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市場調査レポート
商品コード
1197041

グルテンフリーベーカリー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Gluten-Free Bakery Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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グルテンフリーベーカリー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のグルテンフリーベーカリー市場は、予測期間(2022-2027年)にCAGR9.8%を記録すると予測されています。

グルテン製品の摂取は、しばしばセリアック病と呼ばれる身体の免疫反応につながります。グルテン製品の摂取が直接COVID-19のリスクを引き起こすわけではありませんが、セリアック病は、患者によっては1型糖尿病や甲状腺を引き起こすことが多く、そのため、コロナウイルスに感染すると、患者は悪影響を受けやすくなる可能性があります。そのため、消費者はグルテンの摂取に慎重になり、こうした症状や病気を避けるために、グルテンフリーの製品を好むようになっています。このため、グルテンフリー製品の需要が高まっていると考えられます。

世界のセリアック病の流行に伴い、消費者の間ではグルテンフリーの食事への嗜好が高まっています。また、グルテンフリー製品の普及に伴い、パンやスナック菓子、クッキーなどもその利便性から絶大な人気を集めています。そのため、こうした要因が市場を牽引していくものと思われます。グルテンフリーのベーカリー製品は、消費者が多様な食体験を楽しむことにこだわりを持ち続け、それをあきらめることはほとんどないと考えられるため、予測期間中に普及が進むと思われます。

グルテンフリーベーカリー市場の動向

世界人口におけるセリアック病の有病率の上昇

The Celiac Disease Foundationによると、世界におけるセリアック病の有病率は血液検査で1.4%、生検で0.7%となっています。セリアック病は、遺伝的要素が非常に強い病気です。アメリカでは人口の30%近くがセリアック病の発症に必要な遺伝子をもっているといわれています。欧州の国々でも、セリアック病の有病率は上昇しています。セリアック病を患う人々は、厳格なグルテンフリーの食事療法を行い、症状を改善するとされています。このような背景から、今後も市場の拡大が期待されます。

北米が最大の市場シェアを占める

グルテンフリーベーカリー製品の最大市場は北米で、次いで欧州、南米となっています。これは、主に世界各国においてセリアック病やグルテン不耐性の発症が増加しているためです。さらに、グルテンフリー製品の革新的な製品発売が北米のグルテンフリー製品の市場成長に影響を与えており、グルテンフリー食品の健康効果に関する認知度の向上が市場成長を後押しするものと思われます。米国食品医薬品局(FDA)による有利な規制の枠組みやグルテンフリーの食生活を促進する取り組み、補助金の割り当てなどが、予測期間中にグルテンフリーベーカリー市場をさらに押し上げると予想されます。

グルテンフリーベーカリー市場の競合他社分析

世界のグルテンフリーベーカリー市場は競争が激しく、多くの世界およびリージョナルプレーヤーが調査対象市場で事業を展開しています。世界のグルテンフリーベーカリー市場における主要なキープレイヤーには、Amy's Kitchen, Inc.、Bob's Red Mill、Kraft Heinz Company、Hain Celestial Group, Inc.などが挙げられます。グルテンフリー製品の販売拠点としては、従来型の店舗が主に好まれました。これは、店舗へのアクセスのしやすさ、様々な製品カテゴリーの提供、頻繁な購入先などの要因によるものです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • パン
    • クッキー
    • スナック菓子
    • その他
  • 流通経路別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインチャネル
    • その他
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Amy's Kitchen, Inc.
    • Bobs Red Mill
    • Boulder Brands, Inc.
    • Dr. Schar
    • Enjoy Life Natural Brands LLC
    • General Mills, Inc.
    • Genius Foods
    • Kraft Heinz Company
    • Hain Celestial Group, Inc.
    • Hero Group AG

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19の市場への影響

目次
Product Code: 51703

The global gluten-free bakery market is projected to witness a CAGR of 9.8% during the forecast period (2022-2027).

Consuming gluten products often leads to an immune reaction of the body termed celiac disease. Although eating gluten products do not directly cause a risk of COVID-19, celiac disease can often cause Type 1 diabetes and thyroid in some patients, due to which the patient might be prone to adverse effects if infected by the coronavirus. Hence, consumers have been cautious regarding the consumption of gluten and have preferred gluten-free products to avoid such symptoms and diseases. This presumably pushed up the demand for gluten-free products.

With the rising prevalence of celiac disease in the global population, the preference for a gluten-free diet is increasing among consumers. With the rising popularity of gluten-free products, bread products, snacks, and cookies are becoming immensely popular, owing to the convenience it offers. Therefore, factors such as these are expected to drive the market studied. Gluten-free bakery products are gaining traction over the forecast period because the consumers in the market remain stringent with enjoying diverse eating experiences and are hardly expected to give up on that.

Gluten-Free Bakery Market Trends

Rising Prevalence of Celiac Disease in Global Population

According to The Celiac Disease Foundation, the prevalence of the celiac disease worldwide is 1.4% based on blood tests and 0.7 % based on biopsy results. Celiac disease has a very strong genetic component. Almost 30% of the American population has the version of the gene required to develop celiac disease. In European countries, too, there is a rising prevalence of celiac diseases among the population. People suffering from celiac disease adhere to a strict gluten-free diet, which supposedly improves the symptoms. This set population is expected to drive the market growth further ahead.

North America Holds the Largest Market Share

North America is the largest market for gluten-free bakery products, followed by Europe and South America, owing to the increasing incidence of celiac disease and gluten intolerance, majorly in countries all over the globe. Furthermore, the innovative product launches in gluten-free products are influencing the market growth of gluten-free products in North America, and raising awareness about the health benefits of gluten-free eatables is likely to boost the market growth. Favorable regulatory framework and initiatives to promote a gluten-free diet by the U.S. Food and Drug Administration (FDA) and subsidy allocations are anticipated to further boost the gluten-free bakery market over the forecast period.

Gluten-Free Bakery Market Competitor Analysis

The global gluten-free bakery market is competitive, with many global and regional players operating in the market studied. Some of the major key players in the gluten-free bakery market globally include Amy's Kitchen, Inc., Bob's Red Mill, Kraft Heinz Company, Hain Celestial Group, Inc., etc., among others. Conventional stores were largely preferred as a point of sale for gluten-free products. This is attributed to the factors such as the ease of accessing stores, availability of various product categories, and frequent purchasing destinations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Bread
    • 5.1.2 Cookies
    • 5.1.3 Snacks
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Stores
    • 5.2.4 Online Channels
    • 5.2.5 Others
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Spain
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Amy's Kitchen, Inc.
    • 6.4.2 Bobs Red Mill
    • 6.4.3 Boulder Brands, Inc.
    • 6.4.4 Dr. Schar
    • 6.4.5 Enjoy Life Natural Brands LLC
    • 6.4.6 General Mills, Inc.
    • 6.4.7 Genius Foods
    • 6.4.8 Kraft Heinz Company
    • 6.4.9 Hain Celestial Group, Inc.
    • 6.4.10 Hero Group AG

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 THE MARKET