![]() |
市場調査レポート
商品コード
1549910
欧州の金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年)Europe Metal Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
||||||
カスタマイズ可能
適宜更新あり
|
欧州の金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 2~3営業日
|
欧州の金属包装市場規模は2024年に398億3,000万米ドルと推定され、2029年には458億5,000万米ドルに達し、市場推定・予測期間(2024~2029年)のCAGRは2.85%で成長すると予測されています。
金属包装は、消費者だけでなく製品メーカーをも魅了する循環型経済に最も適していると考えられてきました。金属包装ソリューションは、小売、卸売、工業、商業を含むあらゆるセグメントで応用されています。持続可能性と安全性が実証された金属包装ソリューションは、ブランドオーナーや充填業者にとって賢明なソリューションと考えられています。
金属包装が提供するリサイクル性の利点は、何度リサイクルを試みても材料の特性が変化しないため、市場の成長に寄与します。これは金属包装に他の包装材料に対する競争優位性を与えています。金属包装は欧州で最もリサイクルされている包装です。金属・包装・欧州によると、欧州諸国で最もリサイクル率が高く、アルミ缶は約75%、スチール包装は約83%を占めています。
金属・包装・欧州によると、欧州の国民は毎週約4ユニットの金属包装ソリューションを消費しています。先進技術の利用は技術革新とともに新製品の発売をもたらし、この地域の市場成長をもたらしています。
塗料やワニスのようなバルク材料の取引の増加は、輸送用バレルやドラム、バルクコンテナを含む金属包装ソリューションの需要を牽引しています。化学品やその他の危険物を含むドラム缶や容器をトレースするためのQRコードなどの先進包装の利用は、金属包装メーカーが競合の一歩先を行くのに大いに役立っています。例えば、ドイツのヘッドタイトドラム専門メーカーであるDuttenhofer社は、ここ2、3年の間に統合技術に投資することで、化学品を含むドラム缶のトレーサビリティを導入しました。QRコードはドラム缶に貼られたラベルに印刷され、ドラム缶のメーカーやシリアル番号などの情報が記載されています。
金属包装はさまざまな技術に対応できるため、魅力的な包装製品を求めるブランドオーナーの間で人気があります。デジタル印刷、エンボス加工、デボス加工技術は、金属の視覚的なアピールを作成するために使用されます。人目を引く金属包装ソリューションは、ブランドが小売ディスプレイ包装で優位に立つのに役立ち、店頭で消費者の関心を集めています。
さらに、スチールやアルミニウムの価格変動は、最終製品の価格上昇につながるため、金属包装メーカーにとって障害となる可能性があります。金属包装ラインを設置するための高い投資コストは、中小規模の包装メーカーにとって成長の障壁となる可能性があります。
欧州の金属包装市場は、Ardagh Metal Packaging SA(Ardagh Group)、Ball Corporation、Crown Holdings Inc.、TUBEX Packaging GmbH、Schutz GmbH &Co.KGaA、Silgan Holdings Inc.などです。市場の主要企業は、缶のような金属包装製品のための先進的な印刷とデザイン技術を使用して競争優位性を得ることに集中しようとしています。また、エンドユーザーブランドや環境意識の高い顧客の間で金属包装の需要が高まっていることから、各社は存在感と顧客基盤を拡大するために買収戦略を採用しています。
2024年2月、Ardagh Metal Packaging SAはBritvic Soft Drinksとの協業により、新製品Tango Mangoのハイエンドで革新的な缶デザインを発表しました。ハイエンドで人目を引くデザインの缶は、同ブランドが顧客の注目を集めるのに一役買う可能性があります。
2023年10月、Crown Holdings Inc.は、ドイツにあるHelvetia Packaging AGの飲料用缶・エンド製造施設の買収を発表しました。この買収は、同社の欧州飲料缶プラットフォームをドイツに拡大することを目的としたもので、年間約10億個の缶生産能力を持っています。この買収により、同社は、アルコール飲料やノンアルコール飲料のセグメントで、地元や地域の顧客の間で高まる飲料缶への嗜好に応えることができると期待されています。
The Europe Metal Packaging Market size is estimated at USD 39.83 billion in 2024, and is expected to reach USD 45.85 billion by 2029, growing at a CAGR of 2.85% during the forecast period (2024-2029).
Metal packaging has been considered the best fit for a circular economy that attracts consumers as well as product manufacturers. Metal packaging solutions have applications in all fields, including retail, wholesale, industrial, and commercial. With a proven sustainability and safety record, metal packaging solutions are considered a smart solution for brand owners and fillers.
The recyclability benefit offered by metal packaging contributes to market growth as the properties of the material do not change even after multiple recycling attempts. This gives metal packaging a competitive advantage over other packaging materials. Metal packaging is the most recycled packaging in Europe. It has the highest recycling rate in European countries, according to Metal Packaging Europe, with aluminum cans accounting for around 75% and steel packaging around 83%.
According to Metal Packaging Europe, every European citizen consumes around 4 units of metal packaging solution weekly. The use of advanced technology, along with innovation, results in new product launches, providing market growth in the region.
The increase in the trade of bulk materials such as paints and varnishes drives the demand for metal packaging solutions, including shipping barrels and drums and bulk containers. The use of advanced technologies, such as QR codes, for tracing the drums or containers containing chemical and other hazardous products is significantly helping metal packaging manufacturers to stay ahead of the competition. For instance, Duttenhofer, a German head-tight drum specialist, introduced traceability for drums containing chemicals by investing in integrated technology over the past couple of years. The QR code is printed on a label applied to the drum, containing information about the drum manufacturer, serial number, and others.
The ability of metal packaging to adhere to different technologies makes it popular among brand owners who are looking for appealing packaging products. Digital printing, embossing, and debossing technologies are used to create a visual appeal of the metal. The eye-catching metal packaging solutions help the brand gain an advantage in retail display packaging, gaining consumer attraction in the store.
Moreover, the fluctuating prices of steel and aluminum may create an obstacle for metal packaging manufacturers as this results in the increased prices of the final product. The high investment cost of setting up the metal packaging line may create a growth barrier for small and medium-scale packaging manufacturers.
The European metal packaging market is fragmented with the presence of various global and local players in the market, including Ardagh Metal Packaging SA (Ardagh Group), Ball Corporation, Crown Holdings Inc., TUBEX Packaging GmbH, Schutz GmbH & Co. KGaA, and Silgan Holdings Inc. The key players in the market are trying to focus on gaining a competitive advantage using advanced print and design technologies for metal packaging products such as cans. Also, the players are adopting an acquisition strategy to increase their presence and customer base with the rising demand for metal packaging among end-user brands and environmentally conscious customers.
In February 2024, Ardagh Metal Packaging SA announced its collaboration with Britvic Soft Drinks to launch the high-end innovative can design for the new Tango Mango product. The high-end, eye-catching design of the can may help the brand gain customers' attention.
In October 2023, Crown Holdings Inc. announced the acquisition of a beverage can and end manufacturing facility of Helvetia Packaging AG, located in Germany. The acquisition was aimed at expanding the company's European beverage can platform to Germany, with an annual can capacity of approximately one billion units. This acquisition was expected to help the company meet the increasing preference for beverage cans among local and regional customers for alcoholic and non-alcoholic drinks segments.