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市場調査レポート
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1627582

UCaaS(Unified Communications as a Service)市場:予測(2025年~2030年)

Unified Communications as a Service (UCaaS) Market - Forecasts from 2025 to 2030


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英文 142 Pages
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UCaaS(Unified Communications as a Service)市場:予測(2025年~2030年)
出版日: 2024年12月20日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

UCaaS(Unified Communications as a Service)市場は、CAGR15.18%で成長し、2025年の851億9,000万米ドルから、2030年までには1,726億9,100万米ドルに達すると推定されます。

UCaaS(Unified Communications as a Service)は統合コミュニケーションプラットフォームの一種で、顧客とのやり取りを改善するのに役立ちます。UCaaS(Unified Communications as a Service)は、世界な技術部門に複数のメリットを提供し、企業の柔軟性を高めるのに役立ちます。このプラットフォームは、プロジェクトの透明性を高め、従業員に会社へのアクセスを提供するのにも役立ちます。UCaaS(Unified Communications as a Service)は、従業員の業務生産性と効率性の向上にも役立ちます。

世界中でインターネットの利用が増加していることも、予測期間中のUCaaSプラットフォームの成長を促進すると見られています。世界中でインターネットの利用が増加するにつれ、リモートワークへのアクセスも増加すると予想されます。インターネットの利用が増えることで、企業や法人が複数の拠点から従業員を雇用する能力も高まります。

インターネットを利用する世界の人口は大幅に増加しています。国際通信連合は報告書の中で、2024年には世界人口の約68%がインターネットを利用し、2021年の62%から増加すると述べています。同組合はさらに、2022年にはインターネットを利用する個人の総数は51億人と記録され、2023年には53億人に増加したと述べました。2024年には、全世界でインターネットを利用する個人の総数は55億人に達するといいます。

UCaaS(Unified Communications as a Service)市場の促進要因:

  • リモートワーク導入の増加

世界のUCaaS(Unified Communications as a Service)市場の成長を促進する主な要因は、世界市場におけるリモートワーク文化の採用の増加です。リモートワーク文化の採用増加に伴い、従業員のリモートワークへのアクセスを可能にするソフトウェアプラットフォームへのニーズが大幅に増加しています。

UCaaS(Unified Communications as a Service)は、企業や法人が従業員にアクセスを提供することで、どの場所からでも仕事ができるようになるという複数のメリットを提供します。このプラットフォームは、プラットフォームのセキュリティを向上させ、リモートワークプラットフォームを簡素化するのに役立ちます。また、UCaaS(Unified Communications as a Service)は、業務を合理化し、生産性とコラボレーションを強化します。また、このプラットフォームは、改善されたより良い顧客サービスの提供にも役立ちます。

世界中でリモートワークの文化が大きく広がっているのは、従業員に簡単で快適なアクセスを提供するためです。米国労働統計局は全国テレワーク報告書の中で、米国市場ではリモートワーク人口が大幅に増加したと述べています。同局によると、米国では2023年4月にリモートワーク人口が18.5%に達し、5月には18.9%、6月には19%に増加しました。2023年7月には、テレワーク人口は19.9%となりました。さらに同庁は、2023年4月には女性の約20.3%、男性の約16.7%がリモートワークをしており、2023年7月には女性の22.5%、男性の17.8%に増加したと述べています。

UCaaS(Unified Communications as a Service)市場の地理的展望:

  • 北米地域はUCaaS(Unified Communications as a Service)市場で大きな成長が見込まれます。

Zoom、Verizon、Microsoftなどの大手企業の存在が、同国のUCaaS(Unified Communications as a Service)市場を大きく牽引しています。2024年11月、Jenne, Inc.は、Zoom Video Communications, Inc.を加え、ポートフォリオを大幅に拡大することを発表しました。Jenne, Inc.は、テクノロジー製品やソリューションの付加価値ディストリビューターです。今回の提携により、ZoomのAIファーストのワークプラットフォームがJenne, Inc.の販売代理店とその顧客に提供され、柔軟で近代的な職場コミュニケーションの新時代に向けたソリューションが強化されることになります。この協業は、変革的なテクノロジー・ソリューションを提供するJenneにとって重要な意味を持っています。Zoom AI Companion、Zoom Phone、Zoom Team Chat、Zoom Contact Center、Zoom Docs、Zoom Meetingsを含むZoomの一連のソリューションは、Jenneの広範なポートフォリオを補完することになります。

