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市場調査レポート
商品コード
1495989
ヘルシーエイジング(心血管と骨の健康における食品・飲料)市場:2024年~2029年の予測Cardiovascular and Bone Health Positioned Food and Beverages (Healthy Aging Market) - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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ヘルシーエイジング(心血管と骨の健康における食品・飲料)市場:2024年~2029年の予測 |
出版日: 2024年04月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ヘルシーエイジング(心血管と骨の健康における食品・飲料)市場は、予測期間中に11.07%の複合年間成長率で成長し、2022年の407億9,200万米ドルから2029年には949億4,500万米ドルの市場規模に達すると予測されます。
心血管と骨の健康におけるヘルシーエイジングのための飲食品は、心血管の健康、骨の健康、および加齢に伴う全体的な幸福をサポートするように設計された製品です。これらの製品には、オメガ3脂肪酸、抗酸化物質、食物繊維、植物ステロールといった心臓に優しい栄養素が含まれており、健康的なコレステロール値を維持し、心血管疾患のリスクを低減するのに役立ちます。また、カルシウム、ビタミンD、ビタミンK、マグネシウムなど、骨のミネラル化と密度に重要な役割を果たす栄養素も含まれています。
健康的な加齢には、健康維持、栄養バランスの促進、免疫システムのサポート、加齢に伴う健康課題の管理など、総合的なアプローチが必要です。長年にわたり、生活様式の変化により、私たちは健康的なライフスタイルを採用する必要性に迫られています。人々は自分の健康と幸福についてより強く意識するようになり、ヘルシーエイジング市場を開拓する絶好のチャンスが広がっています。
世界人口の高齢化は急速に進んでいます。このため、健康的な老化を促進する特別な効果を持つ食品やサプリメントを採用する必要性が高まっています。それとは別に、心血管疾患、骨の痛みにつながるビタミン欠乏症、健康問題に関連する懸念の高まりも、ヘルシーエイジング市場の主な促進要因となっています。市場にとって大きな抑制要因のひとつは、生活必需品さえ不足している後進地域での普及です。
市場促進要因
不健康な食事、運動不足、タバコの大量消費、喫煙、都市化、汚染を伴う生活パターンの変化は、長年にわたって私たちの健康と福祉を弄ぶ要素の一部であり、長年にわたって心血管疾患の増加に寄与してきました。WHOによると、毎年約1,790万人が心血管疾患で死亡しており、CVDは世界的に主要な死因となっています。CVD(心血管疾患)には、脳血管疾患、冠状動脈性心臓疾患、リウマチ性心臓疾患など、心臓に関連するさまざまな疾患が含まれ、時間の経過とともに脳卒中や心臓発作を引き起こす可能性があります。
WHOによると、CVDによる死亡者数の5人に4人は心臓発作と脳卒中によるもので、大きな問題となっています。それに加え、加齢に伴い、免疫力の低下や体の衰えにより、心血管疾患の脅威が高まることが研究でわかっています。国連が提供したデータによると、65歳以上の人口に占める割合は1990年の6%から2019年には9%に増加しました。2019年の世界の65歳以上の人口は7億300万人で、2050年には15億人に倍増すると予測されています。こうした予測に伴い、心血管疾患の症例はさらに増加すると予測され、健康的な高齢化の必要性が叫ばれています。
識字率の向上、意識向上キャンペーン、政府の取り組みは、人々が健康的な食生活を送ることで健康的なライフスタイルを採用することに大きく貢献しています。そのため、ハーブ製品、植物ステロールベースの商品、コエンザイムQ10またはCoQ10サプリメント、低脂肪乳製品、全粒穀物やナッツ類、魚油、オメガ3脂肪酸サプリメントのような心血管関連のウェルネス製品やサプリメントが、人々の食生活の一部となり、健康的な生活を誘導する大きな機会を開いています。
心血管疾患とは別に、ヘルシーエイジング食品・飲料市場を怪異初する主な機会のひとつは、骨関連疾患の多い地域を獲得することです。カルシウム不足、ビタミンD不足、人口の高齢化、低体重、喫煙、アルコールの過剰摂取、運動不足などは、骨粗鬆症や骨ペトロ症などの問題に苦しむ重要な地域です。
骨粗鬆症は、骨の構造や組織を弱める最も一般的な骨の病気で、そのために骨の強度が低下し、骨折の可能性が高くなります。米国疾病予防管理センターが実施した調査によると、50歳以上の成人の骨粗鬆症の年齢調整有病率は2007-2008年の9.4%から2017-2018年には12.6%に増加しました。少子化に伴い高齢者人口が増加しており、骨関連ヘルシーエイジング市場にとって好機となっています。
市場抑制要因
市場成長の主な抑制要因の1つは、サプリメントやその他のウェルネス製品に関連する安全性です。というのも、こうしたサプリメントの多くは、妊婦や子供に対する事前検査を経ていないため、市場成長の妨げになりかねないからです。そのほか、サプリメントに関するFDAによる規制も市場に脅威を与える可能性があります。製品が市場に出回ると、FDAは消費者のレビューに従ってその副作用を追跡します。製品が安全でないことが判明した場合、FDAは製造業者に対して厳しい法的措置を取ったり、製品を市場から排除する警告を出したりすることができます。
The cardiovascular and bone health positioned food and beverages: the healthy aging market is expected to grow at a compound annual growth rate of 11.07% over the forecast period to reach a market size of US$94.945 billion in 2029, from US$40.792 billion in 2022.
Cardiovascular and bone health-positioned food and beverages for healthy aging are products designed to support cardiovascular health, bone health, and overall well-being in the context of aging. These products include heart-friendly nutrients like omega-3 fatty acids, antioxidants, fiber, and plant sterols, which help maintain healthy cholesterol levels and reduce the risk of cardiovascular diseases. They also contain nutrients like calcium, vitamin D, vitamin K, and magnesium, which play a crucial role in bone mineralization and density.
Healthy aging encompasses a holistic approach to maintaining well-being, promoting overall nutritional balance, supporting the immune system, and managing age-related health challenges. Over the years, changing living patterns have driven us towards the need to adopt a healthy lifestyle. People are becoming more conscious about their health and well-being, which has opened up a great opportunity to develop the healthy aging market.
The global population is aging at a fast rate. This has increased the need to adopt food and wellness products and supplements that carry the extra benefits of promoting healthy aging. Apart from that, the rising concerns relating to cardiovascular diseases, vitamin deficiencies leading to bone pains, and health issues are also major driving factors for the healthy aging market. One of the major restraints for the market is to expand its reach in less developed regions that lack even the necessities of life.
Market Drivers
Changing living patterns accompanied by an unhealthy diet, lack of physical activity, high consumption of tobacco, smoking, urbanization, and pollution are some of the elements playing with our health and wellness for years and have contributed to the rise of cardiovascular diseases over the years. According to WHO, around 17.9 million die from cardiovascular diseases every year, which has made CVDs a leading cause of death globally. CVDs or Cardio Vascular Diseases include a range of heart-related disorders like cerebrovascular disease, coronary heart disease, rheumatic heart disease, etc. that can give rise to chances of strokes and heart attacks with time.
WHO says that around four out of five CVD deaths are due to heart attacks and stroke, becoming major concerns. Besides that, studies have found that with aging, the threat of cardiovascular diseases increases due to low immunity and a weak body, as well as the threat of other diseases. According to the data provided by the UN, the share of the population aged 65 years or over increased from 6% in 1990 to 9% in 2019. There were 703 million persons aged 65 years or over in the world in 2019, which is expected to double to 1.5 billion in 2050. With these projections, the cases of cardiovascular diseases are projected to increase further, which calls for the need for healthy aging.
The growing literacy, the rising awareness campaigns, and government initiatives contribute significantly to making people adopt a healthy lifestyle by eating a healthy diet. This, therefore, has opened up a significant opportunity for cardiovascular-related wellness products and supplements like herbal products, phytosterol-based commodities, coenzyme Q10 or CoQ10 supplements, low-fat dairy products, whole grains and nuts, fish oil, and omega 3 fatty acid supplements to become a part of people's diet and induce healthy living in them.
Apart from cardiovascular diseases, one of the major opportunities for developing the healthy aging food and beverages market is to acquire the areas of high bone-related diseases. Calcium deficiency, vitamin D deficiency, population aging, low body weight, smoking, excess alcohol consumption, physical inactivity, etc., are critical areas that suffer from problems like osteoporosis and osteopetrosis, etc.
Osteoporosis is the most common bone disease that weakens the bone structure and tissue, due to which bone loses strength, which increases the chances of fractures. According to a survey conducted by the Centers for Disease Control and Prevention in the USA, the age-adjusted prevalence of osteoporosis among adults aged 50 and over increased from 9.4% in 2007-2008 to 12.6% in 2017-2018. With the declining birth rate, the aged population is rising, which has created an opportunity for the bone-related healthy aging market.
Market Restraints
One of the major restraints for the market growth is the safety associated with supplements and other wellness products. This is because many of these supplements do not go through any prior testing for pregnant women and children, and this can hamper the market growth. Besides that, the regulation by the FDA on the supplements can pose another threat to the market. Once the product is marketed, the FDA tracks its side effects as per consumer reviews. If the product is found unsafe, the FDA can take strict legal actions against the manufacturer or issue a warning to remove the product from the market.