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市場調査レポート
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1627718

ケフィア市場:将来予測 (2025年~2030年)

Kefir Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 134 Pages
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即日から翌営業日
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ケフィア市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年12月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のケフィア市場は、予測期間中に複合年間成長率6.01%で成長し、2025年の20億8,700万米ドルから2030年には27億9,400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

ケフィアはケフィア穀物から調製される発酵飲料で、薄いヨーグルトのような味がします。ケフィア製品は、淡水または発酵乳と、バクテリアや酵母で培養されたケフィア穀物で作られます。ケフィア製品には、ケフィア牛乳、スムージー、プロバイオティクス飲料、ヨーグルト、オーガニックケフィア飲料などがあります。これらの商品には、ビタミン、ミネラル、タンパク質、カルシウム、マグネシウムが多く含まれています。

さらに、ケフィア分野は、ヘルシーなスナックやドリンクを求める人々の選択肢が変わるにつれて増加します。ケフィア製品は栄養価が高く、健康と免疫力の向上に役立ちます。消化促進、骨や皮膚の健康など、いくつかの健康効果があります。また、抗真菌・抗菌作用があり、膣感染症や胃腸感染症、食中毒の治療や予防に役立ちます。また、抗発がん作用もあり、腫瘍の進行の初期段階を助けます。その結果、予測期間中、これらの利点がケフィア市場を前進させると思われます。

ケフィア市場の促進要因:

  • 世界の飲食品事業は主に天然物が牽引している

ケフィアは、牛乳と発酵させたケフィアグレインから製造される、プロバイオティクスが豊富な飲料です。ビタミンとミネラルが豊富で、素晴らしいタンパク源でもあります。ビタミンK、B12、カルシウム、ビオチン、酵素、ビタミンB9など、人間の最適な機能に必要な栄養素が豊富に含まれています。消化器系を正常に機能させるのに十分な細菌が含まれています。ケフィアは、コレステロール値を下げると同時に、免疫力を高めるのに役立ちます。

また、血糖値のコントロールや体重の減少も助けます。幅広いプロバイオティクスと生物学的利用能の向上により、発酵プロセスは食品の健康効果を高めます。最近、オーガニックやナチュラル製品の人気が高まっています。消費者の健康志向の高まりに伴い、自然食品やオーガニック商品の人気が高まっています。健康的な消費への需要を押し上げると予測される新しいライフスタイル動向の急速な導入が予想されます。これは、可処分所得が増加し、伝統的な生活様式から都市生活への移行が容易になったことも後押ししていると思われます。

ケフィア市場は世界の5つの地域に区分されます:

地域別に見ると、ケフィア市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域は、乳製品部門で顕著な成長が見込まれています。2022-23年度の生乳生産量では、インドが世界最大の酪農産業であり、インドの生乳生産量は約2億3,058万トンでした。これは米国より50%近く多く、中国の3倍以上です。このような生乳生産量の増加が、ケフィア製品を含む乳製品市場の需要を押し上げています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:主要地域だけでなく新興地域もカバーし、顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当てた詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的戦略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング (特に主な動向など)

ケフィア市場は以下のように分類・分析されています:

特性別

  • 従来型
  • オーガニック

種類別

  • 乳製品ベース
  • 非乳製品ベース

用途別

  • 食品・飲料
  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • その他

流通チャネル別

  • オフライン
  • オンライン

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他南米
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストの見解

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 食品・飲料事業:天然製品が主体となって牽引
    • プロバイオティクス入り飲料の人気拡大
  • 市場抑制要因
    • 牛乳の価格変動
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ケフィア市場:特性別

  • イントロダクション
  • 従来型
  • オーガニック

第6章 ケフィア市場:種類別

  • イントロダクション
  • 乳製品ベース
  • 非乳製品ベース

第7章 ケフィア市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
  • 栄養補助食品
  • 医薬品
  • その他

第8章 ケフィア市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オフライン
  • オンライン

第9章 ケフィア市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、合意、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Aqua De Madre
  • Biotiful Dairy
  • COYO Pvt Ltd
  • GT's Living food
  • KeVita.com
  • Lifeway Foods, Inc
  • Odysea Ltd
  • Fresh Made Dairy
  • Nestle SA.
  • Danone
目次
Product Code: KSI061613920

The global kefir market is expected to grow at a compound annual growth rate of 6.01% over the forecast period to reach a market size of US$2.794 billion in 2030 from US$2.087 billion in 2025.

