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市場調査レポート
商品コード
1693668

タイの金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)

Thailand Metal Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 110 Pages
納期
2~3営業日
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タイの金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2025~2030年)
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

タイの金属包装市場規模は2025年に17億8,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは4.11%で、2030年には21億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 金属包装市場はタイの包装産業にとって不可欠であり、様々なセグメントで堅牢で信頼性の高いソリューションを提供しています。この調査では、金属包装市場の複雑な力学を掘り下げ、工業用市場と金属缶市場の2つの主要セグメントに分類しています。
  • タイの金属包装市場は、産業活動の増加、飲食品消費の拡大、環境意識の高まりなどの多様な要因によって、回復力と成長を示しています。IBC、バルクコンテナ、ドラム缶、クロージャーを含む工業用金属包装は、その耐久性と保護品質により、化学品、潤滑油、農産物などのセグメントから安定した需要を目の当たりにしています。
  • 金属缶セグメントは、化粧品、自動車・工業用、塗料・ワニス、医薬品など様々なエンドユーザー向けの、包装食品・飲食品の貯蔵缶やエアロゾル缶の需要拡大に牽引され、この地域で力強い成長を遂げています。サステイナブル包装ソリューションを採用することで、リサイクル可能でエコフレンドリー金属包装への需要が高まっています。消費者の嗜好は変化しており、規制措置はエコフレンドリー包装を支持しています。
  • タイの金属包装市場は成長を続け、世界中の産業参入企業に技術革新と協力の新たな機会を記載しています。例えば、スペシャリティケミカル企業である東洋インキグループの日本の親会社である東洋SCホールディングスは、2023年3月、同社の連結子会社である東洋インキタイランドとともに、タイの缶市場における無印刷缶用外面塗料メーカーであるThai Eurocoatを100%買収する株式売買契約を締結したと発表しました。
  • アルミニウムはリサイクル可能な材料です。ロスを最小限に抑え、ほぼ100%リサイクル可能です。アルミソーダ缶は、ほぼ同じサイズの新しい缶にリサイクルすることができます。Thai Beverage Can Ltd.によると、長年にわたって生産されたアルミニウムの75%近くがまだ使用されています。タイでは、アルミ缶は90%以上リサイクルできます。
  • 金属包装は、他の包装ソリューションとの競合に直面しています。プラスチック包装ソリューションのような材料は、産業の代替包装オプションの一つです。プラスチック包装は、大規模な貯蔵や輸送のために、多くの産業で金属包装の主要競合相手となっています。金属缶の主要ユーザーである飲食品産業は、リサイクル可能なプラスチック包装ソリューションを採用し始めています。プラスチック缶は透明で、ブランドが食品の品質を示すのに役立ちます。さらに、エコフレンドリー貯蔵材料を推進する政府の取り組みが、市場の成長を制限しています。

タイの金属包装市場の動向

缶セグメントが大きな市場シェアを占める

  • 缶はビールのようなアルコール飲料、特にほのかな泡のある飲料に最適です。缶は気密性が高いため、酸度が高く圧力がかかるソフトドリンクに最適です。炭酸ガスは他の材料よりも金属を通過できないため、時間の経過とともにガス濃度が高まり、消費者にずっと「発泡性」の体験を提供することができます。
  • 企業は、缶入り高級飲料包装の計り知れない可能性を認識しており、この動向は市場成長を促進する態勢を整えています。例えば、飲料産業の有力企業であるカラバオ・グループは、アルコール度数4.9%の最初の製品「ラガー」でビール市場に参入しました。2023年11月には、タイで2つの新しいビールブランド、カラバオ・ビールとタワン・デーン・ビールを金属缶で発売しました。
  • さらに、Office of Industrial Economics(タイ)のデータによると、タイにおけるビール総売上高は、2023年7月の2億8,670万米ドルから、2023年12月には4億3,560万米ドルと徐々に増加しました。消費量の増加に伴い、ビール販売も大きな需要を示しており、その特性からビールを包装するための金属缶の需要に直接影響を与えています。こうした動向は総体として、ダイナミックで拡大する市場に貢献し、この地域の既存参入企業や新興ブランドに機会を提供しています。
  • タイのパーソナルケアと化粧品セクタが成長するにつれて、エコフレンドリー包装のニーズが大幅に高まっています。というのも、パーソナルケアや化粧品には日光や空気に反応しうる化学品が含まれているため、その包装にはエアロゾル金属缶が使用されているからです。その結果、大手企業は、特にヘア・スプレーや消臭剤などのアイテム用に、アルミ製のエアロゾル缶を発売するようになりました。さらに、環境に配慮する消費者は、自然に分解できるリサイクル可能な包装を選ぶようになっており、これがエアロゾル缶の売上を押し上げる要因となっています。

