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市場調査レポート
商品コード
1628813

アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
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アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング市場は予測期間中にCAGR 6.2%を記録する見込み

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主なハイライト

  • 老年人口の増加、慢性疾患の増加、一般用医薬品需要の増加がヘルスケア分野の成長に寄与しています。医薬品の包装規則が厳しくなるにつれ、アクティブパッケージングソリューションの人気が高まっています。製品の完全性を保ちながら遠隔地への保管や移送を行う必要がある製品の複雑化が進んでいるため、アクティブパッケージング市場は予測期間を通じて成長すると予想されます。
  • 市場が成熟しているため、腐食防止パッケージング、乾燥剤、マイクロ波サセプターの需要の伸びはより緩やかになると思われます。しかし、これらの標準的な機能をより効率的に実行する新製品が登場すれば、健全な増加が続くと思われます。例えば、生態系に優しい腐食防止剤が新たに開発され、乾燥剤は医薬品のボトルやキャップに組み込まれ、湿度管理を行うようになった。
  • 時間温度インジケーターやスマートラベルタグも普及しつつあります。これらのデバイスの多くは、以前は不要であるか、法外に高価であると考えられていたが、低コストのプリンテッドエレクトロニクス製造を可能にする技術的進歩や、専門的な電子リーダーをスマートフォンに置き換えることにより、主流になることが予想されます。製薬業界や食品業界における最近の法規制は、メーカーに製品をより安全で回収しやすいものにするよう迫っており、追跡機能付きや双方向性のある包装部品の急速な普及を後押しすると思われます。
  • インテリジェント・パッケージングはアクティブ・パッケージングとは明確に異なるが、インテリジェント・パッケージングの機能により、ユーザーはアクティブ・パッケージング・システムの有効性と完全性をチェックするためにそれを使用することができ、付加的な機能をもたらし、お互いを補完します。インテリジェント・パッケージングは、エンドユーザー産業が利用できる他のパッケージング機能のイネーブラーと考えることができ、その過程で、顧客が高品質の製品を提供するのに役立ちます。

アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング市場動向

RFIDが市場を牽引する要因のひとつ

  • 食品のサプライチェーン管理におけるインテリジェント・パッケージングの利用は、盗難や偽造の防止に役立つと同時に、ブランディングやマーケティングの面で食品企業のイメージを向上させる。eコマースやサプライチェーンにRFIDスマート・インテリジェント・パッケージングを採用することで、ユーザーは商品の位置を含むあらゆる段階で商品を追跡することができます。消費者はRFIDラベルやタグから、通常のラベルよりも多くの情報を得ることができます。
  • 高価格、限られた入手可能性、フレキシブルプラスチック素材に関する消費者の知識不足はすべて、RFIDインテリジェント・パッケージング市場の成長を制限する問題です。インテグレーターや完全な製品設計者の不足も要因の一つです。RFIDインテリジェント・パッケージング市場の機会の中には、市場を押し上げる可能性のある印刷技術の先進に関連するものもあります。
  • メーカーは、RFID技術を工場資産管理に活用することで、この目標を達成することができます。製造工程の品質と生産高を監督し維持するために、RFIDタグとセンサー技術の組み合わせは、コンベア、カメラ、ボイラー、タンク、パイプなど、生産施設内の多くの場所に適したソリューションです。RFIDタグは、工具、生産設備、最終製品の一部であるプロセス部品(ドア、エンジン、ホイール、ミラー、その他の車両部品など)など、製造業における可動資産の追跡に使用されます。
  • また、特に新興国の医薬品やパーソナルケア産業における偽造品の増加も、包装時にRFIDなどの技術を使用することを企業に迫った。これらすべての要因が、アクティブ&インテリジェントパッケージングに対する需要の大幅な上昇を物語っています。しかし、設置や導入にかかるコストが高いため初期資本が必要であることや、これらのシステムに関するセキュリティの問題が、市場の成長に課題となっています。

