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市場調査レポート
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1431047

ベイクドチップス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Baked Chips - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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ベイクドチップス:市場シェア分析、産業動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ベイクドチップス市場規模は2024年に15億9,000万米ドルと推定・予測され、2029年には20億9,000万米ドルに達し、予測期間(2024-2029年)のCAGRは5.56%で成長すると予測されます。

Baked Chips-Market

ベイクドチップス市場は、消費者の購買行動や食の嗜好に影響を与える、入手しやすさ、ライフスタイル、文化的嗜好など、いくつかの要因によって大きく拡大しており、ベイクドグッズの受容率の上昇につながっています。さらに、体の代謝を維持し、食間の食欲をコントロールするのに役立つため、世界中の労働人口の間で栄養価の高いスナックの消費が増加していることも、市場を牽引するもう1つの要因です。このため、当市場で事業を展開する各社は、焼成製品の需要増に対応するため、さまざまな種類の焼成チップス製品を発売しています。例えば、2020年6月、スナック菓子ブランドのBare Bakedは、最新のサクサクベイクドパイナップルチップスを市場に投入しました。

さらに、特にミレニアル世代の間で高まるベイクドポテトチップス市場の人気に大きな影響を与えようと、PepsicoやBrewer's Foodsのようなメーカーは、パプリカ、ハラペーニョ、風味調味料、サワークリーム味のような革新的な組み合わせを考え出すだけでなく、塩味のポテトチップス製品に天然風味や原材料を組み込んでいます。

さらに、中産階級の台頭、経済の拡大、都市化の進展が、消費者の低カロリー食品に対するニーズとそれに対する支払い意欲を高めており、これがベイクドポテトチップスの世界市場を牽引しています。したがって、上記のような要因が市場の成長を積極的に加速させており、予測期間中に勢いを増すと予想されます。

ベイクドチップス市場の動向

従来のスナック菓子に代わるヘルシーなものに対する消費者の需要の高まり

  • 健康的な代替スナックに対する消費者の嗜好は世界中で高まっており、そのためベイクドチップスの需要が増加しています。消費者の健康志向が高まり、食物繊維、ビタミン、抗酸化物質などの機能性成分を加えた栄養価の高いスナックを求めるようになっているため、低カロリーで栄養価の高いベイクドチップスが好まれています。
  • さらに、在宅勤務文化や多忙なスケジュールの増加により、包装食品の消費が増加しています。このため、肥満やその他の生活習慣病の有病率が増加しています。2021年のイングランド健康調査(Health Survey England)のデータによると、イングランドでは成人の25.9%が肥満です。
  • したがって、肥満やその他の健康問題の増加により、顧客はベイクドチップスを食べることに集中しており、同時にこれらの病気の傾向と戦うために市場を拡大しています。

アジア太平洋が急成長市場

  • アジア太平洋のベイクドチップス市場は、グルテンフリー製品に対する消費者の嗜好、新しい味や品種を試す傾向、適度なナトリウム含有量のチップスの消費など、いくつかの要因の結果として急成長しています。
  • これに加え、消費者はグルテンフリー、添加物・保存料不使用、オーガニックまたはクリーンラベル原料の割合が高いベイクドチップス製品を積極的に探しています。さらに、この地域では外国の料理や味に対する需要が増加しており、そのため市場企業は新しい国際的な味のベイクドチップスを発表しています。
  • 例えば、2021年12月、TagZ Startup社はPop入りベイクドポテトチップスを発売しました。この製品はコレステロール、保存料、パーム油、グルテンを使わずに作られています。製品はマサラ、クリームオニオン、ソルトなど、さまざまなインド風味で販売されています。同社はまた、Beer n Barbeque、Thai Vodka Tom Yum、Italian Wine'n Cheeseといった国際的なフレーバーも発売しています。

ベイクドチップス業界概要

ベイクドチップス市場は、幅広いベイクドチップス製品を提供する国内外の企業が複数存在するため、競争が激しいです。主な企業には、Guiltfree Industries Limited、PepsiCo Inc.、Kellogg's Company、General Mills Inc.、and Mondelez International, Incなどがあります。市場の企業は、製品のイノベーションと様々なフレーバーのチップスの開拓に注力しています。例えば、2021年4月、Brewer's Crackers社は、新しいベイクド・ピタ・チップスを発表することで、残飯を再利用して作られたチップス製品のラインナップを拡大しました。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 消費者の健康志向の高まり
    • ビーガン食品に対する需要の増加
  • 市場抑制要因
    • 貧弱なサプライチェーン
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 出所
    • 果物
    • 野菜
    • 穀物
    • その他のソース
  • フレーバー
    • 塩味
    • クラシック
    • バーベキュー
    • その他のフレーバー
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PepsiCo, Inc.
    • TagZ Foods
    • General Mills, Inc.
    • The Kellogg Company
    • Brewer's Foods
    • Left Coast Naturals(Hippie Snacks)
    • VMG Partners
    • Herr Foods Inc.
    • Mondelez International, Inc.
    • Guiltfree Industries Limited(Too Yum)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 92328

The Baked Chips Market size is estimated at USD 1.59 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.09 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.56% during the forecast period (2024-2029).

Baked Chips - Market

The market for baked chips is expanding significantly due to several factors, like, accessibility, lifestyles, and cultural preferences, all of which have an impact on consumers' buying behavior and dietary preferences which lead to a rise in the acceptance of baked goods. Additionally, another factor driving the market is the rise in the consumption of nutritious snacks among the working population worldwide as it serves to maintain the body's metabolism and helps to control appetite in between meals. The companies operating in the market studied are thus launching baked chip products of different varieties to fulfill the rising demand for baked products. For instance, in June 2020, Bare Baked a snacks food brand comes up with its latest crunchy baked pineapple chips in the market.

Moreover, in an attempt to make a significant impact on the growing popularity of the baked chips market, particularly among millennials, manufacturers like Pepsico and Brewer's Foods are incorporating all-natural flavors and ingredients into their salted potato chip products as well as coming up with innovative combinations like paprika, jalapenos, and savory, sour cream flavors.

Additionally, an emerging middle class, an expanding economy, and an increase in urbanization are driving consumers' need for low-calorie foods and their willingness to pay more for them, which is helping to drive the global market for baked chips. Hence, the above-mentioned factors are actively accelerating the growth of the market studied and are expected to gain momentum during the forecast period.

Baked Chips Market Trends

Growing Consumer Demand for Healthier Alternatives to Traditional Snacks

  • Consumer preference for healthy alternatives for snacking is increasing across the world, due to which the demand for baked chips is increasing. Since customers are becoming more health conscious and looking for nutritional snacks with the addition of functional components like fiber, vitamins, and antioxidants in their diets, baked chips are preferred as they are low-calorie and nutritive.
  • Furthermore, due to increased work-from-home culture and hectic schedules, consumption of packaged food is increased. Owing to this, the prevalence of obesity and other lifestyle diseases is increasing. According to Health Survey England data from 2021, 25.9% of adults in England are obese.
  • Hence, owing to the increasing obesity and other health issues, customers are focusing on eating baked chips, which are simultaneously expanding the market to combat the tendency of these diseases.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

  • The baked chips market in Asia-Pacific is growing rapidly as a result of several factors, including consumer preferences for gluten-free products, a tendency to try new flavors and varieties, and the consumption of chips with moderate sodium content.
  • Adding to this, customers have been actively looking for baked chip products that are gluten-free, additive- and preservative-free, and made with a higher percentage of organic or clean-label ingredients. Additionally, the demand for foreign cuisines and flavors is increasing in the region, owing to which the market players are introducing new international flavors of baked chips.
  • For instance, in December 2021, TagZ Startup launched baked potato chips with Pop. The product is made without cholesterol, preservatives, palm oil, and gluten. The products are available in different Indian flavors like masala, cream onion, salt, and others. The company also launched international flavors like Beer n Barbeque, Thai Vodka Tom Yum, and Italian Wine 'n Cheese.

Baked Chips Industry Overview

The baked chips market is highly competitive owing to the presence of multiple national and international players offering a wide range of baked chips products in the market. Some of the major players include Guiltfree Industries Limited, PepsiCo Inc., Kellogg's Company, General Mills Inc., and Mondelez International, Inc. The market players are focusing on product innovation and the development of different flavors of chips. For instance, in April 2021, Brewer's Crackers expanded its line of chips products created from recycled leftover grain by introducing its new baked pita chips.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Health Consciousness Among Consumers
    • 4.1.2 Increasing Demand for Vegan Food Products
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Poor Supply Chain
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Source
    • 5.1.1 Fruit
    • 5.1.2 Vegetable
    • 5.1.3 Grains
    • 5.1.4 Other Sources
  • 5.2 Flavors
    • 5.2.1 Salty
    • 5.2.2 Classic
    • 5.2.3 Barbecue
    • 5.2.4 Other Flavors
  • 5.3 Distibution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience/Grocery
    • 5.3.3 Online Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 Spain
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 South Africa
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PepsiCo, Inc.
    • 6.3.2 TagZ Foods
    • 6.3.3 General Mills, Inc.
    • 6.3.4 The Kellogg Company
    • 6.3.5 Brewer's Foods
    • 6.3.6 Left Coast Naturals (Hippie Snacks)
    • 6.3.7 VMG Partners
    • 6.3.8 Herr Foods Inc.
    • 6.3.9 Mondelez International, Inc.
    • 6.3.10 Guiltfree Industries Limited (Too Yum)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS