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市場調査レポート
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1197993

植物由来の食品・飲料-成長、動向、予測(2023年~2028年)

Plant-Based Food and Beverages- Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

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植物由来の食品・飲料-成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

植物由来の食品・飲料市場は、今後5年間にCAGR9.28%で成長すると予測されています。

消費者の健康に対する意識が高まっている昨今、コレステロールの低下、血糖値の安定、炎症の抑制、免疫システムのサポートなど、菜食主義に関連するさまざまな健康上の利点により、消費者の間で菜食主義文化の人気が高まっており、それによって世界中で植物由来の食品・飲料の需要が増加しています。さらに、あらゆる分野の企業が、植物由来の新製品を獲得・開発するために多額の投資を行っています。これは主に、植物由来の製品に対する需要が高まっているためです。例えば、2021年6月、ネスレは英国の店舗で植物由来のエンドウ豆のミルクを発売しました。この製品は、タンパク質が豊富な黄色いエンドウ豆を原料としています。

このように、植物由来の食生活への嗜好の高まりと、大手食肉加工業者やメーカーが食肉代替品のラインアップで競争に参加する意向を示していることは、植物由来の食品・飲料消費に大きな機会を与えています。この動向は予測期間中も拡大し続けることが予想されます。

植物由来の食品・飲料市場の動向

ビーガン文化の人気の高まり

植物由来の食品・飲料市場の出現は、顧客の需要が動物由来の製品から植物由来の製品へとシフトしていることを明確に示しています。植物由来の食生活への段階的な移行は、主に生態系への懸念、健康への意識、倫理的または宗教的信念、環境問題や動物の権利に関する意識に影響されています。

さらに、乳製品産業で利用されているアレルギー、ホルモン剤、非倫理的な動物飼育方法に対する消費者の意識が、菜食主義の人気の高まりにつながっています。そのため、植物由来の食品や飲料の需要は常に増加しています。これは主に、これらの製品は従来の食品よりも健康的で安全であるという消費者の認識によるものです。これに伴い、乳製品代替食品は製品開発の余地が広く、市場に貢献するためにメーカーから大きな注目を集めるようになりました。その結果、食品企業は、斬新なフレーバーと味覚プロファイルがもたらす魅力に応えるために、ますます投資を行うようになっています。例えば、2022年11月にクラフトハインツが植物由来のチーズスライス「NotCheese」を発売しましたが、これはクラフトハインツとチリの食品技術企業NotCoの合弁会社が発売した最初の製品で、2023年には米国全域で展開されると予想されています。

アジア太平洋地域が最大のシェアを占める

植物由来の食品・飲料は、中国、タイ、ベトナム、日本、オーストラリアなどのアジア太平洋地域で人気が高まっています。デュポンが実施した最近の調査によると、APACの消費者の75%以上が、植物由来の代替品のために、肉に費やしたのと同様の価格を使うことを望んでいるとのことです。一方、植物由来の食品や飲料を消費する背景として、83%の回答者がタンパク質は必須要素であると評価しています。

植物由来のハンバーガー、肉、乳製品代替飲料は、アジア人によく受け入れられています。さらに、消費者は健康や栄養と利便性を重視するため、植物由来のアジア料理とクリーンなラベルの飲料を待ち望んでいます。さらに、大豆は現在アジアで最も広く消費されている植物由来の飲料であり、中国、台湾、日本、タイが乳製品代替飲料(アーモンドミルク、オートミルク、麻ミルク、豆乳、ライスミルクなど)の成長を牽引しています。

植物由来の食品・飲料市場の競合分析

市場は、Danone SA、The Hain Celestial Group Inc.、Conagra Brands Inc.、Nestle SA、Campbell Soup Company、Blue Diamond Growersなどの小規模および世界企業の存在によって、非常に競争が激しくなっています。これらの企業は、世界中で増加する植物由来の食品や飲料の需要に対応するため、生産能力の拡大や製品の上市の面でフロントランナーとなっています。市場が急速に開拓されているため、パッケージングや広告、健康的な成分の注入といった製品の革新が、企業が採用する主要な戦略となっています。

さらに、Conagra Brands Inc.、Unilever、Danone SAなどの企業は、買収した企業の専門知識を活用して市場シェアと製品ポートフォリオを拡大するために、パートナーシップ、合併、買収に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 種類
    • 植物性乳製品
      • ヨーグルト
      • チーズ
      • フローズンデザート、アイスクリーム
      • その他の植物性乳製品
    • 肉類の代替品
      • 豆腐
      • テンペ
      • テクスチャード・ベジタブル・プロテイン
      • その他の肉類代替品
    • 植物由来の栄養補助食品・スナックバー
    • 植物由来のベーカリー製品
    • 植物性飲料
      • パック入り牛乳
      • パッケージスムージー
      • コーヒー
      • 紅茶
      • その他の植物性飲料
    • その他の食品・飲料
  • 流通チャネル
    • オントレード
    • オフトレード
      • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
      • コンビニエンスストア
      • オンラインストア
      • その他のオフトレード流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • DANONE SA
    • Blue Diamond Growers
    • Campbell Soup Company
    • Nestle SA
    • Conagra Brands Inc.
    • Tofutti Brands Inc.
    • Beyond Meat Inc.
    • Vbites
    • The Hain Celestial Group Inc.
    • Eden Foods Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 91880

The plant-based food and beverages market is projected to register a CAGR of 9.28% during the next five years.

