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市場調査レポート
商品コード
1445434

貨物運送: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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貨物運送: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

貨物運送市場規模は2024年に1,760億2,000万米ドルと推定され、2029年までに2,158億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.16%のCAGRで成長します。

貨物運送- マーケット

主なハイライト

  • 市場は、さまざまな地域で発生する膨大な取引量によって動かされています。さらに、国内航空貨物の再開が市場の成長を推進しました。
  • 2022年にブラックスワン現象が相次ぎ、貨物運送業界にとって柔軟で回復力のあるサプライチェーンの重要性が浮き彫りになりました。これらの予期せぬ出来事は、サプライチェーンに大きな破壊的な影響を与える可能性があります。COVID-19のパンデミックによる継続的な影響から、スエズ運河の閉塞やウクライナ戦争に至るまで、近年、サプライチェーンは繰り返し試練にさらされています。人員不足、輸送能力の問題、インフレ、需要のピークも貨物市場にとっての課題でした。サプライチェーンは、これまで以上に多様で予測不可能な課題や問題に直面しています。 2023年も例外ではなく、国内外の貨物運送業者が回復力を備え、あらゆる事態に備える必要性がかつてないほど高まっています。
  • 機敏性、柔軟性、可視性はすべてデジタル化によって助けられることが多く、嵐を乗り切るには不可欠です。貨物運送業者は、適切なテクノロジーとデータの収集と分析機能によって効率を向上させることができます。また、混乱時以外に生じる機会を活用するのにも有利な立場にあります。地政学的な緊張とインフレの上昇により、2023年は景気が減速する年になると広く予想されています。国際通貨基金(IMF)によると、世界の経済成長率は2021年の6.0%から2022年には3.2%、2023年には2.7%に減速すると予想されています。一方、世界貿易機関は最近、2023年の世界貿易成長予測を1.0%に修正しました。以前の3.4%から低下しました。多くの市場におけるこの勢いの喪失は、運送業者の顧客に重大な影響を与えるでしょう。
  • 貨物船の運航再開に加えて、より多くの航空旅客輸送能力が市場に戻りつつあります。 2023年には、国際航空旅行はパンデミック前のレベルに戻ると予想されています。感染率は依然としてパンデミック前のレベルよりも高いもの、依然として低いです。需要が増加しない限り、金利は2023年の第1四半期に低下すると予想されます。消費者需要の低迷により在庫と売上が減少しているため、需要は依然として低く、ピークシーズンに急増する兆候は見られません。このパターンは2023年初頭まで続くと予想されています。中国、米国、ロシア、ウクライナ、欧州が関与する貿易制限により、世界のサプライチェーンはさらに窒息し、混乱が生じると思われます。サプライヤーは、中国、東南アジア、南アジア以外の代替調達場所を探しています。
  • 物流管理者は、海上貨物市場が予想よりも早く回復していることを顧客に伝えています。前例のないパンデミックの需要に対応するのに苦労していたサプライチェーンから、弱い需要環境と船舶とコンテナの両方で供給過剰となった貨物市場への移行は、長期にわたる世界経済の低迷のリスクを浮き彫りにしています。インフレに対処するために、世界中の中央銀行が金利を引き上げています。 FRBを含む中央銀行の目標の1つは需要を減らすことであり、これにより過去最高値に達し、インフレに大きく寄与していたサプライチェーン価格が低下しています。しかし、需要と供給のバランス調整が裏目に出る可能性があるため、金融政策は立ち往生しています。

貨物運送市場の動向

国境を越えた海上貿易の成長が市場を牽引

複数のショックが世界経済を圧迫する中、世界貿易は2022年下半期に勢いを失い、2023年も低迷が続くと予想されています。WTOのエコノミストらは現在、2022年の世界の商品貿易量は4月の3.0%から3.5%増加すると予想しています。ただし、2023年には1.0%増加すると予測しており、前回の予測の3.4%からは大幅に減少します。さまざまな理由で主要国の成長が鈍化し、輸入需要は鈍化すると予想されます。ロシアとウクライナの紛争によって引き起こされたエネルギー価格の高騰は、欧州の家計支出を減らし、製造コストを上昇させると思われます。米国の金融引き締めは、住宅、自動車、固定投資などの金利に敏感な支出に影響を与えると思われます。

