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市場調査レポート
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1457019

インテリジェント・パッケージング市場 - 2024年~2029年までの予測

Intelligent Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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インテリジェント・パッケージング市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インテリジェント・パッケージング市場は、2022年に74億300万米ドルと評価され、CAGR 8.28%で成長し、2029年には129億1,600万米ドルの市場規模に達します。

機械読み取り可能なデータを包装に組み込む必要性から、インテリジェントまたはスマート包装システムのイントロダクションが生まれました。インテリジェント・パッケージングは、製品に関する知識や情報を提供できる通信システムの一部です。製品の複雑化、パッケージング技術の先進化、研究開発への投資が市場促進要因となっています。北米と欧州は、技術進歩の高い採用率とともに、飲食品包装に関する厳しい政府規制があるため、大きな市場シェアを占めると予想されます。一方、アジア太平洋地域は世界のインテリジェント・パッケージング市場で急成長を遂げています。これらのソリューションは、利便性、改ざん防止、耐盗難性などの利点を提供します。これらのソリューションの需要は、技術の浸透が進み、偽造品の抑制に重点が置かれていることから、最大の成長が見込まれています。

コンビニエンス・フードに対する消費者の嗜好の高まりが、インテリジェント・パッケージングソリューションの需要を牽引しています。

都市化が進み、農村部から都市部へのシフトが進んでいるため、コンビニエンス・フードや調理済み食品の消費に対する嗜好が高まっており、これによって食生活の状況にも変化が生じています。インドのような国では、家庭で調理してみんなで食べるという伝統的な食品消費から市民が離れ始めています。現在では、多忙なライフスタイルが採用され、女性も働くようになったため、コンビニエンス食品や飲食品を好む傾向が強まっています。その結果、一人当たりの所得がさらに増加し、中間所得層の豊かさが増し、食習慣に変化をもたらしています。北米のような先進地域では、多くの人々が個人的なライフスタイルを採用しています。さらに、高い可処分所得が支出の限界をさらに引き上げ、消費者が食品の調理に時間をかけたがらず、代わりにレジャー活動を好むようになった。こうしてコンビニエンス・フードの消費が促進され、インテリジェント・パッケージングは幅広い消費者に食品に関する詳細な情報を提供することが期待されています。このため、先進地域だけでなく世界の他の地域でも、教育水準の高い消費者の間で高い市場需要が創出されます。

北米は予測期間中に高い成長率が見込まれます。

北米地域では、インテリジェント・パッケージング市場が予測期間および今後数年間で成長する好機があります。この背景には、技術の進歩やイノベーションの早期導入があります。さらに、飲食品包装に関する厳しい政府規制の存在が、これらの地域における市場需要を牽引しています。医薬品では、NFC(近距離無線通信)のようなインテリジェント・パッケージング技術の統合は、スマート医薬品ラベルの開発に高い付加価値を与えている新しい技術です。さらに、これらの地域では、ほぼすべてのビジネスでデジタル技術が普及しているため、医薬品のデジタル識別が現在および今後の市場の成長にさらに拍車をかけています。インテリジェント・パッケージング技術のアプリケーションには、服用アドバイス、社内物流プロセスの最適化、ブランドアイデンティティの保護などがあり、これらの地域の幅広い患者に利便性を提供しています。さらに、高い医療費と慢性疾患の有病率の高さ、高齢者人口の増加が相まって、インテリジェント・パッケージング技術によって効果的に監視できる治療期間中の患者のコンプライアンスが向上し、市場の需要を牽引しています。インテリジェント・パッケージングのこのような薬剤コンプライアンス機能は、今後数年間で市場が成長するチャンスと考えられます。

市場の主な立ち上げ

  • 2022年5月、Wiliotタグの開発、設計、生産とatma.ioの統合により、インテリジェントで完全に接続されたモノのインターネットの構築が可能になります。
  • 2022年4月、アムコアPLCはアイルランドのスライゴにあるヘルスケアパッケージング施設に医療用パッケージングのための新しい熱成形機能を構築するために投資しました。この数百万米ドルの投資はアムコアの無菌包装事業の成長をサポートし、北米と欧州の顧客に完全なヘルスケアソリューションを提供する新たな拠点を提供します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 インテリジェント・パッケージング市場:パッケージング技術別

  • イントロダクション
  • RFIDタグ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 温度インジケーター
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 鮮度インジケーター
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 インテリジェント・パッケージング市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品・飲料
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 製薬およびヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 電気製品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 化粧品とパーソナルケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 インテリジェント・パッケージング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • DuPont de Nemours, Inc.
  • Amcor plc
  • impacX.
  • MAKA RFID
  • ScanTrust SA
  • Tetra Pak International S.A.
  • Sealed Air
目次
Product Code: KSI061610043

The intelligent packaging market is evaluated at US$7.403 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 8.28% reaching the market size of US$12.916 billion by the year 2029.

The need for machine-readable data to be incorporated into packaging has given rise to the introduction of intelligent or smart packing systems. Intelligent packaging is a part of the communication system that is capable of providing knowledge and information about a product. The complexity of products, advances in packaging technology, and investments in research and development are some of the major market drivers. North America and Europe are expected to hold a significant market share due to the stringent government regulations regarding food and beverage packaging along with a high adoption rate of technological advancements. On the other hand, the Asia-Pacific region is experiencing fast growth in the global intelligent packaging market. These solutions offer benefits like convenience, tamper-proofing, and theft resistance, among others. The demand for these solutions is expected to witness maximum growth due to the increasing penetration of technologies and a focus on curbing counterfeit products.

The growing consumer preference for convenience foods is driving the demand for intelligent packaging solutions

There is a growing preference for the consumption of convenience and ready-to-eat foods owing to the increasing urbanization where there is an increasing shift from rural to urban areas that has brought in changes in dietary conditions as well. In countries like India, citizens have started moving away from the traditional form of food consumption, which includes cooking at home and eating together. Nowadays, there has been a shift in the trend where there is an adoption of a busy lifestyle and women have also started working, leading to a growing preference for convenience foods and beverages. This has further increased the per capita income and has led to an increased level of affluence among the middle-income group, bringing a change in food habits. In developed regions like North America, many people have adopted individual lifestyles. Furthermore, a high disposable income has raised the limit of expenditure further leading to consumer unwillingness to spend more time on food preparation and have shown a preference for leisure activities instead. Thus, promoting the consumption of convenience foods, where intelligent packaging is expected to provide detailed information about the food product to a wide range of consumers. This creates a high market demand among well-educated consumers in developed regions, as well as other parts of the world.

North America is expected to grow at a high rate during the forecast period.

In the North American region, there are favourable opportunities for the intelligent packaging market to thrive in the forecast period and the upcoming years. This is due to the early adoption of technological advancements and innovations. Furthermore, the presence of stringent government regulations regarding food and beverage packaging is driving the market demand in these regions. In pharmaceuticals, the integration of intelligent packaging technologies like NFC (Near Field Communication) is a novel technology that is adding high value to the development of smart pharmaceutical labels. Additionally, with the diffusion of digital technologies in almost every business in these regions, the digital identification of pharmaceuticals is further adding to the market's growth at present and in the upcoming years. Some of the applications of intelligent packaging technology include dosing advice, optimization of internal logistics processes, and protecting brand identity, among other applications, providing convenience to a wide range of patients in these regions. Furthermore, a high health expenditure coupled with a high prevalence of chronic diseases and a growing geriatric population is driving the market demand owing to the increased patient compliance during the treatment course, which can be effectively monitored because of intelligent packaging technology. This feature of smart or intelligent packaging for use in drug compliance can be seen as an opportunity for the market to thrive in the upcoming years.

Market key launches

  • In May 2022, the development, design, and production of Wiliot tags, along with the integration of atma.io, will enable the creation of an intelligent and completely connected Internet of Things. Avery Dennison also announced a strategic partnership with Wiliot, a developer and provider of digital ID technologies.
  • In April 2022, Amcor PLC invested in building new thermoforming capabilities for medical packaging at its healthcare packaging facility in Sligo, Ireland. The multi-million dollar investment would support Amcor's sterile packaging business growth and provide clients in North America and Europe with an additional location offering complete healthcare solutions.

Segmentation:

By Packaging Technology

  • RFID Tags
  • Temperature Indicators
  • Freshness Indicators
  • Others

By Application

  • Food and Beverages
  • Pharmaceutical and Healthcare
  • Electronic Products
  • Cosmetics and Personal Care

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INTELLIGENT PACKAGING MARKET, BY PACKAGING TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. RFID Tags
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Temperature Indicators
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Freshness Indicators
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. INTELLIGENT PACKAGING MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food and Beverages
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Pharmaceutical and Healthcare
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Electronic Products
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Cosmetic and Personal Care
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. INTELLIGENT PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Packaging Technology
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Packaging Technology
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Packaging Technology
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Packaging Technology
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. UAE
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. Saudi Arabia
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Packaging Technology
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Others
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. DuPont de Nemours, Inc.
  • 9.2. Amcor plc
  • 9.3. impacX.
  • 9.4. MAKA RFID
  • 9.5. ScanTrust SA
  • 9.6. Tetra Pak International S.A.
  • 9.7. Sealed Air