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市場調査レポート
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1521055

UCaaS(Unified Communication as a Service)市場 - 2024年から2029年までの予測

Unified Communications As A Service (UCaaS) Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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UCaaS(Unified Communication as a Service)市場 - 2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年06月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

UCaaS(Unified Communication as a Service)市場は、2024年の510億1,200万米ドルから2029年には1,551億9,100万米ドルへとCAGR 24.92%で成長すると予測されています。

UCaaSとは、ビデオ会議、ファイル共有、チャット、電話などのツールを単一のインターフェイスに統合したクラウドベースのコミュニケーションプラットフォームです。このプラットフォームは、従来のコミュニケーションネットワークを超える現代的なアプローチで、組織の多機能ニーズに対応し、全体的な業務効率と職場の生産性を高める。

UCaaSは、コミュニケーションネットワークに高い拡張性を提供し、大企業がコミュニケーションチャネルを拡大し、ダイナミックな環境に適応し、顧客により多く接することができるよう支援します。さらに、UCaaSが提供する高い柔軟性により、ユーザーは自分の要件に合った適切なコミュニケーションツールを選択することができます。

多要素認証、データ暗号化、ファイアウォールなどのUCaaSのセキュリティ機能は、不正アクセス、ハッキング、侵害から個人データや通信を保護します。その結果、UCaaSは、さまざまな業種の組織に包括的なコラボレーションプラットフォームを提供し、拡張性、アクセシビリティ、セキュリティの利点を付加した最新のコミュニケーションアプローチを提供します。

UCaaS市場の促進要因:

  • 在宅勤務やリモートワークの動向の高まりが市場拡大を後押し

COVID-19の流行はリモートワークの動向を加速させ、費用対効果と生産性の面でメリットをもたらしています。さらに、デバイスの持ち込みも増加傾向にあり、リモートワーキングソリューションやソフトウェアの市場需要拡大に寄与しています。UCaaSが提供するマルチチャネルのコミュニケーションコラボレーションツールは、現在の需要に対応する理想的な選択肢となっています。

主要国の正社員は、費用対効果の高さからリモートワークに関心を示しています。Global Survey of Working Arrangements(G-SWA)が2023年4月から5月にかけて発表したデータによると、在宅勤務の普及率は英国、米国、オーストラリア、ニュージーランド、カナダで高く、正社員の在宅勤務日数は週平均1.4日となっています。

  • クラウドベースのソリューションの需要急増と採用が市場成長を後押し

技術的な導入は活況を呈しており、企業はコミュニケーションチャネルをデジタル化するITインフラの改善に向けた投資を実施しようとしています。UCaaSが提供するクラウドベースのコミュニケーションおよびコラボレーションツールの包括的なスイートは、メンテナンスの手間を省き、従業員のワークフローを簡素化する機会を企業に提供します。さらに、クラウドコンピューティング環境を促進するために行政当局が行った好意的な投資は、UCaaS市場のさらなる上昇につながりました。

  • UCaaSの費用対効果の高さが市場の成長を促進

UCaaSは、従業員とその顧客間のコミュニケーションを容易にする多様なオプションを提供します。同様に、導入、スタッフトレーニング、ライセンシング、その他の運用コストに関連するコストは、企業の規模によって異なり、ソリューションの需要に影響を与える可能性があります。

Metrigy社が2024年1月に発表した、米国とカナダの42業種を対象とした調査「UCaaS総所有コスト2023」によると、総運用コストを分析する際には、ライセンス、サードパーティのパフォーマンス、管理管理、トレーニングを含む幅広いコストが考慮されます。従って、企業は平均して毎年、ライセンシングに791米ドル、IT従業員のトレーニングに4,429米ドルを費やしています。同調査はさらに、マイクロソフトなどの大手企業が、大規模組織向けの主要なUCaaSソリューションプロバイダーの1つであると述べています。

UCaaS市場のセグメンテーション分析

  • ヘルスケア分野は一定の成長率で推移

エンドユーザー別に見ると、UCaaS市場は、BFSI、IT・通信、小売、ヘルスケア、公共部門、教育、その他に分析されます。ヘルスケア分野は、スタッフ、患者、介護者間のコミュニケーションとコラボレーションを改善し、メッセージング、遠隔医療サービス、ビデオ会議のための安全なルートを確立するためのUCaaSソリューションの高い適用性によって、かなりの市場シェアを占め、一定の成長が見込まれています。リモートワークや遠隔医療サービスの増加に伴い、ヘルスケア分野におけるUCaaSの需要は今後数年で大きく伸びると予想されます。

UCaaS市場の地域別展望

  • UCaaSの世界市場では、北米が大きなシェアを占める

地域別に見ると、UCaaS市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に分けられます。北米地域は大きな市場シェアを占め、米国とカナダという主要な地域国におけるクラウドコンピューティングの活況に後押しされて、最も早い市場拡大が目撃されるであろう。また、マイクロソフト、ズーム・コミュニケーションズ、ベライゾンなどの大手企業が、UCaaSを含むクラウドベースソリューションで、主にBFSI、IT・通信など、さまざまな業界の大手企業と緊密な関係を築いていることも、この地域の市場成長を後押ししています。

さらに、「インダストリー4.0」のような産業のデジタル化を強化するための有利な政府の取り組みや投資が、リモートワークの増加と相まって、この地域の市場成長のさらなる促進要因となっています。例えば、カナダ統計局によると、リモートワークのトレンドはCOVID流行後に大幅に増加しており、カナダ人の在宅勤務の割合は2016年5月の7.1%から2023年5月には20.1%に増加しています。

UCaaS市場の発展:

  • 2023年1月:アトスは、クラウドベースのユニファイド・コミュニケーションサービスを提供するMintel NetworkのUCCサービス事業を売却するため、Mintel Networkと独占交渉に入りました。この買収により、ユニファイ社の地理的なフットプリントはさらに拡大し、全世界で7,500万人以上のユーザーにサービスを提供することになります。
  • 2022年7月:エリクソンはVonage Holding Corpの買収を完了し、CCaaSやUCaaSを含む包括的なコミュニケーションソリューション・ポートフォリオを提供できるようになります。この買収は、企業向けモバイルネットワーク事業を拡大するエリクソンの計画の一環でした。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 UCaaS市場:アプリケーション別

  • イントロダクション
  • エンタープライズテレフォニー
  • 会議(音声/ビデオ/Web会議)
  • メッセージング
  • コミュニケーション対応のビジネスプロセス

第6章 UCaaS市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • IT・通信
  • 小売
  • ヘルスケア
  • 公共部門
  • 教育
  • その他

第7章 UCaaS市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • アプリケーション別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Zoom Video Communications, Inc.
  • Verizon
  • Microsoft
  • Sangoma
  • 8x8, Inc.
  • Bandwidth Inc.
  • Dstny
  • Genesys
  • Avaya Inc.
  • RingCentral, Inc.
目次
Product Code: KSI061615186

The United Communication as a Service (UCaaS) market is projected to grow from US$51.012 billion in 2024 to US$155.191 billion in 2029 at a CAGR of 24.92%.

Unified Communication as a Service is a cloud-based communication platform that integrates video conferencing, file sharing, chat, and telephony, among other tools, on a single interface. The platform is a modern approach over conventional communication networks and serves an organization's multi-functional needs, which enhances its overall operational efficiency and workplace productivity.

Unified communication as a service offers high scalability for communication networks, which assists large firms in expanding their communication channels, adapting to the dynamic environment, and gaining more customer exposure. Moreover, the high flexibility provided by UCaaS further allows the user to select an appropriate communication tool that suits his/her requirements.

Security features of Unified communication as a service, such as multi-factor authentication, data encryption, and firewall, safeguard private data and communication from unauthorized access, hacking, or breaches. As a result, UCaaS provides a modern communication approach that offers a comprehensive collaboration platform to organizations across various industry verticals with the added benefits of scalability, accessibility, and security.

Unified Communication As A Service Market Drivers:

  • Growing work-from-home or remote working trend had bolstered the market expansion.

The COVID-19 pandemic has accelerated the remote working trend, which offers cost-effective and productivity benefits. Moreover, the bring-you-own device trend is also on the rise, which has contributed to the increase in market demand for remote working solutions and software. The multi-channel communication and collaboration tools provided by the UCaaS, owing to which the solution has become an ideal choice to address the current demand.

Full-time employees based in major economies are showing interest in remote working owing to its cost-effective nature. According to the data provided by the Global Survey of Working Arrangements (G-SWA) for April-May 2023, work-from-home prevalence was higher in the UK, US, Australia, New Zealand, and Canada, with full-time employees working on an average of 1.4 fully paid days from home weekly.

  • The booming demand and adoption of cloud-based solutions have propelled the market growth.

Technological adoption is booming, and organizations are looking to implement investments in improving their IT infrastructure that would digitize their communication channels. The comprehensive suite of cloud-based communication and collaboration tools provided by Unified Communication as a service requires less maintenance and offers businesses the opportunity to simplify their employee workflow. Additionally, favorable investments undertaken by governing authorities in promoting a cloud computing environment have led to a further upward market trajectory for unified communication as a service.

