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市場調査レポート
商品コード
1798079
空港用インタラクティブキオスクの世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析Airport Interactive Kiosk Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Component, Application, End User and By Geography |
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カスタマイズ可能
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空港用インタラクティブキオスクの世界市場:将来予測 (2032年まで) - コンポーネント別・用途別・エンドユーザー別・地域別の分析 |
出版日: 2025年08月07日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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Stratistics MRCによると、世界の空港用インタラクティブキオスク市場は2025年に26億2,000万米ドルを占め、予測期間中のCAGRは10.8%で成長し、2032年には53億8,000万米ドルに達する見込みです。
空港用インタラクティブキオスクは、旅行者が空港でさまざまなサービスを受けられるようにするデジタル・セルフサービス・ステーションであり、待ち時間を短縮して利便性を高めます。タッチスクリーンのインターフェイスを備えたこれらのキオスク端末では、利用者はフライトの詳細を確認したり、搭乗券を印刷したり、手荷物にタグを付けたり、レストランやショップ、交通機関のオプションに関する情報を調べたりすることができます。最新のキオスク端末の多くは、非接触型支払い方法、生体認証、多言語を統合することで、旅行体験を合理化しています。さらに、空港用インタラクティブキオスクは、必要なサービスに迅速かつ簡単にアクセスできるようにすることで、チェックインや搭乗手続きをスムーズにし、交通量を減らし、乗客の流れを良くします。
国際航空運送協会(IATA)によると、セルフチェックイン・キオスクを提供する空港の数は、過去3年間でわずか10カ所から85カ所に急増し、世界的に急速に普及していることが明らかになっています。IATAはまた、セルフサービス・チェックインが40%普及すれば、航空業界は年間10億米ドルを節約できると強調しています。
旅客数の増加と空港の過密化
所得の増加、接続性の向上、格安航空会社の成長はすべて、国際航空旅行の着実な増加に寄与しています。このような旅行者の増加の結果、空港ではチェックイン、保安検査、搭乗に長蛇の列ができています。自動チェックイン、手荷物タグ付け、搭乗券印刷を通じ、空港用インタラクティブキオスクは旅客の迅速な処理を促進し、こうした困難を軽減するのに役立っています。人員を増やすことなく大量の旅客を管理できるため、空港ではピーク時のサービス品質を維持することができます。さらに、キオスクはボトルネックを減らし、業務処理能力を向上させ、旅行者が商業エリアでより多くの時間を過ごし、列に並ぶ時間を減らすことを保証します。
導入とメンテナンスのコストが高い
システムの購入、設置、空港インフラへの統合にかかる初期コストが高いことが、キオスク導入の大きな阻害要因となっています。小規模空港や予算が厳しい開発途上国の空港にとって、これらの費用は特に大きな負担となります。維持管理、修理、ソフトウェアのアップグレードなどの経常的なコストによって、財源はさらに圧迫されます。さらに、キオスク端末の配備は複雑な決定であり、十分な資金を持つ空港であっても、他の緊急の優先事項に対して予算配分を慎重に正当化する必要があります。市場の成長とセルフサービス・ソリューションの広範な利用は、こうしたコスト圧力の高まりによって減速しています。
生体認証機能の開発
空港用キオスクにおけるバイオメトリクス技術の使用は、安全で効果的な旅客認証への注目の高まりによって推進されています。指紋認証、虹彩スキャン、顔認証はすべて、セキュリティを向上させながら処理を大幅にスピードアップすることができます。これらのシステムは、自動国境管理や生体認証搭乗ゲートなどのプログラムをサポートし、法的要件に準拠しています。バイオメトリクス認証機能を備えたキオスクは、政府や航空会社が採用するにつれて、非常に貴重な資産となると思われます。物理的な書類を繰り返し提示する必要性をなくすことで、この拡張は乗客の満足度も向上させます。摩擦のない非接触型の旅行体験を求める動向は、バイオメトリクス対応キオスクを技術革新と市場拡大の有望な手段とします。
市場競争の激化と価格圧力
空港用キオスク市場では、地域および国際的なプレーヤーが増加しているため、激しい競合が発生しています。競争はイノベーションを促進する一方で、ベンダーの利益率を低下させるような積極的な価格設定戦術をもたらしています。空港は、たとえ提供される機能が少なかったり、長期的な信頼性が低かったりしても、経費節減のために安価な選択肢を選ぶ可能性があります。このような価格主導の調達環境、特に消費者の予算が厳しい新興市場において、プレミアムソリューションプロバイダーがより高い価格を守ることは困難です。セルフサービスの手荷物預け入れシステムやモバイル・チェックインなどの代替技術は、時としてキオスク端末に完全に取って代わる可能性があり、競争を激化させ、こうした物理的なサービス・ポイントの長期的な需要を危うくします。
COVID-19の流行は、空港用インタラクティブキオスク市場に2つの影響を与えました。第一に、海外渡航の制限、旅客数の減少、空港予算の削減により、設置の大幅な減速を引き起こしました。空港は重要な業務と衛生処置を優先したため、多くの近代化プロジェクトが遅れたり中止されたりしました。しかし、この危機によって非接触型やセルフサービス・テクノロジーへの需要も高まったため、インタラクティブキオスクは今や安全な旅客処理に不可欠なものとなっています。モバイルとの統合、生体認証、タッチレス・チェックインなどの機能が普及し、対面でのやりとりや待ち時間の短縮に役立ちました。さらに、パンデミック後の回復の結果、空港は清潔さ、効率性、乗客の信頼性を高める戦略の重要な要素としてキオスクを利用しています。
予測期間中、ハードウェア分野が最大となる見込み
タッチスクリーン、プリンター、スキャナー、生体認証装置、頑丈な筐体などの物理的なキオスク端末の構成要素は不可欠であるため、予測期間中はハードウェア分野が最大の市場シェアを占めると予想されます。これらの要素はキオスク端末の操作に不可欠であり、多額の初期投資資金を必要とするため、市場におけるハードウェア・セグメントの優位性を後押ししています。ハードウェアの需要は、非接触操作、高解像度インターフェース、高度な生体認証に対応するために、空港がこれらのユニットを常にアップグレードしていることによって、さらに高まっています。ソフトウェアとサービスは機能性と統合性を促進するために不可欠ですが、ハードウェアの性能と信頼性がキオスクの有効性を最終的に決定します。
予測期間中、自動パスポートコントロール(APC)分野のCAGRが最も高くなる見込み
予測期間中、自動パスポートコントロール(APC)分野が最も高い成長率を示すと予測されます。APCキオスクは、生体認証と電子パスポートスキャニングを使用して入国審査を自己処理できるようにすることで、待ち時間を短縮し、国境管理ポイントでのセキュリティを向上させ、国際的な到着を迅速化します。APCの導入は、国境を越える旅行の増加や、安全かつ効果的な旅客処理への注目の高まりを受けて増加しています。さらに、APCキオスクは、旅客数の増加に対応し、処理能力を向上させ、厳格な入国管理規則を遵守するために空港がこれらのシステムに投資しているため、最新の旅行インフラにおける重要なタッチポイントとして位置づけられています。
予測期間中、セルフサービス技術の早期導入、旅客数の多さ、洗練された航空インフラによって、北米地域が最大の市場シェアを占めると予想されます。米国とカナダの主要空港では、生産性の向上と旅行者の利便性向上のため、バイオメトリクス・チェックイン、自動パスポートコントロール(APC)、共用セルフサービス(CUSS)キオスク端末などの技術の導入に率先して取り組んできました。米国税関・国境警備局(U.S. Customs and Border Protection)が運営するAPCプログラムなど、政府による支援プログラムにより、導入はさらに加速しています。さらに、この地域の大手キオスク端末メーカーと技術サプライヤーは、継続的な技術革新と統合を保証しており、世界市場における北米の優位性を高めています。
予測期間中、アジア太平洋地域は最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、航空旅客数の増加、迅速な空港インフラ開発、スマート空港プロジェクトへの投資の増加によるものです。増加する旅客数を効率的に管理するため、中国、インド、東南アジア諸国などの新興国は、最先端のセルフサービス・キオスクを備えた端末の更新を進めています。政府主導の航空開発イニシアティブ、中間所得層の増加、格安航空会社の拡大により、開発は加速しています。さらに、アジア太平洋地域の空港では、乗客の多様なニーズに対応するため、生体認証、多言語サポート、モバイル連動型キオスク・サービスの導入が進んでいるため、インタラクティブキオスクの導入は現在最も急成長している市場となっています。
According to Stratistics MRC, the Global Airport Interactive Kiosk Market is accounted for $2.62 billion in 2025 and is expected to reach $5.38 billion by 2032 growing at a CAGR of 10.8% during the forecast period. An airport interactive kiosk is a digital self-service station that helps travelers with a variety of airport services, cutting down on wait times and increasing convenience. These kiosks, which have a touchscreen interface, let passengers check flight details, print boarding passes, tag their luggage, look up information about restaurants, shops, and transportation options, and more. Many contemporary kiosks streamline the travel experience by integrating contactless payment methods, biometric verification, and multiple languages. Moreover, airport interactive kiosks facilitate a smoother check-in and boarding process, reduce traffic, and enhance passenger flow by providing rapid and easy access to necessary services.