Consumers are more aware of their health nowadays, and vegan culture is growing more popular among consumers due to the various health benefits associated with it, such as lowering cholesterol, stabilizing blood sugar, reducing inflammation, and supporting the immune system, thereby increasing the demand for plant-based food and beverages across the globe. Additionally, companies from all sectors are making significant investments to acquire and develop new plant-based products. This is primarily due to the increasing demand for plant-based products. For instance, in June 2021, Nestle launched plant-based pea milk in its UK stores. The product is made from protein-packed yellow peas.

Thus, the growing preference for plant-based diets and the major meat processors and manufacturers announcing their intentions to join the competition with their line of meat alternatives present a massive opportunity for plant-based food and beverage consumption. This trend is expected to keep growing in the forecast period.

Plant-Based Food & Beverages Market Trends

Growing Popularity of Vegan Culture

The emergence of the plant-based food and beverage market clearly demonstrates a shift in customers' demands from animal-based products to plant-based products. This incremental shift toward a plant-based diet is primarily influenced by ecological concerns, health consciousness, ethical or religious beliefs, and awareness about environmental issues and animal rights.

Furthermore, consumer awareness of allergies, hormones, and unethical animal husbandry practices utilized in the dairy industry has led to an increase in the popularity of veganism. Therefore, the demand for plant-based food and beverages is constantly increasing, mainly due to consumers' perception that these products are healthier and safer than conventional foods. Along with this, dairy alternatives hold wide scope for product development, pulling significant attention from manufacturers to contribute to the market. As a result, food companies are increasingly investing in catering to the appeal that novel flavors and taste profiles provide. For instance, in November 2022, Kraft Heinz launched plant-based cheese slices called NotCheese, which is the first product launched by the joint venture of Kraft Heinz and Chilean food tech firm NotCo and is expected to be rolled out across the United States in 2023.

Asia-Pacific Holds the Largest Share

Plant-based food and beverages are becoming increasingly popular in Asia-Pacific countries such as China, Thailand, Vietnam, Japan, and Australia. According to a recent study conducted by DuPont, over 75% of APAC consumers are willing to spend a similar price spent on meat for plant-based alternatives. Meanwhile, protein has been rated as an essential element by 83% of respondents behind consuming plant-based food and beverages.

Plant-based burgers, meats, and dairy-alternative beverages have been accepted well by Asians. Furthermore, consumers look forward to plant-based Asian cuisines and beverages with clean labels, as they value health and nutrition with convenience. Moreover, soy is currently the most widely consumed plant-based beverage in Asia, with China, Taiwan, Japan, and Thailand leading the growth of dairy-alternative beverages, which include almond milk, oat milk, hemp milk, pea milk, and rice milk.

Plant-Based Food & Beverages Market Competitor Analysis

The market is highly competitive with the presence of small-scale and global companies such as Danone SA, The Hain Celestial Group Inc., Conagra Brands Inc., Nestle SA, Campbell Soup Company, and Blue Diamond Growers. These companies have been the front runners in terms of expansion of their production capacity and product launches to cater to the increasing demand for plant-based food and beverages around the world. Owing to the rapidly developing market, product innovation in terms of packaging, advertisement, and infusion of healthy ingredients is the major strategy adopted by companies.

Furthermore, companies such as Conagra Brands Inc., Unilever, and Danone SA, are also focusing on partnerships, mergers, and acquisitions to expand their market shares and product portfolios by leveraging on the expertise of the acquired companies.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Plant-based Dairy
      • 5.1.1.1 Yogurt
      • 5.1.1.2 Cheese
      • 5.1.1.3 Frozen Desserts and Ice-Cream
      • 5.1.1.4 Other Plant-based Dairy
    • 5.1.2 Meat Substitutes
      • 5.1.2.1 Tofu
      • 5.1.2.2 Tempeh
      • 5.1.2.3 Textured Vegetable Protein
      • 5.1.2.4 Other Meat Substitutes
    • 5.1.3 Plant-based Nutrition/Snack Bars
    • 5.1.4 Plant-based Bakery Products
    • 5.1.5 Plant-based Beverages
      • 5.1.5.1 Packaged Milk
      • 5.1.5.2 Packaged Smoothies
      • 5.1.5.3 Coffee
      • 5.1.5.4 Tea
      • 5.1.5.5 Other Plant-based Beverages
    • 5.1.6 Other Food and Beverages
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 On-Trade
    • 5.2.2 Off-Trade
      • 5.2.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
      • 5.2.2.2 Convenience Stores
      • 5.2.2.3 Online Stores
      • 5.2.2.4 Other Off-trade Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 DANONE SA
    • 6.3.2 Blue Diamond Growers
    • 6.3.3 Campbell Soup Company
    • 6.3.4 Nestle SA
    • 6.3.5 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.6 Tofutti Brands Inc.
    • 6.3.7 Beyond Meat Inc.
    • 6.3.8 Vbites
    • 6.3.9 The Hain Celestial Group Inc.
    • 6.3.10 Eden Foods Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER