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市場調査レポート
商品コード
1626897

ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Latin America Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装市場は予測期間中にCAGR 5.2%を記録する見込み

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主要ハイライト

  • 世界の都市人口の増加とライフスタイル動向の変化に伴い、調理済み食品、冷凍肉、包装食品の需要が増加しています。冷凍食品、肉製品、野菜、果物の供給は国境を超え、地域市場に世界の露出を与えています。さらに、小売産業が急速に成長するにつれて、魅力的で先進的な包装に対するニーズも高まっています。
  • また、特に新興国の医薬品やパーソナルケア産業における偽造品の増加により、企業は包装時にRFIDなどの技術を使用せざるを得なくなっています。これらすべての要因が、アクティブでインテリジェントな包装に対する需要の大幅な上昇を物語っています。しかし、設置や導入にかかるコストが高いため初期資本が必要であり、これらのシステムに関するセキュリティ問題が市場の成長に課題となっています。
  • RFIDは、食肉生産、流通、小売チェーンにいくつかの潜在的な利点を提供する数多くの自動識別技術のひとつです。これには、トレーサビリティ、在庫管理、省力化コスト、セキュリティ、品質と安全性の促進などが含まれます。製品リコールの防止もRFID技術の重要な役割と考えられています。従って、このような包装用製品に対する顧客からの需要増加の主要原動力となっています。
  • インテリジェント包装はアクティブ包装とは明確に異なるが、インテリジェント包装の機能は、ユーザーがアクティブ包装システムの有効性と完全性をチェックするためにそれを使用することを可能にし、追加の機能をもたらし、お互いを補完します。インテリジェント包装は、エンドユーザー産業が利用できる他の包装機能のイネーブラーと考えることができ、その過程で、顧客が高品質の製品を提供するのに役立ちます。
  • さらに、革命的なインダストリー4.0の採用とパンデミックの広がりは、Microsoft Azureクラウドサービスなどの様々なソフトウェアを搭載したコネクテッド包装の使用を増加させ、この地域の小売業者/電子小売業者、ブランド所有者、食品メーカーに利益をもたらしています。このことが市場調査を後押ししています。

ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装市場動向

賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化が市場を牽引する見込み

  • 消費者は賞味期限が長く、使いやすい製品を求めるようになっています。このため、企業は代替包装ソリューションの開発が必要となっています。賞味期限は製品の重要な側面です。先進的低温貯蔵チェーンに依存することなく製品の提供を拡大しようとする企業は、より長い賞味期限を提供する包装の製造が不可欠となっています。
  • 酸素、湿気、微生物などの潜在的な劣化要因から製品を保護することで、賞味期限を延ばすことができます。製品を保護するために、企業は同じことを達成することができ、また費用対効果の高い包装ソリューションを必要としています。食品サプライチェーン全体の無駄を減らすことは、農業が環境に与える影響を軽減し、増大する食品需要に対応するために極めて重要な活動になると考えられます。したがって、製品(特に乳製品、ベビーフード、栄養補助食品)の賞味期限を延ばすために、効率的で低コストのサステイナブル加工・包装ソリューションに投資することは実行可能な解決策であり、その結果、能動的で拡大知能のある包装の要件が高まることになります。
  • ライフスタイルの変化とそれに伴う消費者の加工食品、包装食品、調理済み食品への依存は、アクティブ包装とインテリジェント包装ソリューションへの需要を増大させています。スーパーマーケット文化の出現もまた、買い物の風景を変え、特に飲食品における包装の必要性を高めています。人々のライフスタイルの変化は、家庭料理から調理済み製品へのシフトをもたらしました。このような使い勝手の良さに加えて、これらの製品は新鮮で汚染されていないことを保証するような方法で包装される必要があります。
  • ここ数ヶ月、COVID-19発生の影響により、消費者が保存のきく商品を買いだめしているのが確認されています。能動的でインテリジェントな包装材料や生産プロセスなどの技術的進歩により、包装設計者は製品の保存期間を延ばす包装製品や包装方法を生み出すようになりました。
  • さらに、RFIDやNFcsなどのインテリジェント包装ソリューションは、プラスチック、繊維、バージン繊維など、あらゆる包装材料に組み込むことができます。このような柔軟性が、調査対象市場での採用を増やしています。

食品は市場成長の重要な要因のひとつ

  • ブラジル政府によると、2021年までにブラジルの包装食品の小売売上高は1,166億米ドルに達すると予想され、2016年からの成長率は32.2%です。この予測で高い成長率を示しているのは、調理済み食品、朝食用シリアル、ベビーフード、ソース・ドレッシング・調味料、加工肉、水産物・スープなどです。このような成長率は、アクティブ包装とインテリジェント包装ソリューションの需要を増加させると予想されます。
  • 材料タイプによって、アルゼンチンの包装市場はプラスチック、紙、アルミホイル、セルロース包装材の4つのセグメントに分類されます。そのため、RFIDやNFCのようなインテリジェント包装は、パンデミックを懸念する消費者が輸送から保管まで製品を追跡するために含めることができます。さらに、アルゼンチンの主要参入企業の1つはAmcorです。同社は、RFIDとNFC技術によって食品の追跡を可能にしています。これは、同地域における技術入り包装に対する需要の高まりを示すものです。
  • 食品加工やアグリビジネスに携わる企業(Tyson、Bachoco、Driscolls、Sunny Ridgeなど)も、利用可能なものより優れた環境に優しい包装技術を必要としています。焼き菓子や塩スナックも力強い成長を見せており、メキシコの軟包装メーカーに幅広い機会を提供しています。ポテトチップス、トルティーヤ、コーンチップスを含む塩味スナック製品グループは、最も重要な製品セグメントです。また、調理済みの栄養価の高い食品への依存度が高まっていることも、メキシコのスナック製品セグメントの包装市場を牽引しています。
  • さらにブラジルでは、職員が戸口で食品を注文できる食品配達用途が増加しています。この増加はパンデミックの中で確認され、非接触配達などの様々な取り組みが用途の使用を促進しています。このように、インテリジェント・包装へのニーズは、顧客が包装がどのように玄関先に到着したかを理解し、製品が安全に消費できることを知ることができるようになるため、高まっています。

ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装産業の概観

ラテンアメリカのアクティブ包装とインテリジェント包装市場は適度に統合されており、BASF SE、Amcor Ltd、Honeywell International Inc.、Landec Corporation、Bemis Company Inc.、Crown Holdings Inc.、Ball Corporation、Timestrip UK Ltd.などの大手企業が参入しています。各社はより多くの市場シェアを獲得するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場動向は以下の通りです。

  • 2021年5月-Four04 Packaging Ltdは、継続的な市場スクリーニング手続きにより、コベリスの戦略的成長計画にとって理想的なパートナーとして特定されました。生鮮食品や果物、パンの包装は同社の専門セグメントです。同社は、これらの市場におけるコベリスの既存製品ラインを理想的に補完する製品ポートフォリオを提供しています。
  • 2021年5月-新しい熱成形包装ソリューションがSealed Airによって開発されました。一般的に使用されているラミネートと比較した場合、Sealed Airは新しいCRYOVACブランドのLID830Rは薄くて耐虐待性が高く、曇り止めの上蓋フィルムで、梱包重量を最大50%削減できるとしています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化
    • 新鮮で高品質な食品への需要の高まり
  • 市場課題
    • 包装資材の人体への影響に関する問題
    • インテリジェント包装におけるセキュリティとプライバシーの問題

第5章 COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アクティブ包装
      • ガス捕捉剤/エミッター
      • 水分捕捉剤
      • マイクロ波サセプター
      • その他のアクティブ包装技術
    • インテリジェント包装
      • コーディングとマーキング
      • アンテナ(RFIDとNFC)
      • センサーと出力デバイス
      • その他のインテリジェント包装技術
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医療
    • パーソナルケア
    • その他産業別
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • その他のラテンアメリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 48633

The Latin America Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

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Key Highlights

  • With the growing urban population and changing lifestyle trends worldwide, the demand for ready-to-eat, frozen meat, and packaged food is increasing. The supply of frozen foods, meat products, vegetables, and fruits surpass boundaries, giving regional markets global exposure. Moreover, with the retail industry propelling rapidly, the need for attractive and advanced packaging is also increasing.
  • The increase in counterfeit products, especially in the pharmaceutical and personal care industries in emerging economies, also compelled companies to use technologies, such as RFID, during packaging. All these factors account for a substantial rise in the demand for active and intelligent packaging. However, the initial capital needed due to higher costs of installation and implementation and security issues regarding these systems is challenging the market's growth.
  • RFID is one of many automatic identification technologies that offer some potential benefits to meat production, distribution, and retail chain. These include traceability, inventory management, labor-saving costs, security, and the promotion of quality and safety. The prevention of product recalls it is also considered a key role of RFID technology. Thus, it acts as a major driving factor for the increased demand from the customers for such products for packaging.
  • Although intelligent packaging is distinctly different from active packaging, the features of intelligent packaging enable the user to use it to check the effectiveness and integrity of active packaging systems, bringing added features and complementing each other. Intelligent packaging can be considered the enabler of the other packaging features that end-user industries can utilize, and in the process, help their customers offer quality products.
  • Furthermore, the introduction of revolutionary industry 4.0 and the spread of the pandemic has increased the use of connected packaging powered by various software such as Microsoft Azure cloud services to benefit the retailers/e-tailers, brand owners, and food manufacturers in the region. This is driving the market studied.

Latin America Active & Intelligent Packaging Market Trends

Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle is expected to drive the market

  • Consumers have been demanding products with extended shelf life and easier usage. This has necessitated the companies to develop alternate packaging solutions. Shelf life has been an important aspect of the product. Companies looking to expand their product offerings with less dependency on sophisticated cold storage chains have become imperative to produce packages that provide longer shelf life.
  • The shelf life can be increased by protecting the products from potential deteriorating agents, such as oxygen, moisture, and microbes. In order to protect their products, companies need a packaging solution that can achieve the same and is also cost-effective. Reducing wastage throughout the food supply chain is likely to become a crucial activity to reduce the environmental impact of agriculture and serve the increasing food demand. Therefore, investing in efficient, low-cost, and sustainable processing and packaging solutions to increase the shelf life of products (especially dairy, baby food, and nutraceuticals) is a viable solution, thus augmenting the requirement of active and intelligent packaging.
  • Changing lifestyle and the consequent dependence of consumers on processed, packaged, and precooked food is increasing the demand for active and intelligent packaging solutions. The advent of the supermarket culture has also altered the landscape of shopping and has increased the need for packaging, especially in food and beverage products. The altering lifestyle of people has resulted in the shift from home-cooked to ready-to-eat products. In addition to this ease of use, these products should also be packaged in such a way to ensure they are fresh and uncontaminated.
  • In the past few months, consumers have been witnessed stocking up on shelf-stable goods owing to the impact of the COVID-19 outbreak. Technological advancements such as active and intelligent packaging materials and production processes have led packaging designers to produce packaging products and methods that increase the shelf life of the products.
  • Moreover, intelligent packaging solutions such as RFIDs and NFcs can be incorporated into any packaging material such as plastic, fiber, virgin fiber, among others. Such flexibility increases the adoption in the market studied.

Food is One of the Significant Factor for Market Growth

  • According to the Brazilian government, by the year 2021, the retail sales in packaged food in Brazil are anticipated to reach USD 116.6 billion, a growth rate of 32.2% since 2016. High growth rates in the forecast include ready meals, breakfast cereals, baby food, sauces dressings and condiments, processed meat, and seafood and soup. Such growth rates are expected to increase the demand for active and intelligent packing solutions.
  • Based on the material types, the packaging market in Argentina is categorized into four segments: plastic, paper, aluminum foil, and cellulose packaging materials. Thus intelligent packaging such as the RFIDs and NFCs can be included to track the products from transport to storage by consumers that are concerned amind the pandemic. Further, one of the major players in Argentina is Amcor. The company allows tracking of food products through RFID and NFC technology. This is indicative of the growing demand for technology-infused packaging in the region.
  • The companies involved in food processing and agribusiness (Tyson, Bachoco, Driscolls, Sunny Ridge, etc.) also require better and greener packaging technologies than the available ones. Baked and salted snacks are also showing strong growth, providing extensive opportunities for flexible packaging manufacturers in Mexico. The salted snacks product group, including potato chips, tortillas, and corn chips, is the most significant product segment. Also, a greater reliance on ready-prepared nutritious foods drives the packaging market in the snack product segment in Mexico.
  • Furthermore, Brazil is witnessing increased food delivery applications that allow personnel to order food at doorsteps. The increase was witnessed amid the pandemic, and various initiatives such as the non-contact deliveries are driving the use of applications. Thus the need for intelligent packaging increases as it allows customers and understand how the package arrived at their doorstep and enables them to know that the product is safe to consume.

Latin America Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The Latin America Active and Intelligent Packaging market is moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2021 - Four04 Packaging Ltd was identified as an ideal partner for Coveris' strategic growth plans through a continuous market screening procedure. Packaging for fresh food and fruit, as well as bread, is a specialty of the company. It offers a product portfolio that ideally complements Coveris' existing product lines in these markets.
  • May 2021 - A new thermoforming packaging solution has been developed by Sealed Air. When compared to commonly used laminates, Sealed Air claims that the new CRYOVAC brand LID830R is a thin, high abuse resistance, anti-fog top lid film that can reduce packing weight by up to 50%.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Brazil
    • 6.3.2 Mexico
    • 6.3.3 Rest of Latin America

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Sealed Air Corporation
    • 7.1.12 Dessicare Inc.
    • 7.1.13 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET