デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1550235

ラテンアメリカの金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)

Latin America Metal Packaging - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)


出版日
ページ情報
英文 104 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
適宜更新あり
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
ラテンアメリカの金属包装:市場シェア分析、産業動向、成長予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年09月02日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 104 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ラテンアメリカの金属包装市場規模は2024年に121億米ドルと推定され、2029年には141億3,000万米ドルに達すると予測され、予測期間中(2024-2029年)のCAGRは3.14%で成長する見込みです。

Latin America Metal Packaging-Market

主なハイライト

  • この地域における埋め立てゼロの目標は、金属包装ソリューションの成長に影響を与える主な要因です。金属製包装製品はリサイクルしやすいため、同地域のエンドユーザー産業の間で人気が高いです。Ardagh Metal Packaging、Ball Corporation、Crown Holdings、CanPack SAなど、ブラジルのアルミ缶製造部門はすべて埋め立てゼロで操業しています。
  • また、ブラジルはアルミ缶のリサイクルで世界をリードする国のひとつです。同国は、過去数年間にアルミ缶リサイクル100%の記録を達成しています。国内19州に約36のリサイクルユニットが設置されています。リサイクルインフラが発展していることは、この地域における金属包装の成長を助けています。
  • この地域ではパッケージされた健康的な飲料製品の消費が増加しており、金属缶の需要を牽引しています。ライフスタイルの変化や使いやすく持ち運びやすいパッケージング・ソリューションのニーズに応えるため、飲料ブランドは金属缶を採用しています。
  • 化粧品・パーソナルケア業界では、エアゾール缶やスプレーなどの金属製パッケージング・ソリューションの使用が増加しています。この地域には主要な化粧品メーカーが存在するため、金属製パッケージの売上を押し上げると予想されます。メキシコは化粧品とパーソナルケア製品の世界トップ10市場にランクされており、美容製品ではラテンアメリカ第2位の市場です。
  • 業界の大手企業は、さまざまな産業における金属包装の需要増に対応するため、同地域での生産施設の拡張に投資しています。製品提供の改善、市場でのプレゼンス拡大、他社の生産・流通経験の活用のため、企業は現在、共同研究や戦略的提携を結んでいます。

ラテンアメリカの金属包装市場の動向

ブラジルにおける飲料消費の増加が金属包装ソリューションの売上を牽引

  • ブラジルの飲料消費量は増加しており、特にノンアルコール飲料の消費量が増加しています。同国の気候と活気ある文化が、消費者のソフトドリンク消費の高さに寄与しています。可処分所得の増加と中間所得層の増加が飲料分野の成長を後押ししています。これは最終的に、飲料製品用の金属パッケージを含むパッケージ市場に影響を与えます。また、国内には大規模な飲料メーカーが存在することも、金属包装の需要を促進しています。
  • 金属缶のような金属包装は、メーカーによって飲料包装に選ばれています。これらの包装ソリューションは、ブランドが増大する持続可能性への懸念に対処し、便利で魅力的な包装ソリューションに対する増え続けるニーズに応えるのに役立ちます。また、新製品やフレーバーの発売は金属缶市場の成長に大きく影響します。例えば、2024年3月、ブラジルの革新的な飲料会社であるBrasilBev社は、金属缶入りのオーガニック・エナジードリンク「Organique」を地域全体で発売しました。
  • ブラジルでは観光産業が成長し、ワールドカップなどのイベントが開催されるため、パッケージ飲料製品の売上が増加します。ブラジル中央銀行によると、同国の観光産業は最近、69億米ドルを売り上げ、歴史的な記録を達成しました。観光客の増加は、同国における缶入り飲料の販売を促進し、最終的に金属パッケージ市場に影響を与えると予測されています。
  • 飲料ブランドは、包装された飲料製品の需要を満たし、持続可能性の目標を達成するために、金属包装メーカーと協力しています。例えば、ブラジルの飲料メーカーであるソコロ・ベビダス社は2023年7月、クラウン・ホールディングス社との提携を発表し、350ml(12オンス)のCrownSleek缶入りのAcquissima Sabor風味のミネラルウォーターを発売しました。これは、飲料メーカーが飲料缶を使ってブランドの独自性と持続可能性へのコミットメントを伝えることを意図したものです。
  • ブラジルにおけるノンアルコール飲料の年間消費量は、2019年の196億8,000万リットルから2023年には210億2,000万リットルに達します。同国におけるノンアルコール飲料の消費量の増加は、金属パッケージングソリューションが提供する利点により、金属缶パッケージングの需要を促進しています。

危険物貯蔵のための金属パッケージングの革新

  • 金属パッケージングは、耐久性や外力に対する耐性などの利点があるため、危険物の保管に理想的なソリューションです。金属ドラムは、衝撃による穴あけから優れた保護を提供し、紫外線(UV)放射に耐性があるため、屋外保管に適しています。マテリアルハンドリングは、注意深く管理・取り扱いを行わないと、危険性をもたらす可能性があります。化学製品の保護と輸送に使用される包装技術が、危険物包装市場を際立たせています。このような材料包装のメーカーは、IBCやドラム缶などの危険化学品に様々なソリューションを提供しています。
  • 危険化学品包装は輸送中のダメージを排除し、製品の保存期間を延ばします。化学製品の効率的なカプセル化により、流出、爆発、腐食のリスクは低減されます。危険物包装は、化学および製薬産業で広く使用されている化学薬品に保護ソリューションを提供します。
  • スチール製の貯蔵容器は頑丈で、何年も使用できます。他のオプションよりも衛生的で、航空、海上、鉄道などあらゆる輸送形態に適しています。また、炭素鋼の貯蔵容器は、化学物質の貯蔵や輸送に使用されます。ステンレス鋼と同様に頑丈で耐食性に優れていますが、コストが低い傾向にあります。
  • 危険物の輸送は、資産の損失を最小限に抑え、すべての法的容器コンプライアンス要件を監視するために密接に管理する必要があります。IBCの電子タグ付けは、工業用物質のトレーサビリティを容易にするために予測されており、製造業者はIBCの紛失や破損によるコストを削減する必要があります。IBCは、ドラム缶に比べて保管コストが低く、大量に液体を輸送するために使用されます。ドラム缶の丸い形状は、十分な未使用スペースを形成しますが、IBCは効率的なスペース利用を保証します。また、金属製のパッケージは何度も使用できるため、市場の成長をさらに促進します。
  • ブラジルの化学産業は世界第6位にランクされており、同国の経済・産業成長に不可欠です。ブラジルの化学産業の生産前年比成長率は2023年に8.2%、チリとその他のラテンアメリカ諸国ではそれぞれ6.1%、8.9%です。このような発展は市場に好影響を与えると予想されます。

ラテンアメリカの金属包装産業の概要

ラテンアメリカの金属包装市場は半固体化しています。同市場の主要企業は、市場シェアを拡大するため、同地域での製品ポートフォリオとプレゼンスを高めることに注力しています。また、プレーヤーは顧客ベースを増やすために、他のエンドユーズブランドとのパートナーシップやコラボレーションを確立しようとしています。

  • 2023年11月マウザー・パッケージング・ソリューションズは、メキシコを拠点とする錫-スチール製エアゾール缶とスチールペール缶の製造会社Taenza SA de CVの買収を発表しました。これにより、同社は同国でのプレゼンスを強化し、専門知識を活用して顧客により良いサービスを提供できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 地政学的シナリオが市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
  • ブラジルにおける飲料消費の増加が金属包装ソリューションの売上を牽引
  • 同地域におけるリサイクルインフラの利用可能性
  • 市場抑制要因
  • 原材料の価格と入手可能性

第6章 市場セグメンテーション

  • 素材タイプ別
    • アルミニウム
    • スチール
  • 製品タイプ別
      • 食品缶
      • 飲料缶
      • エアゾール缶
    • バルク容器
    • 輸送用バレルとドラム
    • キャップ&クロージャー
    • その他の製品タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • 飲料
    • 食品
    • 化粧品・パーソナルケア
    • 家庭用
    • 塗料・ワニス
    • その他のエンドユーザー産業
  • 国別
    • ブラジル
    • メキシコ
    • アルゼンチン

