市場調査レポート
商品コード
1416805
位置分析市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析Location Analytics Market Report: Trends, Forecast and Competitive Analysis to 2030 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
位置分析市場レポート:2030年までの動向、予測、競合分析 |
出版日: 2024年01月29日
発行: Lucintel
ページ情報: 英文 150 - page report
納期: 3営業日
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世界の位置分析市場は、2024年から2030年までのCAGR 16.0%で、2030年までに推定560億米ドルに達すると予想されています。この市場の主な原動力は、リアルタイムの位置追跡を通じてサプライチェーンプロセスを最適化する必要性が高まっていることです。複数の分野にわたるモノのインターネット(IoT)デバイスの導入、自動運転車のイントロダクションと漸進的な商品化などです。世界の位置分析市場の将来は、遠隔監視、販売およびマーケティングの最適化、資産管理、リスク管理、施設管理の市場での機会があり、有望に見えます。
Lucintelは、専門的な分析スキルのニーズの高まりとクラウドベースのソリューションの人気に加え、企業がメンテナンスを処理するために外部のサプライヤーを利用することが増えているため、サービスは予測期間中にさらに高い成長を遂げると予測しています。トレーニングとデータ分析のニーズ。
この市場では、リンクされたデバイスの急増、リアルタイムのデータ分析のニーズの高まり、IoTテクノロジーの発展、および運用効率の向上と予防保守の要望により、リモート監視が引き続き最大のセグメントとなるでしょう。
北米は、地理情報システムと分析ビジネスインテリジェンスの使用が増加していること、またこの地域における顧客の要件と満足度がますます重視されているため、予測期間を通じて引き続き最大の地域となるでしょう。
Q1.市場規模は:
A1.世界の位置分析市場は、2030年までに推定560億米ドルに達すると予想されています。
Q2.市場の成長予測は:
A2.世界の位置分析市場は、2024年から2030年にかけて16.0%のCAGRで成長すると予想されています。
Q3.市場の成長に影響を与える主な促進要因は:
A3.この市場の主な促進要因は、リアルタイムの位置追跡を通じてサプライチェーンプロセスを最適化する必要性の高まり、複数の分野にわたるモノのインターネット(IoT)デバイスの採用の増加、自動運転車のイントロダクションと漸進的な商品化です。
Q4.市場の主要セグメントは:
A4.位置分析市場の将来は、遠隔監視、販売およびマーケティングの最適化、資産管理、リスク管理、施設管理の市場での機会があり、有望に見えます。
Q5.市場の主要企業は:
A5.主要な位置分析会社の一部は次のとおりです。
Q6.今後、最大となる市場セグメントは:
A6.Lucintelは、専門的な分析スキルのニーズの高まりとクラウドベースのソリューションの人気に加え、企業がメンテナンスを処理するために外部のサプライヤーを利用することが増えているため、サービスは予測期間中にさらに高い成長を遂げると予測しています。トレーニングとデータ分析のニーズ。
Q7.市場において、今後5年間に最大になると予想される地域は:
A7.北米は、地理情報システムと分析ビジネスインテリジェンスの使用が増加していること、またこの地域における顧客の要件と満足度がますます重視されているため、予測期間を通じて引き続き最大の地域となるでしょう。
Q8.レポートのカスタマイズは可能か:
A8.はい、Lucintelは追加費用なしで10%のカスタマイズを提供します。
The future of the global location analytics market looks promising with opportunities in the remote monitoring, sales and marketing optimization, asset management, risk management, and facility management markets. The global location analytics market is expected to reach an estimated $56 billion by 2030 with a CAGR of 16.0% from 2024 to 2030. The major drivers for this market are growing need for supply chain processes to be optimized through real-time location tracking, growing adoption of internet of things (IoT) devices across multiple sectors, and the introduction and progressive commercialization of driverless cars.
A more than 150-page report is developed to help in your business decisions.
The study includes a forecast for the global location analytics by component, application, deployment mode, end use industry, and region.
Companies in the market compete on the basis of product quality offered. Major players in this market focus on expanding their manufacturing facilities, R&D investments, infrastructural development, and leverage integration opportunities across the value chain. With these strategies location analytics companies cater increasing demand, ensure competitive effectiveness, develop innovative products & technologies, reduce production costs, and expand their customer base. Some of the location analytics companies profiled in this report include-
Lucintel forecasts that services is expected to witness the higher growth over the forecast period due to rising need for specialist analytics skills and the popularity of cloud-based solutions, as well as, businesses are using outside suppliers to handle more and more of their maintenance, training, and data analysis needs.
Within this market, remote monitoring will remain the largest segment due to proliferation of linked devices, the growing need for real-time data analytics, and the development of IoT technologies, along with the desire for improved operational efficiency and preventive maintenance.
North America will remain the largest region over the forecast period due to growing use of geographic information systems and analytical business intelligence, as well as a growing emphasis on customer requirements and satisfaction in the area.
Market Size Estimates: Location analytics market size estimation in terms of value ($B).
Trend and Forecast Analysis: Market trends (2018 to 2023) and forecast (2024 to 2030) by various segments and regions.
Segmentation Analysis: Location analytics market size by various segments, such as by component, application, deployment mode, end use industry, and region in terms of value ($B).
Regional Analysis: Location analytics market breakdown by North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the World.
Growth Opportunities: Analysis of growth opportunities in different component, application, deployment mode, end use industry, and regions for the location analytics market.
Strategic Analysis: This includes M&A, new product development, and competitive landscape of the location analytics market.
Analysis of competitive intensity of the industry based on Porter's Five Forces model.
Q1. What is the location analytics market size?
Answer: The global location analytics market is expected to reach an estimated $56 billion by 2030.
Q2. What is the growth forecast for location analytics market?
Answer: The global location analytics market is expected to grow with a CAGR of 16.0% from 2024 to 2030.
Q3. What are the major drivers influencing the growth of the location analytics market?
Answer: The major drivers for this market are growing need for supply chain processes to be optimized through real-time location tracking, growing adoption of internet of things (IoT) devices across multiple sectors and the introduction and progressive commercialization of driverless cars.
Q4. What are the major segments for location analytics market?
Answer: The future of the location analytics market looks promising with opportunities in the remote monitoring, sales and marketing optimization, asset management, risk management, and facility management markets.
Q5. Who are the key location analytics market companies?
Answer: Some of the key location analytics companies are as follows:
Q6. Which location analytics market segment will be the largest in future?
Answer: Lucintel forecasts that services is expected to witness the higher growth over the forecast period due to rising need for specialist analytics skills and the popularity of cloud-based solutions, as well as, businesses are using outside suppliers to handle more and more of their maintenance, training, and data analysis needs.
Q7. In location analytics market, which region is expected to be the largest in next 5 years?
Answer: North America will remain the largest region over the forecast period due to growing use of geographic information systems and analytical business intelligence, as well as a growing emphasis on customer requirements and satisfaction in the area.
Q.8 Do we receive customization in this report?
Answer: Yes, Lucintel provides 10% customization without any additional cost.