![]() |
市場調査レポート
商品コード
1560423
ロケーションアナリティクス市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Location Analytics Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
ロケーションアナリティクス市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年09月01日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 3営業日
|
ロケーションアナリティクスの動向と予測
世界のロケーションアナリティクス市場は、2024~2030年のCAGRが16.0%で、2030年までに推定560億米ドルに達すると予測されます。この市場の主要促進要因は、リアルタイムの位置追跡によるサプライチェーンプロセスの最適化ニーズの高まり、多方面にわたるモノのインターネット(IoT)デバイスの採用拡大、ドライバーレスカーの採用と商用化の進展などです。世界のロケーションアナリティクス市場の将来は、遠隔監視、営業・マーケティングの最適化、資産管理、リスク管理、施設管理市場に機会があり、有望視されています。
Lucintelは、分析専門スキルに対するニーズの高まりやクラウドベースのソリューションの普及、また企業がメンテナンス、トレーニング、データ分析のニーズを処理するために外部サプライヤーを利用するケースが増えていることから、予測期間中はサービスが高い成長を遂げると予測しています。
この市場において、遠隔監視は、リンクされたデバイスの普及、リアルタイムのデータ分析に対するニーズの高まり、IoT技術の開拓に加え、業務効率の改善や予防保全の要望により、引き続き最大のセグメントとなります。
北米は、地理情報システムと分析的ビジネスインテリジェンスの利用が拡大していることに加え、同地域における顧客要件と満足度の重視が高まっていることから、予測期間中も最大地域であり続けると考えられます。
ロケーションアナリティクス市場の新たな動向
ロケーションアナリティクス市場への新たな動向の寄与は、技術の進化と変化し続けるビジネス需要を反映するものであり、それによって企業は競争優位性と業務効率のためにロケーション情報をより良く活用するようになります。AIと機械学習の統合、リアルタイム分析、業種を超えた用途の拡大が新たな貢献をリードしています。主要動向
AI統合、リアルタイム分析、セグメント拡大、IoT統合、データプライバシー強化など、ロケーションアナリティクス市場の新たな動向は、業界情勢を再構築しています。これらの動向はイノベーションを促進し、意思決定能力を向上させ、位置情報データの用途を拡大しています。企業がこうした動向に適応することで、ロケーションアナリティクスを活用して業務効率を高め、顧客体験を最適化し、さまざまなセグメントの複雑な課題に対処できるようになります。
ロケーションアナリティクス市場の最近の動向
先進技術の融合と用途の拡大が本質的に示す多様な展開。小売、交通、都市計画など多くの産業における成長は、イノベーションによってもたらされてきました。主要開発は、技術がビジネスのニーズに沿って位置情報別の洞察力と業務効率を高めるさまざまな方法を示しています。
ロケーションアナリティクス市場の最近の動向は、技術の進歩と用途の拡大の影響を示しています。AI統合、リアルタイム分析、新たな使用事例といった新たな動向が市場を再構築しています。小売、スマートシティ、医療、物流、都市計画における戦略的成長機会は、ロケーションベース洞察の重要性の高まりを浮き彫りにしています。こうした動向と機会を把握することは、ロケーションアナリティクスを活用してビジネスの成功と業務の効率化を推進する上で不可欠です。
ロケーションアナリティクス市場の戦略的成長機会
ロケーションアナリティクス市場では、さまざまな用途に戦略的成長機会が広がっています。これらの機会は、ビジネス上の意思決定を促進し、業務効率を向上させる上で、位置情報データが非常に重要視されていることを示しています。産業界が高度なロケーションアナリティクスソリューションの価値を認識するにつれ、新たな用途は主要な成長セグメントとなるはずです。
ロケーションアナリティクス市場で強調されている最近の動向は、急速に発展する技術と用途の増加による影響を強調しています。新たな動向には、ソリューションへのAIの統合、リアルタイム分析、市場を再構築する新たな使用事例などが含まれます。戦略的成長機会は、小売、スマートシティ、医療、物流、都市計画などの開発に集中しており、位置情報別の洞察への依存度が高まっていることを表しています。動向と機会を取り込むことが、ロケーションアナリティクスを最大限に活用し、市場の成長を促進することにつながります。
ロケーションアナリティクス市場促進要因・課題
多くの多様な技術的、経済的、規制的要因がロケーションアナリティクス市場に影響を与えています。したがって、このセグメントにおける技術的進歩は、データの精度を向上させ、市場成長を促進する分析能力を強化します。一方、経済的要因は、データ主導の意思決定に対する需要が高まるにつれて、市場の需要を押し上げます。また、データプライバシーやコンプライアンスの課題など、いくつかの規制上の課題がロケーションアナリティクスの適切な機能を阻害しています。
ロケーションアナリティクス市場を牽引している要因は以下の通りです。
ロケーションアナリティクス市場課題は以下の通りです。
ロケーションアナリティクス市場の主要促進要因としては、技術の進歩、データから洞察の需要、スマートシティ構想、eコマースの成長、インフラへの投資などが挙げられます。しかし、この領域における最大の課題の1つは、規制遵守やシステムインテグレーションに加え、データプライバシーに関するものです。これらの課題を克服し、推進力を活用することで、企業はロケーションアナリティクスのポテンシャルをフルに活用できるようになり、業務の効率化、効果的な意思決定、データ主導が進む世界での競合につながる可能性があります。
セグメント別ロケーションアナリティクス
本調査では、世界のロケーションアナリティクスのコンポーネント別、用途別、展開モード別、最終用途産業別、地域別の予測を掲載しています。
ロケーションアナリティクス市場の国別展望
ロケーションアナリティクス市場は、技術革新とロケーションベースのデータから洞察に対する需要の高まりにより、最近の動向を形成しており、世界の主要地域で重要な発展を遂げています。米国、中国、ドイツ、インド、日本は、先進地域と発展途上地域が混在する世界の地域であり、これらの地域の発展は、企業による位置情報データの戦略的活用を大きく変える可能性があります。高度な分析の統合、リアルタイムのデータ処理、さまざまな業界における採用の増加が、この進化を形成するいくつかの主要動向です。
Q1.市場規模は?
回答:世界のロケーションアナリティクス市場は、2030年までに推定560億米ドルに達すると予想されています。
Q2.市場の成長予測は?
回答:世界のロケーションアナリティクス市場は、2024~2030年にかけてCAGR 16.0%で成長する見込みです。
Q3.市場の成長に影響を与える主要促進要因は?
回答:この市場の主要促進要因は、リアルタイムの位置追跡によるサプライチェーンプロセスの最適化ニーズの高まり、多業種にわたるモノのインターネット(IoT)デバイスの採用拡大、ドライバーレスカーの採用と商用化の進展です。
Q4.市場の主要セグメントは?
回答:ロケーションアナリティクス市場の将来は、遠隔監視、販売・マーケティングの最適化、資産管理、リスク管理、施設管理市場に機会があり、有望です。
Q5.市場の主要企業は?
回答:ロケーションアナリティクスの主要企業は以下の通りです。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは?
回答:Lucintelは、専門的な分析スキルに対するニーズの高まりやクラウドベースのソリューションの普及、また企業がメンテナンス、トレーニング、データ分析のニーズを処理するために外部サプライヤーを利用するケースが増えていることから、予測期間中はサービスが高い成長を遂げると予測しています。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は?
回答:北米は、地理情報システムと分析ビジネスインテリジェンスの利用が拡大していることに加え、同地域では顧客要件と満足度が重視されるようになっているため、予測期間中も最大の地域です。
Q8.レポートのカスタマイズは可能か?
回答:はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを記載しています。
Location Analytics Trends and Forecast
The future of the global location analytics market looks promising with opportunities in the remote monitoring, sales and marketing optimization, asset management, risk management, and facility management markets. The global location analytics market is expected to reach an estimated $56 billion by 2030 with a CAGR of 16.0% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growing need for supply chain processes to be optimized through real-time location tracking, growing adoption of internet of things (IoT) devices across multiple sectors, and the introduction and progressive commercialization of driverless cars.
Lucintel forecasts that services is expected to witness the higher growth over the forecast period due to rising need for specialist analytics skills and the popularity of cloud-based solutions, as well as, businesses are using outside suppliers to handle more and more of their maintenance, training, and data analysis needs.
Within this market, remote monitoring will remain the largest segment due to proliferation of linked devices, the growing need for real-time data analytics, and the development of IoT technologies, along with the desire for improved operational efficiency and preventive maintenance.
North America will remain the largest region over the forecast period due to growing use of geographic information systems and analytical business intelligence, as well as a growing emphasis on customer requirements and satisfaction in the area.
Emerging Trends in the Location Analytics Market
The contribution of new trends to the Location Analytics market reflects the evolution of technology and the ever-changing business demands, thereby leading organizations in better utilization of location information for a competitive edge and operational effectiveness. Integration of AI with machine learning, real-time analytics, and expansion of applications across industries lead the new contributions. Key Trends
The emerging trends in the Location Analytics market, including AI integration, real-time analytics, sector expansion, IoT integration, and enhanced data privacy, are reshaping the industry landscape. These trends are driving innovation, improving decision-making capabilities, and expanding the applications of location-based data. As businesses adapt to these trends, they can leverage location analytics to enhance operational efficiency, optimize customer experiences, and address complex challenges across various sectors.
