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市場調査レポート
商品コード
1550237

アジア太平洋地域の金属包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)

Asia Pacific Metal Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 121 Pages
納期
2~3営業日
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アジア太平洋地域の金属包装:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 121 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

アジア太平洋地域の金属包装市場規模は2024年に429億7,000万米ドルと推計され、2029年には513億米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.61%で成長する見込みです。

Asia Pacific Metal Packaging-Market

アジア太平洋地域の金属包装市場は、同地域の様々なエンドユーザー産業による缶やチューブなどの様々な金属包装ソリューションの採用が増加しており、今後数年間でプラス成長を記録すると予測されています。

持続可能性に関するブランドオーナーや消費者の関心の高まりや、持続可能でリサイクル可能な包装製品の使用をめぐる政府規制の高まりが、この地域における金属包装の需要を促進する主な要因となっています。これに加えて、この地域では鉄鋼とアルミニウムの生産量が多いため、金属パッケージングメーカーはアジア太平洋地域諸国でプレゼンスを確立するよう誘致されています。

2023年7月、Orora Beverages社は工業用硬質容器市場のエキスパートであるVelox-digital社との提携を発表しました。ヴェロックス・デジタルは、缶のデザインと装飾のためのダイレクト・トゥ・シェイプ・デジタル印刷ソリューションをオロラ・ビバレッジに供給します。これにより、同社は新技術を利用したアルミ缶市場の成長という強い見通しを達成することができます。

ライフスタイルが変化し、飲食品への消費支出が増加しているため、飲食品ブランドは便利で持ち運びしやすいパッケージ・ソリューションで製品を提供する必要に迫られています。金属缶は、金属パッケージングが提供する利点により、飲食品ブランドによって使用されています。

この地域では、化学薬品や塗料製品を保管・輸送するための耐久性とバリア耐性を備えた硬質パッケージング・ソリューションのニーズが、金属製バルク容器の需要を促進すると予想されます。金属製バルク容器は丈夫で耐久性があり、同時に内容物を外部環境から保護します。

しかし、プラスチックやガラスといった様々な代替包装材料の存在が、市場の成長を妨げる可能性があります。特定の金属包装製品に対するBIS規格の賦課は、原材料価格の不安定さとともに、この地域の金属包装メーカーにとって課題となることが予想されます。

アジア太平洋地域の金属包装市場の動向

インドでは食用油消費の増加とともに食用油包装に金属容器が好まれる

  • 金属容器を含む金属包装は、酸素と光に対するバリアを提供する能力により、油の特性を確実に保持し、食用油の保管と輸送に理想的な包装の選択肢となります。金属容器は油の技術的特性を保護し、その商品価値を高める。
  • 金属容器は、大量の食用油や高級油の包装形態として定着しています。大きな四角いガロン缶は、何十年もの間、バルク食用油に使用されてきました。新しい技術の出現と金属包装メーカーの能力拡大に伴い、アルミ液体注ぎ口やスプレー&ポンプなど、様々な新しい金属包装形式が導入され、使用されています。Trivium Packagingは、食用油業界向けに大容量のスチール容器、アルミ液体注ぎ口、スプレー&ポンプを提供しています。
  • 食用油の金属包装は、浸出の心配のない軽量包装の利点も提供し、ガラス包装と比較した場合、異なる形状/フォーマットと印刷能力で製品に高級感を与えます。金属パッケージの耐久性は、さらなる利点となります。金属容器に使用されるインライン印刷は、ラベルを使用することなく容器に無限のグラフィック効果を保証し、ブランドが容器の表面全体を消費者にアピールするのに役立ちます。
  • さらに、インドにおける食用油の消費量の増加は、同国における金属包装製品の成長に大きな影響を与えると思われます。米国農務省(USDA)のデータによると、インドにおける植物油の消費量は2022~2023年の2,381万トンから2023~2024年には2,457万トンに増加しました。国際生命科学研究所(ILSI)の報告書によると、インドで食用油に使用されている包装の約78%は錫容器です。これは、同国で食用油に使用される金属製包装の見通しが明るいことを示しています。
  • インドでは様々な金属包装製品にBIS規格が課され、価格も不規則であるため、国内の金属包装メーカーにとって課題となることが予想されます。また、プラスチックパウチやプラスチックボトルなど、より小さな単位での食用油の包装形態が利用可能であることも、同国における金属包装の成長を制限する可能性があります。

化粧品・パーソナルケア業界におけるアルミ製フレキシブルチューブの採用増加

  • 化粧品・パーソナルケア業界では、柔軟性があり、便利で、リサイクル可能な、持ち運び可能な包装形態が求められているため、同地域ではアルミチューブの需要が高まると予想されます。アルミチューブはリサイクルしやすく、エネルギーも最小限に抑えられるため、ブランドや消費者の間で持続可能性への関心が高まっており、化粧品にとって理想的な選択肢となっています。
  • アルミチューブは天然の気密バリアを提供し、耐腐食性であるため、化粧品やパーソナルケア製品に必要な外部環境から内容物を保護するのに役立ちます。また、チューブを使えば内容物の廃棄も簡単で、消費者の人気を集めています。日焼け止め、ボディーローション、ボディークリーム、シャンプー、コンディショナー、コンシーラー、モイスチャライザー、ヘアクリームなど、様々な化粧品やパーソナルケア製品は、チューブ包装ソリューションで包装されています。
  • さらに、アルミチューブには印刷を施すことができるため、製品に装飾的な仕上げを施すことができます。製品の外観を重視する化粧品・パーソナルケアブランドは、装飾的で人目を引くアルミチューブを使用することで、競合他社よりも優位に立つことができます。装飾アルミチューブは、ブランドのコミュニケーションツールとして機能します。
  • この地域の化粧品・パーソナルケア産業は徐々に拡大しており、さまざまな化粧品の包装用アルミチューブの需要を促進すると予想されます。ロレアルが発表した年次報告書によると、アジア太平洋地域は2023年の世界化粧品市場の35%以上を占めています。米国商務省国際貿易局が発表したデータによると、韓国は世界の美容市場トップ10に入っています。韓国は近年、世界第3位の化粧品輸出国となっています。韓国国際貿易協会によると、韓国の化粧品の主な輸出先は中国、次いで米国、香港、日本です。これは今後数年間、市場にかなりの影響を与えると予測されます。
  • プラスチックチューブや板紙チューブなどの代替素材が入手可能なため、アルミチューブ包装の成長が制限される可能性があります。また、ボトルやスプレーなど他の簡便な包装形態の採用が市場の成長を妨げる可能性があります。

アジア太平洋地域の金属包装業界の概要

アジア太平洋地域市場では、原材料が入手しやすく、製造コストや人件費が安いという利点を生かし、国内外の様々な金属包装メーカーが進出しています。様々なプレーヤーが存在するため、市場の競争は激しいです。同地域では参入障壁が低いため、パッケージングメーカーは同地域で人気を獲得し、プレゼンスを確立しています。

  • 2023年7月金属缶メーカーのJamestrong Packaging社は、UNSW SMaRTセンターと提携し、アルミ製エアゾール缶のリサイクルプロジェクトを開発すると発表しました。これにより、同社はエアゾール缶の製造工程に再生アルミニウムを導入します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 地政学的シナリオが市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • インドにおける食用油消費の増加に伴い、食用油包装に金属容器が好まれる
    • 化粧品・パーソナルケア業界におけるアルミ製フレキシブルチューブの採用増加
  • 市場抑制要因
    • 一部の金属包装製品に対するBIS規格の義務付けが市場成長の妨げになる可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 材料タイプ別
    • アルミニウム
    • スチール
  • 製品タイプ別
      • 食品缶
      • 飲料缶
      • エアゾール缶
    • バルク容器
    • 輸送用バレルとドラム
    • キャップ&クロージャー
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • 飲料
    • 食品
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 家庭用
    • 塗料・ワニス
    • その他のエンドユーザー産業
  • 国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリアとニュージーランド

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • CANPACK SA(CANPACK Group)
    • Silgan Holdings Inc.
    • Greif Inc.
    • Mauser Packaging Solutions
    • Balmer Lawrie & Co. Ltd
    • Closure Systems International Inc(CSI)
    • Guala Closures SpA
    • Schutz GmbH & Co. KGaA
    • Ceylon Beverage Can Pvt. Ltd
    • Casablanca Industries Pvt. Ltd

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50002832

The Asia Pacific Metal Packaging Market size is estimated at USD 42.97 billion in 2024, and is expected to reach USD 51.30 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.61% during the forecast period (2024-2029).

