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市場調査レポート
商品コード
1754037
サービスとしてのコミュニケーションプラットフォーム(CPaaS)市場レポート:コンポーネント別、企業規模別、産業別、地域別、2025年~2033年Communication Platform as a Service Market Report by Component, Enterprise Size, Industry, and Region 2025-2033 |
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カスタマイズ可能
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サービスとしてのコミュニケーションプラットフォーム(CPaaS)市場レポート:コンポーネント別、企業規模別、産業別、地域別、2025年~2033年 |
出版日: 2025年06月02日
発行: IMARC
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のサービスとしてのコミュニケーションプラットフォーム(CPaaS)市場規模は、2024年に123億米ドルに達しました。今後、IMARC Groupは、同市場が2033年までに748億米ドルに達し、2025年から2033年にかけて21.07%の成長率(CAGR)を示すと予測しています。
サービスとしてのコミュニケーションプラットフォーム(CPaaS)は、開発者がアプリケーション、サービス、ビジネスプロセスに音声、ビデオ、メッセージングなどのリアルタイムコミュニケーション機能を追加できるようにするクラウドベースのサービスです。これにより、企業は顧客とのコミュニケーションチャネルを充実させ、リマインダーの自動化、アポイントメントの管理、アプリ内通話やブロードキャストの促進を行うことができます。CPaaSはまた、拡張性、マルチテナンシー、アウトリーチの改善、開発時間と全体的なコストの削減を提供します。その結果、ヘルスケア、ホスピタリティ、教育、ロジスティクス、銀行・金融サービス・保険(BFSI)業界など、幅広い分野で活用されています。
世界中の小売業やeコマース分野でこのソリューションが広く採用されていることが、市場に明るい見通しをもたらしています。CPaaSを利用することで、小売業者はウェブサイト、モバイルアプリケーション、ソーシャルメディアチャンネルに音声、ビデオ、SMSコミュニケーションを統合し、顧客エンゲージメントを強化することができます。これに伴い、あらゆるチャネルでショッピングやサービス体験を向上させるパーソナライズされたレコメンデーションに対する需要が高まっており、これも成長を促す要因となっています。さらに、生産性と効率を高めるためのバーチャルアシスタント、音声アシスタント、チャットボットの広範な利用は、市場の成長にかなりの弾みをつけています。さらに、音声認識、自動化、エージェント増強、感情分析、通話分析のための人工知能(AI)と機械学習(ML)の統合が、市場成長に弾みをつけています。さらに、オンライン教育者をビデオ通話、画面共有、通話録音で支援するため、教育業界でデジタル通信の採用が増加していることも、市場成長に好影響を与えています。その他にも、先端技術の導入を奨励する様々な政府イニシアチブの実施や、ヘルスケア業界における予約管理、診察、遠隔医療などのための費用対効果の高いクラウドベースのソリューションに対する需要の高まりなどが、市場の成長を後押しすると予想されます。
The global communication platform as a service (CPaaS) market size reached USD 12.3 Billion in 2024. Looking forward, IMARC Group expects the market to reach USD 74.8 Billion by 2033, exhibiting a growth rate (CAGR) of 21.07% during 2025-2033.
Communication platform as a service (CPaaS) is a cloud-based service that allows developers to add real-time communication capabilities, such as voice, video, and messaging, to their applications, services, and business processes. This, in turn, helps organizations enrich customer communication channels, automate reminders, manage appointments, and promote in-app calling and broadcast. CPaaS also offers enhanced scalability, multi-tenancy, improved outreach, and reduced development time and overall costs. As a result, it finds extensive applications across the healthcare, hospitality, education, logistics, and banking, financial services, and insurance (BFSI) industries.
The widespread adoption of the solution in the retail and e-commerce sectors across the globe is creating a positive outlook for the market. CPaaS allows retailers to integrate audio, video, and SMS communication to their websites, mobile application, and social media channels to enhance customer engagement. In line with this, the rising demand for personalized recommendations that enhance the shopping and service experience across all the channels is acting as another growth-inducing factor. Furthermore, the extensive utilization of virtual, voice assistants, and chatbots to increase productivity and efficiency is providing a considerable boost to the market growth. Additionally, the integration of artificial intelligence (AI) and machine learning (ML) for speech recognition, automation, agent augmentation, emotion analysis, and call analytics is providing an impetus to the market growth. Moreover, the increasing adoption of digital communication in the education industry to assist online educators with video calling, screen sharing, and call recording is favoring the market growth. Other factors, including the implementation of various government initiatives encouraging the adoption of advanced technologies and the increasing demand for cost-effective cloud-based solutions in the healthcare industry for managing appointments, consultations, and telehealth, are anticipated to drive the market toward growth.
The competitive landscape of the industry has also been examined along with the profiles of the key players being 8x8 Inc., Avaya Inc., Bandwidth Inc., Infobip, Intelepeer Cloud Communications LLC, Mavenir Systems Inc. (Mavenir plc), MessageBird B.V., Plivo Inc., Ringcentral Inc., Telnyx LLC, Twilio Inc., Vonage Holdings Corp. (Telefonaktiebolaget LM Ericsson) and Voxvalley Technologies Pvt. Ltd.