表紙:グルテンフリーのスープとソース市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
市場調査レポート
商品コード
1136008

グルテンフリーのスープとソース市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Gluten-Free Soups and Sauces Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 212 Pages | 納期: 2~3営業日

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グルテンフリーのスープとソース市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 212 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

グルテンフリーのスープとソース市場は、予測期間である2022年から2027年にかけてCAGR8.05%を記録すると予測されています。

グルテン不耐性の人々の間で、フリーフロム製品やクリーンラベル製品の人気が高まっていることが、グルテンフリーのスープやソースの需要を促進しています。グルテンフリーのスープは調理に便利なため需要が多く、グルテンフリーのソースは主に料理の下ごしらえで使用されます。グルテンフリーのソースの種類は、地域によって食習慣が異なるため、より多くの需要があります。例えば、グルテンフリーのパスタソースは、欧州ではピザやパスタによく使われ、アジア太平洋地域では、グルテンフリーの醤油が様々なアジア料理によく使われます。

しかし、グルテンフリー製品のメーカーは、グルテンが含まれていない分、さまざまな栄養素を省いていることが多いです。また、タンパク質が少なく、糖分や脂肪分が多い場合もあります。そのため、多くの企業がキヌアやアマランサスなどの高度な素材を使ったグルテンフリー製品を開発しました。キヌアやアマランサスを使うことで、グルテンが除去されることで失われる栄養素を補うことができます。例えば、オンラインショップのKazidomiは、藻類やアーモンドプロテインなどの有効成分を含むグルテンフリーのスープを提供しています。

グルテンフリーのプレミアムソースの市場での存在感は、日に日に増してきています。しかし、スープやソースなどのグルテンフリー製品は、従来のスープやソースに比べて一般的に価格が高いことが、市場の需要を抑制しています。例えば、セリアック協会連合会によると、2020年のスペインにおける従来のスープの価格は100gあたり0.3ユーロであるのに対し、グルテンフリーのスープの価格は100gあたり0.6ユーロとなっています。

主な市場動向

セリアック病およびグルテン不耐性の症例数の増加

グルテンアレルギーやセリアック病の大幅な増加が、世界市場におけるグルテンフリーのスープやソースを含むグルテンフリー製品の需要を大幅に押し上げています。グルテンアレルギーやセリアック病は、グルテンを含む食品の消化を困難にするため、グルテンフリー製品の需要を高めています。グルテン不耐性の人は、膨満感、疲労、栄養失調、時には腸の損傷など、さまざまな問題に直面するため、スープなどのグルテンフリー食品の需要が高まっているのです。また、ミレニアル世代はライフスタイルを変え、グルテンフリーの食品や飲料を含む様々なフリーフロム食品を好むようになってきています。また、消費者は、シンプルな原材料を使用したクリーンラベルの製品を好んで購入しています。欧州セリアック病協会(Association of European Celiac Societies)のような組織は、表示の透明性を奨励し、欧州でグルテンフリー製品を製造するためのガイドラインとともに製造方法を提供し、さまざまなメーカーを支援しています。また、「グルテンフリー」であることを示す「Crossed Grain Trademark」という安全保証を提供し、消費者の信頼感を高めています。

市場シェアNo.1の欧州

この地域では、グルテンアレルギーや病気の増加が、グルテンフリーのスープやソースの需要を押し上げています。欧州セリアック病協会(Association of European Coeliac Societies)のデータによると、欧州では100人に1人がセリアック病を患っていると言われており、その数は約700万人にのぼると言われています。さらに、この地域の成人は、グルテンアレルギーやセリアック病と診断されることが多くなっています。例えば、イタリア保健省によると、2020年現在、イタリアでは18歳から59歳の年齢層の約66.61%がセリアック病に罹患しているとされています。また、農業・食品・環境省によると、スペインにおけるグルテンフリー製品の総消費量のうち、グルテンフリーソースの消費量は2021年には3.3%を占めています。しかし、この数字は欧州料理におけるソースの広範な使用により上昇しており、それによって市場のプレーヤーに成長機会を提供しています。これらのプレイヤーは、市場での存在感を高めるために、幅広い製品ポートフォリオを提供しています。例えば、Campbell社はPregoというブランドを通じて、欧州でPicanteソース、イタリアン・パスタソース、その他のソースを提供しています。

競合情勢

世界のグルテンフリースープ・ソース市場の主要プレイヤーは、General Mills Inc.、Kikkoman Corporation、Amy's Kitchen Inc.、The Campbell Soup Company、Conagra Brands Inc.、The Kraft Heinz Companyなどが挙げられます。様々な世界プレイヤーと共に、市場調査はまた、グルテンフリー製品を導入する多くのローカルプレーヤーで構成されています。これは、順番に、市場競争を増加させ、企業が市場で他のプレイヤーよりも優位に立つために、拡張や新製品開発のような戦略を適応させる。例えば、インドに拠点を置くビーガン製品の会社であるGrabenordは、Schezwan Chilli Garlic SauceやTangy Pizza Pasta Sauceといったビーガンだけでなくグルテンフリーの各種ソースをインドで提供しています。また、The Kraft Heinz Companyのような企業は、より多くの顧客の注目を集める戦略の一環として、オフラインの小売部門と協力し、さまざまな地域でその存在を拡大させています。世界企業も地域企業も市場の需要に対応するために良いポジションを占めているため、市場は断片的なものとなっています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スープ類
    • ソース
      • マスタードソース
      • ホットソース
      • しょうゆ
      • バーベキューソース
      • ケチャップ
      • パスタソース
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • General Mills Inc.
    • Amy's Kitchen Inc.
    • Pacific Foods of Oregon LLC
    • Kikkoman Corporation
    • The Campbell Soup Company
    • The Kraft Heinz Company
    • Conagra Brands Inc.
    • Barilla Holding S.p.A
    • Bay's Kitchen
    • Big Tree Farms

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

第9章 免責事項

目次
Product Code: 91883

The gluten-free soups and sauces market is projected to register a CAGR of 8.05% during the forecast period, 2022-2027.