Asia Pacific Metal Packaging - Market

The Asia-Pacific metal packaging market is projected to register a positive growth rate over the coming years with the increasing adoption of various metal packaging solutions, such as cans and tubes, by various end-user industries in the region.

The increasing concern among brand owners and consumers regarding sustainability and rising government regulations over the use of sustainable and recyclable packaging products are the major factors driving the demand for metal packaging in the region. In addition to this, the high production of steel and aluminum in the region attracts metal packaging manufacturers to establish their presence in Asia-Pacific countries.

In July 2023, Orora Beverages announced its partnership with Velox-digital, an expert in the industrial rigid container market. Velox-digital will supply direct-to-shape digital printing solutions for can design and decoration to Orora Beverage. This will help the company meet its strong outlook for growth in the aluminum can market using new technology.

The changing lifestyle and increasing consumer spending on go-to food and beverage products force food and beverage brands to offer their products in convenient and portable packaging solutions. Metal cans are used by food and beverage brands owing to the benefits offered by metal packaging.

The need for durable and barrier-resistant rigid packaging solutions for storing and transporting chemicals and paint products in the region is expected to fuel the demand for metal bulk containers. The metal bulk containers are strong and offer durability while also protecting the content from the external environment.

However, the presence of various alternative packaging materials, such as plastic and glass, may hamper the growth of the market. The imposition of BIS standards for certain metal packaging products, along with the unstable prices of raw materials, is expected to create a challenge for metal packaging manufacturers in the region.

APAC Metal Packaging Market Trends

Metal Containers Preferred for Edible Oil Packaging, Along with Increasing Consumption of Edible Oil, in India

  • The ability of metal packaging, including metal containers, to provide a barrier against oxygen and light ensures the preservation of oil properties, making it an ideal packaging choice for storing and transporting edible oil. The metal containers protect the technical properties of oil and drive its commercial value, which drives the sales of metal packaging in the edible oil industry.
  • Metal containers are the established packaging format choice for large volumes of edible oil and premium oil varieties. The large square-gallon tins have been used for decades for bulk edible oil. With the advent of new technologies and expanding capabilities of metal packaging manufacturers, a variety of new metal packaging formats are being introduced and used, such as aluminum liquid pour spouts and sprays & pumps. Trivium Packaging offers large-volume steel containers, aluminum liquid pour spouts, and sprays & and pumps for the edible oil industry.
  • Metal packaging for edible oils also offers the benefit of lightweight packaging without the worry of leaching and gives a premium look to the product with its different shape/format and printing ability when compared with glass packaging. The durability of metal packaging provides an added advantage. The in-line printing used on metal containers ensures the endless graphical effect on the container without the use of any labels, which helps brands make the entire surface of the container appealing to consumers.
  • Furthermore, the increasing consumption of edible oil in India will significantly impact the growth of metal packaging products in the country. The consumption of vegetable oil in India increased to 24.57 million metric tons in 2023-2024 from 23.81 million metric tons in 2022-2023, as per data provided by the United States Department of Agriculture (USDA). Tin containers accounted for around 78% of the total packaging used for edible oil in India, based on the International Life Sciences Institute's (ILSI) report. This showcases a positive outlook for metal packaging used for edible oil in the country.
  • The imposition of BIS standards for a variety of metal packaging products in India and price irregularities are expected to present challenges for metal packaging manufacturers in the country. Also, the availability of a packaging format for edible oil in smaller units, such as plastic pouches and plastic bottles, may restrict the growth of metal packaging in the country.

Increasing Adoption of Aluminum Flexible Tubes in the Cosmetics and Personal Care Industry

  • The need for flexible, convenient, recyclable, and portable packaging formats in the cosmetic and personal care industry is expected to drive demand for aluminum tubes in the region. The aluminum tubes are easily recycled and require minimal energy, making them an ideal choice for cosmetic products due to increasing sustainability concerns among brands and consumers.
  • Aluminum tubes offer a natural air-tight barrier and are corrosion-resistant, which helps protect the content against the external environment, which is necessary for cosmetic and personal care products. Also, the content is easy to dispose of using the tubes, gaining popularity among consumers. Various cosmetics and personal care products, such as sunscreen, body lotion, body cream, shampoo, conditioner, concealers, moisturizers, and hair cream, are packed in tube packaging solutions.
  • Furthermore, the aluminum tubes can be printed, which helps in providing a decorative finish to the product. Cosmetic and personal care brands that lay emphasis on product appearance can gain an advantage over competitors by using decorative and eye-catching aluminum tubes. The decorative aluminum tube will act as a communication tool for brands.
  • The slowly expanding cosmetics and personal care industry in the region is expected to fuel the demand for aluminum tubes for packaging different cosmetic products. According to the annual report published by L'Oreal, Asia-Pacific accounted for more than 35% of the global cosmetic market in 2023. South Korea is among the top ten beauty markets in the world, according to the data published by the US Department of Commerce's International Trade Administration. South Korea has been the third-largest exporter of cosmetic products in the world in recent years. China, followed by the United States, Hong Kong, and Japan, are the major export destinations for South Korean cosmetic products, according to the Korea International Trade Association. This is projected to have a fair impact on the market over the coming years.
  • The availability of alternative materials, such as plastic tubes and paperboard tubes, may restrict the growth of aluminum tube packaging. Also, the adoption of other convenient packaging formats, such as bottles and sprays, might hinder market growth.

APAC Metal Packaging Industry Overview

Various local and global metal packaging manufacturers have their presence in the Asia-Pacific market to take advantage of the easy availability of raw materials and low manufacturing and labor costs. The competition in the market is intense due to the presence of various players. The low entry barriers in the region have helped packaging manufacturers gain popularity and establish their presence in the region.

  • July 2023: Jamestrong Packaging, a metal can manufacturer, announced its partnership with the UNSW SMaRT Centre to develop a project for recycling aluminum aerosol cans. This will help the company introduce recycled aluminum into an aerosol can production process.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces' Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Geopolitical Scenario on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Metal Containers Preferred for Edible Oil Packaging along with Increasing Consumption of Edible Oil in India
    • 5.1.2 Increasing Adoption of Aluminum Flexible Tubes in the Cosmetics and Personal Care Industry
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Mandatory Imposition of the BIS Standard on Certain Metal Packaging Products may Hinder Market Growth

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminium
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Cans
      • 6.2.1.1 Food Cans
      • 6.2.1.2 Beverage Cans
      • 6.2.1.3 Aerosol Cans
    • 6.2.2 Bulk Containers
    • 6.2.3 Shipping Barrels and Drums
    • 6.2.4 Caps & Closures
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Beverage
    • 6.3.2 Food
    • 6.3.3 Cosmetics & Personal Care
    • 6.3.4 Household
    • 6.3.5 Paints & Varnishes
    • 6.3.6 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 India
    • 6.4.3 Japan
    • 6.4.4 South Korea
    • 6.4.5 Australia and New Zealand

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ball Corporation
    • 7.1.2 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.3 CANPACK SA (CANPACK Group)
    • 7.1.4 Silgan Holdings Inc.
    • 7.1.5 Greif Inc.
    • 7.1.6 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.7 Balmer Lawrie & Co. Ltd
    • 7.1.8 Closure Systems International Inc (CSI)
    • 7.1.9 Guala Closures SpA
    • 7.1.10 Schutz GmbH & Co. KGaA
    • 7.1.11 Ceylon Beverage Can Pvt. Ltd
    • 7.1.12 Casablanca Industries Pvt. Ltd

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET