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市場調査レポート
商品コード
1690188

デジタル貨物輸送- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Digital Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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デジタル貨物輸送- 市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

デジタル貨物輸送の市場規模は2025年に422億2,000万米ドルと推定され、予測期間中(2025年~2030年)のCAGRは21.77%で、2030年には1,130億3,000万米ドルに達すると予測されます。

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デジタル化は、現在の経済の成長を支える重要な原動力のひとつであり続けています。convoy、Uber Freight、uShipのような企業は、物流業界のギャップを埋める新しいプラットフォームを打ち出しています。デジタル貨物輸送では、手作業によるプロセスが削減されます。貨物輸送のためのすべての見積もりは、何時間にも及ぶ会話や紙の証跡の煩わしさから解放され、1つのプラットフォームで利用できるようになります。デジタル貨物輸送の主な利点には、即時の見積もり、透明性のある価格設定、料金と輸送会社の比較、追跡、簡単な文書化などが含まれます。物流業界はペーパーレスのデジタル化された業界へと開発されつつあり、市場の成長を支えています。

デジタル貨物輸送市場の動向

デジタル貨物輸送市場を牽引するeコマースの成長

2019年、世界のeコマース小売売上高は約3兆5,300億米国ドルに達し、eコマース売上高は今後数年間でさらに速いペースで成長すると予測されています。オンラインショッピングは世界中で最も人気のあるオンライン活動の1つであり、中国、インド、インドネシアなどの新興国市場では国内および越境eコマースが活況を呈しています。これは、消費者への直接販売だけでなく、電子機器、医薬品、消費者向けパッケージ商品の出荷も含みます。インターネットへのアクセスの増加に伴い、製品メーカーでさえ、従来の貨物輸送からデジタル貨物輸送へと徐々に移行しつつあります。デジタル・貨物輸送の主な利点には、即時の見積もり、透明性の高い価格設定、料金や輸送会社の比較、追跡、簡単な書類作成などがあります。

デジタル貨物輸送市場をリードするフレックスポート

Flexportはサンフランシスコを拠点とするデジタル貨物輸送会社であり、ロジスティクス・プラットフォームです。2013年に設立された同社は、事業の約半分を海上貨物、残りの半分を航空貨物で展開しています。2017年9月のシリーズCラウンドの資金調達後、フレックスポートの評価額は8億米ドルに達しました。このラウンドを主導したのはDST Globalで、他の投資家にはFounders FundとWells Fargoが含まれます。2018年、同社は中国の主要企業であるSF Expressから1億米ドルを受け取りました。これにより、Flexportの資金調達総額は3億米ドル、評価額は10億米ドル以上となりました。

この新興企業の売上高は約4億米ドルで、着実に成長しています。年間約12万TEU(20フィート換算単位)の貨物を輸送しており、特に太平洋横断航路に注力しています。2019年の売上高は8億6,000万米ドルに達し、分析レポートを追加した高品質のロジスティクスサービスを提供していることから、デジタル貨物輸送市場のリーダーとなりました。

デジタル貨物輸送業界の概要

デジタル貨物輸送市場は競争が激しく、多くの企業が存在するため非常に断片化されています。デジタル・フレート・フォワーダー(DFF)はデジタル・プラットフォームを利用し、マーケットプレースやコネクティビティ・プロバイダーよりも幅広いロジスティクス・サービスを提供しています。DFFは、ある地点から別の地点へ貨物を輸送するシームレスなユーザー体験を核とした価値提案を行う一方、単一のユーザーインターフェイスを備えた1つのプラットフォーム上に情報を集約しています。同市場の既存主要企業には、Flexport、Twill、FreightHub、Fleet、InstaFreight、Transporteca、Kontainers、KN Freight Net、Turvo、iContainers、DHL Group、Kuehne+Nagel International AG、Agility Logistics Pvt.

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 調査範囲

第2章 調査手法

  • 分析手法
  • 調査フェーズ

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 現在の市場シナリオ
  • バリューチェーン/サプライチェーン分析
  • 投資シナリオ
  • 政府の規制と取り組み
  • オンライン貨物輸送とデジタルプラットフォームにおける技術開発
  • eコマース・ロジスティクスと貨物輸送の概要
  • 競合に対するEプラットフォームの価値提案
  • COVID-19の市場への影響

第5章 市場力学

  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第6章 市場セグメンテーション

  • 輸送手段別
    • 陸上
    • 海上
    • 航空
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • オランダ
      • 英国
      • イタリア
      • その他の欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • シンガポール
      • マレーシア
      • インドネシア
      • 韓国
      • その他のアジア太平洋
    • 中東・アフリカ
      • 南アフリカ
      • エジプト
      • GCC諸国
      • その他の中東・アフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • チリ
      • その他の南米諸国

第7章 競合情勢

  • 市場集中度の概要
  • 企業プロファイル
    • Flexport
    • Twill
    • FreightHub
    • Fleet
    • InstaFreight
    • Transporteca
    • Kontainers
    • KN Freight Net
    • Turvo
    • iContainers
    • DHL Group
    • Kuehne+Nagel International AG
    • Agility Logistics Pvt. Ltd*

第8章 市場機会と今後の動向

第9章 免責事項

目次
Product Code: 70693

The Digital Freight Forwarding Market size is estimated at USD 42.22 billion in 2025, and is expected to reach USD 113.03 billion by 2030, at a CAGR of 21.77% during the forecast period (2025-2030).

