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市場調査レポート
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1627650

プロテイン原料市場:予測(2025年~2030年)

Protein Ingredients Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 148 Pages
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プロテイン原料市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
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概要

プロテイン原料市場は2025年に647億1,900万米ドルと評価され、CAGR 7.31%で成長し、2030年には921億200万米ドルの市場規模に達します。

プロテイン原料市場は、主に健康的で栄養価の高い食事に対する意識の高まりが機能性食品や飲食品の消費拡大につながり、大きく成長すると予測されます。健康効果による栄養補助食品消費の増加は、プロテイン原料の需要を積極的に牽引すると予測されます。さらに、プロテイン原料の幅広い用途と優れたパーソナルケアおよび化粧品製品の製造は、化粧品業界の有望な成長と相まって、プロテイン原料市場拡大のさらなる要因となっています。

高タンパク質含量の新しい強化食品を発売するための研究開発投資への食品企業の参加が増加していることも、ビジネスの成長機会をさらに拡大しています。また、植物性タンパク質製品の消費拡大により、市場は大きく成長すると予想されます。したがって、世界の菜食主義者の増加は、予測期間終了まで植物ベースのプロテイン原料の需要をさらに補うと思われます。プロテイン原料市場は、供給源、用途、地域に基づいてセグメント化されています。

World Integrated Trade Solution(WITS)によると、濃縮タンパク質およびテクスチャードタンパク質物質の上位輸入国は、欧州連合、米国、カナダ、オランダ、英国です。

プロテイン原料市場の促進要因

  • 植物由来のプロテイン原料市場は有望な成長を見せている

プロテイン原料市場は、植物由来と動物由来に分類されます。植物由来セグメントは予測期間終了まで顕著な成長が見込まれます。菜食主義者の増加と動物の安全性に関する認識の変化が、このセグメントの成長を補完する主な要因の一部です。さらに、Burcon社の新しいキャノーラ・プロテインやエンドウ豆プロテインのような新製品は、植物ベースの栄養、クリーンな風味、ニュートラルな香り、高タンパク純度を持つプロテイン・ブレンドであり、乳製品代替や肉代替の用途を与えています。さらに、植物性タンパク質が動物性成分と同様の栄養価を提供できることも、このセグメントの成長を支える重要な要因です。

プロテイン原料市場は世界の5つの地域に区分される:

地域別に見ると、プロテイン原料市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域は大きく成長すると予想されます。この地域の成長を後押ししている主な要因には、健康的な食生活に対する人々の関心の高まり、中間層の人口増加、人々の購買力の向上などがあります。エンドウタンパクベースの製品、大豆ベースの代替肉、マッシュルームベースの製品、マメ科植物ベースの製品は、この地域で著しく成長しています。

北米地域は、米国やカナダのような国々で健康に精通した人口の割合が高いため、大きな市場シェアを占めると予想されます。さらに、同地域には市場の主要プレーヤーが存在するため、予測期間中のシェアはさらに補強されます。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果の高いです。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向)

世界のプロテイン原料市場は以下のようにセグメント化され分析されている:

供給源別

  • 植物性
  • 動物性

用途別

  • 飲食品
  • 栄養補助食品
  • 乳児用製剤
  • パーソナルケアおよび化粧品
  • その他

形態別

  • 単離物
  • 濃縮物
  • 加水分解物

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他南米
  • 中東アフリカサウジアラビア中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域パシフィック

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 植物由来のプロテイン原料市場は有望な成長を示している
    • 健康とフィットネスに関する意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • さまざまなタンパク質の種類に関連するアレルギー
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 プロテイン原料市場:供給源別

  • イントロダクション
  • 植物性
  • 動物性

第6章 プロテイン原料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 栄養補助食品
  • 乳児用製剤
  • パーソナルケアと化粧品
  • その他

第7章 プロテイン原料市場:形態別

  • イントロダクション
  • 分離物
  • 濃縮物
  • 加水分解

第8章 プロテイン原料市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Cargill, Incorporated
  • DuPont de Nemours, Inc.
  • ADM
  • Bunge Limited
  • Kerry Group plc
  • Roquette Freres
  • The Scoular Company
  • Burcon
  • FrieslandCampina Ingredients
  • Kewpie Corporation
目次
Product Code: KSI061613952

The protein ingredients market is evaluated at US$64.719 billion for 2025, growing at a CAGR of 7.31%, reaching a market size of US$92.102 billion by 2030.

