デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1456936

感情AI市場-2024年から2029年までの予測

Emotional AI Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
感情AI市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

感情AI市場はCAGR 13.19%で成長し、2022年の294億1,200万米ドルから2029年には700億3,300万米ドルに達すると予測されています。

感情AIとは、ソフトウェアアプリケーションと人間の知能を使用して、ユーザーの感情を分析・解釈することを指します。顔の動きを解読し、声の変調を分析し、身体の動きを検出して、ユーザーの感情を洞察します。AI技術のソフトウェアや機能の技術的進歩により、AI市場でこの機能が採用されるようになりました。感情AIは、企業がユーザーとその嗜好を理解するのに非常に役立ちます。感情的なフィードバックを受け取る機能は、企業がユーザーの要求を満たすために製品の改善に取り組むのに役立ちます。さまざまなセグメントで感情AIの需要が高まっていることから、感情AI市場の拡大が見込まれます。

市場の促進要因

  • チャットボットへの投資の増加が市場の成長を促進しています。

地球上の主要企業は、より高い収益と利益率を生み出すために、成功するAIアシスト会話チャットボットの開発に投資しています。例えば、アップルは、顧客により良い体験を提供するために、音声アシスタンスチャットボットSiriの機能を追加・強化しています。革新的なチャットボットに対する消費者の関心の高まりは、企業が新しいチャットボット製品に投資し、調査することを促しています。AIアシストチャットボットに感情AIを採用することで、ユーザーが経験した感情に関するより良い知識を得ることができ、チャットボットの全体的な機能とパフォーマンスを向上させることができます。したがって、チャットボットの設計における感情AIの活用は、感情AI市場の開拓を促進する主要要因となります。

  • 教育機関における感情AIの採用は、市場成長にプラスの影響を与えています。

学校や教室の活動に感情AIが採用されることで、授業環境や教室にいる幼児たちの感情的な幸福を理解する機会が提供されます。例えば、Find Solutions AIは香港の学校と協力し、顔の筋肉の動きを分析することで、小学生の感情のネガティブな変化とポジティブな変化を解釈しています。これにより、教師や学校は、生徒が授業に集中できているか、授業内容を理解できているかをチェックすることができます。したがって、感情AIソフトウェアの需要を促進する主要要因を考慮すると、感情AI市場は予測期間中に市場が拡大すると予測できます。

北米は大幅な成長が見込まれる

北米の大手技術企業は、感情AIを含むあらゆるセグメントのAIソフトウェアの新開発を革新するために積極的に投資しているため、北米は感情AI市場でかなりのシェアを占め、予測期間中に大きな成長率を示すと予測されます。グーグル、IBM、マイクロソフト、アップルなどの企業は、自社の製品ポートフォリオを改善し、顧客により良いサービスを提供しようと常に努力しています。顧客体験を向上させるために、彼らはAIソフトウェアを会話型チャットボットや感情検出セグメントに拡大しています。これらの開発は、カスタマーサービス、会話型チャットボット、ゲームセグメントで応用されています。したがって、北米における感情AIへの投資額の多さと、いくつかのセグメントにわたるAIの需要を考慮すると、北米のAI市場は予測期間中に大幅な拡大を示すと予測できます。

市場の課題

  • 人間の感情の複雑さや個人差が、感情AI市場の発展を抑制する可能性があります。

感情AIソフトウェアによる偏った不正確な感情読み取りのリスクが高いです。感情AIソフトウェアは、ユーザーのボディランゲージ、表情、言葉を分析して、ユーザーの感情状態を理解します。これとは別に、感情AI用途は感情を模倣することしかできず、自ら感情を生み出す能力は持っていないです。人間が感情を持つことで、他の人間が感じている感情に対する理解を深めることができます。その結果、感情AIは時に誤った感情を検出する可能性があり、一般的に自身の感情を使って顧客と対話することはできません。AI技術のさらなる研究開発と進歩により、これらの制限を大幅に克服することは可能かもしれないが、そのような開発が行われるまでは、感情AI市場は一部の顧客層からの抵抗と懐疑に直面する可能性があります。

主要発展:

  • 2023年7月:Antolinは、リアルタイムセンシングにより、感情や認知状態、気分をバイオメトリックパラメータと照合して判断するAIの開発を目的とした「GENIUS」プロジェクトを立ち上げました。
  • 2023年1月、家庭教師セグメントを対象とする会話型感情AIのCogitoが、感情AIソフトウェアにテープ起こし機能を追加し、感情AI機能を向上させる新機能を導入。
  • 2022年7月、インドの感情AI新興企業であるLightbulb Aiが、データセットの拡大と機械学習アルゴリズムの強化のため、150万米ドルの追加投資を獲得。
  • 2021年6月、スウェーデンのAI技術企業Smart Eyeが、音声メモから怒りを1.3秒以内に検出するプログラムを持つ感情AI企業Affectivaを買収。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 感情AI市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第6章 感情AI市場:用途別

  • イントロダクション
  • 自動車
  • 家電
  • 顧客サービス
  • ゲーム
  • 医療
  • その他

第7章 感情AI市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Entropik Tech
  • Google Inc.
  • IBM Corporation
  • Amazon Inc.
  • Elokence
  • Hopelab
  • Emotibot(Zhujian Intelligent Technology Co., Ltd.)
  • Affectiva
目次
Product Code: KSI061614649

The emotional AI market is projected to grow at a CAGR of 13.19% to reach US$70.033 billion in 2029 from US$29.412 billion in 2022.

Emotional AI refers to the use of software applications and human intelligence to analyze and interpret the emotions of the user. It decodes facial movements, analyzes voice modulation, and detects body movements to offer insight into the emotions of the user. The technological advancements in artificial intelligence technology software and features have resulted in the adoption of this feature in the AI market. Emotional AI is very helpful for companies to understand their users and their preferences. The feature of receiving emotional feedback can help companies to work on improving their products to satisfy the requirements of their users. The rising demand for emotional AI across different sectors shall result in the expansion of the emotional AI market.

Market Drivers

  • Increasing investments in Chatbots has propelled the market growth.

Major companies across the planet are investing in developing successful AI-assisted conversational chatbots to generate higher revenue and profit margin. For instance, Apple has been adding and enhancing the features of its voice assistance chatbot Siri to offer a better experience to its customers. The growing interest in consumers for innovative chatbots is encouraging companies to invest in and research new chatbot products. The adoption of emotional AI into AI-assisted chatbots can improve the overall functioning and performance of the chatbots by gaining better knowledge about the emotions experienced by their users. Therefore, the utilization of emotional AI in designing chatbots shall be a key factor in enforcing developments in the emotional AI market.

  • Adoption of emotional AIs in educational institutions has positively impacted market growth.

The adoption of emotional artificial intelligence in the activities of schools and classrooms provides an opportunity of understanding the class environment and the emotional well-being of the children in the classroom. For instance, Find Solutions AI has collaborated with schools in Hong Kong to interpret the negative and positive changes in the emotions of school children by analyzing their facial muscle movements. This can help the teachers and school check whether the students are able to concentrate in class and understand the content of the teachings. Therefore, considering the key factors driving demand for emotional AI software, it can be anticipated that the emotional AI market will experience market expansion over the forecast period.

North America is expected to grow at a significant rate

North America is projected to hold a considerable share in the emotional AI market and is expected to grow as a significant rate during the forecast period as leading technology companies in North America are actively investing to innovate new developments in artificial intelligence software in all fields including emotional AI. Companies like Google, IBM, Microsoft, and Apple are constantly striving to improve their product portfolio and offer better services to their customers. To enhance the customer experience, they have been expanding artificial intelligence software into conversational chatbots and emotion detection fields. These developments are being applied in customer service, conversational chatbots, and gaming sectors. Therefore, considering the high amount of investment into emotional AI and the demand for AI across a few sectors in North America, it can be anticipated that the North American AI market will demonstrate significant expansion over the forecast period.

Market Challenges

  • The complexity and individual variations of some human emotions could restrain the advancement of the emotional AI market.

There is a high risk of biased and inaccurate emotional reading by emotional AI software. Emotional AI software analyses the body language, facial expressions, and words of the user to get an understanding of the emotional state of the user. Apart from this, emotional artificial intelligence applications can only mimic emotions and do not possess the capability of producing emotions on their own. The possession of emotions by humans helps them develop a better understanding of the emotions felt by other humans. As a result of this, the emotional AI might sometimes detect incorrect emotions and are generally not able to interact with its customers using its own emotions. With further research and advancements in AI technology, it might be possible to overcome these limitations to a large extent, but until such developments, the emotional AI market might face resistance and skepticism from a fraction of its customer base.

Key Developments:

  • In July 2023: Antolin launched "GENIUS" project which aimed to develop the Artificial Intelligence that would determine emotional and cognitive states and moods by corelating them to biometric parameters via real-time sensing.
  • In January 2023, Cogito, a conversational and emotional AI targeting the tutoring field introduced new features to improve its emotional AI functions by including a transcription feature in its emotional AI software.
  • In July 2022, Lightbulb Ai, an emotional AI startup in India secured an additional investment of US$1.5 million to expand its datasets and strengthen its machine learning algorithms. This startup has four clients including a Columbian company and is planning on using the investment to expand its operations to cater to the international market.
  • In June 2021, Smart Eye, a Swedish AI technology company, purchased Affectiva, an emotional AI company that has programs to detect anger from voice notes in less than 1.3 seconds.

Segmentation:

By Deployment

  • Cloud
  • On-premise

By Applications

  • Automotive
  • Consumer Electronics
  • Customer Services
  • Gaming
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. EMOTIONAL AI MARKET BY DEPLOYMENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cloud
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 5.3. On-Premise
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness Insight

6. EMOTIONAL AI MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Automotive
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.3. Consumer Electronics
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.4. Customer Services
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.5. Gaming
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.6. Healthcare
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness Insight
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects
    • 6.7.3. Geographic Lucrativeness Insight

7. EMOTIONAL AI MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Deployment
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Deployment
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Deployment
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Deployment
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Deployment
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Australia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Singapore
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Entropik Tech
  • 9.2. Google Inc.
  • 9.3. IBM Corporation
  • 9.4. Amazon Inc.
  • 9.5. Elokence
  • 9.6. Hopelab
  • 9.7. Emotibot (Zhujian Intelligent Technology Co., Ltd.)
  • 9.8. Affectiva