The rising popularity of free-from products, and clean label products, among the gluten intolerant population, is driving the demand for gluten-free soups and sauces. Gluten-free soups are much in demand because of their convenience in cooking, while gluten-free sauces are majorly used in the preparation of food. Different types of gluten-free sauces are more in demand in a certain region, owing to their dietary habits. For instance, gluten-free pasta sauce is common in Europe for its diverse use in pizzas and pasta, while in Asia-Pacific, gluten-free soy sauce is commonly used in varied Asian cuisines.

However, the manufacturers of gluten-free products often skip out on different nutrients while eliminating gluten content from the product. These products are sometimes low in protein while being high in sugar and fats. Consequently, many players have come up with gluten-free products having advanced ingredients like quinoa and amaranth. This helps the company in substituting the nutrients lost due to the removal of gluten from the product. For instance, Kazidomi, an online retailer, offers gluten-free soup having active ingredients like algae and almond protein.

The prominence of premium gluten-free sauces in the market is growing day after day. However, the generally high price of gluten-free products like soups and sauces in comparison to conventional soups and sauces is restraining the market demand. For instance, according to the Federation of Celiac Association, the price of conventional soup was EUR 0.3 per 100 grams in Spain in 2020, while the price of gluten-free soup was EUR 0.6 per 100 grams.

Key Market Trends

Increasing Cases of Celiac Disease and Gluten Intolerance

The significant rise in gluten allergies and celiac disease is substantially driving the demand for gluten-free products including gluten-free soups and sauces in the global market. Gluten allergies and diseases make it difficult for individuals to digest any gluten-containing food, which raises the demand for gluten-free products. People with gluten intolerance face various problems like bloating, fatigue, malnutrition, and sometimes even intestinal damage, which propels the demand for gluten-free food like soups. Additionally, the Millenials are changing their lifestyle and prefer varieties of free-from food including gluten-free food and beverage. Alongside, consumers prefer purchasing clean-label products, having simple ingredients. Organizations like the Association of European Celiac Societies are encouraging transparency in labeling and supporting different manufacturers by providing production methods, along with guidelines to produce gluten-free products in Europe. The association even offers a 'Crossed Grain Trademark' safety guarantee for products to be claimed as 'Gluten-free', in turn, boosting consumers' confidence.

Europe Holds the Largest Share in the Market

The increasing gluten allergies and diseases in the region are driving the demand for gluten-free soups and sauces in the regional market. According to the data sourced from the Association of European Coeliac Societies, about one in 100 Europeans are said to have celiac disease, totaling approximately 7 million population dealing with the disease. Moreover, the adults in the region are diagnosed with gluten allergies and celiac disease more in number. For instance, according to the Ministry of Health of Italy, as of 2020, around 66.61% of individuals in the age group of 18-59 years are suffering from celiac disease in Italy. Additionally, according to the Ministry of Agriculture, Food, and Environment, the consumption volume of gluten-free sauces from among the total consumption volume of gluten-free products in Spain accounted for 3.3% in 2021. However, this number is rising due to the extensive use of sauces in European cuisine, thereby providing growth opportunities to the players in the market. These players are offering a wide product portfolio to increase their presence in the market. For instance, Campbell, through its brand Prego, offers a variety of Picante sauces, Italian pasta sauce, and other sauces in Europe.

Competitive Landscape

The major players in the global gluten-free soups and sauces market include General Mills Inc., Kikkoman Corporation, Amy's Kitchen Inc., The Campbell Soup Company, Conagra Brands Inc., and The Kraft Heinz Company. Along with the various global player, the market studies also comprises many local players introducing gluten-free products. This, in turn, increases the market competition, and companies adapt strategies like expansion and new product development to gain an edge over the other players in the market. For instance, Grabenord, an India-based vegan products company offers different vegan as well as gluten-free sauces like Schezwan Chilli Garlic Sauce, and Tangy Pizza Pasta Sauce in India. Alongside, players like The Kraft Heinz Company are expanding their presence in different regions by collaborating with offline retail segments, as a part of their strategy to grab larger customer attention. The market is fragmented as both the global and regional players hold a good position in addressing the market demand.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Soups
    • 5.1.2 Sauces
      • 5.1.2.1 Mustard Sauce
      • 5.1.2.2 Hot Sauces
      • 5.1.2.3 Soy Sauce
      • 5.1.2.4 Barbeque Sauce
      • 5.1.2.5 Ketchup
      • 5.1.2.6 Pasta Sauce
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 General Mills Inc.
    • 6.3.2 Amy's Kitchen Inc.
    • 6.3.3 Pacific Foods of Oregon LLC
    • 6.3.4 Kikkoman Corporation
    • 6.3.5 The Campbell Soup Company
    • 6.3.6 The Kraft Heinz Company
    • 6.3.7 Conagra Brands Inc.
    • 6.3.8 Barilla Holding S.p.A
    • 6.3.9 Bay's Kitchen
    • 6.3.10 Big Tree Farms

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

9 DISCLAIMER