The market for protein ingredients is projected to grow significantly, primarily due to the growing awareness about a healthy and nutritious diet, leading to increased consumption of functional foods and beverages. Increased dietary supplement consumption due to their health benefits is projected to drive the demand for protein ingredients positively. Moreover, the wide applications of protein ingredients and the manufacturing of superior personal care and cosmetic products, coupled with the promising growth of the cosmetics industry, are the additional factors for the protein ingredients market's expansion.

The growing participation by food companies in the R&D investments for the launch of new and enhanced foods with high protein content further expands the business growth opportunities. The market is also expected to grow significantly due to the growing consumption of plant-based protein products. Hence, growth in the vegan population globally will further supplement the demand for plant-based protein ingredients until the end of the forecast period. The protein ingredients market has been segmented based on source, application, and geography.

According to the World Integrated Trade Solution (WITS), the top importers of Protein concentrates and textured protein substances are the European Union, United States, Canada, Netherlands, and the United Kingdom.

Protein ingredients market drivers

  • The plant-based protein ingredients market is showing promising growth

By source, the protein ingredients market has been classified into plant and animal. The plant-based segment is anticipated to grow notably until the end of the forecast period. The growing vegan population, coupled with changing perceptions regarding the safety of animals, are some of the key factors supplementing this segment's growth. Moreover, new products such as Burcon's novel canola and pea proteins is a protein blend with plant-based nutrition, clean flavor, neutral aroma, and high protein purity, giving dairy alternative and meat substitute applications. Further, the ability of plant-based proteins to offer similar nutritious values to animal-based ingredients is also a key factor supporting the growth of this segment.

The protein ingredients market is segmented into five regions worldwide:

By geography, the protein ingredients market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

Asia Pacific region is expected to grow significantly. The key factors bolstering regional growth include the rising focus of the people on healthy diets, the growing middle-class population, and the increasing purchasing power of the people. Pea protein-based products, soy-based meat alternatives, mushroom-based products, and legume-based products are significantly growing in the region.

North American region is expected to hold a significant market share due to the presence of a greater proportion of the health-savvy population in countries like the United States and Canada. Moreover, the presence of key players in the market in the region further supplements the share during the forecast period.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Global Protein Ingredient market is segmented and analyzed as below:

By Source

  • Plant
  • Animal

By Application

  • Food and Beverages
  • Dietary Supplements
  • Infant Formulations
  • Personal Care and Cosmetics
  • Others

By Form

  • Isolates
  • Concentrates
  • Hydrolyzed

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. The plant-based protein ingredients market is showing promising growth
    • 4.1.2. Growing awareness about health and fitness
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Allergies related to different protein types
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY SOURCE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plant
  • 5.3. Animal

6. PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food and beverages
  • 6.3. Dietary supplements
  • 6.4. Infant formulations
  • 6.5. Personal care and cosmetics
  • 6.6. Others

7. PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY FORM

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Isolates
  • 7.3. Concentrates
  • 7.4. Hydrolyzed

8. PROTEIN INGREDIENTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Global Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Rest of South America
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Rest of Europe
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 8.6. Asia-Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Rest of Asia-Pacific

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Cargill, Incorporated
  • 10.2. DuPont de Nemours, Inc.
  • 10.3. ADM
  • 10.4. Bunge Limited
  • 10.5. Kerry Group plc
  • 10.6. Roquette Freres
  • 10.7. The Scoular Company
  • 10.8. Burcon
  • 10.9. FrieslandCampina Ingredients
  • 10.10. Kewpie Corporation