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市場調査レポート
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1627631

食品認証市場:予測(2025年~2030年)

Food Certification Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 152 Pages
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即日から翌営業日
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食品認証市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月03日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 152 Pages
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概要

食品認証市場は、2025年に82億8,400万米ドルと評価され、CAGR 5.09%で成長し、2030年には106億1,600万米ドルの市場規模に達します。

食品認証とは、食品サプライチェーンにおける製品、プロセス、またはシステムが、さまざまな食品安全規格のタイプに基づく許容される安全パラメータを満たしていることを検証することを指します。これは、食品がそれぞれの食品規格に適合していることを意味し、数多くの試験、検査、監査を経て消費に安全であるとみなされます。消費の増加による世界の食品生産の消費拡大は、世界人口の増加に起因していると考えられます。食品輸出の拡大は、今後5年間の市場成長に大きく寄与しています。

健康的な食品の消費に関する政府の厳しい規制や、食品アプリケーション分野での厳格な基準の存在も、今後5年間の食品認証市場のプラス要因となっています。食中毒に関連する症例数の増加は、食品をより安全で清潔なものにしなければならないという食品生産企業の負担をさらに増大させる。このことが、予測期間における市場プレイヤーのビジネス成長機会をさらに後押ししています。

食品認証市場促進要因

  • 食品の安全性に関する懸念の高まり

食品認証市場の成長を補完する主な要因の1つに、世界各国の政府や食品企業による食品の安全性に関する懸念の高まりがあります。WHOは、人々に十分な量の安全で栄養価の高い食品を提供することにより、健康を促進することを考えています。同組織によれば、有害な細菌、ウイルス、寄生虫、化学物質を含む安全でない食品によって200以上の病気が引き起こされる可能性があります。

さらに、10人に1人が汚染された食品の摂取が原因で病気になり、毎年42万人近くが亡くなっています。このように、食品認証は食品の安全性と清潔さを確保する上で重要な役割を果たしており、ひいては予測期間中の食品認証市場の成長を後押しする上で大きな役割を果たしています。

食品認証市場の地理的展望

地域別では、食品認証市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。

アジア太平洋地域では、食品認証市場の顕著な成長が期待されています。米国では、インドの食品加工セクターの市場規模は、2022年の8,660億米ドルから2027年には1兆2,740億米ドルに達すると推定されています。成長を後押ししている要因は、人口の増加、ライフスタイルの変化、都市化の進展による食習慣の変化です。

欧州地域は、様々な食品用途分野での規制や基準により、大きな市場シェアを占めると予想されます。これらの規制や基準は、様々な食品用途分野に適用されます。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、正しい戦略で市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探っています。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高くなります。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの過去データ&予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な動向など)

食品認証市場は以下のようにセグメント分けされ、分析されています:

認証タイプ別

  • ISO 22000
  • BRC
  • IFS
  • ハラル
  • コーシャ
  • その他

食品タイプ別

  • 肉・鶏肉
  • 乳製品
  • 乳幼児食品
  • ベーカリー・菓子類
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他欧州
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋地域パシフィック

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 食品安全に関する懸念の高まり
    • ハラール認証は急速な成長が見込まれる
    • 肉類と鶏肉がかなりの割合を占める
  • 市場抑制要因
    • 国によって規制上の課題は異なります。
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 食品認証市場:認証タイプ別

  • イントロダクション
  • ISO22000認証
  • BRCAのウェブサイト
  • IFSC
  • ハラール
  • コーシャ
  • その他

第6章 食品認証市場:食品の種類別

  • イントロダクション
  • 肉類および鶏肉
  • 乳製品
  • 乳児用食品
  • パン・菓子類
  • その他

第7章 食品認証市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋地域

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • SGS SA
  • Intertek Group plc
  • Bureau Veritas
  • Kiwa NV
  • DNV GL
  • TUV SUD
  • Eurofins Scientific
  • The British Standards Institution
  • TQ Cert Services Pvt. Limited
  • NSF International
目次
Product Code: KSI061613958

The food certification market is evaluated at US$8.284 billion for 2025, growing at a CAGR of 5.09%, reaching a market size of US$10.616 billion by 2030.

Food certification refers to the verification of products, processes, or systems in the food supply chain to meet the accepted safety parameters based on different food safety standard types. It implies that the food product complies with the respective food standards and is considered safe for consumption after numerous tests, inspections, and audits. The growing consumption of food production globally due to increased consumption may be attributed to the rising global population. Growing food exports are significantly contributing to market growth during the next five years.

Stringent government regulations regarding the consumption of healthy food and the presence of strict standards in the food applications segment are also positively driving the food certification market during the coming five years. The growing number of cases related to foodborne diseases further increases the burden on food-producing companies to make food safer and cleaner for human consumption. This, in turn, is further propelling the market players' business growth opportunities over the forecast period.

Food certification market drivers:

  • Growing concerns regarding food safety

One of the key factors supplementing the food certification market growth includes increasing concerns regarding food safety by governments and food companies worldwide. The WHO considers the promotion of good health by making sufficient amounts of safe and nutritious food for the people. As per the organization, more than 200 diseases can be caused by unsafe food containing harmful bacteria, viruses, parasites, or chemical substances.

Moreover, one out of ten people falls ill due to the consumption of contaminated food, and almost 420,000 people die every year. Thus, food certification plays a key role in ensuring the safety and cleanliness of the food, which in turn plays a major role in bolstering the food certification market growth during the forecast period.

Food certification market geographical outlook

By geography, the food certification market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

The Asia Pacific region is expected to see notable growth in the food certification market. In India, the market size of the food processing sector in India is estimated to reach US$1,274 billion in 2027 from US$866 billion in 2022. The factors propelling the growth are the rise in population, changing lifestyles, and food habits due to rising urbanization.

The European region is anticipated to hold a significant market share owing to the regulations and standards in various food application segments. These regulations and standards apply to various food application segments.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Food Certification Market is segmented and analyzed as below:

By Certification Type

  • ISO 22000
  • BRC
  • IFS
  • Halal
  • Kosher
  • Others

By Food Type

  • Meat and Poultry
  • Dairy
  • Infant Foods
  • Bakery and Confectionery
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Growing concerns regarding food safety
    • 4.1.2. Halal certification is expected to see rapid growth
    • 4.1.3. Meat and poultry will account for a sizable portion
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Different regulatory challenges between countries.
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FOOD CERTIFICATION MARKET BY CERTIFICATION TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. ISO 22000
  • 5.3. BRC
  • 5.4. IFS
  • 5.5. Halal
  • 5.6. Kosher
  • 5.7. Others

6. FOOD CERTIFICATION MARKET BY FOOD TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Meat and Poultry
  • 6.3. Dairy
  • 6.4. Infant Foods
  • 6.5. Bakery and Confectionery
  • 6.6. Others

7. FOOD CERTIFICATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Global Overview
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Rest of South America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Italy
    • 7.4.5. Spain
    • 7.4.6. Rest of Europe
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. United Arab Emirates
    • 7.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 7.6. Asia-Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. India
    • 7.6.3. Japan
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Taiwan
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Indonesia
    • 7.6.8. Rest of Asia-Pacific

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. SGS SA
  • 9.2. Intertek Group plc
  • 9.3. Bureau Veritas
  • 9.4. Kiwa NV
  • 9.5. DNV GL
  • 9.6. TUV SUD
  • 9.7. Eurofins Scientific
  • 9.8. The British Standards Institution
  • 9.9. TQ Cert Services Pvt. Limited
  • 9.10. NSF International