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Digitization is continuing to be one of the key drivers supporting growth of the current economy. Companies like convoy, Uber Freight and uShip are coming up with new platforms to fill in the gaps in the logistics industry. With Digital freight forwarding the manual process will be reduced. All the quotations for freight forwarding will be available at one platform without the hassle of hours of conversation and paper trails. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others. The logistics industry is developing to a paperless digitized industry supporting the growth of the market.

Digital Freight Forwarding Market Trends

Growth in E-Commerce driving Digital Freight Forwarding Market

In 2019, retail e-commerce sales worldwide amounted to around 3.53 trillion US dollars and e-retail revenues are projected to grow even further at a quicker pace in the coming few years. Online shopping is one of the most popular online activities worldwide, both domestic and cross-border e-commerce is booming in developing markets such as China, India, and Indonesia due to that reason. This encompasses not just direct-to-consumer retail, but also shipments of electronics, pharmaceuticals, and consumer packaged goods. With increasing access to internet even the manufacturers of products are gradually moving from traditional freight forwarding to digital freight forwarding. The major benefits of digital freight forwarding include instant quotes, transparent pricing, comparison of rates and carriers, tracking, easy documentation and others.

Flexport leading the Digital Freight forwarding market

Flexport is a San Francisco-based digital freight forwarder and logistics platform. Founded in 2013, the company has around half of its business in ocean freight and the other half in air freight. After its Series C round of funding in September 2017, Flexport had a valuation of $800 million. DST Global led this round; other investors include Founders Fund and Wells Fargo. In 2018, the company received USD 100 million from SF Express, a leading courier company in China. This brought Flexport's total funding to USD 300 million and its valuation to more than USD 1 billion.

The startup has a run-rate revenue of approximately USD 400 million and is growing steadily. It ships roughly 120,000 TEUs (20-foot equivalent units) annually, with a focus on transpacific trade lanes, where its shipment volume is the 20th largest on the transpacific eastbound route. It reached a revenue of USD 860 million in 2019 and became the leader in digital freight forwarding market as it provides high quality logistics service with added analytical reports.

Digital Freight Forwarding Industry Overview

The Digital Freight Forwarding Market is competitive and is highly fragmented with presence of many players. Digital freight forwarders (DFFs) use a digital platform to offer a broader range of logistics services than marketplaces and connectivity providers. DFFs build their core value proposition around a seamless user experience of shipping goods from one point to another while aggregating information on one platform with a single user interface. Some of the existing major players in the market include - Flexport, Twill, FreightHub, Fleet, InstaFreight, Transporteca, Kontainers, KN Freight Net, Turvo, iContainers, DHL Group, Kuehne + Nagel International AG and Agility Logistics Pvt. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1 Analysis Methodology
  • 2.2 Research Phases

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Current Market Scenario
  • 4.2 Value Chain / Supply Chain Analysis
  • 4.3 Investment Scenarios
  • 4.4 Government Regulations and Initiatives
  • 4.5 Technology Development in Online Freight Forwarding and Digital Platforms
  • 4.6 Overview on E-commerce Logistics and Freight Forwarding
  • 4.7 Value Propositions of E-platforms Vs Competitors
  • 4.8 Impact of Covid-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Drivers
  • 5.2 Restraints
  • 5.3 Opportunities
  • 5.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 5.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 5.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 5.4.3 Threat of New Entrants
    • 5.4.4 Threat of Substitutes
    • 5.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Mode of Transport
    • 6.1.1 Land
    • 6.1.2 Sea
    • 6.1.3 Air
  • 6.2 By Geography
    • 6.2.1 North America
      • 6.2.1.1 United States
      • 6.2.1.2 Canada
      • 6.2.1.3 Mexico
    • 6.2.2 Europe
      • 6.2.2.1 Germany
      • 6.2.2.2 France
      • 6.2.2.3 Netherlands
      • 6.2.2.4 United Kingdom
      • 6.2.2.5 Italy
      • 6.2.2.6 Rest of Europe
    • 6.2.3 Asia-Pacific
      • 6.2.3.1 China
      • 6.2.3.2 Japan
      • 6.2.3.3 Australia
      • 6.2.3.4 India
      • 6.2.3.5 Singapore
      • 6.2.3.6 Malaysia
      • 6.2.3.7 Indonesia
      • 6.2.3.8 South Korea
      • 6.2.3.9 Rest of Asia-Pacific
    • 6.2.4 Middle East & Africa
      • 6.2.4.1 South Africa
      • 6.2.4.2 Egypt
      • 6.2.4.3 GCC Countries
      • 6.2.4.4 Rest of Middle East & Africa
    • 6.2.5 South America
      • 6.2.5.1 Brazil
      • 6.2.5.2 Chile
      • 6.2.5.3 Rest of South America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Market Concentration Overview
  • 7.2 Company Profiles
    • 7.2.1 Flexport
    • 7.2.2 Twill
    • 7.2.3 FreightHub
    • 7.2.4 Fleet
    • 7.2.5 InstaFreight
    • 7.2.6 Transporteca
    • 7.2.7 Kontainers
    • 7.2.8 KN Freight Net
    • 7.2.9 Turvo
    • 7.2.10 iContainers
    • 7.2.11 DHL Group
    • 7.2.12 Kuehne + Nagel International AG
    • 7.2.13 Agility Logistics Pvt. Ltd*

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

9 DISCLAIMER