Recent Developments in the Location Analytics Market
Varied Developments Were Essentially Indicative of Increased Amalgamation of Advanced Technologies and Expansion of Their Applications. Growth in many industries, such as retail, transportation, and urban planning, has been led by innovations. Key developments indicate the different ways technology enhances location-based insight and operational efficiencies in line with business needs.
Recent developments in the Location Analytics market demonstrate the impact of technological advancements and expanding applications. Emerging trends like AI integration, real-time analytics, and new use cases are reshaping the market. Strategic growth opportunities in retail, smart cities, healthcare, logistics, and urban planning highlight the increasing importance of location-based insights. Navigating these trends and opportunities is essential for leveraging location analytics to drive business success and operational efficiency.
Strategic Growth Opportunities for Location Analytics Market
The strategic growth opportunities are wide open for various applications in the Location Analytics market. These opportunities show the high importance that the location-based data is getting in driving business decisions and improving operational efficiencies. Emerging applications should represent key growth areas as industries recognize the value of advanced location analytics solutions.
The recent trends underlined in the Location Analytics market have underlined the impact of rapidly developing technologies and increasing applications. Emerging trends include the integration of AI into the solutions, real-time analytics, and new use cases that will reshape the marketplace. Strategic growth opportunities are concentrated around developments in retail, smart cities, healthcare, logistics, and urban planning, representing an increasing dependence on location-based insights. Trends and opportunities need to be embraced, which will help in leveraging location analytics to its full potential and driving growth within the market.
Location Analytics Market Driver and Challenges
Many diverse technological, economic, and regulatory factors influence the market of Location Analytics. Accordingly, technical advances in the field improve the accuracy of data and enhance the analytical capabilities that fuel market growth. In contrast, economic factors boost market demand as there is more demand for data-driven decision-making. Also, several regulatory challenges impede the proper functioning of location analytics, such as data privacy and compliance challenges.
The factors responsible for driving the location analytics market include:
Challenges in the location analytics market are:
The major drivers in the Location Analytics market include technological advancement, demand for insights from data, smart city initiatives, growth of e-commerce, and investment in infrastructure. However, one of the biggest challenges in this domain would be related to data privacy, along with regulatory compliance and system integration. Overcoming these challenges by exploiting the drivers may allow businesses to tap into the full potential of location analytics, leading to better efficiency in operations, effective decision-making, and competitiveness in the increasingly data-driven world.
List of Location Analytics Companies
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies location analytics companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the location analytics companies profiled in this report include-
Location Analytics by Segment
The study includes a forecast for the global location analytics by component, application, deployment mode, end use industry, and region.
Country Wise Outlook for the Location Analytics Market
The Location Analytics market has lately witnessed some critical development in all key global regions, with technology innovation and an upsurpirng demand for insights from location-based data shaping the recent trends. The United States, China, Germany, India, and Japan represent a mix of developed and developing regions worldwide where developments are likely to significantly alter the strategic application of location-based data by businesses. Advanced analytics integration, real-time data processing, and increasing adoption across various industries are some key trends shaping this evolution.
Features of the Global Location Analytics Market
Market Size Estimates: Location analytics market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Location analytics market size by various segments, such as by component, application, deployment mode, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Location analytics market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different component, application, deployment mode, end use industry, and regions for the location analytics market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the location analytics market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
If you are looking to expand your business in this market or adjacent markets, then contact us. We have done hundreds of strategic consulting projects in market entry, opportunity screening, due diligence, supply chain analysis, M & A, and more.
FAQ
Q1. What is the location analytics market size?
Answer: The global location analytics market is expected to reach an estimated $56 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for location analytics market?
Answer: The global location analytics market is expected to grow with a CAGR of 16.0% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the location analytics market?
Answer: The major drivers for this market are growing need for supply chain processes to be optimized through real-time location tracking, growing adoption of internet of things (IoT) devices across multiple sectors and the introduction and progressive commercialization of driverless cars.
Q4. What are the major segments for location analytics market?
Answer: The future of the location analytics market looks promising with opportunities in the remote monitoring, sales and marketing optimization, asset management, risk management, and facility management markets.
Q5. Who are the key location analytics market companies?
Answer: Some of the key location analytics companies are as follows:
Q6. Which location analytics market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that services is expected to witness the higher growth over the forecast period due to rising need for specialist analytics skills and the popularity of cloud-based solutions, as well as, businesses are using outside suppliers to handle more and more of their maintenance, training, and data analysis needs.
Q7. In location analytics market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to growing use of geographic information systems and analytical business intelligence, as well as a growing emphasis on customer requirements and satisfaction in the area.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.