表紙:メディア・エンターテインメントにおけるAI:バリューチェーン全体にわたるAIの影響
市場調査レポート
商品コード
1398320

メディア・エンターテインメントにおけるAI:バリューチェーン全体にわたるAIの影響

AI in Media & Entertainment: Impact of AI Across the Value Chain

出版日: | 発行: IDATE | ページ情報: 英文 40 Pages | 納期: 即日から翌営業日

価格
価格表記: EURを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1EUR=172.13円
メディア・エンターテインメントにおけるAI:バリューチェーン全体にわたるAIの影響
出版日: 2023年12月20日
発行: IDATE
ページ情報: 英文 40 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

概要

当レポートでは、メディア・エンターテインメント分野におけるAI (人工知能) の登場がもたらす影響について分析しております。

当レポートの分析内容:

  • メディア分野におけるAIの登場により、どのような混乱が予想されるか?
  • バリューチェーンのどの部分が、最も影響を受け得るのか?
  • この分野におけるAIの具体的な利用事例は何か?
  • これらの初期利用から、どのような発展が期待されるか?
  • メディア分野におけるAI活用の主な利点と障壁は何か?

目次

エグゼクティブサマリー

第1章 メディア・エンターテインメントにおけるAIの文脈

  • イントロダクション
  • 定義
  • 主な特徴
  • 混乱

第2章 プロダクションにおけるAI

  • 主な特徴
  • 利用事例

第3章 ポストプロダクションにおけるAI

  • 主な特徴
  • 視覚効果
  • 翻訳・吹き替え

第4章 コンテンツと資産の管理

  • 主な特徴
  • 利用事例

第5章 コンテンツの収益化

  • 主な特徴
  • 利用事例

第6章 ユーザーエクスペリエンスとパーソナライゼーション

  • 主な特徴
  • 利用事例

第7章 結論:利点と障壁

目次
Product Code: M00114

Summary

The aim of this study is to examine the impact of the arrival of AI in the media and entertainment sector.

It seeks to answer the following questions:

    • What disruptions can be expected as a result of the arrival of AI in the media sector?
    • Which parts of the value chain are most likely to be affected?
    • What are the concrete use cases for AI in the sector?
    • What developments are expected from these initial applications?
    • What are the main benefits and barriers to the use of AI in the media sector?

Table of Contents

Executive summary

1. Context of AI in media and entertainment

  • Introduction
  • Definition
  • Key features
  • Disruption

2. AI in production

  • Key features
  • Use cases

3. AI in Post-Production

  • Key features
  • Visual effects
  • Translation and dubbing

4. Content and asset management

  • Key features
  • Use cases

5. Content monetisation

  • Key features
  • Use cases

6. User experience and personalisation

  • Key features
  • Use cases

7. Conclusion: Benefits and barriers