カナダの商品輸入は、2022年1月の7.5%減少に続き、2022年2月には3.9%増加しました。一方、輸出は、主にエネルギー製品の輸出の増加により、2022年2月に2.8%増加しました。その結果、カナダの世界商品貿易黒字は1月の31億米ドルから2月には27億米ドルに減少しました。 2月の基礎化学薬品、工業化学薬品、プラスチック、ゴム製品の輸入は5.6%増加したが、これは肥料、殺虫剤、その他の化学製品の輸入が過去最高を記録したこと(18.4%増)が一因です。中国の生産量減少、ロシアの肥料輸出枠の新設、ウクライナ紛争など、最近の一連の出来事がこの業界に影響を与えています。これらの出来事は、これらの製品の入手可能性とコストに関する懸念を引き起こし、その結果、カナダの肥料輸入の典型的な動きとなっています。

コンテナ輸送業界で働く人々にとって、2022年は収益性の高い年でした。パンデミックの終息により、出荷シナリオは過去2年間よりも安定すると予想されます。 2022年の国際コンテナ輸出量は約2~3%増加しました。これは、昨年の受注残だけでなく、海運部門の回復の遅れも原因です。さらに、港湾の混雑は今後数カ月以内に世界中で正常化すると予想されます。ただし、COVID-19の新たな発生により状況がさらに悪化する可能性があるため、これはパンデミックに大きく依存しました。

航空貨物の増加により時間を短縮し、市場の成長を促進

航空貨物業界は現在、航空機の運航停止、路線削減、需要の減少など、いくつかの問題に直面しています。一部の多国籍航空貨物会社は、パンデミック期間と比較して需要の減少を報告しています。eコマースのピークシーズンはすでに始まっており、ホリデーシーズンの開始まであと2か月を切りました。しかし、時期にもかかわらず、過去2年間の商品需要の急増とは対照的に、航空貨物部門では消費者需要の減少が見られます。簡単に言えば、航空貨物会社は、いくつかの要因により、2022年の第4四半期は低調になると予想しています。

顧客のニーズにより、オムニチャネル技術への傾向が高まっています。航空会社は、従来の空港間のルートを超えて事業を拡大する必要性を認識しており、航空会社やその他の利害関係者は、エンドツーエンドの支援を提供する利点をすでに認識しています。この傾向が再開されるにつれて、航空会社と荷主の間の協定はさらに発展する可能性があります。航空輸送は将来的にオムニチャネル戦略を採用する可能性が高く、限られた貨物運送量と合理的な価格設定での競争が容易になります。航空貨物の機会に加えて、さまざまな分野と同様に、貨物と旅客の両方のポジションでも、大幅な利権が企業の採用危機を装っているため、さらなる課題もあります。

貨物運送業界の概要

貨物運送市場は、世界、地域、ローカルのプレーヤーが混在し、細分化されています。中小規模の地元企業は依然として小規模な車両と保管スペースを備えて市場にサービスを提供しています。ただし、上位20社が市場を独占し、市場全体の50%以上を占めています。市場の主要企業には、DHL Global Forwarding、Kuehne+Nagel International AG、DB Schenker、DSV、Expeditors Internationalなどが含まれます。貨物運送市場は着実に成長しており、豊富な機会が存在するため、企業はテクノロジーを採用し、デジタル化を進め、業務の規模と効率を向上させる必要があります。企業にとって、世界中に広がる強力なネットワークを持つことは重要です。海外投資家は、 ASEAN物流市場における合併・買収への関心を高めています。商業および貿易活動の増加により、世界の物流企業がASEAN地域に進出しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析方法
  • 調査段階

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察のダイナミクス

  • 現在の市場シナリオ
  • 市場概要
  • 市場力学
    • 促進要因
      • Eコマース販売による需要の増加
    • 抑制要因
      • 燃料費の増加
    • 機会
      • 物流業界のデジタル化
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • 貨物運送における技術の進歩に関する洞察
  • 世界の貨物運送市場の概要
  • 貨物運送市場のデジタル化
  • 貨物運送市場の価格分析と収益分析
  • 貨物運送市場に関する地域的洞察
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場セグメンテーション

  • 輸送方法別
    • 航空貨物運送
    • 海上貨物運送
    • 道路貨物運送
    • 鉄道貨物運送
  • 顧客タイプ別
    • B2B
    • B2C
  • 用途別
    • 産業および製造業
    • 小売り
    • ヘルスケア
    • 石油・ガス
    • 飲食品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ・中東・アフリカ
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • GCC
      • その他ラテンアメリカ・中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Kuehne+Nagel International AG
    • DB Schenker
    • Bollore Logistics
    • DHL Global Forwarding
    • Nippon Express Co., Ltd.
    • Dsv Global Transports and Logistics
    • The Maersk Group
    • CH Robinson
    • Panalpina
    • United Parcel Service
    • FedEx Corp.
    • Walmart Group
    • MGF(Manitoulin Global Forwarding)
    • Hellmann Worldwide Logistics
    • Expeditors International
    • Dachser
    • Imerco
    • Sinotrans India Private Limited
    • CEVA Logistics
    • Uber Freight LLC*

第7章 市場の将来

第8章 付録

目次
Product Code: 66719

The Freight Forwarding Market size is estimated at USD 176.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 215.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.16% during the forecast period (2024-2029).

Freight Forwarding - Market

Key Highlights

  • The market is driven by the huge trade volumes occurring across different regions. Furthermore, the resumption of internal air freight has propelled the market growth.
  • The influx of black swan events in 2022 underscored the importance of flexible and resilient supply chains for the freight forwarding industry. These unanticipated events can have a massively disruptive impact on supply chains. Supply chains have been repeatedly tested in recent years, from the ongoing effects of the COVID-19 pandemic to the Suez Canal obstruction and the war in Ukraine. Staffing shortages, capacity issues, inflation, and demand peaks were also challenges for the freight market. Supply chains are facing more diverse and unpredictable challenges and issues than ever before. The year 2023 will be no different, and the need for domestic and international freight forwarders to be resilient and prepared for anything has never been greater.
  • Agility, flexibility, and visibility, all of which are often aided by digitalization, are essential for weathering a storm. Freight forwarders can improve efficiency with the right technology and the ability to collect and analyze data. They are also better positioned to capitalize on opportunities that arise outside of times of disruption. With geopolitical tensions and rising inflation, 2023 is widely expected to be a year of economic slowdown. According to the International Monetary Fund (IMF), global economic growth will slow from 6.0% in 2021 to 3.2% in 2022 and 2.7% in 2023. Meanwhile, the World Trade Organization recently revised its global trade growth forecast for 2023 to 1.0%, down from 3.4% previously. This loss of momentum in many markets will have a significant impact on the customers of freight forwarders.
  • In addition to the resumption of freighter schedules, more airline passenger capacity is returning to the market. In 2023, international air travel is expected to return to pre-pandemic levels. While rates are still higher than pre-pandemic levels, they are still low. Rates are expected to fall in the first quarter of 2023 unless demand increases. Demand is still low, with no signs of a peak-season surge, as inventories and sales are down due to weak consumer demand. This pattern is expected to continue into early 2023. Trade restrictions involving China, the United States, Russia, Ukraine, and Europe will suffocate and disrupt global supply chains even further. Suppliers are looking for alternative sourcing locations other than China, Southeast Asia, and South Asia.
  • Logistics managers are informing clients that the ocean freight market is correcting itself faster than expected. The transition from a supply chain that struggled to keep up with unprecedented pandemic demand to a weak demand environment and a freight market that is now oversupplied with both ships and containers highlights the risk of a prolonged global economic downturn. To combat inflation, central banks around the world are raising interest rates. One goal of central banks, including the Federal Reserve, is to reduce demand, which is lowering supply chain prices, which were at record highs and were a significant contributor to inflation. However, monetary policy is treading water because a supply-demand rebalancing can backfire.

Freight Forwarding Market Trends

Growth in Cross-Border and Sea Trade Driving the Market

As multiple shocks weigh on the global economy, global trade is expected to lose momentum in the second half of 2022 and remain subdued in 2023. WTO economists now forecast a 3.5% growth in global merchandise trade volumes in 2022, up from 3.0% in April 2022. However, they predict a 1.0% increase in 2023, a significant decrease from the previous estimate of 3.4%. Import demand is expected to soften as growth in major economies slows for a variety of reasons. High energy prices caused by the Russia-Ukraine conflict will reduce household spending and raise manufacturing costs in Europe. Monetary policy tightening in the United States will have an impact on interest-sensitive spending in areas such as housing, automobiles, and fixed investment.

Canada's merchandise imports increased by 3.9% in February 2022, following a 7.5% decline in January 2022. Meanwhile, exports increased by 2.8% in February 2022, owing primarily to increased exports of energy products. As a result, Canada's global merchandise trade surplus fell from USD 3.1 billion in January to USD 2.7 billion in February. Imports of basic and industrial chemicals, plastics, and rubber products increased 5.6% in February, owing in part to record-high imports of fertilizers, pesticides, and other chemical products (+18.4%). A slew of recent events has had an impact on this industry, including lower Chinese output, new Russian fertilizer export quotas, and the Ukraine conflict. These occurrences raise concerns about the availability and cost of these products, resulting in a typical movement for Canadian fertilizer imports.