また、米国は人工知能アプリケーションの開発に最も貢献している国です。米国労働統計局によると、米国におけるAI投資は2022年の509億9,000万米ドルから、2022年には597億8,000万米ドルに達しました。これは、UCaaS(Unified Communications as a Service)における人工知能の応用に拍車をかけています。これに続き、8x8, Inc.は2024年1月に8x8 XCaaS(Experience Communications as a Service)統合クラウドコンタクトセンターおよびユニファイドコミュニケーションプラットフォームの機能強化を発表しました。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者選好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場動向と促進要因:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

どのような用途で利用されていますか?

業界と市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資の決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2030年までの実績データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合のポジショニング、戦略、市場シェア分析
  • 収益の成長と予測国々を含むセグメントおよび地域の分析
  • 企業プロファイリング(戦略、製品、財務状況、主な発展など)

UCaaS(Unified Communications as a Service)市場は以下のセグメントに分析されます:

用途別

  • エンタープライズテレフォニー
  • ミーティング(オーディオ/ビデオ/ウェブ会議)
  • メッセージング
  • コミュニケーションを可能にするビジネスプロセス

エンドユーザー別

  • BFSI
  • IT・通信
  • 小売
  • ヘルスケア
  • 公的機関
  • 教育
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • フランス
  • ドイツ
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • インド
  • インドネシア
  • タイ
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 UCaaS(Unified Communications as a Service)市場:用途別

  • イントロダクション
  • エンタープライズテレフォニー
  • 会議(音声/ビデオ/Web会議)
  • メッセージング
  • コミュニケーション対応のビジネスプロセス

第6章 UCaaS(Unified Communications as a Service)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • IT・通信
  • 小売り
  • ヘルスケア
  • 公的機関
  • 教育
  • その他

第7章 UCaaS(Unified Communications as a Service)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意、コラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Zoom Video Communications, Inc.
  • Verizon
  • Microsoft
  • Sangoma
  • 8x8, Inc.
  • Dstny
  • Genesys
  • Avaya Inc.
  • RingCentral, Inc.
  • Tata Communications
  • Wipro
  • Infosys Limited
  • Zoho Corporation Pvt. Ltd.
目次
Product Code: KSI061615186

The unified communications as a service (UCaaS) market is estimated to grow at a CAGR of 15.18%, reaching US$172.691 billion by 2030 from US$85.19 billion in 2025.

Unified Communications as a Service (UCaaS) is a type of integrated communication platform, which helps in improving customer interactions. The unified communications as a service (UCaaS) provides multiple benefits to the global technological sector, which helps enhance the flexibility of the companies. The platform also helps in improving the project clarity and offering access to the company to the employees. Unified communications as a service also helps in enhancing the operational productivity and efficiencies of the employees.

The increasing global utilization of the internet across the globe is also expected to propel the growth of the UCaaS platform during the forecasted timeline. With the increasing usage of the internet across the world, access to remote work is also expected to increase. The increasing usage of the internet also enhances the capabilities of companies or corporations to hire employees from multiple locations.

The global population using the internet witnessed an increase significantly. The International Telecommunication Union, in its report, stated that in 2024, about 68% of the global population uses the Internet, which increased from 62% in 2021. The agency further stated that in 2022, the total number of individuals using the internet was recorded at 5.1 billion, which increased to 5.3 billion in 2023. In 2024, the total number of individuals across the globe will use the internet was recorded at 5.5 billion.

