市場調査レポート
商品コード
1445434
貨物運送: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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貨物運送: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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貨物運送市場規模は2024年に1,760億2,000万米ドルと推定され、2029年までに2,158億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に4.16%のCAGRで成長します。
複数のショックが世界経済を圧迫する中、世界貿易は2022年下半期に勢いを失い、2023年も低迷が続くと予想されています。WTOのエコノミストらは現在、2022年の世界の商品貿易量は4月の3.0%から3.5%増加すると予想しています。ただし、2023年には1.0%増加すると予測しており、前回の予測の3.4%からは大幅に減少します。さまざまな理由で主要国の成長が鈍化し、輸入需要は鈍化すると予想されます。ロシアとウクライナの紛争によって引き起こされたエネルギー価格の高騰は、欧州の家計支出を減らし、製造コストを上昇させると思われます。米国の金融引き締めは、住宅、自動車、固定投資などの金利に敏感な支出に影響を与えると思われます。
カナダの商品輸入は、2022年1月の7.5%減少に続き、2022年2月には3.9%増加しました。一方、輸出は、主にエネルギー製品の輸出の増加により、2022年2月に2.8%増加しました。その結果、カナダの世界商品貿易黒字は1月の31億米ドルから2月には27億米ドルに減少しました。 2月の基礎化学薬品、工業化学薬品、プラスチック、ゴム製品の輸入は5.6%増加したが、これは肥料、殺虫剤、その他の化学製品の輸入が過去最高を記録したこと(18.4%増)が一因です。中国の生産量減少、ロシアの肥料輸出枠の新設、ウクライナ紛争など、最近の一連の出来事がこの業界に影響を与えています。これらの出来事は、これらの製品の入手可能性とコストに関する懸念を引き起こし、その結果、カナダの肥料輸入の典型的な動きとなっています。
コンテナ輸送業界で働く人々にとって、2022年は収益性の高い年でした。パンデミックの終息により、出荷シナリオは過去2年間よりも安定すると予想されます。 2022年の国際コンテナ輸出量は約2~3%増加しました。これは、昨年の受注残だけでなく、海運部門の回復の遅れも原因です。さらに、港湾の混雑は今後数カ月以内に世界中で正常化すると予想されます。ただし、COVID-19の新たな発生により状況がさらに悪化する可能性があるため、これはパンデミックに大きく依存しました。
航空貨物業界は現在、航空機の運航停止、路線削減、需要の減少など、いくつかの問題に直面しています。一部の多国籍航空貨物会社は、パンデミック期間と比較して需要の減少を報告しています。eコマースのピークシーズンはすでに始まっており、ホリデーシーズンの開始まであと2か月を切りました。しかし、時期にもかかわらず、過去2年間の商品需要の急増とは対照的に、航空貨物部門では消費者需要の減少が見られます。簡単に言えば、航空貨物会社は、いくつかの要因により、2022年の第4四半期は低調になると予想しています。
顧客のニーズにより、オムニチャネル技術への傾向が高まっています。航空会社は、従来の空港間のルートを超えて事業を拡大する必要性を認識しており、航空会社やその他の利害関係者は、エンドツーエンドの支援を提供する利点をすでに認識しています。この傾向が再開されるにつれて、航空会社と荷主の間の協定はさらに発展する可能性があります。航空輸送は将来的にオムニチャネル戦略を採用する可能性が高く、限られた貨物運送量と合理的な価格設定での競争が容易になります。航空貨物の機会に加えて、さまざまな分野と同様に、貨物と旅客の両方のポジションでも、大幅な利権が企業の採用危機を装っているため、さらなる課題もあります。
貨物運送市場は、世界、地域、ローカルのプレーヤーが混在し、細分化されています。中小規模の地元企業は依然として小規模な車両と保管スペースを備えて市場にサービスを提供しています。ただし、上位20社が市場を独占し、市場全体の50%以上を占めています。市場の主要企業には、DHL Global Forwarding、Kuehne+Nagel International AG、DB Schenker、DSV、Expeditors Internationalなどが含まれます。貨物運送市場は着実に成長しており、豊富な機会が存在するため、企業はテクノロジーを採用し、デジタル化を進め、業務の規模と効率を向上させる必要があります。企業にとって、世界中に広がる強力なネットワークを持つことは重要です。海外投資家は、 ASEAN物流市場における合併・買収への関心を高めています。商業および貿易活動の増加により、世界の物流企業がASEAN地域に進出しています。
The Freight Forwarding Market size is estimated at USD 176.02 billion in 2024, and is expected to reach USD 215.81 billion by 2029, growing at a CAGR of 4.16% during the forecast period (2024-2029).
