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市場調査レポート
商品コード
1627114

中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向&統計、成長動向予測(2025~2030年)

Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 120 Pages
納期
2~3営業日
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中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装:市場シェア分析、産業動向&統計、成長動向予測(2025~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装市場は予測期間中にCAGR 5.2%を記録する見込み

Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging-Market-IMG1

主要ハイライト

  • インテリジェント包装は、それが封入されている食品やそれが保管されている環境のいくつかの変数を感知・測定することができます。この機能により、利害関係者(製造業者、小売業者、消費者)に測定された特性を通じて食品の状態を知らせることができます。
  • インテリジェント包装システムには、小型で安価なラベルやタグであるスマートデバイスが含まれており、包装内に含まれる食品のパラメータ、機能、特性に関する情報を取得、保存、転送することができます。
  • 能動的包装は、食品または食品を取り囲む環境由来の食品化学品を包装内に吸収したり、保存料、酸化防止剤、香料などの物質を食品または食品を取り囲む環境に放出したりします。
  • しかし、消費者による小袋の誤飲や、小袋の内容物の食品への流出・漏出など、食品への小袋式脱酸素剤の採用に関連する安全性の懸念は有害です。これらは、市場における脱酸素剤使用の拡大を阻む主要課題です。
  • エジプト人の平均的な食への関心と、知らない料理を体験したいという好奇心は、食品販売店の増加につながっています。しかし、生鮮食品の価格上昇と可処分所得の減少により、人々は冷凍食品の消費にシフトしています。この傾向の変化が、調査対象市場の拡大を後押しする可能性があります。
  • カタールの一人当たり所得は増加しており、購買力を高めています。ライフスタイルの変化に伴う包装製品への需要の増加と、メーカーによる賞味期限の延長への要求が、調査対象市場の成長を後押ししています。
  • さらに、食品包装や安全基準に関する政府の厳しい規制も、カタールの包装市場の成長を後押しする数少ない要因のひとつです。アクティブ&インテリジェント包装は、急速に包装食品に移行しつつあるファーストフード消費者のニーズに応えるためにも変化しています。

中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装市場動向

パーソナルケアが市場を牽引する要因のひとつ

  • 自然派スキンケア治療、非侵襲的美容法への注目の高まり、美容・ライフスタイルブロガーの影響力の高まりが、中東のパーソナルケアセグメントの着実な成長に寄与しています。アラブ首長国連邦のパーソナルケアセグメントの成長は、ライフスタイルが後押ししていると指摘する専門家も多いです。特にアラブ首長国連邦の厳しい気候では、医療専門家が男女ともに適切なスキンケアやパーソナルケア製品を推奨しています。
  • さらにZawayaによると、サウジアラビアの女性は世界的に美容・パーソナルケア製品への支出が最も多く、年間909米ドル(3,350アラブ首長国連邦ディルハム)を費やしています。サウジアラビアでは可処分所得が増加しているため、パーソナルケア製品の普及が進んでおり、美的価値や安全性の価値がさらに高まることが予想されます。また、同国ではソーシャルメディアやeコマースサイトの普及が進んでおり、パーソナルグッズ製品への需要が高まっているため、アクティブ&インテリジェント包装を使用したパーソナルケア製品包装の採用が刺激されています。
  • しかし、特殊なオイル、ビタミン、ハーブ化合物のような洗練された化粧品は、光や汚染から高い保護が必要です。また、これらの製品は保存期間を延長する必要があります。そのため、軟質な多層バリア包装フィルムが使用され、多くの場合、積極的な包装プロセスを伴うアルミ箔が組み込まれています。
  • さらに、天然材料やオーガニック製品に対する消費者の需要は、食料品店の枠を超え、美容製品へとシフトしています。オマーンでは、国内最高級の原料を使用した最高の製品作りに専念しているSacraブランドがあります。同社が掲げる天然材料オンリーの原則は包装にも及んでおり、消費者は、ハーブ、粘土、根、花などの美しい装飾品を目にすることができます。
  • そのため、消費者は包装のタイプや製品の移動履歴、特にCOVID-19の影響について理解することにますますこだわり、製品が安全に消費されることを確認するため、このような要求がアクティブ&インテリジェント包装の必要性を高めています。

アクティブ包装が大幅に増加

  • アクティブ包装の概念は、包装された内容物の品質と完全に関連しています。活性包装は、包装された製品と直接接触し、包装された製品と化学的または生物学的に相互作用します。
  • 製品の貯蔵寿命を向上させるため、ある種の成分が包装に組み込まれ、包装された物質から、またはその中に吸収され、貯蔵寿命を延ばし、製品の品質を維持します。このプロセスはアクティブ包装と呼ばれています。この目的のために、脱酸素剤、マイクロ波サセプター、臭気吸収剤/放出剤、吸湿剤/湿度吸収剤、抗菌包装など、さまざまな技術が使用されています。
  • この消毒プロセスでは、N95マスクとActivShieldの小片を1ガロンのビニール袋に入れます。ストリップは密閉された袋の中で制御された量の二酸化塩素を放出し、N95マスクを除染します。このプロセスは、マスクが再び着用できるようになるまでわずか3時間しかかからないです。マスクが使用されている地元の病院でオンサイトで行うことができます。
  • 包装食品に対する需要の高まりが、アクティブ包装市場を後押ししています。包装され、レディトゥイート食品に対する顧客の傾斜の高まりが、アクティブ包装市場を後押ししており、この動向は予測期間内も続くと予想されます。刻んで包装された果物や野菜は、使用される包装内でガスを放出するため、活性包装が多く採用されています。
  • さらに、中東地域では、アクティブ包装プロセスを必要とする製品包装に平ロールアルミニウムを採用する傾向が強まっています。

中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装産業の概観

中東・アフリカのアクティブ&インテリジェント包装市場は、BASF SE、Amcor Ltd、Honeywell International Inc.、Landec Corporation、Bemis Company Inc.、Crown Holdings Inc.、Ball Corporation、Timestrip UK Ltd.など数社の大手企業が参入しており、適度に統合されています。各社はより多くの市場シェアを獲得するため、戦略的提携や製品開拓に継続的に投資しています。最近の市場動向は以下の通りです。

  • 2021年5月-Sealed Airによって新しい熱成形包装ソリューションが開発されました。一般的に使用されているラミネートと比較した場合、Sealed Airは新しいCRYOVACブランドのLID830Rは薄くて耐虐待性が高く、曇り止めの上蓋フィルムで、梱包重量を最大50%削減できるとしています。
  • 2021年8月-多様で信頼性の高い包装ソリューションの開発・製造における世界的パイオニアの一つであるAmcorは本日、2つ以上の規制成分(デバイス、医薬品、生物製剤)を含む配合製品に使用される独自の医療用蓋材技術のデビューを発表しました。Amcorの最近の発明は、特許取得済みの不活性フィルム開発とラミネート設計に基づいています。これは、加熱滅菌に耐える蓋ソリューションを提供するもので、包装への薬剤の取り込みを防止しながら、製品を保存・滅菌します。このような開発により、積極的な包装プロセスの要件が強化されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 賞味期限の長期化と消費者のライフスタイルの変化
    • 新鮮で高品質な食品への需要の高まり
  • 市場課題
    • 包装資材の人体への影響に関する問題
    • インテリジェント包装におけるセキュリティとプライバシーの問題

第5章 COVID-19が市場に与える影響

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • アクティブ包装
      • ガス捕捉剤/エミッター
      • 水分捕捉剤
      • マイクロ波サセプター
      • その他のアクティブ包装技術
    • インテリジェント包装
      • コーディングとマーキング
      • アンテナ(RFIDとNFC)
      • センサーと出力デバイス
      • その他のインテリジェント包装技術
  • エンドユーザー産業別
    • 食品
    • 飲料
    • 医療
    • パーソナルケア
    • その他産業別
  • 国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • エジプト
    • その他の中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • BASF SE
    • Amcor Ltd
    • Honeywell International Inc.
    • Landec Corporation
    • Bemis Company Inc.
    • Crown Holdings Inc.
    • Ball Corporation
    • Sonoco Products Company
    • Graphic Packaging International LLC
    • Timestrip UK Ltd
    • Coveris Holdings SA
    • Sealed Air Corporation
    • Dessicare Inc.
    • WestRock Company

第8章 投資分析

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 49310

The Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging Market is expected to register a CAGR of 5.2% during the forecast period.

Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging - Market - IMG1

Key Highlights

  • Intelligent packaging is enabled to sense and measure some variables of the food that it encloses or the environment in which it is kept. This feature enables it to inform the stakeholders (manufacturer, retailer, and consumer) of the state of the food through measured properties.
  • An intelligent packaging system contains smart devices that are small, inexpensive labels or tags, capable of acquiring, storing, and transferring information about the parameters, functions, and properties of the food contained inside the package.
  • Active packaging absorbs food chemicals derived from the food or the environment within the packaging that surrounds the food or releases substances, such as preservatives, antioxidants, and flavoring, into the food or the food's surrounding environment.
  • However, safety concerns related to the adoption of sachet-type oxygen scavenging in food, such as accidental ingestion of the sachet by consumers and spill/leak of the sachet contents into food, can be harmful. They are the major factors challenging the growing use of oxygen scavengers in the market.
  • The average Egyptian's interest in food and the curiosity to experience unfamiliar cuisines has led to an increase in the number of food outlets. However, due to increasing fresh food prices and decreasing disposable income, people are shifting toward consuming frozen foods. This shift in trend may boost the expansion of the market studied.
  • The per capita income in Qatar is increasing, thus raising the purchasing power, which is driving the expansion of the packaging sector. The increasing demand for packaged products, as an outcome of changing lifestyles, and the demand from manufacturers for longer shelf life are driving the growth of the market studied.
  • Moreover, the governments' strict regulations with regard to food packaging and safety standards are one of the few other factors aiding the growth of the packaging market in Qatar. Active and intelligent packaging is also being altered to cater to the needs of fast-food consumers, who are rapidly moving toward packaged food.

MEA Active & Intelligent Packaging Market Trends

Personal Care is One of the Factor Driving the Market

  • An increased focus on natural skincare treatments, non-invasive beauty procedures, and the growing influence of beauty and lifestyle bloggers has contributed to steady growth in the Middle Eastern personal care sector. Many experts opine the upswing in the UAE's personal care segment is fueled by the lifestyle that it is associated with. Medical specialists recommend proper skincare and personal care products to both genders, especially in the harsh climate of the UAE.
  • Moreover, according to Zawaya, Saudi women are the biggest spenders for beauty and personal care products globally, who rack up USD 909 (3,350 UAE dirhams) in yearly bills. The increasing adoption of personal care products due to the increase in disposable income in the country is further expected to stimulate the value of the aesthetic value and safety of these products. Also, the increasing penetration of social media and e-commerce websites in the country is proliferating the demand for personal goods products, hence, stimulating the adoption of personal care product packaging using the active and intelligent packaging.
  • However, sophisticated cosmetics, such as special oils, vitamins, and herbal compounds, need high protection from light and contamination. These products also require to have an extended shelf life. Thus, flexible and multi-layer barrier packaging films are used, often incorporating aluminum foil that involves active packaging processes.
  • Moreover, consumers' demand for natural and organic products has now been shifted past the grocery store and has found its way toward beauty products, as the all-natural, better-for-you movement is becoming a demand in the personal care department. In Oman, the Sacra brand, which is dedicated to making the best of products using the country's finest ingredients. The company's natural-products-only principle extends to its packaging also, where consumers can see tons of beautiful adornments, herbs, clay, roots, and flowers, that are adding a hint of vibrancy while maintaining the earthy palette that the brand is known for.
  • Therefore, such demands drive the need for active and intelligent packaging as consumers are increasingly particular on understanding the type of packaging, the travel history of products especially post COVID-19 impact, to make sure the products are safe to consume.

Active Packaging is Observing a Significant Increase

  • The concept of active packaging is completely associated with the quality of the packaged content. Active packaging interacts directly with the packaged product, as it is in direct contact with the product and can interact chemically or biologically with the packaged product.
  • In order to improve the shelf life of the product, certain components are incorporated into packaging that releases or absorb from or into the packed substance to prolong its shelf life and sustain the quality of the product. This process is termed active packaging. For this purpose, various technologies are used, which include oxygen scavengers, microwave susceptors, odor absorbers/emitters, moisture/ humidity absorbers, and anti-microbial packaging.
  • In this disinfecting process, the N95 mask and the small strip of ActivShield are placed inside a one-gallon plastic bag. The strip releases a controlled amount of chlorine dioxide inside the sealed bag to decontaminate the N95 mask. The process takes only three hours until the mask is ready to wear again. It can be performed on-site at the local hospital where the mask is being.
  • The rising demand for packaged food is boosting the active packaging market. The growing inclination of customers toward packaged and ready-to-eat foodstuffs is propelling the active packaging market, and this trend is expected to continue within the forecast period. Chopped and packaged fruits and vegetables employ active packaging to a large extent, as they release gases within the packaging used.
  • Moreover, the Middle Eastern region is growing towards adopting flat-rolled aluminum for product packaging that demands an active packaging process.

MEA Active & Intelligent Packaging Industry Overview

The Middle East and Africa Active and Intelligent Packaging market are moderately consolidated, with a few major companies like BASF SE, Amcor Ltd, Honeywell International Inc., Landec Corporation, Bemis Company Inc., Crown Holdings Inc.Ball Corporation, Timestrip UK Ltd are some players. The companies are continuously investing in making strategic partnerships and product developments to gain more market share. Some of the recent developments in the market are:

  • May 2021 - A new thermoforming packaging solution has been developed by Sealed Air. When compared to commonly used laminates, Sealed Air claims that the new CRYOVAC brand LID830R is a thin, high abuse resistance, anti-fog top lid film that can reduce packing weight by up to 50%.
  • August 2021 - Amcor, one of the global pioneers in developing and producing a diverse range of reliable packaging solutions, today announced the debut of a proprietary healthcare lidding technology that will be used for combination products containing two or more regulated components (device, drug, or biologic). Amcor's most recent invention is based on patented inert film development and laminate design. It offers a lidding solution that can endure heat sterilization, which conserves and sterilizes products while preventing drug uptake into the package. Such developments enhance the requirement of an active packaging process

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
    • 4.4.1 Longer Shelf Life and Changing Consumer Lifestyle
    • 4.4.2 Growing Demand for Fresh and Quality Food Products
  • 4.5 Market Challenges
    • 4.5.1 Issues with the Effects of Packaging Materials on the Human Body
    • 4.5.2 Security and Privacy Issues in the Case of Intelligent Packaging

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Active Packaging
      • 6.1.1.1 Gas Scavengers/Emitters
      • 6.1.1.2 Moisture Scavenger
      • 6.1.1.3 Microwave Susceptors
      • 6.1.1.4 Other Active Packaging Technologies
    • 6.1.2 Intelligent Packaging
      • 6.1.2.1 Coding and Markings
      • 6.1.2.2 Antenna (RFID and NFC)
      • 6.1.2.3 Sensors and Output Devices
      • 6.1.2.4 Other Intelligent Packaging Technologies
  • 6.2 By End-user Vertical
    • 6.2.1 Food
    • 6.2.2 Beverage
    • 6.2.3 Healthcare
    • 6.2.4 Personal Care
    • 6.2.5 Other End-user Verticals
  • 6.3 By Country
    • 6.3.1 Saudi Arabia
    • 6.3.2 United Arab Emirates
    • 6.3.3 Egypt
    • 6.3.4 Rest of Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 BASF SE
    • 7.1.2 Amcor Ltd
    • 7.1.3 Honeywell International Inc.
    • 7.1.4 Landec Corporation
    • 7.1.5 Bemis Company Inc.
    • 7.1.6 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.7 Ball Corporation
    • 7.1.8 Sonoco Products Company
    • 7.1.9 Graphic Packaging International LLC
    • 7.1.10 Timestrip UK Ltd
    • 7.1.11 Coveris Holdings SA
    • 7.1.12 Sealed Air Corporation
    • 7.1.13 Dessicare Inc.
    • 7.1.14 WestRock Company

8 INVESTMENT ANLAYSIS

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET