市場調査レポート
商品コード
1209472
欧州のメディアおよびデジタルエンターテイメント関連規制European Regulation of Media and Digital Entertainment |
欧州のメディアおよびデジタルエンターテイメント関連規制 |
出版日: 2022年10月12日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
メディアおよびデジタルエンターテインメントの市場はインターネット大手を含む非欧州勢のウェイトが依然として大きいです。このような状況の中、EUはユーザー保護を最優先としつつ、さまざまな規制を通じてデジタルエンターテインメント分野を支援するプロセスを開始しました。
当レポートでは、最近のEUによる取り組みを通じて、欧州で問題となっているさまざまな規制の問題を、欧州作品の創作・流通の支援、プラットフォームの責任強化、より公正な競合に向けた法規制、広告に関するルールなどの観点から取り上げています。
The media and digital entertainment market is still largely impacted by the weight of non-European players, including the Internet giants. In this context, the European Union has initiated processes to support the digital entertainment sector through various regulations, while making user protection its priority.
This study aims to cover the different regulatory issues that are at stake in Europe through the recent initiatives taken by the EU, from the point of view of: