デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1425037

アニメ映画とテレビ番組の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global Anime Movies And TV Shows Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.65円
アニメ映画とテレビ番組の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アニメ映画とテレビ番組市場は、2022年の225億6,400万米ドルから2029年には424億700万米ドルへと、CAGR 9.43%の成長が見込まれています。

アニメ映画とテレビ番組は、世界中の視聴者を魅了する日本の人気アニメです。アニメの成功は、批評的に高く評価された多くの映画やテレビ番組の制作につながった。最も人気で注目されているアニメ映画には、『魔女の宅急便』や『千と千尋の神隠し』といったスタジオジブリの名作から、『君の名は』や『天気の子』といった新しい作品まです。多くのアニメ映画は、予備知識を必要としない完全オリジナルのストーリーを描いており、より多くの観客に親しみやすいものとなっています。アニメの人気は、日本のアニメスタジオとネットフリックスのようなストリーミングサービスとのコラボレーションにもつながっており、欧米の視聴者がアニメコンテンツにアクセスしやすくなっています。

イントロダクション

アニメ映画とテレビ番組市場は、世界のアニメ人気の高まりによって急成長している市場です。アニメは日本発祥のアニメスタイルであり、その鮮やかなビジュアル、ダイナミックなキャラクター、想像力豊かな物語で知られています。アニメ映画やテレビ番組は、ストリーミングサービス、DVDやブルーレイの販売、劇場公開など、さまざまなチャンネルを通じて配信されています。ストリーミング市場は、近年特に急成長しており、オンデマンドで好きな番組や映画を見ることを選ぶ人が増えています。アニメ映画やテレビ番組は、大衆文化に大きな影響を与えています。それらは、新しい世代のアーティスト、作家、映画制作者にインスピレーションを与えています。

ドライバー

  • 世界の人気の高まり:アニメは世界的に人気が高まっており、北米、欧州、中国、中東でファン層が拡大しています。
  • ストリーミングサービスとのコラボレーション:Netflixのようなストリーミングサービスは、日本のアニメスタジオと協力し、アニメコンテンツを欧米の視聴者がよりアクセスしやすいものにしています。これはアニメ映画やテレビ番組の人気を高めるのに役立っています。
  • オリジナルのストーリーテリング:多くのアニメ映画は、予備知識を必要としない完全なオリジナルストーリーを描いており、より多くの観客に親しみやすくなっています。
  • 限定公開:このことが、特定のアニメ映画やテレビ番組に対する排他的な感覚を生み出し、需要を後押ししています。
  • 幅広い層に受け入れられている:アニメ市場の成長の原動力となったのは、日本国内だけでなく、事実上世界中の消費者がアニメ文化を受け入れるようになったことです。これにより、アニメ映画やテレビ番組の人気はより幅広い層の間で高まっています。

主要企業が提供する商品

  • Netflixは日本のアニメスタジオと共同でオリジナルアニメを制作しています。
  • Sunrise Internationalは、ガンダムやカウボーイビバップなどの人気TVアニメの制作を担当しています。また、NetflixやHuluなどのストリーミングサービスにアニメコンテンツのライセンシングも行っています。

世界のアニメ映画・TV番組市場において、SF・ファンタジー分野が顕著な成長:

世界のアニメ映画とテレビ番組市場におけるSF・ファンタジー分野は、いくつかの要因によって顕著な成長を遂げています。SFアニメのジャンルは、発達した先端技術、宇宙科学、タイムトラベルなどに満ちた想像的で未来的な世界で構成されています。SF・ファンタジー分野の成長は、ユニークで想像力豊かなストーリーテリングを提供するアニメコンテンツへの需要が高まっていることに起因しています。この分野の人気は、日本国内だけでなく、事実上世界中の消費者がアニメ文化を受け入れるようになったことも後押ししています。NetflixやHuluのようなストリーミング・プラットフォームでアニメ映画やテレビ番組を視聴できるようになったことも、アニメ市場の成長に拍車をかけています。全体として、SF・ファンタジー分野は、ユニークで想像力豊かなストーリーテリングを提供するアニメコンテンツへの需要の高まりによって、今後も成長を続けると予想されます。

アジア太平洋は、世界のアニメ映画とテレビ番組市場で大きなシェアを占めると予想される:

アジア太平洋は、様々な要因から世界のアニメ映画とテレビ番組市場で大きなシェアを占めると予想されます。これは、中国やインドの若者の間でアニメコンテンツが有名になっていることに起因します。また、この地域には著名な市場ベンダーが存在し、アニメ情勢の技術的進歩もアニメ市場の成長に寄与しています。日本と中国は、アジア太平洋のファンにアピールする革新的で創造的な作品を作り続けているため、アジア太平洋アニメ市場で大きなシェアを占めると予想されます。アジア太平洋のアニメ産業には有能な労働力が豊富にいるため、生産コストが低く、地域市場の拡大を後押ししています。超高精細テレビ、インターネット、スマートフォンなど、複数のチャンネルでより没入感のあるアニメコンテンツの消費が伸びていることも、予測期間中、特に中国と日本全体でアニメ市場の需要を促進しています。全体として、アジア太平洋は、アニメコンテンツの人気の高まりとアニメの状況における技術の進歩によって、世界のアニメ映画とテレビ番組市場で大きなシェアを維持し続けると予想されます。

主要発展:

  • 2022年11月、Crunchyrollはインドにより多くの字幕とヒンディー語吹き替えアニメを提供すると発表しました。
  • 2022年8月、Nippon TelevisionはNetflixと提携し、13の公認アニメタイトルをストリーミング配信します。主要タイトルはフィンランド、スペイン、トルコ、アラブ首長国連邦、サウジアラビア、南アフリカを含む104カ国で配信されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 アニメ映画とテレビ番組の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • テレビ番組
  • アクションアドベンチャー
  • フィルム

第6章 アニメ映画とテレビ番組の世界市場:ジャンル別

  • イントロダクション
  • SF &ファンタジー
  • スポーツ
  • ロマンスとドラマ
  • その他

第7章 アニメ映画とテレビ番組の世界市場:視聴者別

  • イントロダクション
  • 幼児
  • ティーンエイジャー
  • 成人

第8章 アニメ映画とテレビ番組の世界市場:プラットフォーム別

  • イントロダクション
  • テレビチャンネル
  • 劇場
  • OTTプラットフォーム
  • アニメのウェブサイト
  • その他

第9章 アニメ映画とテレビ番組の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション

第11章 企業プロファイル

  • Pierrot Co., Ltd.
  • Production I.G, Inc.
  • Studio Ghibli, Inc.
  • Sunrise, Inc.(Bandai Namco Filmworks)
  • Toei Animation Co., Ltd.
  • Kyoto Animation Co., Ltd.
  • MADHOUSE, Inc.
  • Crunchyroll(Sony Pictures Entertainment Inc.)
  • Hulu, LLC
  • Netflix
  • HIDIVE, LLC
  • Tubi, Inc.
目次
Product Code: KSI061616118

The anime movies and TV shows market is expected to grow at a CAGR of 9.43% from US$22.564 billion in 2022 to US$42.407 billion in 2029.

Anime movies and TV shows are a popular form of Japanese animation that has captured a global audience. The success of anime has led to the creation of many critically acclaimed movies and TV shows. The most popular and notable anime movies include Studio Ghibli classics like Kiki's Delivery Service and Spirited Away, as well as newer films like Your Name and Weathering With You. Many anime movies tell completely original stories that don't require any preexisting knowledge, making them accessible to a wider audience. The popularity of anime has also led to collaborations between Japanese animation studios and streaming services like Netflix, making it easier for Western audiences to access anime content.

Introduction:

The global anime movies and TV shows market is a rapidly growing market, driven by the increasing popularity of anime around the world. Anime, a style of animation originating in Japan, is known for its vibrant visuals, dynamic characters, and imaginative narratives. Anime movies and TV shows are distributed through a variety of channels, including streaming services, DVD and Blu-ray sales, and theatrical releases. The streaming market has grown particularly rapidly in recent years, as more and more people choose to watch their favorite shows and movies on demand. Anime movies and TV shows have a significant impact on popular culture. They have inspired new generations of artists, writers, and filmmakers.

Drivers:

  • Growing global popularity: Anime has become increasingly popular worldwide, with a growing fan base in North America, Europe, China, and the Middle East. This popularity has led to increased demand for anime movies and TV shows.
  • Collaborations with streaming services: Streaming services like Netflix have collaborated with Japanese animation studios to make anime content more accessible to Western audiences. This has helped to increase the popularity of anime movies and TV shows.
  • Original storytelling: Many anime movies tell completely original stories that don't require any preexisting knowledge, making them accessible to a wider audience. This has helped to attract new fans to the genre.
  • Limited releases: Many essential anime movies are difficult to obtain due to their initial limited releases, which has contributed to the cult status of many rare anime.This has created a sense of exclusivity around certain anime movies and TV shows, which has helped to drive demand.
  • Widening demographic embrace: The growth of the anime market has been driven by a widening demographic embrace of anime culture, both within Japan and among consumers virtually everywhere. This has helped to increase the popularity of anime movies and TV shows among a wider audience.

