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市場調査レポート
商品コード
1689818
空港キオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)Airport Kiosk - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030) |
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カスタマイズ可能
適宜更新あり
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空港キオスク:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年) |
出版日: 2025年03月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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空港キオスクの市場規模は2025年に25億7,000万米ドルと推定され、予測期間(2025-2030年)のCAGRは8.78%で、2030年には39億1,000万米ドルに達すると予測されます。
航空旅客数の増加と、それに伴う政府や空港運営会社による空港インフラへの投資が、チェックインキオスク、手荷物預け入れキオスク、情報キオスク、広告キオスク、プロモーションキオスクの需要を促進しています。
さらに、空港における様々な業務のデジタル化とセルフサービス空港ソリューションへの傾倒の高まりは、空港における乗客の操作性と体験のしやすさを向上させるために、新しく先進的なキオスク端末の設置需要を生み出しています。バイオメトリクスのような技術をキオスク端末に統合することで、より迅速な旅客処理が可能になり、予測期間中の空港キオスク端末市場の成長を支えるものと期待されます。
航空業界は、モバイルチェックインアプリからインタラクティブなデジタルディスプレイへのデジタル変革によって革命を起こしています。航空業界における最近の動向は、空港キオスク市場の成長を加速させる。さらに、最新の開発と技術を取り入れることで、空港のインフラとサービスのアップグレードが可能になります。サイバー犯罪の脅威から顧客データを保護することは、当局がより良い安全なインターフェイスを提供する情報技術(IT)ソリューションを組み込むために必要です。このような要因が世界の空港キオスク市場の成長を後押しすると予想されます。一方、複雑な空港運用手順は統合の課題をもたらし、市場の成長を妨げます。
バッグドロップキオスクは、空港に設置されるセルフサービス機で、乗客が手荷物を預けたり、手荷物タグを印刷したりすることができます。このキオスクは通常、オンラインチェックインと組み合わせて使用され、受託手荷物の預け入れプロセスを合理化するように設計されています。しかし、すべての空港やすべてのフライトで利用できるわけではないため、予測期間中の市場成長機会には限界があります。
手荷物自動預け入れキオスクは自動手荷物ハンドリングシステムの不可欠な一部であるため、いくつかの空港で統合や設置が進められています。スマート空港のコンセプトが旅客数の多い空港で急速に採用され、手荷物自動預け払い機の設置も進んでいます。
例えば、2023年6月、GMRハイデラバード国際空港は、スキャナー、体重計、センサーを備えた全自動の自動手荷物預け入れ機8台を設置し、乗客が45~60秒で手荷物預け入れを完了できるようにすることで、手荷物預け入れ施設を導入しました。2023年3月、デュッセルドルフ空港は、現行のサービスを強化し、2023年には2,000万人を超えると予想される利用客によりスムーズな旅行体験を提供することを目的とした大規模な近代化プロジェクトの一環として、同空港内にチェックインおよびセルフサービス手荷物預け入れキオスクを数台設置する業務をMaterna IPSに委託しました。このような新興市場開拓は、予測期間中のバッグドロップキオスクの市場見通しを明るいものにしています。
米国運輸統計局(BTS)によると、2023年5月に米国で運航する航空会社が運んだ旅客数は8,180万人で、うち1,040万人が国際線旅客でした。これは、同国のシステム全体の搭乗者数が前年同期比で7.7%増加したことを意味します。2022年12月現在、カナダの空港重要インフラ・プログラム(ACIP)は、カナダの大規模空港19カ所に5億7,000万米ドル(約4億1,500万米ドル)以上を拠出し、39の重要インフラ・プロジェクトを発表しており、セキュリティ、接続性、COVID-19検査・スクリーニングを強化することで、安全性と業務効率に貢献しています。このような目覚ましい成長により、国内のいくつかの既存空港では、運用上のボトルネックを解消し、シームレスな体験の提供に注力するため、さまざまなタイプの自動キオスク端末が採用されるようになりました。
例えば、ジョン・F・ケネディ国際空港のターミナル4を運営するJFKIATは2023年6月、旅客の流れを改善するため、アマデウスのオート・バッグ・ドロップ(ABD)と次世代キオスク(NGK)のセルフサービス技術の導入を開始しました。この技術により、旅客は86台のアマデウス・キオスクのひとつでチェックインとバッグタグの印刷を行った後、42台の新しいシリーズ7オート・バッグ・ドロップ・ユニットのひとつで受託手荷物を預けることができるようになります。さらに、これらのキオスクとバッグドロップ・ユニットには、顔認識技術による乗客の識別を可能にするバイオメトリクス機能が装備される予定です。
アトランタ空港は、5分間のインタラクティブなチュートリアルで心肺蘇生法を指導する特別情報キオスクを設置しました。これは米国心臓協会が主催するもので、CPR啓発プログラムの一環です。このように、北米の空港キオスク端末市場は、航空旅客数の急速な伸びと、今後数年間に進行中または計画中の空港インフラ開発プロジェクトの数により、繁栄すると予想されます。
空港キオスク市場は半固体化した性質を持っており、いくつかのローカルおよび世界プレーヤーが市場で重要なシェアを占めています。市場の主要企業には、Materna IPS GmbH、NCR Voyix Corporation、ICTS Europe SA、Amadeus IT Group SA、KIOSK Information Systemsなどがあります。市場の主なプレーヤーは、空港での旅客体験を向上させる研究開発と先進的な空港ソリューションの導入に多額の投資を行っています。例えば、SITAは2022年6月、手荷物ハンドリングのスペシャリストとして定評のあるAlstef Groupとパートナーシップ契約を締結し、乗客が自分で手荷物を預ける際の体験を大幅にスピードアップする新しいセルフ手荷物預け入れソリューション、Swift Dropを発表しました。高速で直感的なインターフェイスにより、乗客は手荷物を素早く預けることができ、従来のチェックイン・ポイントでの長蛇の列を避けることができます。
The Airport Kiosk Market size is estimated at USD 2.57 billion in 2025, and is expected to reach USD 3.91 billion by 2030, at a CAGR of 8.78% during the forecast period (2025-2030).