  • UCaaS' cost-effective nature has stimulated the market growth.

Unified communication as a service provides a wide variety of options that make communication easy among employees and their clients. Likewise, the cost associated with deployment, staff training, licensing, and other operational costs varies depending on the size of the firm and can impact the demand for the solution.

According to the "Unified Communications as a Service Total Cost of Ownership 2023," research study released by Metrigy in January 2024, which covered 42 industry verticals across the US and Canada, a wide range of costs inclusive of licensing, third-part performance, administrative management, and training are considered while analyzing the total operational cost. Hence, on average the companies spent US$791 on licensing and US$4,429 on IT employee training every year. The study further stated that major firms such as Microsoft are one of the leading UCaaS solution providers for larger organizations.

Unified Communication As A Service Market Segmentation Analysis

  • The healthcare sector is set to grow at a constant rate.

End-user-wise, the unified communication as a service market is analyzed into the BFSI, IT & Telecom, retail, healthcare, public sector, education, and others. The healthcare sector is expected to account for a considerable market share and is poised for constant growth fueled by the high applicability of UCaaS solutions to improve communication and collaboration among staff, patients, and caregivers, establishing a secure route for messaging, telemedicine services, and video conferencing. With the rise of remote work and telehealth services, the demand for UCaaS in the healthcare sector is expected to grow significantly in the coming years.

Unified Communication As A Service Market Geographical Outlook

  • North America accounted for a significant share of the global unified communications as a service market.

Geography-wise, the unified communication as a service market is divided into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The North American region is set to account for a significant market share and will witness the quickest market expansion fuelled by the booming cloud computing in major regional nations, namely the USA and Canada. The well-established presence of major market players such as Microsoft, Zoom Communications Ins, and Verizon, which have formed close ties with leading business firms across varied industry verticals, mainly BFSI, IT & Telecom, for their cloud-based solutions inclusive of UCaaS, also fuels regional market growth.

Moreover, favorable government initiatives and investments to bolster industrial digitization, such as "Industry 4.0," coupled with the growing remote working, are acting as additional driving factors for the regional market growth. For instance, according to Statistics Canada, the remote working trend has witnessed a significant increase post-COVID pandemic, with the percentage of Canadians working from home increasing from 7.1% in May 2016 to 20.1% in May 2023.

Unified Communication As A Service Market Developments:

  • January 2023: Atos entered into an exclusive negotiation with Mintel Network to sell the former's Unified Communications & Collaboration Services businesses, which also provides cloud-based unified communication as a service. The acquisition would further expand Unify's geographical footprint, serving over 75 million users globally.
  • July 2022: Ericsson completed the acquisition of Vonage Holding Corp, which would enable the former to provide a comprehensive portfolio of communication solutions, including CCaaS and UCaaS. The acquisition was part of Ericsson's plan to expand its mobile network business in enterprises.

The Unified Communication As A Service market is segmented and analyzed as:

By Application

  • Enterprise Telephony
  • Meetings (Audio/Video/Web Conferencing)
  • Messaging
  • Communication-Enabled Business Processes

By End-User

  • BFSI
  • IT & Telecom
  • Retail
  • Healthcare
  • Public Sector
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. UNIFIED COMMUNICATION AS A SERVICE MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Enterprise Telephony
  • 5.3. Meetings (Audio/Video/Web Conferencing)
  • 5.4. Messaging
  • 5.5. Communications-Enabled Business Processes

6. UNIFIED COMMUNICATION AS A SERVICE MARKET BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. BFSI
  • 6.3. IT and Telecom
  • 6.4. Retail
  • 6.5. Healthcare
  • 6.6. Public Sector
  • 6.7. Education
  • 6.8. Others

7. UNIFIED COMMUNICATION AS A SERVICE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Application
    • 7.2.2. By End-User
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Application
    • 7.3.2. By End-User
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Application
    • 7.4.2. By End-User
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
      • 7.4.3.2. France
      • 7.4.3.3. United Kingdom
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Application
    • 7.5.2. By End-User
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. UAE
      • 7.5.3.3. Israel
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Application
    • 7.6.2. By End-User
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Taiwan
      • 7.6.3.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Zoom Video Communications, Inc.
  • 9.2. Verizon
  • 9.3. Microsoft
  • 9.4. Sangoma
  • 9.5. 8x8, Inc.
  • 9.6. Bandwidth Inc.
  • 9.7. Dstny
  • 9.8. Genesys
  • 9.9. Avaya Inc.
  • 9.10. RingCentral, Inc.