For those working in the container shipping industry, 2022 was a profitable year. The end of the pandemic is expected to make the shipping scenario more stable than it has been in the previous two years. The volume of international container exports increased by around 2-3% in 2022. This is due not only to last year's backlogs but also to the maritime shipping sector's slow recovery. Furthermore, port congestion is expected to normalise in the coming months around the world. However, this was heavily dependent on the pandemic, as another COVID-19 outbreak could worsen the situation.

Increasing Air Freight to Reduce Time Propelling the Market Growth

The air freight industry is currently dealing with several issues, including grounded planes, route reductions, and a drop in demand. Some multinational air freight companies are reporting a drop in demand compared to the pandemic period. The peak season for e-commerce has already begun, with less than two months until the start of the holiday season. However, despite the time of year, the air freight sector is experiencing a drop in consumer demand, as opposed to the previous two years' burgeoning demand for goods. Simply put, air freight companies anticipate a subdued fourth quarter of 2022 due to several factors.

Customer needs are fueling a growing trend toward omnichannel techniques. Airlines are recognising the need to expand their operations beyond traditional airport-to-airport routes, and airlines and other stakeholders are already recognizing the benefits of providing end-to-end assistance. As this trend resumes, agreements between airlines and shippers are likely to prosper. Air shipment will most likely adopt an omnichannel strategy in the future, making it easier to compete for limited cargo capacity and reasonable pricing. In addition to the opportunities for air cargo, there are additional challenges, with the significant concession feigning recruitment crises for the business on both freight and passenger positions, as it is for various sectors.

Freight Forwarding Industry Overview

The freight forwarding market is fragmented with a mix of global, regional, and local players. Small- and medium-sized local players still serve the market with small fleets and storage spaces. However, the top 20 players dominate the market, accounting for more than 50% of the total market. Leading players in the market include DHL Global Forwarding, Kuehne + Nagel International AG, DB Schenker, DSV, Expeditors International, and many more. As the freight forwarding market is growing steadily and there exists abundant opportunity, the players need to embrace technologies, become more digitized, and increase the scale and efficiency of their operations. Having a strong network spanning the globe is important for companies. International investors are increasingly interested in mergers and acquisitions in the ASEAN logistics market. Global logistics companies have been expanding in the ASEAN region because of increased commerce and trade activities.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Method
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS DYNAMICS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Market Overview
  • 4.3 Market Dynamics
    • 4.3.1 Drivers
      • 4.3.1.1 Increasing Demand From E-commerce Sales
    • 4.3.2 Restraints
      • 4.3.2.1 Increasing Fuel Costs
    • 4.3.3 Opportunities
      • 4.3.3.1 Digitalizing the Logistics Industry
  • 4.4 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.5 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Insights on Technological Advancements in Freight Forwarding
  • 4.7 Overview of Global Freight Forwarding Market
  • 4.8 Digitalisation of Freight Forwarding Market
  • 4.9 Pricing Analysis and Revenue analysis of Freight Forwarding Market
  • 4.10 Regional insights onFreight Forwarding Market
  • 4.11 Impact of COVID-19 on the market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Mode Of Transport
    • 5.1.1 Air Freight Forwarding
    • 5.1.2 Ocean Freight Forwarding
    • 5.1.3 Road Freight Forwarding
    • 5.1.4 Rail Freight Forwarding
  • 5.2 By Customer Type
    • 5.2.1 B2B
    • 5.2.2 B2C
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Industrial And Manufacturing
    • 5.3.2 Retail
    • 5.3.3 Healthcare
    • 5.3.4 Oil And Gas
    • 5.3.5 Food And Beverages
    • 5.3.6 Other Applications
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 France
      • 5.4.2.3 United Kingdom
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 South Korea
      • 5.4.3.4 India
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 LAMEA
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 GCC
      • 5.4.4.4 Rest of LAMEA

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Kuehne + Nagel International AG
    • 6.2.2 DB Schenker
    • 6.2.3 Bollore Logistics
    • 6.2.4 DHL Global Forwarding
    • 6.2.5 Nippon Express Co., Ltd.
    • 6.2.6 Dsv Global Transports and Logistics
    • 6.2.7 The Maersk Group
    • 6.2.8 C.H. Robinson
    • 6.2.9 Panalpina
    • 6.2.10 United Parcel Service
    • 6.2.11 FedEx Corp.
    • 6.2.12 Walmart Group
    • 6.2.13 MGF (Manitoulin Global Forwarding)
    • 6.2.14 Hellmann Worldwide Logistics
    • 6.2.15 Expeditors International
    • 6.2.16 Dachser
    • 6.2.17 Imerco
    • 6.2.18 Sinotrans India Private Limited
    • 6.2.19 CEVA Logistics
    • 6.2.20 Uber Freight LLC*

7 FUTURE OF THE MARKET

8 APPENDIX