The growth in air passenger traffic and subsequent investments in airport infrastructure by governments and airport operators propels the demand for check-in kiosks, bag drop kiosks, information kiosks, advertisement kiosks, and promotion kiosks.
Moreover, the digitization of various operations at airports and increasing inclination toward self-service airport solutions generate demand for the installation of new and advanced kiosks to enhance the ease of operability and experience of passengers at airports. The integration of technologies, like biometrics, into kiosks for faster passenger processing is expected to support the growth of the airport kiosk market during the forecast period.
The airline industry has revolutionized with digital transformations from mobile check-in apps to interactive digital displays. Recent developments in the airline industry accelerate the growth of the airport kiosk market. Moreover, the incorporation of the latest developments and technology allows the upgradation of airport infrastructure and services. Protecting customer data from the threat of cyber crimes is necessary for the authorities to incorporate Information Technology (IT) solutions that serve a better and safer interface. Such factors are anticipated to boost the growth of the global airport kiosk market. On the other hand, complex airport operational procedures pose integration challenges and hinder market growth.
Bag drop kiosks are self-service machines at airports that allow passengers to check their luggage and print baggage tags independently. These kiosks are typically used in conjunction with online check-in and are designed to streamline the process of dropping off checked baggage. However, they may not be available at all airports or for all flights, signifying the opportunities for market growth during the forecast period.
Several integrations and installations are underway at several airports, as bag drop kiosks form an integral part of automated baggage handling systems. With the concept of smart airports being rapidly adopted throughout airports that serve high passenger traffic, the installation of bag drop kiosks is also underway.
For instance, in June 2023, GMR Hyderabad International Airport introduced the Self-Baggage Drop facility by installing eight fully automated self-baggage machines equipped with scanners, scales, and sensors, enabling passengers to complete their baggage check-in facility in 45-60 seconds. In March 2023, Dusseldorf Airport commissioned Materna IPS to install several check-in and self-service bag drop kiosks in the airport as part of its extensive modernization project that envisions enhancing the current service offerings and ensure a smoother travel experience for passengers, which is expected to surpass 20 million in 2023. Such developments render a positive market outlook for bag drop kiosks during the forecast period.
According to the US Bureau of Transportation Statistics (BTS), airlines operating in the US carried 81.8 million passengers in May 2023, wherein 10.4 million were international passengers. This marks a 7.7% YoY growth in systemwide enplanements in the country. As of December 2022, the Airport Critical Infrastructure Program (ACIP) of Canada committed more than USD 570 million (approx. USD 415 million) to 19 of Canada's large airports and announced 39 critical infrastructure projects, contributing to safety and operational efficiency to enhance security, connectivity, and COVID-19 testing and screening. Such remarkable growth has led to the adoption of various types of automated kiosks at several existing airports in the country to eliminate operational bottlenecks and focus on providing a seamless experience.
For instance, in June 2023, JFKIAT, the operator of Terminal 4 at John F. Kennedy International Airport, started installing the Amadeus' Auto Bag Drop (ABD) and Next Generation Kiosk (NGK) self-service technologies to help improve passenger flows. This technology will enable passengers to check in and print their bag tags at one of 86 Amadeus kiosks before dropping checked luggage at one of the 42 new Series 7 Auto Bag Drop units. Furthermore, these kiosks and bag drop units are to be equipped with biometric capabilities to enable passenger identification through facial recognition technologies.
Atlanta Airport installed a special information kiosk that instructs travelers how to perform CPR through a five-minute interactive tutorial. It is sponsored by the American Heart Association and is part of its CPR awareness program. Thus, the airport kiosks market in North America is expected to flourish due to the rapid growth in air passenger traffic and the number of airport infrastructure development projects, either underway or in the pipeline, during the upcoming years.
The airport kiosk market is semi-consolidated in nature, with the presence of several local and global players holding significant shares of the market. Some key players in the market are Materna IPS GmbH, NCR Voyix Corporation, ICTS Europe SA, Amadeus IT Group SA, and KIOSK Information Systems. Key players in the market invest highly in research and development and the introduction of advanced airport solutions that will improve passenger experience at airports. For instance, in June 2022, SITA announced signing a partnership agreement with Alstef Group, an established baggage handling specialist, to launch Swift Drop, a new self-bag drop solution that significantly speeds up the experience of passengers checking their own bags. With the fast and intuitive interface, passengers can quickly check their bags, avoiding long queues at traditional check-in points.