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市場調査レポート
商品コード
1384333
植物性ミールの市場規模:タイプ別、最終用途別、流通チャネル別、世界予測、2023-2032年Plant-based Meals Market Size - By Type, End use, Distribution Channel, & Global Forecast, 2023-2032 |
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カスタマイズ可能
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植物性ミールの市場規模:タイプ別、最終用途別、流通チャネル別、世界予測、2023-2032年 |
出版日: 2023年10月31日
発行: Global Market Insights Inc.
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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植物性ミール産業規模は、健康意識の高まり、環境への配慮、倫理的配慮に後押しされ、2023年から2032年にかけて17.9%以上のCAGRを記録する予定です。
最近では、慢性疾患のリスク低減など、植物性食事に関連する健康上の利点に関する認識が高まっています。
ベジタリアンやフレキシタリアンの消費者層の拡大は、食品会社による革新的な製品開発やマーケティング戦略の原動力となっています。加えて、動物福祉に対する関心の高まりや二酸化炭素排出量を削減したいという願望の高まりが、植物性食の採用を刺激し、世界中で植物性食の堅調かつ発展的な市場を育成する可能性があります。例えば、2023年5月、英国のビヨンド・ミート社から植物性冷凍食品のおいしいラインナップが発売されました。
植物性ミール市場は、タイプ、流通チャネル、最終用途、地域によって二分されます。
タイプ別では、肉代替食品セグメントの市場価値が予測期間中にCAGR 18%以上を記録すると予想されています。この成長は、ベジタリアンおよびビーガン食の採用が増加していることに起因しています。健康志向の消費者の選択の急増と植物性タンパク質源の技術革新の高まりが、このセグメントの成長に有利に働くと思われます。
オンライン流通チャネルセグメントは、2023-2032年のCAGRで16.6%を占め、植物性ミール業界で大きなシェアを蓄積すると予測されています。これは、eコマース・プラットフォームが提供する利便性と幅広い製品アクセスによるものです。近年、消費者がオンライン上で植物ベースの選択肢を求める傾向が顕著になっています。消費者の多様な嗜好を満たすためのオンライン・チャネルからの販売も、このセグメントの成長を後押しすると思われます。
最終用途別では、乳糖不耐症分野の市場シェアが予測期間中に16.7%のCAGRを記録すると予測されています。乳製品の代替品に対する意識の高まり、健康志向の食生活の選択、植物性製品の市場の活況が、乳糖不耐症の消費者向けの植物性ミールの需要を促進すると思われます。
地域別では、アジア太平洋の植物性ミール産業規模は2032年まで17.3%のCAGRで拡大する可能性があります。この成長の背景には、健康と環境の持続可能性に対する意識の高まりがあります。植物性ミールに対する消費者の嗜好の変化や、多様な植物ベースの選択肢の増加も、この地域の市場を押し上げると思われます。
Plant-based meals industry size is slated to record over 17.9% CAGR from 2023 to 2032, fueled by the increasing health consciousness, environmental concerns, and ethical considerations. Of late, there has been growing awareness regarding the health benefits associated with plant-based diets, including reduced risk of chronic diseases.
The expanding vegetarian and flexitarian consumer base is driving innovative product developments and marketing strategies by food companies. Additionally, the rising animal welfare concerns and the greater desire to reduce carbon footprints may stimulate the adoption of plant-based diets, fostering robust and evolving market for plant-based meals across the globe. For instance, in May 2023, a tasty lineup of plant-based frozen ready meals was introduced by Beyond Meat in the U.K.
The plant-based meals market is bifurcated based on type, distribution channel, end-use, and region.
Based on type, the market value from the meat substitutes segment is expected to record over 18% CAGR during the forecast period. The growth can be attributed to the increasing adoption of vegetarian and vegan diets. The surge in health-conscious consumer choices and the rising innovations in plant-based protein sources will favor the segment growth.
The online distribution channel segment is projected to accumulate sizeable share of the plant-based meals industry, accounting for 16.6% CAGR during 2023-2032. This is due to the convenience and wider product accessibility offered by e-commerce platforms. In recent years, the trend of consumers seeking plant-based options online has picked significant pace. The sales from the online channel for meeting the diverse preferences of consumers will also boost the segment growth.
Based on end-use, the market share from the lactose-intolerant segment is anticipated to observe 16.7% CAGR during the forecast period. The increasing awareness of dairy alternatives, health-conscious dietary choices along with the thriving market for plant-based products will drive the demand for plant-based meals for lactose intolerant consumers.
Regionally, the Asia Pacific plant-based meals industry size may expand at 17.3% CAGR through 2032. The growth can be attributed to the rising awareness of health and environmental sustainability. The shifting consumer preference towards plant-based diets and the increased availability of diverse plant-based options will also boost the regional market.