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市場調査レポート
商品コード
1690189
米国のデジタル貨物輸送:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)United States Digital Freight Forwarding - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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適宜更新あり
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米国のデジタル貨物輸送:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 2~3営業日
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米国のデジタル貨物輸送の市場規模は2025年に83億9,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは21.72%で、2030年には224億1,000万米ドルに達すると予測されます。
2021年上半期、米国の小売eコマース売上高は約4,380億米ドルに達しました。2021年4月から6月までの売上高は2,220億米ドルを超え、第1四半期の2,150億米ドルから増加しました。全体として、小売eコマースの売上高は、2020年に登録された四半期売上高記録を上回りました。米国商務省のデータによると、eコマースの売上高は10年以上前から徐々に増加しており、ここ2年で顕著に増加しました。米国のeコマース総売上高は、2020年の8,116億米ドルから2021年には9,599億米ドルへと18.3%増加しました。
米商務省のデータをDigital Commerce 360が分析したところによると、パンデミック初年度の45%~50%増に続き、2022年第2四半期の米国eコマース支出は4四半期連続で1桁台の伸びを記録しました。しかし、2021年初頭以来初めて、オンライン販売の前年比増加率が実店舗のそれをも上回りました。
商務省の数字によると、第2四半期のデジタル売上は2,521億4,000万米ドルに達し、前年同期の2,348億9,000万米ドルから7.3%増加しました。これは、2021年第2四半期の米国のeコマース成長率15.4%の半分以下であり、2020年第2四半期のロックダウンと店舗閉鎖の中で発生した53.4%の増加よりもはるかに少ないです。
オンライン顧客は、注文の正確さ、当日または当日の配達、無料の返品を期待しています。eコマース企業は、注文の配送時間と運営コストを削減する方法を模索しています。eコマース業界は、透明性、手頃な価格、利便性、配送スピード、そして摩擦のない返品を強く求めています。こうしたニーズに応えるには、ロジスティクス業務をデジタル化し、マテリアルハンドリングシステム、倉庫管理システム、配送管理システムを自動化することで、新たなビジネスモデルとソリューションを生み出すことが不可欠です。これにより、フルフィルメント・サービスは、特にラストワンマイル配送やシンプルな返品手続きの面で、より迅速で多様なものとなりました。
海上貨物の分野ではイノベーションが求められています。この市場はロジスティクス・テクノロジー企業によって埋められ始めています。UberやAmazonが注文に応じるのと同じくらい迅速にモノが届けられることを世界が求めているため、eコマース企業が3PLへと移行し、3PLがeコマース企業へと移行することが予想されます。
製品が米国に輸入されると、小売業者やブランドは追跡を停止します。アマゾン効果と、それが生み出すトータル・サイクル・タイムを重視する倉庫のプルスルーによって、より多くの売り手が原産港で出荷と同時に在庫注文を受け入れます。これは、海上コンテナを現代的で未来の倉庫に相当するものに変え、消費者とサプライチェーンの専門家の海上貨物に対する意識を高める。
大半の分野でデジタル変革が進んでいるが、貨物輸送も例外ではないです。デジタル貨物輸送業者は、貨物輸送の計画と管理にテクノロジーを活用しています。Freightos Baltic Indexによると、中国から米国西海岸への40フィートコンテナの輸送価格は現在、1箱あたり約5,400ドルで、2022年1月から60%下落しています。
現在、アジアから欧州へのコンテナ輸送コストは9,000ドルで、2022年初頭に比べておよそ42%減少しています。両航路とも、2021年9月のピーク時には2万米ドルを超え、パンデミック前の値を上回りました。
2022年のウォルマートをはじめとする大手小売業者は、出荷の遅れや最終的に実現しなかった需要を見込んで、通常よりも早く商品の輸入を急ぎそうになった結果、過剰在庫を抱えることになりました。
米国のデジタル貨物輸送市場は競争が激しく断片化されており、多くのプレーヤーが存在します。主なプレーヤーには、Flexport、Uber Freight、DHL Group、Agility Logistics Pvt. Ltd、Kuehne+Nagel Internationalなどがあります。
デジタル・フレート・フォワーダー(DFF)はデジタル・プラットフォームを利用し、マーケットプレースやコネクティビティ・プロバイダーよりも幅広いロジスティクス・サービスを提供しています。DFFは、ある地点から別の地点へ商品を輸送するシームレスなユーザー体験を中心に、単一のユーザー・インターフェースで1つのプラットフォームに情報を集約しながら、中核となる価値提案を構築しています。
The United States Digital Freight Forwarding Market size is estimated at USD 8.39 billion in 2025, and is expected to reach USD 22.41 billion by 2030, at a CAGR of 21.72% during the forecast period (2025-2030).
In the first half of 2021, US retail e-commerce sales amounted to almost USD 438 billion. Sales revenue from April to June of 2021 exceeded USD 222 billion, up from USD 215 billion in the first quarter. Overall, retail e-commerce sales outdid the quarterly sales records registered in 2020. According to data from the US Department of Commerce, e-commerce sales have increased gradually for more than ten years, with a notable rise in the last two years. Total US e-commerce sales increased by 18.3% from USD 811.6 billion in 2020 to USD 959.9 billion in 2021.
According to a Digital Commerce 360 analysis of the US Department of Commerce data, following the 45%-50% increases during the first year of the pandemic, US e-commerce spending in Q2 2022 recorded its fourth consecutive quarter of single-digit growth. But for the first time since early 2021, the year-over-year increase in online sales also topped that of physical locations.
According to figures from the Commerce Department, digital revenue reached USD 252.14 billion in the second quarter, an increase of 7.3% from USD 234.89 billion for the same period in the previous year. This was less than half of the 15.4% US e-commerce growth in Q2 2021 and far less than the 53.4% increase that occurred amid lockdowns and store closings in Q2 2020.
Online customers expect order accuracy, same-day or same-hour delivery, and free returns. E-commerce companies are exploring ways to reduce order delivery times and operational costs. The e-commerce industry drives the demand for transparency, affordability, convenience, speed in delivery, and compelling frictionless returns. To cater to this need, it is essential to create new business models and solutions by digitalizing logistics operations and automating material handling systems, warehouse management systems, and distribution management systems. This has made fulfilment services speedier and more diverse, especially in terms of last-mile delivery alternatives and simple return procedures.
Innovation in the area of ocean freight is required. The market is starting to be filled by logistics technology companies. It is anticipated that e-commerce firms will transition to being 3PLs, and 3PLs will transition to become e-commerce companies, as the world wants things to be delivered as rapidly as Uber and Amazon can fulfill orders.
Once a product is imported into the United States, retailers and brands stop tracking it. More sellers accept inventory orders as soon as it ships at the port of origin, thanks to the Amazon effect and the warehouse pull-through it generates, which emphasizes total cycle times. This transforms ocean containers into the modern and future-day equivalent of warehouses, increasing consumer and supply chain experts' awareness of maritime freight.'
The majority of sectors are undergoing digital transformations, and freight forwarding is no exception. Technology is used by digital freight forwarders to plan and manage cargo transit. According to Freightos Baltic Index, the price to transport a 40-foot container from China to the US West Coast is currently around $5,400 per box, down 60% from January 2022.
Currently, the cost of shipping a container to Europe from Asia is $9,000, which is roughly 42% less than what was seen in early 2022. The rate for both routes peaked in September 2021 at more than $20,000, above pre-pandemic values.
Walmart and other large retailers in 2022 ended up with excess inventory as a result of almost rushing to import their products earlier than normal in anticipation of shipping delays and demand that ultimately did not materialize.
The US digital freight forwarding market is competitive and fragmented, with many players. Some major players are Flexport, Uber Freight, DHL Group, and Agility Logistics Pvt. Ltd, Kuehne + Nagel International, and many more.
Digital freight forwarders (DFFs) use a digital platform to offer a broader range of logistics services than marketplaces and connectivity providers. DFFs build their core value proposition around a seamless user experience of shipping goods from one point to another while aggregating information on one platform with a single user interface.