As multiple shocks weigh on the global economy, global trade is expected to lose momentum in the second half of 2022 and remain subdued in 2023. WTO economists now forecast a 3.5% growth in global merchandise trade volumes in 2022, up from 3.0% in April 2022. However, they predict a 1.0% increase in 2023, a significant decrease from the previous estimate of 3.4%. Import demand is expected to soften as growth in major economies slows for a variety of reasons. High energy prices caused by the Russia-Ukraine conflict will reduce household spending and raise manufacturing costs in Europe. Monetary policy tightening in the United States will have an impact on interest-sensitive spending in areas such as housing, automobiles, and fixed investment.
Canada's merchandise imports increased by 3.9% in February 2022, following a 7.5% decline in January 2022. Meanwhile, exports increased by 2.8% in February 2022, owing primarily to increased exports of energy products. As a result, Canada's global merchandise trade surplus fell from USD 3.1 billion in January to USD 2.7 billion in February. Imports of basic and industrial chemicals, plastics, and rubber products increased 5.6% in February, owing in part to record-high imports of fertilizers, pesticides, and other chemical products (+18.4%). A slew of recent events has had an impact on this industry, including lower Chinese output, new Russian fertilizer export quotas, and the Ukraine conflict. These occurrences raise concerns about the availability and cost of these products, resulting in a typical movement for Canadian fertilizer imports.
For those working in the container shipping industry, 2022 was a profitable year. The end of the pandemic is expected to make the shipping scenario more stable than it has been in the previous two years. The volume of international container exports increased by around 2-3% in 2022. This is due not only to last year's backlogs but also to the maritime shipping sector's slow recovery. Furthermore, port congestion is expected to normalise in the coming months around the world. However, this was heavily dependent on the pandemic, as another COVID-19 outbreak could worsen the situation.
The air freight industry is currently dealing with several issues, including grounded planes, route reductions, and a drop in demand. Some multinational air freight companies are reporting a drop in demand compared to the pandemic period. The peak season for e-commerce has already begun, with less than two months until the start of the holiday season. However, despite the time of year, the air freight sector is experiencing a drop in consumer demand, as opposed to the previous two years' burgeoning demand for goods. Simply put, air freight companies anticipate a subdued fourth quarter of 2022 due to several factors.
Customer needs are fueling a growing trend toward omnichannel techniques. Airlines are recognising the need to expand their operations beyond traditional airport-to-airport routes, and airlines and other stakeholders are already recognizing the benefits of providing end-to-end assistance. As this trend resumes, agreements between airlines and shippers are likely to prosper. Air shipment will most likely adopt an omnichannel strategy in the future, making it easier to compete for limited cargo capacity and reasonable pricing. In addition to the opportunities for air cargo, there are additional challenges, with the significant concession feigning recruitment crises for the business on both freight and passenger positions, as it is for various sectors.
The freight forwarding market is fragmented with a mix of global, regional, and local players. Small- and medium-sized local players still serve the market with small fleets and storage spaces. However, the top 20 players dominate the market, accounting for more than 50% of the total market. Leading players in the market include DHL Global Forwarding, Kuehne + Nagel International AG, DB Schenker, DSV, Expeditors International, and many more. As the freight forwarding market is growing steadily and there exists abundant opportunity, the players need to embrace technologies, become more digitized, and increase the scale and efficiency of their operations. Having a strong network spanning the globe is important for companies. International investors are increasingly interested in mergers and acquisitions in the ASEAN logistics market. Global logistics companies have been expanding in the ASEAN region because of increased commerce and trade activities.