According to the International Air Transport Association (IATA), the number of airports offering self-check-in kiosks has surged from just 10 to 85 over the past three years, underscoring rapid global adoption. The IATA also highlights that a 40% penetration of self-service check-in could save the industry US $1 billion per year.
Growing passenger volume and airport overcrowding
Rising incomes, improved connectivity, and the growth of low-cost carriers are all contributing to the steady increase in international air travel. There are lengthy lines for check-in, security, and boarding at airports as a result of this increase in travelers. Through automated check-in, baggage tagging, and boarding pass printing, airport interactive kiosks facilitate quicker passenger processing, which helps to lessen these difficulties. Their capacity to manage large passenger volumes without correspondingly raising staffing levels aids airports in preserving service quality during peak hours. Additionally, kiosks lower bottlenecks, increase operational throughput, and guarantee that travelers spend more time in commercial areas and less time in lines, all of which increase airport profits.
High costs of implementation and maintenance
The high initial cost of purchasing, setting up, and integrating systems into airport infrastructure is a significant deterrent to kiosk adoption. For smaller airports or those in developing nations with tighter budgets, these expenses are particularly prohibitive. Financial resources are further taxed by recurring costs like upkeep, repairs, and software upgrades. Furthermore, the deployment of kiosks is a complicated decision that requires careful justification of budget allocation against other urgent priorities, even for well-funded airports. The market's growth and the broad use of self-service solutions are slowed by these mounting cost pressures.
Development of biometric features
The use of biometric technologies in airport kiosks is being driven by the increased focus on safe and effective passenger verification. Fingerprint authentication, iris scanning, and facial recognition can all greatly speed up processing while improving security. These systems support programs like automated border control and biometric boarding gates and adhere to legal requirements. Kiosks with biometric identification features will become extremely valuable assets as governments and airlines adopt them. By removing the need to repeatedly present physical documents, this expansion also increases passenger satisfaction. The trend toward frictionless and contactless travel experiences makes biometric-enabled kiosks a promising avenue for innovation and market expansion.
Strong competition in the market and price pressures
There is intense competition in the airport kiosk market due to the increasing number of regional and international players. Although competition fosters innovation, it also results in aggressive pricing tactics that can reduce vendors' profit margins. Airports may choose less expensive options in an effort to save money, even if they provide fewer features or are less reliable over the long run. It is difficult for premium solution providers to defend higher prices in this price-driven procurement environment, especially in emerging markets where consumers are on a tight budget. Alternative technologies, such as self-service bag-drop systems and mobile check-in, can occasionally completely replace kiosks, increasing competition and jeopardizing the long-term demand for these physical service points.
The COVID-19 pandemic affected the airport interactive kiosk market in two ways. First, it caused a significant slowdown in installations because of restrictions on international travel, lower passenger volumes, and airport budget cuts. As airports gave priority to vital operations and health procedures, many modernization projects were delayed or cancelled. Interactive kiosks are now essential for secure passenger processing, though, as the crisis also increased demand for contactless and self-service technologies. Features like mobile integration, biometric authentication, and touchless check-in became more popular and helped cut down on in-person interactions and wait times. Moreover, airports are using kiosks as a key component of their strategies for cleanliness, efficiency, and passenger confidence as a result of the post-pandemic recovery.
The hardware segment is expected to be the largest during the forecast period
The hardware segment is expected to account for the largest market share during the forecast period because physical kiosk components like touchscreens, printers, scanners, biometric devices, and sturdy enclosures are essential. These elements are essential to kiosk operation and demand a large initial outlay of funds, which propels the hardware segment's dominance in the market. The demand for hardware is further increased by airports' constant upgrades of these units to accommodate contactless operations, high-resolution interfaces, and sophisticated biometric authentication. While software and services are essential for promoting functionality and integration, hardware's performance and dependability ultimately determine kiosk effectiveness.
The automated passport control (APC) segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period
Over the forecast period, the automated passport control (APC) segment is predicted to witness the highest growth rate. APC kiosks reduce wait times and improve security at border control points by allowing visitors to self-process immigration using biometric verification and e-passport scanning, which expedites international arrivals. APC deployments are growing as a result of the rise in cross-border travel and the growing focus on safe but effective passenger processing. Additionally, APC kiosks are positioned as crucial touchpoints in updated travel infrastructure as airports invest in these systems to handle growing passenger volumes, enhance throughput, and adhere to tighter immigration regulations.
During the forecast period, the North American region is expected to hold the largest market share, driven by its early adoption of self-service technologies, high passenger volumes, and sophisticated aviation infrastructure. In an effort to increase productivity and enhance the traveler experience, major airports in the United States and Canada have led the way in implementing technologies like biometric check-in, Automated Passport Control (APC), and Common-Use Self-Service (CUSS) kiosks. Adoption has been further accelerated by supportive government programs, such as the APC program run by U.S. Customs and Border Protection. Furthermore, the region's top kiosk producers and tech suppliers guarantee ongoing innovation and integration, enhancing North America's commanding position in the world market.
Over the forecast period, the Asia Pacific region is anticipated to exhibit the highest CAGR, driven by rising air traveler traffic, quick airport infrastructure development, and growing investments in smart airport projects. In order to effectively manage increasing passenger volumes, emerging economies like China, India, and Southeast Asian countries are updating terminals with cutting-edge self-service kiosks. Adoption is being accelerated by government-sponsored aviation development initiatives, growing middle-class incomes, and the expansion of low-cost carriers. Moreover, Asia-Pacific is now the fastest-growing market for interactive kiosk deployments as a result of the region's airports progressively incorporating biometric verification, multilingual support, and mobile-linked kiosk services to accommodate a variety of passenger needs.
Key players in the market
Some of the key players in Airport Interactive Kiosk Market include Zebra Technologies Corp, IBM Corporation, Diebold Nixdorf, Embross Group, Collins Aerospace, Fujitsu Limited, Olea Kiosks Inc., KIOSK Information Systems Inc., NCR Corporation, IER Inc, Siemens AG, GRG Banking Inc, SITA, Panasonic, Samsung and Toshiba Tec Corporation.
In August 2025, Zebra Technologies Corporation announced it has entered into a definitive agreement to acquire Elo Touch Solutions, Inc., an innovator of solutions that engage customers, enhance self-service, and accelerate automation across retail, hospitality, quick service restaurants (QSR), healthcare, and industrial markets for $1.3 billion in cash.
In April 2025, IBM and Tokyo Electron (TEL) announced an extension of their agreement for the joint research and development of advanced semiconductor technologies. The new 5-year agreement will focus on the continued advancement of technology for next-generation semiconductor nodes and architectures to power the age of generative AI.
In April 2025, Fujitsu Limited and Isuzu Motors Limited announced the signing of a partnership agreement to strengthen the development of competitive software-defined vehicles (SDVs) for commercial mobility. Through this partnership, Isuzu and Fujitsu aim to solve issues in the logistics industry such as improving efficiency and achieving carbon neutrality.