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市場調査レポート
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1627668

食品香料市場:予測(2025年~2030年)

Food Flavors Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 148 Pages
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食品香料市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月11日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

食品香料市場は、2025年に191億6,500万米ドルと評価され、CAGR 5.88%で成長し、2030年には255億500万米ドルの市場規模に達します。

食品香料は、味を良くするために飲食品に添加される成分です。先進国、新興経済諸国ともに加工食品の需要は高く、食品香料の世界市場成長を補完する重要な役割を果たしています。加工食品は時間の経過とともに風味が失われる傾向があるため、製品の賞味期限を通して風味を維持するために香料を使用する必要性が生じています。食品香料市場は予測期間中に名目上成長すると予想されるが、これは世界の人々の多忙とライフスタイルの変化、特にインドや中国などの国々における急速な都市化と工業化による新興経済諸国におけるライフスタイルの変化によるものです。

このため、コンビニエンス食品や飲食品の需要がさらに高まっており、市場成長にプラスの影響を与えると予想されます。新製品を開発・発売するための研究開発への投資を増やすという形で、飲食品メーカーによる参入が増加していることも、予測期間を通じてメーカーに有利な事業成長機会をもたらすと予想されます。

タイプ別では、人工香料分野が注目すべき市場シェアを占めると予想されるが、これは人工香料に関連するコストが比較的低いという事実に支えられています。人工香料は天然素材に似た味を提供するため、飲食品への利用を促進する重要な要因にもなっています。

食品香料市場促進要因:

  • 天然香料の著しい成長

天然香料分野は顕著なCAGRで成長すると予測されます。人工成分の消費に伴うリスクから、多くの国で天然成分に対する消費者の嗜好が高まっているためです。さらに、クリーンラベル製品に対する需要も世界的に増加しており、特に新興経済諸国では、人々の購買力の向上と自然由来の食品に対する意識の高まりが主な原因となっています。

食品香料市場は世界の5つの地域に区分されます:

地域別に見ると、食品香料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

インドの食品加工部門の市場規模は、可処分所得の増加と都市化によるライフスタイルと食習慣の変化を背景に、2027年には1兆2,740億米ドルに達すると推定されます。2024年6月現在、インド食品加工産業省は、PMKSY(Pradhan Mantri Krishi Sinchayee Yojana)の対応するスキームの下、41のメガフードパーク、399のコールドチェーンプロジェクト、複数の農産物加工クラスター、食品加工ユニットを承認しています。

欧州地域は、予測期間を通じて大きな市場シェアを維持すると予想されています。同地域の市場シェアを支える主な要因としては、数カ国で有機食品・飲料が広く消費されていることが挙げられます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、正しい戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなります。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

食品香料市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

タイプ別

  • 天然
  • 天然同一
  • 人工/合成

用途別

  • 乳製品
  • ベーカリー・菓子類
  • コンビニエンスフード
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域パシフィック

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 天然香料は著しい成長を遂げている
    • 乳製品業界の需要増加
  • 市場抑制要因
    • 人工香料に関する健康上の懸念
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 食品香料市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 天然
  • 天然同一
  • 人工/合成

第6章 食品香料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 乳製品
  • パン・菓子類
  • コンビニ食品
  • その他

第7章 食品香料市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Firmenich SA
  • Kerry Inc.
  • Givaudan
  • Sensient Technologies Corporation
  • International Flavors & Fragrances
  • Takasago International Corporation
  • Synergy Flavors
  • Robertet Group
  • T. Hasegawa Co., Ltd.
  • MANE
目次
Product Code: KSI061613949

The food flavors market is evaluated at US$19.165 billion for 2025, growing at a CAGR of 5.88%, reaching a market size of US$25.505 billion by 2030.

Food flavors are ingredients that are added to food and beverages to enhance their taste. There is a high demand for processed food in both developed and developing economies, playing a key role in supplementing global food flavors market growth. Processed food tends to lose its flavors over time, creating the necessity for using flavoring substances to maintain the flavor throughout the product's shelf life. The market for food flavors is expected to grow nominally over the forecast period, owing to people's hectic and changing lifestyles worldwide, particularly in developing economies due to rapid urbanization and industrialization in countries such as India and China.

This has further amplified the demand for convenience foods and beverages, which is anticipated to positively impact the market growth. The growing participation by food and beverage manufacturers in the form of increased investments in R&D for developing and launching new products is also anticipated to create lucrative business growth opportunities for the manufacturers throughout the forecast period.

By type, the artificial flavors segment is anticipated to hold a notable market share, which is supported by the fact that the costs associated with artificial flavors are comparatively lower. Since they offer similar tastes to natural ingredients, it is also a key factor bolstering their usage in food and beverages.

Food flavors market drivers:

  • Natural flavors are witnessing a significant growth

The natural flavors segment is projected to grow at a noteworthy CAGR because consumer preferences toward natural ingredients are increasing in many countries due to the risk associated with the consumption of artificial ingredients. Moreover, the demand for clean-label products is also increasing globally, particularly in developing economies, primarily due to people's increasing purchasing power and awareness of naturally sourced food.

The food flavors market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the food flavors market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The market size of the food processing sector in India is estimated to reach US$1,274 billion in 2027, backed by the changing lifestyle and food habits due to rising disposable income and urbanization. As of June 2024, the Ministry of Food Processing Industries in India approved 41 mega food parks, 399 cold chain projects, and several agro-processing clusters, food processing units under corresponding schemes of PMKSY (Pradhan Mantri Krishi Sinchayee Yojana).

The European region is anticipated to hold a significant market share throughout the forecast period. The key factors supporting the regional market share include the wide consumption of organic foods and drinks in several countries.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The food flavors market is segmented and analyzed as below:

By Type

  • Natural
  • Natural-Identical
  • Artificial/Synthetic

By Application

  • Dairy
  • Bakery and Confectionery
  • Convenience food
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Natural flavors are witnessing a significant growth
    • 4.1.2. Growing demand for the dairy industry
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Health Concerns Regarding Artificial Flavors
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FOOD FLAVORS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Natural
  • 5.3. Natural-Identical
  • 5.4. Artificial/synthetic

6. FOOD FLAVORS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dairy
  • 6.3. Bakery And Confectionery
  • 6.4. Convenience Food
  • 6.5. Others

7. FOOD FLAVORS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Firmenich SA
  • 9.2. Kerry Inc.
  • 9.3. Givaudan
  • 9.4. Sensient Technologies Corporation
  • 9.5. International Flavors & Fragrances
  • 9.6. Takasago International Corporation
  • 9.7. Synergy Flavors
  • 9.8. Robertet Group
  • 9.9. T. Hasegawa Co., Ltd.
  • 9.10. MANE