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市場調査レポート
商品コード
1440283

大豆ベース食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Soy-based Food - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 2~3営業日

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大豆ベース食品:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

大豆ベース食品市場規模は、2024年に283億2,000万米ドルと推定され、2029年までに387億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に6.45%のCAGRで成長します。

大豆ベース食品-市場

COVID-19感染症流行後の健康意識の高まりによる、従来の動物由来の食品や飲料の消費とビーガン食の採用に対する消費者の懸念の高まりは、大豆ベース食品市場の成長にプラスの影響を与えました。COVID-19感染症のパンデミックにより、多くの民間企業が市場に参入し、膨れ上がった需要に応える機会も生まれました。また、包装された大豆ベースの肉製品は安全であると考えられているため、その需要は常に高いです。 Plant-based Foods Associationによると、コロナウイルスの流行中、植物ベースの肉の小売売上高は昨年より148%増加しました。 4月以降の数週間、植物性肉の売上は61%の伸びを続け、これは同時期の動物性肉のほぼ2倍となった。

中期的には、大豆ベース食品の出現は、顧客の需要が動物ベースの製品から植物ベースの製品にシフトしていることを明確に示しており、大豆ベース食品が顕著なシェアを占めています。植物ベースの食事へのこの漸進的な移行は、主に環境への懸念、健康意識、倫理的または宗教的信念、環境問題と動物の権利についての意識によって影響を受けています。動物ベースのタンパク質は必要なアミノ酸含有量を提供しますが、高いアミノ酸と関連しています。コレステロール値やその他の関連問題。したがって、先進国の消費者はビーガンベースのタンパク質源をますます好むようになっています。

さらに、植物ベースの食事への嗜好が高まり、大手食肉加工業者やメーカーが代替肉のラインナップを揃えてこの競合に参加する意向を発表していることは、植物ベースの食品や飲料の消費に大きな機会をもたらしています。健康と持続可能性の動向の高まりにより、ビーガン/フレキシタリアン食への移行が促進されており、消費者の間では大豆ベース食品がますます好まれており、それによって調査対象の市場が推進されています。

大豆ベース食品市場動向

乳糖不耐症人口の増加

特に、牛乳アレルギーが乳児や小児における主な食物アレルギーであるという食物アレルギーイニシアチブの統計を考慮すると、アレルギーと不耐症が乳製品不使用の主な理由です。大豆ベースの乳製品代替品には当然乳糖が含まれておらず、一般に動物の乳よりもコレステロールと脂肪が低いと考えられています。さらに、それらは通常、同様のタンパク質、ミネラル、ビタミンの含有量を提供します。さらに、カッテージチーズ(4.62g/125ml)、クリームチーズ(1.60g/50g)、ヨーグルト(3.25g/125ml)などに含まれる乳糖の相対量により、ラクターゼ間の栄養素の吸収不良が生じます。不足している人口動態が革新的な大豆ベースで乳糖を含まないポートフォリオに資金を投入し、市場の需要を押し上げています。さらに、調査対象となった市場は主に都市部で人気が高まっており、人々は必須主要栄養素やアミノ酸、良質な脂肪酸プロファイル、重要なミネラル、ビタミン、複合炭水化物、多くの植物化学物質を含むプレミアム製品にお金を費やしています。科学者たちは、大豆の優れた栄養価に加えて、大豆関連製品の摂取が心臓病のリスク軽減に貢献できることを発見しました。したがって、人口のかなりの割合が大豆ベースの飲食品に移行しつつあります。この傾向を受けて、メーカーは計画的に微量栄養素を製品に強化しており、それが市場を活性化させています。

アジア太平洋が最大のシェアを占める

アジア太平洋地域では、若者、特に10代とミレニアル世代が主導するビーガニズムの傾向が高まっており、彼らはこの傾向を守り、認識を広めることにより多くの投資をしているようです。アジアの消費者は現在、植物ベースの肉製品に対する考え方をよりオープンにしており、健康的なライフスタイルに貢献しています。植物由来の肉代替品は、コロナウイルスやアフリカ豚コレラなどの病気の流行にますます警戒する新世代の消費者の間で、徐々に地位を築きつつあります。さらに、食品会社は植物由来の肉に対する消費者の需要に応え、消費者層を拡大するために人工肉の拡大に向けて提携しています。例えば、食肉総合企業のスターゼンは2021年5月、健康食品・飲料メーカーの大塚と共同で「ゼロミート」というブランドを開発し、大豆たんぱく質と卵を使った植物性ソーセージやミートボール、ハンバーグパティなどを販売しています。食品メーカーに加えて、小売チェーンや外食チェーンもこの大豆ミート動向の主な推進力です。 2020年には、ローソン、セブンイレブン、ファミリーマートを含むほぼすべてのコンビニチェーンのほか、いくつかの外食チェーンやカフェチェーンが大豆ベースの製品を発売しました。

大豆ベース食品業界の概要

世界の大豆ベース食品市場は競争の激しい市場であり、地域/地元および国際的なプレーヤーで構成されています。この市場は、ケロッグ、ガーデイン、ユニリーバ、コナグラ、インポッシブル・フーズなどの企業によって独占されています。これらの企業は、製品革新、合併、買収、提携、生産および地理的拡大などの戦略に夢中になっており、それを利用して市場で尊敬される地位を獲得しています。 ,消費者の嗜好や嗜好の変化により、市場のさまざまな主要企業による製品の大幅な開発が行われてきました。製品範囲を革新するために、大手企業は製品範囲を強化しています。さらに、企業は市場での地位を維持し、さまざまな大豆ベース食品を提供するために、研究開発(R&D)とマーケティングへの投資を増やし、流通チャネルを拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 肉代替品
      • テクスチャード植物性タンパク質
      • 豆腐
      • テンペ
    • 乳製品不使用のアイスクリーム
    • 乳製品不使用のチーズ
    • 乳製品不使用のヨーグルト
    • 乳製品以外のスプレッド
  • 流通チャネル別
    • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンライン小売店
    • その他の流通チャネル
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他中東およびアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場のポジショニング分析
  • 企業プロファイル
    • Danone SA
    • Good Catch Foods
    • Monde Nissin Corporation
    • Nestle SA
    • Conagra Brands Inc
    • Impossible Foods Inc
    • Vitasoy International Holdings Ltd
    • Hain Celestial Group
    • Unilever PLC
    • The Amy's Kitchen

第7章 市場機会と将来の動向

第8章 COVID-19の業界への影響

目次
Product Code: 72219

The Soy-based Food Market size is estimated at USD 28.32 billion in 2024, and is expected to reach USD 38.71 billion by 2029, growing at a CAGR of 6.45% during the forecast period (2024-2029).

Soy-based Food - Market

The growing concerns among consumers about the consumption of conventional animal-based food and beverage products and the adoption of vegan diets in the wake of the COVID-19 outbreak due to rising health awareness positively impacted the soy-based growth of the food market. The COVID-19 pandemic has also resulted in the generation of opportunities for many private players to emerge in the market and cater to the inflated demand. Also, the demand for packaged soy-based meat products is consistently high because they are considered safe. According to the Plant-based Foods Association, during the coronavirus outbreak, plant-based meat retail sales increased by 148% more than last year. During the weeks following April, plant-based meat sales continued to grow at a rate of 61%, which was almost twice as high as animal-based meats during the same period.

Over the medium term, the emergence of soy-based food products clearly demonstrates a shift in customer demand from animal-based products to plant-based products, with soy-based foods holding a prominent share. This incremental shift toward a plant-based diet is primarily influenced by ecological concerns, health consciousness, ethical or religious beliefs, and awareness about environmental issues and animal rights.Though animal-based proteins provide the necessary amino acid content, they are associated with high cholesterol levels and other related issues. Thus, consumers in developed countries are increasingly preferring vegan-based protein sources.

Furthermore, the growing preference for plant-based diets and the major meat processors and manufacturers announcing their intentions to join this competition with their line of meat alternatives together present a massive opportunity for plant-based food and beverage consumption. Growing health and sustainability trends are fostering the shift toward vegan/flexitarian diet, which is increasingly favoring soy-based food among consumers, thereby driving the market studied.

Soy Based Foods Market Trends

Rising Prevalence of Lactose Intolerant Population

Allergies and intolerances are the major reasons for going dairy-free, especially considering the food allergy initiative's statistic stating that cow milk allergy is the leading food allergy in infants and children. Soy-based dairy alternatives are naturally lactose-free, and they are generally considered to be lower in cholesterol and fat than milk from animals. Moreover, they usually offer a similar protein, mineral, and vitamin content. Further, a relative amount of lactose content in cottage cheese (4.62g/125ml), cream cheese (1.60g/50g), and yogurt (3.25g/125 ml), among others, results in the malabsorption of nutrients among the lactase-deficient demographics, paying the way for innovative soy-based, lactose-free portfolios, driving the market demand. Additionally, the market studied is gaining popularity, mainly in urban areas, where people are spending on premium products that have essential macronutrients and amino acids, good quality fatty acid profiles, vital minerals, vitamins, complex carbohydrates, and many phytochemicals. In addition to the excellent nutritional value of soy, scientists have found that consumption of soy-associated products can contribute to reducing the risk of heart disease. Hence, a considerable percentage of the population is shifting toward soy-based food and beverages. Taking up the trend, the manufacturers are systematically fortifying micronutrients into the products, which is booting the market.

Asia-Pacific Accounting for the Largest Share

Asia-Pacific region is witnessing a growing trend of veganism led by young people, especially teens and millennials, who seem to be more invested in defending and spreading awareness about this trend. Asian consumers are now more open to the idea of plant-based meat products, contributing to a healthy lifestyle. Plant-based meat substitutes are slowly carving out a place for themselves among a new generation of consumers increasingly alarmed by outbreaks of diseases, such as Coronavirus and African swine fever. In addition, food companies are partnering to expand artificial meat to cater to consumer demand for plant-based meat and broaden their consumer bases. For instance, in May 2021, Starzen, a meat integrated company, together with health food and drink manufacturer Otsuka, developed a brand called 'ZEROMEAT' and is selling plant-based sausages, meatballs, and hamburg steak patties made from soy protein and egg whites. In addition to the food manufacturers, the retail and foodservice chains are also the main drivers of this soy-meat trend. In 2020, almost all convenience store chains, including Lawson, Seven Eleven, Family Mart, as well as several food services and cafe chains, released soy-based products

Soy Based Foods Industry Overview

The global soy-based food market is a highly competitive market and comprises regional/local and international players. The market is dominated by players like Kellogg, Gardein, Unilever, Conagra, and Impossible foods, among others. These players are indulging in strategies like product innovation, mergers, acquisitions, partnerships, and production and geographical expansions, which, in turn, has leveraged them to gain an esteemed position in the market. , There have been considerable developments in terms of products by various key players in the market owing to the changing tastes and preferences of consumers. In order to innovate product ranges, leading players are enhancing the product range. Furthermore, companies are also increasing their investments in research and development (R&D) and marketing and expanding their distribution channels to maintain their positions in the market and offer different soy-based food.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Meat Substitutes
      • 5.1.1.1 Textured Vegetable Protein
      • 5.1.1.2 Tofu
      • 5.1.1.3 Tempeh
    • 5.1.2 Non-Dairy Ice Cream
    • 5.1.3 Non-Dairy Cheese
    • 5.1.4 Non-Dairy Yogurt
    • 5.1.5 Non-Dairy Spread
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Hypermarkets/Supermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channel
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Positioning Analysis
  • 6.4 Company Profile
    • 6.4.1 Danone SA
    • 6.4.2 Good Catch Foods
    • 6.4.3 Monde Nissin Corporation
    • 6.4.4 Nestle SA
    • 6.4.5 Conagra Brands Inc
    • 6.4.6 Impossible Foods Inc
    • 6.4.7 Vitasoy International Holdings Ltd
    • 6.4.8 Hain Celestial Group
    • 6.4.9 Unilever PLC
    • 6.4.10 The Amy's Kitchen

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE INDUSTRY