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市場調査レポート
商品コード
1683803
アジア域内貨物輸送:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)Intra-Asia Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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アジア域内貨物輸送:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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アジア域内貨物輸送市場は予測期間中に5%以上のCAGRで推移する見込み
2022年、アジア太平洋地域のeコマースは、主に急速な都市化、中間層の増加、デジタル決済の普及拡大、eコマースエコシステムの拡大により、著しい成長を遂げました。加えて、パンデミックの発生も、同地域におけるオンライン小売販売を加速させる触媒として作用しました。eコマース・エコシステムの拡大には、貨物のスムーズな移動のための貨物・物流サポートが必要です。
さらに、eコマースの成長は小売業界をオムニチャネルへと牽引しており、2021年には、この地域は小売eコマースの最大市場であり続け、デジタル売上高は2兆9,000億米ドルを超え、この売上高は北米の3倍、西欧の5倍近くに達しました。また、2022年には、中国はeコマース市場を大きく上回ると思われます。
一方、2022年には、FMCG(Fast-Moving Consumer Goods)のeコマースは、伝統的な取引に次いで2番目に大きな小売チャネルとして台頭し、この地域の売上高の19%以上を占めるようになります。しかし、業界専門家の推計では、韓国(34%)と中国(31%)では、eコマースがFMCG売上高の30%近くを占めています。さらに、2022年には、中国がこの地域のオンライン消費額のトップに立ち、インドネシアとインドがこれに続きます。このように、eコマースの売上増加は、商品のスムーズなエンド・ツー・エンドの移動を提供する体系的なサプライチェーンとロジスティクス・サービスを後押しし、貨物輸送市場の拡大をさらにもたらします。
日本の貨物輸送事業は急速に成長しています。2022年12月、日本の輸出は前年同期比で17%以上の成長率に達し、輸入は41%近くに達しました。また、2021年の日本の総輸出額は7,500億米ドルを超え、前年比18%増となりました。
さらに、2021年の日本の主な輸出先は、輸出シェアが21%近い中国(1,600億米ドル)、輸出シェアが6.9%近い韓国(520億米ドル)、輸出シェアがそれぞれ4.6%と4.3%の香港とタイです。また、中国は最大の輸入国のひとつであり、そのシェアは24%(1兆8,750億米ドル)を超えます。オーストラリアや他のアジア諸国も大きな輸入国です。
また、同国では航空貨物輸送が大きく伸びています。これは、貿易が拡大していること、トラック運転手が不足していること、港湾交通が悪化していることなどが主な理由です。2021年、日本最大の航空貨物空港である成田空港の航空貨物取扱量は260万トンを超え、前年比32%増となります。また、2021年の日本の空港での航空貨物取扱量は499万トン以上となり、前年比18%増となります。そのため、同国における貨物輸送業者の需要は、貨物輸送の成長によって牽引される可能性が高いです。
アジア域内貨物輸送市場は、世界、リージョナル、ローカルプレーヤーが混在する断片的な市場です。現地の中小企業は、小規模なフリートや保管スペースで市場にサービスを提供しています。貨物輸送市場は着実に成長しており、ビジネスチャンスも豊富であるため、各プレイヤーはテクノロジーを取り入れ、デジタル化を進め、事業の規模と効率を高める必要があります。世界中に広がる強力なネットワークを持つことは、企業にとって重要です。また、市場の主要企業には、Asia Forwarding Private Limited、DHL、UPS、日本郵船などがあります。
The Intra-Asia Freight Forwarding Market is expected to register a CAGR of greater than 5% during the forecast period.
In 2022, e-commerce in the Asia Pacific region witnessed significant growth, primarily driven by rapid urbanization, the growing middle class, the increasing penetration of digital payments, and the expansion of the e-commerce ecosystem. In addition, the pandemic outbreak also acted as a catalyst for accelerating online retail sales in the region. The growing e-commerce ecosystem requires freight and logistics support for the smooth movement of shipments.
Moreover, e-commerce growth is driving the retail industry toward omnichannel, and in 2021, the region remained the largest market for retail e-commerce, with digital sales amounting to more than USD 2.9 trillion, whereas these sales were three times greater than those in North America and nearly five times greater than those in Western Europe. In addition, in 2022, China will have outperformed the e-commerce market by a large margin.
Meanwhile, in 2022, fast-moving consumer goods (FMCG) e-commerce emerged as the second-biggest retail channel next to traditional trade, which accounted for more than 19% of sales in the region. However, as per industry experts' estimates, e-commerce accounts for nearly 30% of FMCG sales in South Korea (34%), and China (31%). Moreover, in 2022, China topped online spending in the region, followed by Indonesia and India. Thus, the growing e-commerce sales boost the systematic supply chain and logistics services to provide smooth end-to-end transfers of goods, further resulting in the expansion of the freight forwarding market.
Japan's freight forwarding business is growing quickly. This is mostly due to more trade activities like importing and exporting.In December 2022, exports from the country reached a growth rate of more than 17%, and imports reached nearly 41% when compared to the same period in the previous year. Also, Japan's total exports of goods were worth more than USD 750 billion in 2021, which was an increase of 18% from the year before.
Moreover, in 2021, the major export destinations of Japan will be China with an export share of nearly 21% (USD 160 billion), Korea with an export share of nearly 6.9% (USD 52 billion), and Hong Kong and Thailand with an export share of 4.6% and 4.3%, respectively. Also, China is one of the biggest importers, with a share of more than 24% (1875 billion USD). Australia and other Asian countries are also big importers.
Also, air cargo transportation is growing a lot in the country. This is mostly because trade is growing, there aren't enough truck drivers, port traffic is getting worse, etc. In 2021, Japan's Narita Airport, the country's largest airport for air freight, will handle more than 2.6 million tons of air cargo, an increase of 32% when compared to the previous year. In addition, in 2021, the volume of air freight handled at Japanese airports amounted to more than 4.99 million tons, which was up by 18% when compared to the previous year. So, the demand for freight forwarders in the country is likely to be driven by the growth of freight forwarding.
The intra-Asia freight forwarding market's landscape is fragmented by nature, with a mix of global, regional, and local players. Small- and medium-sized local players still serve the market with small fleets and storage spaces. As the freight forwarding market is growing steadily and there is abundant opportunity, the players need to embrace technologies, become more digitized, and increase the scale and efficiency of their operations. Having a strong network spanning the globe is important for companies. In addition, some of the major players in the market include Asia Forwarding Private Limited, DHL, UPS, NYK Line, etc.