Kefir is a fermented drink prepared from kefir grains that taste like a thin yogurt. Kefir products are made with freshwater or fermented milk, as well as kefir grains cultivated with bacteria and yeast. Kefir goods include kefir milk, smoothies, probiotic drinks, yogurt, and organic kefir drinks. These products are high in vitamins, minerals, protein, calcium, and magnesium.

Furthermore, the kefir sector increases as people's choices for healthy snacks and drinks change. Kefir products are high in nutrients and aid in improving one's health and immunity. It has several health benefits, including enhanced digestion and bone and skin health. It also has antifungal and antibacterial characteristics that help cure and prevent vaginal and gastrointestinal infections, as well as food-borne pathogens. It also possesses anticarcinogenic effects, which aid in the early stages of tumor progression. As a result, during the forecast period, these considerable benefits will force the kefir market ahead.

Kefir market drivers:

  • The global food and beverage business has been primarily driven by natural products

Kefir is a probiotic-rich beverage produced from milk and fermented kefir grains. It's high in vitamins and minerals, and it's a fantastic source of protein as well. Vitamin K, B12, calcium, biotin, enzymes, vitamin B9, and other nutrients necessary for optimal human function are abundant. It has enough germs to help the digestive system function properly. Kefir helps to boost your immune system while also lowering your cholesterol levels.

It also aids in the control of blood sugar levels and the loss of weight. Because of the wide range of probiotics and increased bioavailability, the fermentation process boosts the health benefits of food. Organic and natural products are becoming increasingly popular these days. Natural and organic items are getting more popular as consumers become more health-conscious. The rapid adoption of new lifestyle trends that are predicted to boost demand for healthy consumption is expected to take place. This would be aided by the rising availability of disposable income, making it easier to migrate from traditional ways of life to urban lives.

The kefir market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the kefir market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth in the dairy sector. In FY2022-23, India was the world's biggest dairy industry in milk production; India produced nearly 230.58 million tonnes of milk. This is close to 50% more than the US and more than three times to China. These increased productions of milk in the country are propelling the demand for dairy products, including kefir products, in the market.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Kefir Market is segmented and analyzed as below:

By Nature

  • Conventional
  • Organic

By Type

  • Dairy-Based
  • Non-Dairy Based

By Application

  • Food & Beverage
  • Nutraceuticals
  • Pharmaceuticals
  • Others

By Distribution Channel

  • Offline
  • Online

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. The food and beverage business has been primarily driven by natural products
    • 4.1.2. Drinks with probiotics are becoming increasingly popular
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Fluctuation in price of milk
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. KEFIR MARKET BY NATURE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Conventional
  • 5.3. Organic

6. KEFIR MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy-Based
  • 6.3. Non-Dairy Based

7. KEFIR MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
  • 7.3. Nutraceuticals
  • 7.4. Pharmaceuticals
  • 7.5. Others

8. KEFIR MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Offline
  • 8.3. Online

9. KEFIR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Global Overview
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Rest of South America
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Rest of Europe
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. United Arab Emirates
    • 9.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 9.6. Asia-Pacific
    • 9.6.1. China
    • 9.6.2. India
    • 9.6.3. Japan
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Rest of Asia-Pacific

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Aqua De Madre
  • 11.2. Biotiful Dairy
  • 11.3. COYO Pvt Ltd
  • 11.4. GT's Living food
  • 11.5. KeVita.com
  • 11.6. Lifeway Foods, Inc
  • 11.7. Odysea Ltd
  • 11.8. Fresh Made Dairy
  • 11.9. Nestle SA.
  • 11.10. Danone