Products offered by key companies:

  • Netflix in collaboration with Japanese animation studios to produce original anime content. Wide range of anime movies and TV shows are available on the streaming platform.
  • Sunrise International is responsible for the production of popular anime TV shows like Gundam and Cowboy Bebop. It also licenses anime content to streaming services like Netflix and Hulu

Prominent growth in the Sci-Fi and Fantasy segment within the global anime movies and TV show market:

The Sci-Fi and fantasy segment within the global anime movies and TV show market is experiencing prominent growth due to several factors. The sci-fi anime genre comprises imaginative and futuristic worlds filled with developed and advanced technologies, space science, and time travel, among others. The growth of the sci-fi and fantasy segment can be attributed to the increasing demand for anime content that offers unique and imaginative storytelling. The popularity of this segment has also been driven by the widening demographic embrace of anime culture, both within Japan and among consumers virtually everywhere. The increased availability of anime movies and TV shows on streaming platforms like Netflix and Hulu has helped to fuel the growth of the anime market. Overall, the sci-fi and fantasy segment is expected to continue to grow in the coming years, driven by the increasing demand for anime content that offers unique and imaginative storytelling.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the global anime movies and TV show market:

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the global anime movies and TV show market due to various factors. This is ascribed to the developing fame of anime content among youthful people in China and India. The region is also home to prominent market vendors and technological advancements in the anime landscape, which has contributed to the growth of the anime market. Japan and China are expected to hold a major share of the Asia-Pacific anime market as these countries continue to produce innovative, creative works that appeal to fans across the region. The abundant qualified workforce in the anime industry in the Asia-Pacific region leads to a low cost of production, propelling regional market expansion. The growth in the consumption of more immersive anime content across multiple channels, such as ultra-high-definition TVs, the internet, and smartphones, is also fostering the anime market demand, especially across China and Japan during the forecast period. Overall, the Asia Pacific region is expected to continue to hold a significant share of the global anime movies and TV show market, driven by the growing popularity of anime content and technological advancements in the anime landscape.

Key developments:

  • In November 2022, Crunchyroll announced it to bring more subtitles and Hindi-dubbed anime to India. It is accessible to the Indian crowd at reasonable membership designs and involves a tremendous library of anime shows.
  • In August 2022, Nippon Television inked a concurrence with Netflix to stream its 13 authorized anime titles on the streaming stage. The principal titles will be spilled across 104 countries, including Finland, Spain, Turkey, UAE, Saudi Arabia, and South Africa.

Segments

By Type

  • TV Shows
  • Action & Adventure
  • Movies

By Genre

  • Sci-Fi & Fantasy
  • Sports
  • Romance & Drama
  • Others

By Audience

  • Children & Kids
  • Teenagers
  • Adults

By Platform

  • TV Channels
  • Theatre
  • OTT Platforms
  • Anime Websites
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ANIME MOVIES AND TV SHOWS MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. TV Shows
  • 5.3. Action & Adventure
  • 5.4. Movies

6. GLOBAL ANIME MOVIES AND TV SHOWS MARKET, BY GENRE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Sci-Fi & Fantasy
  • 6.3. Sports
  • 6.4. Romance & Drama
  • 6.5. Others

7. GLOBAL ANIME MOVIES AND TV SHOWS MARKET, BY AUDIENCE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Children & Kids
  • 7.3. Teenagers
  • 7.4. Adults

8. GLOBAL ANIME MOVIES AND TV SHOWS MARKET, BY PLATFORM

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. TV Channels
  • 8.3. Theatre
  • 8.4. OTT Platforms
  • 8.5. Anime Websites
  • 8.6. Others

9. GLOBAL ANIME MOVIES AND TV SHOWS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Spain
    • 9.4.5. Others
  • 9.5. The Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Israel
    • 9.5.4. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Japan
    • 9.6.2. China
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Pierrot Co., Ltd.
  • 11.2. Production I.G, Inc.
  • 11.3. Studio Ghibli, Inc.
  • 11.4. Sunrise, Inc. (Bandai Namco Filmworks)
  • 11.5. Toei Animation Co., Ltd.
  • 11.6. Kyoto Animation Co., Ltd.
  • 11.7. MADHOUSE, Inc.
  • 11.8. Crunchyroll (Sony Pictures Entertainment Inc.
  • 11.9. Hulu, LLC
  • 11.10. Netflix
  • 11.11. HIDIVE, LLC
  • 11.12. Tubi, Inc.