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市場調査レポート
商品コード
1245740
プログラマティックディスプレイ広告の世界市場規模、シェア、業界動向分析レポートタイプ別(プライベートマーケットプレイス、リアルタイム入札、自動保証)、業種別、広告フォーマット別、地域別展望・予測、2022~2028年Global Programmatic Display Advertising Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Type (Private Marketplaces, Real time Bidding and Automated Guaranteed), By Vertical, By Ad Format, By Regional Outlook and Forecast, 2022 - 2028 |
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プログラマティックディスプレイ広告の世界市場規模、シェア、業界動向分析レポートタイプ別(プライベートマーケットプレイス、リアルタイム入札、自動保証)、業種別、広告フォーマット別、地域別展望・予測、2022~2028年 |
出版日: 2023年02月28日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 260 Pages
納期: 即納可能
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プログラマティックディスプレイ広告の世界市場規模は、2028年までに2兆7,727億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは31.9%の市場成長率で上昇すると予想されています。
大幅に強化された最先端技術の出現により、この市場はより想像力豊かで競争力があり、要求が厳しくなっています。デジタル広告の競争環境において、より効率的なフレームワークやアプローチが開発されました。数多くの広告代理店が、オンラインネットワーキングとマーケティング戦略を通じて、望ましい結果と収益を達成するためにそれらを使用しています。
デジタル広告分野は、現在、消費者、広告会社、広告主が日常業務を遂行し、アイテムを購入し、これらのものに投資するための最も費用対効果の高い方法です。デジタルマーケティングの高速な進歩は、デジタルユーザーの情報をサポートする可能性がある様々な方法を介して正しい情報を変換するのに役立ちます。自動化されたプロモーション媒体の財務投資に対する限界利益を高めるために、企業はオンラインイニシアチブの効果と収益性を高めていくでしょう。
COVID-19影響度分析
COVID-19の流行は、プログラマティックディスプレイ広告市場の開拓に影響を与えなかっています。しかしながら、COVID-19の経済的影響により広告予算を削減した企業もありました。しかし、ソーシャルメディアのトラフィックが増加したことにより、期間中、オンラインオーディエンスとつながり、高いブランド認知度を維持するユニークな機会が生まれました。また、コロナウイルスの急速な流行により、世界中の政府が公共の場所、学校、国境を閉鎖したため、多くの企業やマーケティング担当者がオンラインマーケティング戦略を変更することができました。
市場成長要因
スマートデバイスの普及とデジタルマーケティングの関連性
スマートフォンで高速インターネットが利用できるようになったため、スマートフォンの利用が急速に増加し、消費者がさまざまなブランドや販売者と接する方法がここ数年で大きく変化しています。このため、プログラマティック・ディスプレイ広告のようなオンライン広告ソリューションやサービスの市場が活性化すると予想されます。ブランドは、スマートフォン広告を通じて消費者の興味を理解し、それを後押しすることが不可欠になっています。スマートフォンは、企業が自社製品に興味を持つ消費者と交流するためのリアルタイムなマーケティング機会を提供します。
デジタル化の進展がプログラマティック広告のプラットフォーム開発を支える
予測期間中、様々なエンドユーザーのビジネスが急速にデジタル化され、プログラマティックディスプレイ広告市場に有利な機会が生まれると予想されています。クライアントやその顧客がデータを共有するためにデジタル機器を導入することは、プログラマティック広告の基盤となり、近い将来、市場の拡大を刺激すると予想されます。また、デジタル化によって、建設、ヘルスケアなど、デジタルマーケティング戦略を取り入れてソーシャルメディアサイトの活用に注力する他の業界にも道が開かれました。
市場の抑制要因
プログラマティック広告市場における有資格者の不足について
デジタルプラットフォーム上でプログラマティックディスプレイ広告を作成するための新しいテクノロジーツールを採用しようとしない広告・マーケティング組織の姿勢が、市場の拡大を妨げています。また、多くの国でスマートデバイスの導入が制限されていることが、特定地域のデジタル化と市場全体の拡大の両方を制限しています。基礎的な分野では、離職率の高さが人的資源管理コストを増加させる可能性があります。また、企業の長期戦略に直接影響を与えることもあります。
広告フォーマットの展望
広告フォーマットに基づいて、プログラマティックディスプレイ広告市場は、オンラインビデオ、オンラインディスプレイ、モバイルビデオ、モバイルディスプレイに区分されます。2021年、プログラマティックディスプレイ広告市場では、オンラインビデオ分野が最も高い収益シェアを占めています。スマートテレビ、OTT(オーバー・ザ・トップ)ビデオ、ソーシャル広告の進歩により、この急増はFacebook、Twitter、TikTok、Snapchatなどのプログラマティックビデオ広告プラットフォームによって影響を受けています。また、非常に汎用性の高い広告スタイルとして、ビデオフォーマットがあります。このことは、動画がますます人気を集めている理由や、マーケターがより独創的な手法で超パーソナライズされた広告メッセージを作成している理由を説明しているかもしれません。
タイプ別展望
タイプ別に見ると、プログラマティックディスプレイ広告市場は、プライベートマーケットプレース、リアルタイムビッディング、自動保証に細分化されます。2021年、プログラマティックディスプレイ広告市場で最大の収益シェアを予測したのは、プライベートマーケティングセグメントでした。プライベートマーケットプレイス広告の在庫と利用は、従来の直接販売とプログラマティック広告のギャップを埋めるものとして、広告主の人気を集めています。また、プライベートマーケットプレース(PMP)パートナーシップは、広告主にオープンマーケットのボリュームと広告品質の利点を提供します。
業界別展望
バーティカルベースで、プログラマティックディスプレイ広告市場は、自動車、製造、ヘルスケア、政府、IT&テレコム、BFSI、その他に二分されます。2021年、プログラマティックディスプレイ広告市場では、IT&テレコム分野が有望な成長率を調達しています。プログラマティックDOOHは、よりシンプルで適応性の高い調達戦略により、通信事業者が際立つことができるようになりました。また、マーケティング担当者は、オーディエンスデータとターゲティングを利用して、適切なタイミングで適切な人々にリーチすることができ、効果的なキャンペーンを実現することができます。通信事業者のマーケティングは、プログラマティックDOOHによって、より関連性が高く、魅力的で、定量的なものとなっています。
地域別展望
地域別に見ると、プログラマティックディスプレイ広告市場は、北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されています。北米地域は、2021年に最大の収益シェアを獲得し、プログラマティックディスプレイ広告市場をリードしました。これは、多くの企業がそこでプログラマティックディスプレイ広告のソリューションを提供しているためです。予測期間を通じて、この地域におけるプログラマティックディスプレイ広告技術のニーズは、広告ソリューションの重要なメーカーの存在によって促進されると予測されます。
市場参入企業がとる主な戦略は、「パートナーシップ」です。カーディナルマトリックスに示された分析に基づき、Google LLCはプログラマティックディスプレイ広告市場の先駆者です。Verizon Communications, Inc.、Samsung Electronics Co., Ltd.、LG Electronicsなどの企業は、プログラマティックディスプレイ広告市場における主要なイノベーターです。
List of Figures
The Global Programmatic Display Advertising Market size is expected to reach $2772.7 billion by 2028, rising at a market growth of 31.9% CAGR during the forecast period.
Programmatic display advertising uses automated tools for the real-time bidding-based acquisition and sale of desktop display, video, and mobile advertisements. Also, by employing essential indicators based on audience preferences, companies may target specific audiences and demographics using programmatic display advertising services. Algorithms and software fuel targeted advertising efforts.
Programmatic display advertising is time-saving because it requires less labor to complete transactions, establish pricing, and do other operational tasks. Online advertising has grown more tailored, and engagement-driven as mobile technology and digital media have developed. In addition, advertising companies have been encouraged by the emergence of digital marketing systems to design a system that can help with ad automation.
As a result of the advent of vastly enhanced and cutting-edge technology, this market is getting more imaginative, competitive, and demanding. More efficient frameworks and approaches have been developed in the competitive climate of digital advertising. Numerous ad agencies use them to attain the desired results and revenues via online networking and marketing strategies.
The digital advertising sector is presently the most cost-effective way for consumers, ad companies, and advertisers to carry out everyday tasks, buy items, and invest in these things. Fast advancements in digital marketing help to convert correct information via a variety of methods that may support information for digital users. To boost the marginal return on financial investment of automated promotional media, businesses will continue to enhance the effectiveness and profitability of online initiatives.
COVID-19 Impact Analysis
The COVID-19 pandemic has had no impact on the development of the programmatic display advertising market. Nonetheless, some firms cut their advertising budget due to the economic impact of COVID-19; however, the increase in social media traffic created unique chances for connecting with online audiences and maintaining a high brand awareness during the period. In addition, the rapid spread of the coronavirus pandemic prompted governments around the world to close public areas, schools, and borders, allowing many firms and marketers to change their online marketing strategy.
Market Growth Factors
Increasing use of smart devices and the relevance of digital marketing
Due to the increased accessibility of high-speed internet on smartphones, the use of smartphones has increased quickly, and the way that consumers interact with different brands or sellers has changed significantly over the past few years. This is expected to fuel the market for online advertising solutions and services like programmatic display advertising. It has become essential for brands to understand consumers' interests through smartphone advertisements and encourage them. Smartphones provide real-time marketing opportunities for businesses to interact with consumers interested in their products.
Increasing digitalization to support the development of platforms for programmatic advertising
Over the projection period, the rapid digitalization of various end-user business verticals is anticipated to create lucrative opportunities for the programmatic display advertising market. The deployment of the digital equipment by clients or their customers to share data provides a foundation for programmatic advertising, which is expected to stimulate market expansion in the near future. In addition, Digitization has prepared the path for other industries, including construction, healthcare, and others, which will focus capitalizing on social media sites by incorporating digital marketing strategies.
Market Restraining Factors
The lack of qualified workers in the programmatic advertising market
Advertising and marketing organizations' unwillingness to adopt new technology tools to create programmatic display advertisements on digital platforms hinders the market's expansion. In addition, the restricted adoption of smart devices in a number of countries restricts both the digitalization of specific regions and the expansion of the market as a whole. In fundamental sectors, high turnover rates might increase human resource management costs. It can also have a direct impact on the long-term strategy of a company.
Ad Format Outlook
Based on Ad format, the programmatic display advertising market is segmented into online video, online display, mobile video, and mobile display. In 2021, the online video segment held the highest revenue share in the programmatic display advertising market. With advancements in smart Televisions, over-the-top (OTT) video and social advertising, this surge has been impacted by programmatic video advertising platforms such as Facebook, Twitter, TikTok, and Snapchat. Another very versatile ad style is the video format. This might explain why they are becoming more and more popular and why marketers are using more inventive techniques to create hyper-personalized ad messages.
Type Outlook
By type, the programmatic display advertising market is fragmented into private marketplaces, real time bidding and automated guaranteed. In 2021, the private marketing segment projected the largest revenue share in the programmatic display advertising market. Private marketplace advertising inventories and usage are gaining popularity with advertisers as they bridge the gap between traditional direct sales versus programmatic advertising. In addition, private marketplace (PMP) partnerships offer advertisers the open market's volume and ad quality benefits.
Vertical Outlook
On the basis of verticals, the programmatic display advertising market is bifurcated into automotive, manufacturing, healthcare, government, IT & telecom, BFSI and others. In 2021, the IT & telecom segment procured a promising growth rate in the programmatic display advertising market. With a more simplified and adaptable procurement strategy, programmatic DOOH has made it simpler for telecommunications businesses to stand out. Also, marketers may reach the appropriate people at the right time using audience data and targeting, resulting in an effective campaign. Telecom marketing is more relevant, engaging, and quantifiable due to programmatic DOOH.
Regional Outlook
Region wise, the programmatic display advertising market is analyzed across North America, Europe, Asia Pacific and LAMEA. The North America region led the programmatic display advertising market by generating maximum revenue share in 2021. This is because many companies are offering programmatic display advertising solutions there. Throughout the projected period, the need for programmatic display advertising technology in the area is anticipated to be driven by the presence of significant manufacturers of advertising solutions.
The major strategies followed by the market participants are Partnerships. Based on the Analysis presented in the Cardinal matrix; Google LLC is the forerunner in the Programmatic Display Advertising Market. Companies such as Verizon Communications, Inc., Samsung Electronics Co., Ltd., and LG Electronics are some of the key innovators in Programmatic Display Advertising Market.
The market research report covers the analysis of key stake holders of the market. Key companies profiled in the report include Adobe, Inc., Google LLC (Alphabet, Inc.), LG Electronics (LG Corporation), Samsung Electronics Co., Ltd. (Samsung Group), Verizon Communications, Inc., BasisTech LLC, Connexity, Inc. (Taboola.com Ltd), Integral Ad Science Holding Corp., Magnite, Inc., and IPONWEB Limited (Criteo S.A.)
Recent Strategies Deployed in Programmatic Display Advertising Market
Partnerships, Collaborations and Agreements:
Jan-2023: Samsung came into partnership with Sprinklr, a US-based provider of enterprise software. The partnership involves cashing on Sprinklr's platform to deliver data and content to 30+ digital and social channels. Further, this partnership enables Samsung to meet its clients rising expectations.
Oct-2022: Magnite came into partnership with Fox Corporation, a US-based mass media company. Through this partnership, the companies intend to develop tailor-made technology solutions that smoothen the whole buying mechanism and further allow advertisers to create a single comprehensive and easy-to-use plan to provide private marketplace (PMP) across the FOX portfolio.
Oct-2022: Verizon partnered with Reset Digital, a US-based provider of the Neuro-Programmatic platform. Reset Digital's science and technology-based approach enables Verizon to reach broader and more diverse customers.
May-2022: Magnite teamed up with Mirriad, a UK-based video technology company. The collaboration involves Mirriad designing ad inventory available for sale on Magnite's platform.
Sep-2021: Samsung Ads, part of Samsung Electronics teamed up with The Trade Desk, a US-based company operating in the media and information services industry. The Trade Desk's platform enables marketers to get access to connected TV (CTV) inventory on Samsung Smart TV. Additionally, this collaboration expands Samsung Ads' brand reach.
Feb-2021: LG Electronics partnered with SpotX, a global video advertising platform. The partnership involves SpotX serving as a supply-side platform across the US, Latin America, and the EMEA region, and also furnishing LG with demand facilitation services. This partnership enables LG to deliver media buyers with the latest options to unlock highly engaged audiences.
Sep-2020: Verizon extended its partnership with Broadsign, a Canada-based provider of software services. The partnership involves integrating Verizon's programmatic DSP with Broadsign's reach programmatic DOOH DSP, thereby allowing Verizon's users to easily access Broadsign's programmatic DOOH (pDOOH) inventory. Further, the partnership demonstrates Verizon's expansion towards DOOH.
Acquisitions and Mergers:
Aug-2021: Integral Ad Science (IAS) acquired Publica, a US-based operator of the Connected TV (CTV) advertising platform. The addition of Publica advances IAS' growth to provide publishers with tools.
Jul-2021: Magnite acquired SpringServe, a US-based developer of a customer engagement platform. The acquisition of SpringServe makes Magnite in a better position to fulfill the needs of CTV publishers.
Apr-2021: Magnite took over SpotX, a New Zealand-based developer of video ad serving platform. The addition of SpotX strengthens the company's capabilities and further makes Magnite the largest independent CTV and video advertising platform.
Jan-2021: LG took over Alphonso, a US-based developer of television data and measurement platform. The addition of Alphonso is an important part of LG's strategy. Moreover, this acquisition enables LG to better take care of the needs of its clients by delivering more tailor-made services and content to its customers.
Jan-2021: Integral Ad Science (IAS) took over Amino Payments, a US-based provider of programmatic advertising transparency. The addition of Amino aligns with IAS's commitment to providing full-fledged programmatic transparency solutions intended for marketers.
Product Launches and Expansions:
May-2021: Verizon introduced a full funnel Digital Out-of-Home (DOOH) product suite. The new product provides DOOH advertisers with a comprehensive product that provides campaign planning, executing, and measurement, all in the same platform.
Market Segments covered in the Report:
By Type
By Vertical
By Ad Format
By Geography
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