表紙:欧州のメディアおよびデジタルエンターテイメント関連規制
市場調査レポート
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1209472

欧州のメディアおよびデジタルエンターテイメント関連規制

European Regulation of Media and Digital Entertainment

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 54 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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欧州のメディアおよびデジタルエンターテイメント関連規制
出版日: 2022年10月12日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 54 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

メディアおよびデジタルエンターテインメントの市場はインターネット大手を含む非欧州勢のウェイトが依然として大きいです。このような状況の中、EUはユーザー保護を最優先としつつ、さまざまな規制を通じてデジタルエンターテインメント分野を支援するプロセスを開始しました。

当レポートでは、最近のEUによる取り組みを通じて、欧州で問題となっているさまざまな規制の問題を、欧州作品の創作・流通の支援、プラットフォームの責任強化、より公正な競合に向けた法規制、広告に関するルールなどの観点から取り上げています。

目次

エグゼクティブサマリー

第1章 不均衡なデジタル市場

  • インターネット大手の支配
  • 欧州産業の再配置とユーザーの保護

第2章 欧州作品の創作と流通の支援

  • 視聴覚部門の枠組みの調和
  • メディア年表

第3章 プラットフォームの説明責任

  • デジタルサービス法とコンテンツ管理義務
  • 著作権指令と権利者の保護

第4章 より公正な競合

  • デジタル市場関連法規制
  • 税制調和の試みとGAFA税

第5章 広告に関する新しいルール

  • より強力な規制の枠組み
  • ケーススタディ:Amazon、Facebook、Google

第6章 データに対する欧州の主権

第7章 結論

目次
Product Code: M00074MR

Summary

The media and digital entertainment market is still largely impacted by the weight of non-European players, including the Internet giants. In this context, the European Union has initiated processes to support the digital entertainment sector through various regulations, while making user protection its priority.

This study aims to cover the different regulatory issues that are at stake in Europe through the recent initiatives taken by the EU, from the point of view of:

  • support for the creation and circulation of European works with the Audiovisual Media Services Directive
  • making platforms more responsible with the Digital Services Act and the Copyright Directive
  • the desired more balanced competition with the forthcoming adoption of the Digital Markets Act and the national taxation systems for digital giants.
  • the major issue of advertising for the media and digital entertainment sector, which is addressed by various regulations, particularly with regard to targeted advertising
  • the regulation of personal data, which aims to ensure data sovereignty

Table of Contents

Executive summary

1. An unbalanced digital market

  • 1.1. Domination of the Internet giants
  • 1.2. Repositioning the European industry and protecting users

2. Supporting the creation and circulation of European works

  • 2.1. Harmonising the framework for the audiovisual sector
  • 2.2. Media chronology

3. Making platforms accountable

  • 3.1. Digital Services Act and obligation to manage content
  • 3.2. Copyright Directive and protection of rights holders

4. Fairer competition

  • 4.1. Digital Markets Act and regulation of the digital market
  • 4.2. Attempted tax harmonisation and the GAFA tax

5. New rules on advertising

  • 5.1. A stronger regulatory framework
  • 5.2. Case studies: Amazon, Facebook and Google

6. European Sovereignty over Data

7. Conclusion