Unified communications as a service (UCaaS) market drivers:

  • Increase in Adoption of Remote Work

The major factor propelling the growth of the global unified communication as a service market is the increasing adoption of remote work culture in the global market. With the increasing adoption of remote work culture, the need for a software platform that allows the access of employees to work remotely increases significantly.

Unified communication as a service or UCaaS offers multiple benefits to companies and corporations in offering access to the employees to offer the capabilities to work from any location. The platform helps in improving the security of the platform and also simplifies the remote work platform. Unified communication as a service also streamlines operations and enhances productivity and collaboration. The platform can also help in offering improved and better customer services.

The culture of remote work across the globe increased significantly, majorly it helps offer employees easy and comfortable access to work. The U.S. Bureau of Labor Statistics in its national telework report stated that in the US market, the remote work population increased massively. The agency stated that in the USA the total population with remote work was recorded at 18.5% in April 2023, which increased to 18.9% in May, and 19% in June. In July 2023, the total population of teleworks was recorded at 19.9%. The agency further stated that in April 2023, about 20.3% of women and 16.7% of men worked remotely, which increased to 22.5% for women and 17.8% for men in July 2023.

Unified communications as a service (UCaaS) market geographical outlook:

  • The North American region is expected to witness significant growth in the unified communications as a service (UCaaS) market.

The presence of major players like Zoom, Verizon, and Microsoft among others is significantly driving the market for Unified Communication as a service in the country. In November 2024, Jenne, Inc., announced a significant expansion of its portfolio with the addition of Zoom Video Communications, Inc. Jenne, Inc. is a value-added distributor of technology products and solutions. This collaboration would bring Zoom's AI-first work platform to Jenne's resellers and their customers, enhancing solutions for a new era of flexible, modern workplace communication. The collaboration was significant for Jenne in delivering transformative technology solutions. Zoom's suite of solutions-including Zoom AI Companion, Zoom Phone, Zoom Team Chat, Zoom Contact Center, Zoom Docs, and Zoom Meetings would complement Jenne's extensive portfolio.

Besides, the USA is the foremost contributor to the development of artificial intelligence applications. According to the U.S. Bureau of Labor Statistics, AI investment in the United States reached US$59.78 billion in 2022 from US$50.99 billion in 2022. This is fueling the application of artificial intelligence in Unified Communication as a service. Following this, 8x8, Inc. announced enhancements to the 8x8 XCaaS (Experience Communications as a Service) integrated cloud contact center and unified communications platform in January 2024.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2030
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The unified communications as a service (UCaaS) Market is analyzed into the following segments:

By Application

  • Enterprise Telephony
  • Meetings (Audio/Video/Web Conferencing)
  • Messaging
  • Communication-Enabled Business Processes

By End-User

  • BFSI
  • IT & Telecom
  • Retail
  • Healthcare
  • Public Sector
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • France
  • Germany
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific Region
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Enterprise Telephony
  • 5.3. Meetings (Audio/Video/Web Conferencing)
  • 5.4. Messaging
  • 5.5. Communication-Enabled Business Processes

6. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. BFSI
  • 6.3. IT & Telecom
  • 6.4. Retail
  • 6.5. Healthcare
  • 6.6. Public Sector
  • 6.7. Education
  • 6.8. Others

7. UNIFIED COMMUNICATIONS AS A SERVICE (UCAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Application
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Application
    • 7.3.2. By End-User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Application
    • 7.4.2. By End-User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. Germany
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Application
    • 7.5.2. By End-User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Application
    • 7.6.2. By End-User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. South Korea
      • 7.6.3.4. India
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Zoom Video Communications, Inc.
  • 9.2. Verizon
  • 9.3. Microsoft
  • 9.4. Sangoma
  • 9.5. 8x8, Inc.
  • 9.6. Dstny
  • 9.7. Genesys
  • 9.8. Avaya Inc.
  • 9.9. RingCentral, Inc.
  • 9.10. Tata Communications
  • 9.11. Wipro
  • 9.12. Infosys Limited
  • 9.13. Zoho Corporation Pvt. Ltd.