医薬品が市場成長に重要な役割を果たす

  • 製薬業界では近代的なパッケージングの重要性が高まっているため、各ブランドは他の競合に差をつけ、収益性を高めるために、特徴的なアクティブパッケージングの可能性を活用するようになっています。
  • Amcorなど、医薬品包装の3分の2以上をリサイクルまたは再利用できるように設計している企業による取り組み(Formpack Blister+PTFポートフォリオ)は、この地域の医薬品包装プロバイダーの間でリサイクル可能性を促進し、持続可能性を促進すると予想されます。
  • 医療機器、デバイス、移植可能なデバイス、バイアルやシリンジなどの消耗品に使用されるフレキシブル無菌包装では、シリアライゼーションが引き続き促進要因となっています。経口薬、処方用量医薬品、一般用医薬品(OTC)の投与需要の増加は、医薬品セクターにおけるフレキシブルアルミ箔の使用を増加させると予想されます。
  • 医薬品ブランドは市場で進化を続けており、美容・パーソナルケアカテゴリーのほとんどをカバーしています。製薬ブランドは、年間を通じて必要不可欠な薬局・薬店、ドラッグストア・薬局、オンライン小売店での割引や提供などの販促キャンペーンに参加し、購買を刺激し続けています。

アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング産業の概要

アジア太平洋地域のアクティブ&インテリジェントパッケージング市場は、BASF SE、Amcor Ltd、Honeywell International Inc.、Landec Corporation、Bemis Company Inc.、Crown Holdings Inc.、Ball Corporation、Timestrip UK Ltd.などの主要企業が参入しています。各社はより多くの市場シェアを獲得するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場開拓の動向は以下の通りである:

  • 2021年8月-Zai Urban Wineryのオーガニックワインが飲料缶で発売されました。Crown Bevcan Europe &Middle East(クラウン)は、高品質なグラフィックと高級感のある外観を特徴とする6種類のユニークな缶の製造・デザインにおける同ブランドのパートナーとして、この視覚的に魅力的なストーリーを実現する任務を負った。
  • 2021年8月-信頼性の高い多様なパッケージング・ソリューションの開発・製造における世界のパイオニアの1つであるアムコーは本日、2つ以上の規制対象成分(医療機器、医薬品、生物学的製剤)を含む配合剤に使用される独自のヘルスケア用蓋技術を発表しました。Amcorの最近の発明は、特許取得済みの不活性フィルム開発とラミネート設計に基づいています。加熱滅菌に耐える蓋ソリューションを提供し、パッケージへの薬剤の取り込みを防ぎながら、製品の保存と滅菌を実現します。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化
  • 市場の課題
    • インテリジェントパッケージングにおけるセキュリティとプライバシーの問題

第5章 COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アクティブパッケージング
      • ガス捕捉剤/エミッター
      • 水分捕捉剤
      • マイクロ波サセプター
      • その他のアクティブパッケージング技術
    • インテリジェントパッケージング
      • コーディングとマーキング
      • アンテナ(RFIDとNFC)
      • センサーと出力デバイス
      • その他のインテリジェントパッケージング技術
  • エンドユーザー業界別
    • 食品
    • 飲料
    • ヘルスケア
    • パーソナルケア
    • その他業界別
  • 国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Coveris Holdings SA
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 54931

The Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 6.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • The growing geriatric population, rising number of chronic ailments, and increased demand for over-the-counter pharmaceuticals contribute to the Healthcare segment's growth. Active packaging solutions are becoming more popular as pharmaceutical packaging rules become more stringent. The market for active packages is expected to grow throughout the projected period, owing to the increasing complexity of products that must be stored or transferred to remote locations while keeping their integrity.
  • Due to market maturity, growth in demand for corrosion control packaging, desiccants, and microwave susceptors will be more moderate. However, when new products are introduced to execute these standard functions more efficiently, healthy increases will continue to be seen. New ecologically friendly corrosion control scavengers, for example, have been created, and desiccants are now integrated into pharmaceutical bottles or caps to provide moisture management.
  • Time-temperature indicators, as well as smart labels and tags, are becoming more widespread. Although many of these devices were previously thought to be unneeded or prohibitively expensive, technological advancements that allow for low-cost printed electronics manufacture and the replacement of specialist electronic readers with smartphones will allow them to enter the mainstream. Recent legislation in the pharmaceutical and food industries, which forces manufacturers to make products safer and easier to recall, will push the rapid adoption of tracking-enabled or interactive packaging components.
  • Although intelligent packaging is distinctly different from active packaging, the features of intelligent packaging enable the user to use it to check the effectiveness and integrity of active packaging systems, bringing added features and complementing each other. Intelligent packaging can be considered the enabler of the other packaging features that end-user industries can utilize, and in the process, help their customers offer quality products.

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Market Trends

RFID is One of the Factor Driving the Market

  • The use of intelligent packaging in the supply chain management of food goods helps prevent theft and counterfeiting while also improving the image of food firms in terms of branding and marketing. By employing RFID smart and intelligent packaging in the eCommerce and supply chain, users can track products at every stage of their journey, including their location. A consumer can get more information via RFID labels and tags than from a regular label.
  • High prices, limited availability, and a lack of consumer knowledge of flexible plastic materials are all limiting issues in the RFID Intelligent Packaging market's growth. The shortage of integrators and complete product designers is another factor. Some of the opportunities in the RFID intelligent packaging market are related to advances in printing technology, which can boost the market.
  • Manufacturers can achieve this goal by utilizing RFID technology for plant asset management. To oversee and maintain the quality and output of a manufacturing process, a combination of RFID tags and sensor technologies is a suitable solution for many locations in a production facility, such as conveyors, cameras, boilers, tanks, pipes, and so on. RFID tags are used to track movable assets in the manufacturing industry, such as tools, production equipment, and process components (e.g., doors, engine, wheels, mirrors, and other vehicle pieces) that are part of the end product.
  • The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries in emerging economies, also compelled companies to use technologies, such as RFID during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding with these systems are challenging the growth of the market

Pharmaceutical Plays a Significant Role in Market Growth

  • The growing significance of modern packaging in the pharmaceutical industry has led the brands to utilize the potential of distinctive active packaging to stand out from the rest of their competition and increase profitability.
  • Initiatives by companies, such as Amcor and others, which design more than two-thirds of their pharma packaging to be recyclable or reusable (Formpack Blister + PTF portfolio), are expected to drive recyclability among the region's pharmaceutical packaging providers, driving sustainability.
  • Serialization continues to be a driving factor for flexible sterile packaging used for medical equipment, devices, implantable devices, and consumables, such as vials and syringes, among others. The increased demand for administering oral drugs, prescription dose medicines, and over-the-counter (OTC) medicines are expected to increase the use of flexible aluminum foil in the pharmaceutical sector.
  • The pharma brands continue to evolve in the market, covering most of the beauty and personal care categories. Pharma brands' participation in promotional campaigns, such as discounts and offers in essential chemists/pharmacies, drugstores/para pharmacies, and online retailers, throughout the year, continue to stimulate purchases.

Asia Pacific Active and Intelligent Packaging Industry Overview

The Asia Pacific Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • August 2021 - Zai Urban Winery's organic wine was launched in beverage cans. Crown Bevcan Europe & Middle East (Crown) was tasked with bringing this visually engaging story to life as the brand's partner for the manufacture and design of the six unique cans, which feature high-quality graphics and a premium appearance.
  • August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, today announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's most recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 China
    • 6.3.2 Japan
    • 6.3.3 India
    • 6.3.4 Rest of Asia Pacific

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Coveris Holdings SA
    • 7.1.12 Sealed Air Corporation
    • 7.1.13 Dessicare Inc.
    • 7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET