked chips, particularly if they think the price difference is substantial. A shoddy supply chain and inadequate infrastructure could cause problems for the market.
The pandemic had a minor detrimental effect on the baked chip market. Small market losses resulted from the disruption of supply chains and distribution routes in the early months of the epidemic; however, these losses were regained in the later stages. In addition to hindering production facilities, the COVID-19 pandemic has also affected supply chains, including those of material suppliers and distributors of the baked chips market internationally, which has led to a loss of business in terms of value sales. Due to their health benefits, snacks are a common food that many people consume all around the world. It is available in food products that can be consumed every day. Consumer demand for such a product is still strong.
The supermarkets and hypermarkets segment is estimated to have a lucrative growth, due to the availability of a broad range of consumer goods and food & beverages items under a single roof, ample parking space, and convenient operation timings. These shops give customers more options by carrying a variety of brands within a certain product area. Additionally, as metro areas rapidly urbanise and grow, there is a growing need for supermarkets and hypermarkets, which facilitate the efficient distribution of functional beverages and, consequently, spur market expansion.
The organic segment is anticipated to witness the fastest CAGR growth during the forecast period. Nowadays, people prefer baked chips than deep-fried ones since they want to eat better. Customers are looking for nutritious snacks that include nutritional elements like fibre, vitamins, and antioxidants in their meals as they become more health conscious. Since baked chips are low-fat and low-calorie, which is good for their health, this has led consumers to buy them.
Asia Pacific is projected to hold the largest market share during the forecast period owing to several factors, including consumer preferences for gluten-free products, a tendency to try new flavors and varieties, and the consumption of chips with moderate sodium content. Customers have also been actively seeking baked chip products that are manufactured with a higher percentage of organic or clean-label ingredients, are free of additives and preservatives, and are gluten-free.
Europe is projected to have the highest CAGR over the forecast period, owing to increasing demand for baked goods and shifting cultural preferences. Due to the rising rates of consumer behaviour changes towards healthy foods and beverages and the knowledge of lifestyle modifications, this area will continue to dominate the market in the years to come. Producers present their goods in the market and emphasise celebrity endorsement campaigns in order to pique customer interest in their items.
Some of the key players profiled in the Baked Chips Market include: Mondelez International, Inc., The Kellogg Company, TagZ Foods, Guiltfree Industries Limited, PepsiCo, Inc., VMG Partners, General Mills, Inc., Brewer's Foods, Left Coast Naturals, Popchips, Kettle Foods, Inc., Herr Foods Inc., Bare Snacks, Burts Potato Chips, Calbee North America, Greendot Health Foods Pvt. Ltd., The Campbell Soup Company and Intersnack Foods GmbH.
In March 2023, Pepsico is describing its new trial of paper-based and recyclable outer packaging for its Walkers brand of crisps as a first for savoury snacks flexible packaging in the UK.
In February 2023, Kettle Brand launched air-fried chip line into US market. ccording to Kettle Brand, the crisps are "the first-ever kettle-cooked, air-fried potato chip". The crisps deliver a light, crispy texture with 30% less fat than the original versions and are available in Sea Salt & Vinegar, Jalapeno and Himalayan Salt flavours.