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市場調査レポート
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1627852

スポーツテクノロジー市場:将来予測 (2025年~2030年)

Sports Technology Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
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即日から翌営業日
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スポーツテクノロジー市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

スポーツテクノロジー市場は、2025年の456億2,300万米ドルから2030年には872億900万米ドルに達し、CAGR 13.84%で成長すると推定されます。

スポーツテクノロジーには、陸上競技のパフォーマンス向上や測定に役立つソフトウェアや物理的デバイスなどの技術の使用や統合が含まれます。放送局もまた、これらの技術を利用して世界中の視聴者の視聴体験を向上させ、その見返りとしてスポーツ部門の収益を押し上げることができます。

スポーツ分野での収益増は、市場を前進させる主な要因のひとつです。国際サッカー連盟 (FIFA) は年次報告書の中で、2023年の同組織の総収入は約11億6,900万米ドルに達し、そのうち約2億6,722万米ドルはテレビ放映権で、4億5,591万6,000米ドルはマーケティング権で稼いだと述べています。スポーツ分野の収益が世界的に増加する中、視聴体験と試合の正確性を向上させるための技術への投資は大幅に拡大します。

スポーツテクノロジーの成長は、スポーツイベントにおけるファンとのエンゲージメントを高めるために統合技術を活用することの重要性が高まっていることに起因しています。また、先進国や新興経済諸国ではスポーツリーグ文化が開発されているため、スマートスタジアム分野のビジネスチャンスは大きく拡大するはずです。さらに、ソフトウェアとメディアプレーヤーを組み込んだ4Kデジタル・サイン・ディスプレイは、顧客に手頃な価格のUltra HDデジタルサイネージ・ソリューションを提供するため、これらのディスプレイの需要は増加すると予想されます。

スポーツテクノロジー市場の成長促進要因

  • スポーツ視聴者の増加

スポーツテクノロジー市場の世界の成長を促す主な要因の一つは、スポーツ人気の高まりです。FIFAワールドカップ、クリケットワールドカップ、オリンピック、NFLなど、多くのイベントが世界中の視聴者を魅了しています。サッカー、クリケット、野球、テニスなど、特定のスポーツの視聴率が上昇するにつれて、組織委員会による投資が増加し、業界における高度な技術の必要性を後押ししています。

スポーツイベントの世界の視聴者数は、ライブストリーミング技術のイントロダクションよって大幅に増加しました。国際サッカー連盟 (FIFA) はその報告書の中で、2022年FIFAワールドカップの期間中、決勝戦はフランスで合計2,408万人の平均視聴者を集めたのに対し、米国では約2,600万人の視聴者を集めたと述べています。中東・北アフリカでは、視聴者シェアは2億4,279万人に達しました。

スポーツテクノロジー市場の地理的展望

  • 北米地域は、スポーツテクノロジー市場において大きな成長が見込まれています。

活況を呈するスポーツ産業が、北米におけるスマートスタジアム、群衆感情分析、eスポーツといった未来志向の技術に新たなビジネスチャンスをもたらしています。国別に見ると、この地域市場は米国、カナダ、メキシコに分けられます。米国は、スポーツアナリティクスを向上させるための継続的な投資に後押しされ、かなりの市場シェアを占めると思われます。

世界の経済大国のひとつである米国は、イノベーションとそれを強化するための投資の最前線に立っています。この経済は、様々な分野で先進的なソリューションの利用を最適化することに重点を置いており、人工知能、VR・ARなどの最新技術に新たな枠組みを提供し、先進的なアナリティクスを強化しています。

経済におけるスポーツ文化は、競合情勢の変化に後押しされて活況を呈しており、これが新たな需要に対応するためのアスリート移行を後押ししています。さらに、スポーツ傷害の増加により、選手のパフォーマンスを追跡・分析し、過負荷のリスクを防ぐ最新のソリューションに対する需要がさらに高まっています。

America's National Safety Councilによると、2023年、スポーツ関連の怪我は2022年に2%の伸びを示し、バスケットボール関連の怪我は6.05%の伸びを示しました。また、15歳から24歳の負傷率が最も高く、負傷者の90%が救急搬送されているといいます。

さらに、ウェアラブルやデジタルサイネージなどの技術革新も、高度な分析を強化する高度なセンサーを搭載することで、選手のパフォーマンスを向上させています。さらに、スポーツ分野のAIを強化するための政府の支援による投資や計画、それに続くスマートスタジアムへの投資も、この地域の市場成長のさらなる促進要因となっています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2030年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

スポーツテクノロジー市場は以下のセグメントに分析されます:

種類別

  • ウェアラブルデバイス
  • デジタルサイネージ
  • スマートスタジアム
  • スポーツ分析
  • サービス

スポーツ別

  • サッカー
  • バスケットボール
  • テニス
  • クリケット
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な分析結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 スポーツテクノロジー市場:種類別

  • イントロダクション
  • ウェアラブルデバイス
  • デジタルサイネージ
  • スマートスタジアム
  • スポーツ分析
  • サービス

第6章 スポーツテクノロジー市場:スポーツ別

  • イントロダクション
  • サッカー
  • バスケットボール
  • テニス
  • クリケット
  • その他

第7章 スポーツテクノロジー市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 種類別
    • スポーツ別
    • 国別
  • 南米
    • 種類別
    • スポーツ別
    • 国別
  • 欧州
    • 種類別
    • スポーツ別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 種類別
    • スポーツ別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 種類別
    • スポーツ別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • IBM
  • CISCO
  • SAP SE
  • Fujitsu
  • Oracle
  • Sony Corporation
  • Stats Perform
  • SAS Institute
  • Catapult Sports
  • WHOOP
  • Fraunhofer IIS
  • KINEXON Sports
  • Exasol
目次
Product Code: KSI061614771

The Sports Technology market is estimated to reach US$87.209 billion by 2030 from US$45.623 billion in 2025, growing at a CAGR of 13.84%.

Sports technology involves the use and integration of technologies, like software or physical devices, that help to improve and measure the performance of athletics. Broadcasters also use these technologies to boost the viewing experience of the global audience, which in return can boost the revenue of the sports sector.

The increasing revenue generation in the sports sector is among the major factors propelling the market forward. Federation Internationale de Football Association or FIFA, in its annual report, stated that in 2023, the organization's total revenue amounted to about US$1,169 million, in which about US$267.220 million was earned through television broadcasting rights and US$455.916 million was accounted for marketing rights. With the increasing revenue of the sports sector globally, the investments in technology to improve the viewership experience and accuracy of the game will expand significantly.

The growth of sports technology is attributed to the increasing importance of utilizing integrated technologies to enhance fan engagement at sporting events. Moreover, businesses in the smart stadium sector should see a large increase in opportunity due to the developing sports league culture in developed and emerging economies. Additionally, because 4K digital sign displays with embedded software and media players give customers an affordable Ultra HD digital signage solution, demand for these displays is expected to increase.

Sports technology market growth drivers

  • Growing Sports Viewership

One of the major factors driving the sports technology market's growth globally is the increasing popularity of sports. Leagues and sporting events are among the most common and most watched entertainment sources, with many events like the FIFA World Cup, Cricket World Cup, Olympics, and NFL attracting huge amounts of global viewership. With the rising sports viewership for certain types, like soccer, cricket, baseball, and tennis, among many others, the investment by the organizing committees increases, pushing the need for advanced technologies in the industry.

The global viewership of sports events grew massively with the introduction of live-streaming technologies. International Federation of Association Football (FIFA), in its report, stated that during the 2022 FIFA World Cup, the final game attracted a total of 24.08 million average audience in France, whereas about 26 million audience were attracted in the USA. In Pan-Middle East & North Africa, the audience share reached 242.79 million.

Sports technology market Geographical outlook

  • The North American region is expected to witness significant growth in the sports technology market.

The booming sports industry has established new opportunities for future-oriented technologies such as smart stadiums, crowd sentiment analysis, and eSports in North America. Country-wise, the regional market is analyzed into the United States, Canada, and Mexico. The US will account for a considerable market share fuelled by the ongoing investment to improve sports analytics.

As one of the major economies globally, the United States stands at the forefront of innovations and investments to bolster the same. The economy is emphasizing optimizing the usage of advanced solutions in various sectors, which has provided a new framework for modern technologies such as Artificial Intelligence, VR & AR to bolster advanced analytics.

The sports culture in the economy is booming, fueled by the changing competitive landscape, which has propelled the athlete transition to meet new demands. Moreover, the growing prevalence of sports injuries has further augmented the demand for modern solutions that would assist in tracking and analyzing the player's performance, thereby preventing the risk of overload.

According to America's National Safety Council, in 2023, sports-related injuries witnessed a 2% growth in 2022, with basketball-related injuries signifying a 6.05% growth. Likewise, the same source also specified that people aged between 15 and 24 years had the highest injury rate, with 90% of the injury victims being treated in an emergency.

Moreover, technological breakthroughs such as wearables and digital signage are also improving a player's performance, as they are equipped with advanced sensors that bolster advanced analytics. Furthermore, government-backed investments and schemes to bolster AI in the sports sector, followed by investments in smart stadiums are also additional driving factors for the regional market growth.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Sports Technology Market is analyzed into the following segments:

By Type

  • Wearable Device
  • Digital Signage
  • Smart Stadium
  • Sports Analytics
  • Services

By Sports

  • Soccer
  • Basketball
  • Tennis
  • Cricket
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific Region
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SPORTS TECHNOLOGY MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Wearable Device
  • 5.3. Digital Signage
  • 5.4. Smart Stadium
  • 5.5. Sports Analytics
  • 5.6. Services

6. SPORTS TECHNOLOGY MARKET BY SPORTS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Soccer
  • 6.3. Basketball
  • 6.4. Tennis
  • 6.5. Cricket
  • 6.6. Others

7. SPORTS TECHNOLOGY MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Sports
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Sports
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Sports
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Sports
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Sports
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. India
      • 7.6.3.3. Japan
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. IBM
  • 9.2. CISCO
  • 9.3. SAP SE
  • 9.4. Fujitsu
  • 9.5. Oracle
  • 9.6. Sony Corporation
  • 9.7. Stats Perform
  • 9.8. SAS Institute
  • 9.9. Catapult Sports
  • 9.10. WHOOP
  • 9.11. Fraunhofer IIS
  • 9.12. KINEXON Sports
  • 9.13. Exasol