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ardagh Metal Packaging SA(Ardagh Group)
    • Ball Corporation
    • Crown Holdings Inc.
    • CANPACK SA(CANPACK Group)
    • Greif Inc.
    • Mauser Packaging Solutions
    • Trivium Packaging
    • Closure Systems International Inc.(CSI)
    • Guala Closures SpA
    • Schutz GmbH & Co. KGaA

第8章 投資分析

第9章 市場の将来

目次
Product Code: 50002829

The Latin America Metal Packaging Market size is estimated at USD 12.10 billion in 2024, and is expected to reach USD 14.13 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.14% during the forecast period (2024-2029).

Latin America Metal Packaging - Market

Key Highlights

  • The zero landfill target in the region is the primary factor impacting the growth of metal packaging solutions. Metal packaging products are easily recyclable, which makes them a popular choice among end-user industries in the region. All aluminum can manufacturing units in Brazil operate as zero landfills, including Ardagh Metal Packaging, Ball Corporation, Crown Holdings, and CanPack SA.
  • In addition, Brazil is one of the global leaders in aluminum can recycling. The country achieved a record of 100% aluminum can recycling in previous years. Around 36 recycling units have been established in 19 states across the country. The developing recycling infrastructure aids the growth of metal packaging in the region.
  • The increasing consumption of packaged healthy beverage products in the region drives the demand for metal cans. To cater to changing lifestyles and the need for easy-to-use and easy-to-carry packaging solutions, beverage brands are adopting metal cans.
  • The usage of metal packaging solutions such as aerosol cans and sprays is increasing in the cosmetic and personal care industry. The presence of major cosmetic product manufacturers in the region is expected to push metal packaging sales. Mexico is ranked among the world's top 10 markets for cosmetics and personal care products and the second-largest market in Latin America for beauty products.
  • Significant players in the industry are investing in expanding their production facilities in the region to cater to the increasing demand for metal packaging across a range of industries. To improve their product offerings, expand their market presence, and use other companies' production and distribution experience, businesses are now collaborating and forming strategic alliances.

Latin America Metal Packaging Market Trends

Increasing Beverage Consumption in Brazil Driving Sales of Metal Packaging Solutions

  • The beverage consumption in Brazil is rising, particularly of non-alcoholic drinks. The country's climate and vibrant culture contribute to the high consumption of soft drinks among consumers. Increasing disposable incomes and the growing middle-income population in the country aid in the growth of the beverage segment. This ultimately impacts the packaging market, including metal packaging for beverage products. Also, the presence of significant beverage manufacturers in the country is driving the demand for metal packaging.
  • Metal packaging, such as metal cans, is opted for in beverage packaging by manufacturers. These packing solutions help a brand address growing sustainability concerns and cater to the ever-increasing need for convenient and attractive packaging solutions. Also, the launch of new products and flavors significantly impacts the growth of the metal cans market. For instance, in March 2024, innovative Brazilian beverage company BrasilBev launched Organique, an organic energy drink in metal cans across the region.
  • The country's growing tourism industry and events such as the World Cup result in increased sales of packaged beverage products. According to the Brazilian Central Bank, the tourism industry in the country recently hit a historic record, generating USD 6.9 billion. The increased number of tourists is projected to drive the sales of canned beverages in the country, ultimately impacting the metal packaging market.
  • The beverage brands are collaborating with metal packaging manufacturers to meet the demand for packaged beverage products and achieve sustainability goals. For instance, in July 2023, Socorro Bebidas, a Brazilian beverage producer, announced its partnership with Crown Holdings Inc. to launch Acquissima Sabor-flavored mineral water in 350ml (12oz) CrownSleek cans. This was intended to help the beverage producer convey the brand's uniqueness and commitment to sustainability using beverage cans.
  • The annual consumption of non-alcoholic beverages in Brazil reached 21.02 billion liters in 2023 from 19.68 billion liters in 2019. The increasing consumption of non-alcoholic beverages in the country drives the demand for metal can packaging owing to the benefits offered by metal packaging solutions.

Innovation in Metal Packaging for Storage of Hazardous Materials

  • Metal packaging is an ideal solution for hazardous material storage due to its benefits like durability and resistance against external forces. Metal drums provide superior protection from impact puncture and are resistant to ultraviolet (UV) radiation, which makes them suitable for outdoor storage. Hazardous materials could pose a threat if not managed or handled carefully. Packaging technology used for protecting and transporting chemical products distinguishes the hazardous materials packaging market. Manufacturers of such material packaging provide various solutions for dangerous chemicals such as IBCs and drums.
  • Hazardous chemical packaging eliminates transit damage and increases products' shelf life during transportation. The risk of spillage, explosion, and corrosion is reduced due to chemical products' efficient encapsulation. Hazardous material packaging offers a protective solution to chemicals extensively used in the chemical and pharmaceutical industries.
  • The steel storage containers are sturdier and can last up to many years. They offer more suitable hygienic properties than other options and are highly preferred for all shipping types, including air, sea, and rail. Also, carbon steel storage containers are used for chemical storage and transportation. They are equally as solid and anti-corrosive as stainless steel but tend to cost less.
  • Shipping hazardous materials must be managed closely to minimize loss of assets and monitor all legal container compliance requirements. Electronic tagging of IBCs is forecast to facilitate traceability of industrial substances, which manufacturers need to reduce the cost of lost or damaged IBCs. IBCs are used for the low storage cost and transportation of fluids in bulk quantity compared to drums. The round shape of drums forms ample unused space, while IBCs ensure efficient space utilization. Metal packaging can also be used multiple times, further driving market growth.
  • Brazil's chemical industry is ranked sixth globally and is vital for the country's economic and industrial growth. The production Y-o-Y growth rate in Brazil's chemical industry was 8.2% in 2023 and 6.1% and 8.9% in Chile and Other Latin American countries, respectively. Such developments are expected to have a positive impact on the market.

Latin America Metal Packaging Industry Overview

The metal packaging market in Latin America is semi-consolidated. The key players in the market are focusing on increasing their product portfolio and presence in the region to capitalize on their market share. Also, the players are trying to establish partnerships or collaborations with other end-use brands to increase the customer base.

  • November 2023: Mauser Packaging Solutions announced the acquisition of Taenza SA de CV, a company engaged in manufacturing tin-steel aerosol cans and steel pails based in Mexico. This will help the company strengthen its presence in the country and utilize its expertise to serve its customers better.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces' Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of Geopolitical Scenario on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
  • 5.2 Increasing Beverage Consumption in Brazil Driving the Sales of Metal Packaging Solutions
  • 5.3 Availability of Recycling Infrastructure in the Region
  • 5.4 Market Restraints
  • 5.5 Prices and Availability of Raw Materials

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Material Type
    • 6.1.1 Aluminum
    • 6.1.2 Steel
  • 6.2 By Product Type
    • 6.2.1 Cans
      • 6.2.1.1 Food Cans
      • 6.2.1.2 Beverage Cans
      • 6.2.1.3 Aerosol Cans
    • 6.2.2 Bulk Containers
    • 6.2.3 Shipping Barrels and Drums
    • 6.2.4 Caps & Closures
    • 6.2.5 Other Product Types
  • 6.3 By End-user Industry
    • 6.3.1 Beverage
    • 6.3.2 Food
    • 6.3.3 Cosmetics & Personal Care
    • 6.3.4 Household
    • 6.3.5 Paints & Varnishes
    • 6.3.6 Other End-user Industries
  • 6.4 By Country
    • 6.4.1 Brazil
    • 6.4.2 Mexico
    • 6.4.3 Argentina

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Ardagh Metal Packaging SA (Ardagh Group)
    • 7.1.2 Ball Corporation
    • 7.1.3 Crown Holdings Inc.
    • 7.1.4 CANPACK SA (CANPACK Group)
    • 7.1.5 Greif Inc.
    • 7.1.6 Mauser Packaging Solutions
    • 7.1.7 Trivium Packaging
    • 7.1.8 Closure Systems International Inc. (CSI)
    • 7.1.9 Guala Closures SpA
    • 7.1.10 Schutz GmbH & Co. KGaA

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 FUTURE OF THE MARKET