飲料セグメントが大きな市場シェアを占めると予想される

  • 飲料産業には、炭酸飲料、ジュース、コーヒー、紅茶など、多くの飲料が含まれます。爽やかで嗜好性の高い飲料を求める消費者の嗜好の変化に対応しています。健康とウェルネスへの関心から、消費者はより健康的な飲料を求めるようになっています。機能水、スポーツドリンク、ビタミン・ミネラル強化飲料、プロバイオティクスなどの機能性飲料が増加しています。
  • さらに、消費者は砂糖の消費量と、それが健康と幸福にどのような影響を及ぼすかについて、より意識的になってきています。こうした背景から、砂糖不使用の自然派オーガニック飲料への需要が高まっています。飲料産業の情勢の変化は、飲料包装における缶市場拡大の原動力の一つとなっています。
  • レディトゥドリンク飲料(RTD)は、既存ブランドと新進ブランドの両方にとって、機能性飲料の最新動向のひとつです。好きな飲料を楽しむための新しい革新的な方法を求める人が増えるにつれ、RTDは多くの人に選ばれるようになりました。缶は持ち運びが簡単で、飲み物の冷たさや新鮮さを長く保つことができ、壊れにくいため、常に動き回る人々にとって理想的です。
  • 飲料缶の目的は、ジュースの成分の鮮度を保つことです。また、外出先でも手軽に飲めるので便利です。缶は賞味期限が長く、風味を保ち、消費者が保管、積み重ね、供給を維持できます。2024年2月のタイにおけるフルーツジュースの販売額は大幅に増加しました。5万7,700米ドルで、2023年10月の4万4,200米ドルから増加し、この地域におけるジュース需要の増加を示しており、さまざまな金属缶の市場を形成しています。
  • なめらかでスリムなスタイルの缶は、握りやすく見た目もよいです。また、光や空気を遮断する役割も果たすため、エナジードリンクの鮮度を長く保ち、早く冷ますことができます。これらのエコフレンドリー缶は、他の飲料缶と同様、スマートでスリム、積み重ね可能で軽量、100%無限にリサイクル可能です。そのため、若い世代を中心にエナジードリンク缶の需要が高く、メーカーにとっては好機となっています。例えば、2023年6月、TCPグループの新しい「リフレッシュメント・ブースター」セグメントは、この地域で缶包装の「レッドブル・エナジーソーダ」を発売します。

タイの金属包装産業概要

タイの金属包装市場の競合情勢はセグメント化されており、東洋製罐グループホールディングス、昭和電工株式会社(SDK)、Crown Holdings, Inc.、Lohakij Rung Charoen Sub、Thai Beverage Can Ltd.などの参入企業が存在します。市場参入企業がR&Dに投資するにつれて、製品の差別化が進み、競合を獲得することができます。

  • 2023年9月-Thai Beverage Can Ltd.がWHA工業地区のThai Beverage Can 2工場に5番目のアルミ缶生産ラインを開設。この新しい生産施設では、顧客の需要に応じたアルミ缶とアルミボトルを生産できます。当初は、500mlのレギュラー缶と、DWI(Drawn and wall-ironed)アルミボトルを生産する予定です。DWIアルミボトルは、薄型でありながら頑丈で軽量であり、310mlと510mlのサイズのモダンなデザインがあります。
  • 2023年7月-クラウン・ホールディングスは、倫理的なサプライチェーンを推進するTwentyby30サステナビリティ・イニシアチブを掲げ、アルミニウム・スチュワードシップ・イニシアチブ(ASI)の認証をアジア太平洋全域に拡大しました。タイ・ノンケー工場とクラウンTCP飲料包装工場はこのほど、ASIパフォーマンス・スタンダードの認証を取得しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 産業の魅力-ポーターファイブフォース
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場力学

  • 市場の促進要因
    • 都市化の進展と一貫した経済成長
    • 缶需要が市場成長を牽引
  • 市場課題
    • 代替製品の低コスト化が市場成長を抑制する可能性
  • 世界の金属包装市場概要

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • アルミニウム
    • スチール
  • 製品タイプ別
      • 食品缶
      • 飲料缶
      • エアロゾル缶
    • バルク容器
    • 輸送用バレルとドラム
    • キャップと栓
  • 産業別
    • 飲料
    • 食品
    • 塗料・化学品
    • 工業用

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • ALUCON Public Company Limited(TAKEUCHI PRESS INDUSTRIES CO., LTD.)
    • Crown Holdings, Inc.
    • Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd.
    • SWAN Industries(タイ)Company Limited
    • Thai Beverage Can Ltd.
    • Bangkok Can Manufacturing Co., Ltd.
    • Next Can Innovation Co., Ltd.
    • Asian-Pacific Can Co., Ltd(Thai Union Group PCL)
    • Standard Can Co,. Ltd.(タイ)
    • Royal Can Industries Company Limited

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 93144

The Thailand Metal Packaging Market size is estimated at USD 1.78 billion in 2025, and is expected to reach USD 2.18 billion by 2030, at a CAGR of 4.11% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The metal packaging market is vital to the Thailand packaging industry, offering robust and reliable solutions across various sectors. The study delves into the intricate dynamics of the metal packaging market, categorizing it into two primary segments: the industrial and metal cans markets.
  • The Thai metal packaging market demonstrates resilience and growth, driven by diverse factors such as increasing industrial activities, expanding food and beverage consumption, and growing environmental awareness. Industrial metal packaging, including IBCs, bulk containers, drums, and closures, witnesses steady demand from sectors like chemicals, lubricants, and agricultural products due to their durability and protective qualities.
  • The metal cans segment is experiencing strong growth in the region, driven by the growing demand for storage cans for packaged food and beverages and aerosol cans for various end-users, including cosmetics, automotive and industrial, paints and varnishes, pharmaceuticals, etc. Adopting sustainable packaging solutions increases the demand for metal packaging, which is recyclable and eco-friendly. Consumer preferences are changing, and regulatory measures favor eco-friendly packaging.
  • The Thai metal packaging market will continue to grow, providing new opportunities for innovation and cooperation between industry players worldwide. For instance, Toyo SC Holdings, the Japanese parent company of the specialty chemicals company Toyo Ink Group, announced that, on March 2023, it and its consolidated subsidiary, Toyo Ink Thailand, entered into a share purchase agreement to acquire 100% of Thai Eurocoat, a manufacturer of external paints for nonprinted cans in the Thai canned food market.
  • Aluminium is a highly recyclable material. It is almost 100% recyclable with minimal loss. Ann aluminum soda can can can be recycled into a new can of nearly the exact same size. According to Thai Beverage Can Ltd.,nearly 75% of all aluminium produced over the years is still in use. In Thailand, aluminium cans can be recycled more than 90%.
  • Metal packaging is facing a lot of competition from other packaging solutions. Materials like plastic packaging solutions are among the alternative packaging options in the industry. Plastic packaging is the main competitor of metal packaging in many industries for large-scale storage and transportation. The food and beverage industry, the primary user of metal cans, has started adopting recyclable plastic packaging solutions. Plastic cans are transparent, which helps brands to show their food's quality. Further, the government's efforts to promote environmentally friendly storage materials limit market growth.

Thailand Metal Packaging Market Trends

Can segment to Hold Significant Market Share

  • Cans are perfect for alcoholic beverages like beer, especially those with a hint of foam. The airtight nature of the can makes it ideal for soft drinks, which have a higher acidity level and are pressurized. Carbon dioxide cannot pass through metal than other materials, so the gas concentration can increase over time, providing consumers with a much more "fizzy" experience.
  • Companies recognize the immense potential of premium beverage packaging in cans, a trend poised to drive market growth. For instance, the Carabao Group, a significant player in the beverage industry, has entered the beer market with its first product, "Lager," with 4.9 percent alcohol content. In November 2023, it launched Carabao Beer and Tawan Daeng Beer, two new beer brands in Thailand, in metal cans.
  • Further, per the Office of Industrial Economics (Thailand) data, total beer sales in Thailand increased gradually in December 2023 to USD 435.6 million, up from USD 286.7 million in July 2023. With the growing consumption, beer sales also show significant demand, directly impacting the demand for metal cans for packing beer due to its characteristics. These trends collectively contribute to a dynamic and expanding market, offering opportunities for established players and emerging brands in the region.
  • As Thailand's personal care and cosmetics sector grows, the need for environmentally friendly packaging has significantly increased. This is because personal care and cosmetic items contain chemicals that can react to sunlight and air, leading to the use of aerosol metal cans for their packaging. As a result, major companies are now launching aerosol cans made from aluminum, particularly for items like hair sprays and deodorants. Moreover, consumers who care about the environment are choosing recyclable packaging that can break down naturally, which is helping to boost the sales of aerosol cans.

Beverage Segment is Expected to Hold a Significant Market Share

  • The beverage industry encompasses many drinks, including carbonated soft drinks and juices, coffee and tea, and more. It caters to consumers with changing preferences for refreshing and indulgent beverages. Health and wellness concerns have prompted consumers to look for healthier beverages. Functional drinks such as functional water, sports drinks, vitamins and minerals-fortified drinks, probiotics, and more are rising.
  • Further, consumers are becoming more conscious of their sugar consumption and how it affects their health and well-being. With this in mind, there is an increasing demand for sugar-free, natural, organic drinks. The changing landscape of the beverage industry has been one of the driving forces behind the expansion of the can market in beverage packaging.
  • Ready-to-drink beverages (RTDs) are one of the latest trends in functional drinks for both established and up-and-coming brands. As more people seek new and innovative ways to enjoy their favorite beverages, RTDs have become the go-to choice for many. Cans are easy to transport, keep drinks cold and fresh longer, and are unbreakable, making them ideal for constantly moving people.
  • The purpose of the beverage can is to maintain the freshness of the juice's ingredients. It is also convenient and easy to consume on the go. Cans provide a long shelf life, keep the flavor, and allow consumers to store, stack, and maintain their supply. The fruit juices' sales value increased significantly in Thailand in February 2024. It was USD 57.7 thousand, which increased from USD 44.2 thousand in October 2023, showing the increasing demand for Juice in the region, creating a market for different metal cans.
  • Sleek and slim-style cans are more accessible to grip and look good. They also act as a barrier to light and air, which helps keep your energy drinks fresh longer and allows them to cool down faster. These eco-friendly cans are sleek, slim, stackable, lightweight, and 100% infinitely recyclable like all beverage cans. Thus, there is a high demand for energy de=rink cans in the young generation, creating an opportunity for the manufacturers. For instance, in June 2023, TCP Group's new "refreshment booster" segment launches "Red Bull Energy soda" in can packaging in the region.

Thailand Metal Packaging Industry Overview

The competitive landscape of the Thailand Metal Packaging Market is fragmented, with several players, such as Toyo Seikan Group Holdings, Ltd., Showa Denko K.K. (SDK), Crown Holdings, Inc., Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd., Thai Beverage Can Ltd., and more. As the market participants spend on R&D, their products become more distinct, and the idea of product differentiation is to gain a competitive edge.

  • September 2023-Thai Beverage Can Ltd. opened the fifth aluminum can production line at the Thai Beverage Can two plant in the WHA Industrial Area. This new production facility can produce aluminum cans and bottles to meet customer demand. Initially, the production will include 500 ml regular cans and DWI (Drawn and wall-ironed) aluminum bottles, which are thinner yet solid and lightweight, available in modern designs of 310 ml and 510 ml sizes.
  • July 2023-With its Twentyby30 sustainability initiative to promote ethical supply chains, Crown Holdings, Inc. has broadened its Aluminium Stewardship Initiative (ASI) certifications across the Asia Pacific. The Thailand Nong Khae and Crown TCP beverage packaging facilities recently received the ASI Performance Standard certification.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter Five Forces
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Urbanization and Consistent Economic Growth in the Country
    • 5.1.2 Demand for Canned Food Drive the Market Growth
  • 5.2 Market Challenges
    • 5.2.1 Lower Cost of Substitute Products may Restrain the Market Growth
  • 5.3 Overview of Global Metal Packaging Market

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Cans
      • 6.2.1.1 Food Cans
      • 6.2.1.2 Beverage Cans
      • 6.2.1.3 Aerosol Cans
    • 6.2.2 Bulk Containers
    • 6.2.3 Shipping Barrels and Drums
    • 6.2.4 Caps and Closures
  • 6.3 By End-User Vertical
    • 6.3.1 Beverage
    • 6.3.2 Food
    • 6.3.3 Paints and Chemicals
    • 6.3.4 Industrial

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Toyo Seikan Group Holdings, Ltd.
    • 7.1.2 ALUCON Public Company Limited (TAKEUCHI PRESS INDUSTRIES CO., LTD.)
    • 7.1.3 Crown Holdings, Inc.
    • 7.1.4 Lohakij Rung Charoen Sub Co., Ltd.
    • 7.1.5 SWAN Industries (Thailand) Company Limited
    • 7.1.6 Thai Beverage Can Ltd.
    • 7.1.7 Bangkok Can Manufacturing Co., Ltd.
    • 7.1.8 Next Can Innovation Co., Ltd.
    • 7.1.9 Asian-Pacific Can Co., Ltd (Thai Union Group PCL)
    • 7.1.10 Standard Can Co,. Ltd. (Thailand)
    • 7.1.11 Royal Can Industries Company Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET